Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3947
For ikke så lenge siden hadde jeg følgende trippeopplevelse.

Dose: Jeg og en trippe-kamerat inntok 97 tørka fleinsopp hver.

Settinga: Ute på en øy i skjærgården, sol og vår og en fantastisk dag.

Dette var en søndag. Men vi tok sjangsen likevel siden det jo er tidlig vår og mange ikke har fått båtene på vann. Desverre ble vi overraska av en gjeng med joggedresser rett etter at trippen satte igang for fullt. Denne gjengen i joggedresser var dessuten i søndags- og koselighetsmodus og det så ut som om dem var fast bestemt på å prate med oss ettersom dem gikk i våre fotspor (og vi gikk off-track inni skauen). Dette var en litt kjedelig start på trippen - å være fokusert på å finne en privat plass samtidig som naturen begynte å lyse i neonfarger og bølge. Men snart forsvant dem og vi var igjen alene med naturen.

Ikke lenge etter lukket jeg øynene og oppdaget at røde og oransje farger ble svært aktive. En mandala tok form. Jeg var fascinert over dette og fokuserte på denne mandalaen. Det så ut som noe var bak denne mandalen. Det som var bak mandalaen trådde langtsomt frem. Og en sterk følelse av fred og åndelighet fylte meg. Det var noe. En eller annen slags åndelig person, en slags majestet. Men det var vanskelig å se klart og denne "personen" var i stadig forandring. Først hadd jeg følelse av et slags ansikt bak mandalaen - noe som (i mangel på bedre beskrivelser) ikke er helt ulikt Alex Greys maleri som dette: ( http://staff.hthcv.hightechhigh.org/...-alex-grey.jpg ) eller dette: ( http://farm1.static.flickr.com/115/2...3c68db3075.jpg ). Jeg merket også at øynene mine begynte å gå fort opp og igjen som om dem var i REM-modus (drømmemodus). JEg fikk følelsen av et rom og en slags trone - og muigens en kvinnelig entititet som var ved sida av en trone der en mannlig og mektig sterkt åndelig vesen satt. Følelesen var helt overveldende - og øyeblikket meget magisk. Men det varte ikke veldig lenge. JEg ble oppmerksom på at jeg selv egentlig ikke var helt i harmoni før dette skjedde. Episoden med gjengjen i joggedresser hadde rokket harmonien min - og tanken kom at denne "plassen" hadde noe hellig over seg.

Jeg tenkte også på et bibelsitat som omhandler en "herre" som inviterer til bryllupsfest og som kaster ut gjesten som ikke har bryllupsklærne på. Jeg følte litt at jeg kom hit uten de rette klærne (perfekt purhet og indre harmoni). OG sånn sett ble jeg grepet av ærefrykt og ble returnert tilbake til øya. JEg åpna øynene og var som sagt tilbake ute på øya i skjærgården og min trippekamerat kom å la en appelsin i hånda mi. Jeg husker jeg var litt tommelumsk etter hva jeg nettopp hadde opplevd - samt at jeg følte en sterk energi fra denne appelsinen som ble lagt i hånden min. Det som nettopp hadde skjedd føltes merkelig og samtidig ganske stort og jeg ønska litt at jeg skulle tilbake dit. Men slo meg til ro med det lille "besøket". Deretter skrellet jeg appelsinen svært konsentrert og ble mektig imponert over denne frukten. Kjøttet, skallet, og energien som kom fra den. Jeg ville si til min trippekamerat "for en fin frukt!" men det som kom ut var at jeg smilende og andektig sa: "åh. Det er en fitte". OVerraska over ordene som kom ut begynte jeg å le og jeg og min trippekamerat fikk oss begge en god latter.

Jah.

Mye annet skjedde gjennom denne trippen. Det var en ganske intern opplevelse både for meg og min trippekamerat. Vi pleier vanligvis å ha perioder der vi vandrer gjennom skogen mens vi tripper - men denne trippen var preget av at vi var på samme plass, lukke øynene i sola og rullet rundt på bakken med våre interne opplevelser. Disse opplevelsene var både for meg og min trippekompis av den meget oppbyggelige sorten. Vi pratet lenge etterpå om livet og livssituasjonene våre og om hvordan man kan leve riktig osv.

Jeg nevte også dette øyeblikket med kontakt med "entity". Noe som jeg aldri har hatt før. Min trippe-kamerat er av den jordnære og realistiske sorten og vi pratet selvfølgelig om at dette kanskje var noe jeg hadde mant fram. Jeg er selv ikke fremmed for den tanken. JEg har drevet med meditasjon i noen år - og går jevnlig på retreat der jeg mediterer ti dager i strekk. Å trippe er for meg noe som føltes veldig kjent - da jeg har opplevd å være i en pur dyp bevissthet når jeg er i lengre tids meditasjon. JEg kan ikke huske å ha "sett" noe lignende under meditasjon og sånn sett tenker jeg at det jeg muligens var et resultat av "pcilocybin" - det rare var som sagt følelsen som kom. Den kom ut av det blå - jeg følte egentlig ikke noe mektig og svært åndelig før det skjedde. Og det føltes som om det mektige og åndelige kom fra en "entity" utenfor meg selv.

Jeg vet at det er vanlig å se "entities" på DMT - men jeg har veldig sjeldent hørt om noen som har sett slikt på sopp. Det er isåfall små alver e.l lignende "hallisser".

Om noen har lignende erfaringer el innspill så er jeg interresert i å høre.

Kult!

Men det er ikke sjeldent det forekommer møter med entiteter på sopp heller. Det er ihvertfall tydelig at skapningene vi kan møte på manifesterer seg selv i forskjellige arketyper, alt fra aliens til alver og at det igrunn ikke nødvendigvis er formen de tar som er av betydning, men selve møtet og hva man potensielt kan lære av noe slikt. Dessuten er trossalt psilocin 4-HO-DMT =)
Det er ikke uvanlig å se entiteter på sopp, ihvertfall ikke i høye doseringer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
interessant og veldig bra skrevet rapport! KP.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har selv ikke møtt annet enn et slags levende tre (a lá Tolkiens "Enter")
på tripp, men en venninne av meg malte et bilde av omtrent samme karen
som på Grey sitt bilde, etter en syretripp. Han hadde riktignok skjegg, men
med det samme "tre-enige" ansiktet. Jeg har det for meg at ganske mange
har møtt denne skapningen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kjenner meg litt igjen ja. Under min andre sopptur var jeg alene og hadde nok av plass til å "utvide horisonten min". Feilmarginen var kansje en smule større men jeg hadde stor tro på at det ville gå bra, selvom jeg var alene.. noe jeg senere fikk vite at jeg ikke var! Under denne trippen, uten at jeg faktisk kunne se noen, sanset jeg disse skapningene på en måte som går forbi meg. Språket ble til noe jeg kan kalle telepati, jeg tenkte "lurer på hvor de kommer fra" jeg fikk fornemmelsen av at de fortalte meg at jeg hadde "tenkt" de fram. Noe jeg syntes var kjempemorsomt og bydde de inn i trippen min. Deretter tok det egentlig bare av og ble tatt på en reise utenfor tid og rom.

Hvis du opplever noe slikt igjen, prøv å ta kontakt så skal du se at du får respons. Kansje igjennom hvordan ting forandrer seg for synet ditt, eller andre sanser. Men er harmonien på topp filtreres informasjon veldig lett og du burde ikke ha så mange vanskeligheter. Det er en vilt spennende verden med mye å lære bort til den som er interessert.

mvh
▼ ... flere år senere ... ▼
Kom på at jeg hadde skrevet denne rapporten for lenge siden. Så skriver ett tillegg her - da dette er av lignende tema.

Jeg har hatt noen lignende opplevelser som førstepost etter at dette ble skrevet. Med følelse av å kommunisere med "noe" gjennom påvirkning - og et par ganger at noe tok over kroppen. Men ingen overveldende opplevelse av nærvær av andre skapninger. Og ingen like tydelig som i førsteposten beskrevet over.

Dette inntil her om dagen - da en ny, litt større doseringer ble inntatt.

Denne gangen ved inntak av rett over 100 fleinsopp (hadde ikke vekt, men tenker at dosen har ligget på en plass mellom 3-4g, kanskje nærmere 4g enn 3g). Da virkningen kom merket jeg det i kroppen.. Jeg begynte å svinge voldsomt med overkroppen i vinden - det føltes som om noe var på vei til å ta over kroppen min, noe utenfor meg selv. Jeg har opplevd lignende intensitet kroppslig bare en gang før. Og den gang hadde jeg følelsen av at noe tok over kroppen.. Noe stort og mektig som ville sanse gjennom min kropp. Nå lot jeg meg "svinge med" i en rar dans.. Og lot det som føltes naturlig bare skje..

Målet var å trippe ganske dypt - så jeg lot alt komme - lot soppen ta over, gav meg hen. "Velkommen" ble et slags mantra som ble gjentatt i tankene.. Etterhvert begynte veldig merkelig ting å skje. De klassiske fraktalmønstrene manifisterte seg. Jeg lukket øynene - og så hieroglyfer seile forbi meg. Pyramidelandskap blandet med egyptiske hieroglyfer er hva jeg så.. Alt i fantastiske farger - fylt med mening. Solguden Ra etc. Jeg husker jeg tenkte at mulig disse egypterne var innpå noe svært vesentlig. At deres religion er noe som finnes i psyken, og at jeg besøkte disse landskap akkurat nå..

Det visuelle minnet meg om hva man ser på en DMT tripp. Informasjon ble kastet mot meg.. Og hva som ble vist forandret seg stadig.. Da disse bildene lettet så oppdaget jeg at jeg var omringet av skapninger.. Muligens en 4-5 stykker. Jeg kunne ikke se dem klart. Men de var helt tydelig der, med en veldig tydelig tilstedeværelse. Jeg ble iakktatt og det av noen skapninger med en voldsom tilstedeværelse som jeg senset var av høyere vibrasjon enn jeg som menneske. Det føltes ikke som mennesker som var rundt meg.. Men noe menneskelignende..

Buskapet var: Lytt! Følg med! Meget lignende DMT-opplevelser.. Og jeg kunne kommunisere med dem telepatisk. Det vekslet mellom bilder og symbolikk av en slags egyptisk hieroglyfisk natur - og etterhvert følelsen av å være mellom flere dimensjoner samtidig. Oppe til venstre i synsbildet satt det en fyr og så ned på meg.. Helt rolig.. Det var ingenting skremmende ved opplevelsen - men en dyp fascinasjon.. Og jeg konsentrere meg om å meditere på pust. Jeg kunne spørre om ting - spørsmål jeg har i livet. Men det meste ble avfeid som urelevant. "Det er ikke viktig" ble jeg fortalt. Og da jeg aktivt prøvde å lage mening ut av hva som ble vist - at egoet i meg våknet - ble det hele latterlig. Det ble så tydelig at dette menneskelige i å spørre slike spørsmål - var meningsløst - et ego-spill og egentlig bare morsomt.. "lytt!" "lytt".. Dette ble vist til meg.. Og jeg sprutet jeg ut i latter.

Litt etter dette kom trippekompis - som hadde rullet i lyngen med sine egne visuals. Han trodde jeg var ferdig med egeninternalisering da han hørte meg sprutle.. Jeg sa "det er ikke ferdig enda".. Og sank inn i trippen igjen. Kommunikasjonen telepatisk med soppen og skapninger fortsatte en liten periode.. Men jeg tenkte også på trippekompis.. At jeg burde snakke til han, sjekke at han hadde det ok. Jeg ble fortalt "at jeg ikke skulle bry meg".. At det var viktigere å lyte til hva som ble sagt.. Likevel så brøt jeg etter ca 10-15minutt (eller deromkring - tidsperspektivet er jo ofte litt snålt på sopp) snart ut av denne kommunikasjonen for å sjekke til trippekompis... Jeg fortsatte å trippe gankse hardt etter dette - men oppmerksomheten ble også vendt utover, og "skapningene" forsvant i sin tydelighet.

I ettertid har jeg vært veldig fascinert av denne opplevelsen, og prøvd å lese meg opp om lignende erfaringer. Det virker som om det er vanlige å få kontakt med skapninger/aliens/gudelignende entetiter etc ved større doseringer.

Jeg har tidligere sett for meg at store doser med sopp - vil føre til det samme som ved LSD. Altså klassisk ego-død og sammensmelting med "altet". Det tror jeg også er mulig - men samtidig å tenker jeg at det nok muligens bare vil bringe disse skapningene, og soppens stemme enda tydeligere frem (McKenna snakker jo f.eks om at soppen får en helt tydelig audible stemme ved heroisk dosering).

Jeg er en ganske sensitiv person når det kommer til tripping - mens trippekompis nok heller er en "hard nøtt". Trippekompis var også veldig på tur, men opplevde ingen kontakt med skapninger, og hadde bare en vanlig dypere tripp.

Dette har som sagt fascinert og undret meg veldig de siste dagene.. Så spør nok en gang om noen har lignende opplevelser å dele