Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1674
Enemy of the snut
Ikke alle banker har avtale/samarbeider med Coinbase slik at man kan kjøpe krypto. Så hvilken bank er best til Coinbase?
Jeg bruker DNB til Coinbase.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av something Vis innlegg
Jeg bruker DNB til Coinbase.
Vis hele sitatet...
Men de har jo ofte feil med nett-og mobilbank? Synes jeg har sett artikkel titt og ofte på VG og Dagbladet..

Men hovedformålet er bare å bruke kontoen til å kjøpe krypto på Coinbase, har tidligere kjøpt 1-2 ganger på én mnd så blir jo ikke akkurat så ofte uansett..
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Men de har jo ofte feil med nett-og mobilbank? Synes jeg har sett artikkel titt og ofte på VG og Dagbladet..
Vis hele sitatet...
Det er vel fordi de er Norges største bank, og er derfor det primære målet for hackere.
Enemy of the snut
Trådstarter
Hvilken bank har best rente og samtidig samarbeider med Coinbase?
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Men hovedformålet er bare å bruke kontoen til å kjøpe krypto på Coinbase, har tidligere kjøpt 1-2 ganger på én mnd så blir jo ikke akkurat så ofte uansett..
Vis hele sitatet...
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Hvilken bank har best rente og samtidig samarbeider med Coinbase?
Vis hele sitatet...
Hvis dette er en ren transittkonto så er det vel likegyldig hva du får i rente? Kanskje viktigere hva dem tar i gebyr for utlandstransaksjoner?
Så lenge banken støtter swift/iban så trengs det vel ikke spesifikt samarbeid med coinbase..?
Man må ofte spørre support om å åpne for dette da.
Uvaksinert 👍
Kan en bank samarbeide med coinbase? Høres rart ut, er jo en bankoverføring så hvilken som helst bank funker. Skal lete lenge etter en bank som ikke kan overføre penger i hvertall.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Men de har jo ofte feil med nett-og mobilbank? Synes jeg har sett artikkel titt og ofte på VG og Dagbladet..

Men hovedformålet er bare å bruke kontoen til å kjøpe krypto på Coinbase, har tidligere kjøpt 1-2 ganger på én mnd så blir jo ikke akkurat så ofte uansett..
Vis hele sitatet...
De få gangene det skjer er det ofte snakk om typ en times tid, jeg har aldri hatt problemer med nettbank/betaling selv. Har kun lest om det i ny og ne.

Sitat av daffe Vis innlegg
Kan en bank samarbeide med coinbase? Høres rart ut, er jo en bankoverføring så hvilken som helst bank funker. Skal lete lenge etter en bank som ikke kan overføre penger i hvertall.
Vis hele sitatet...
Coinbase aksepterer ikke alle banker.
Sist endret av Skinny; 5. mars 2023 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Kan en bank samarbeide med coinbase? Høres rart ut, er jo en bankoverføring så hvilken som helst bank funker. Skal lete lenge etter en bank som ikke kan overføre penger i hvertall.
Vis hele sitatet...
Wrong, Sparebank1 Nord-Norge fungerer blant annet ikke med Coinbase.. Har 2 forskjellige kort, 1 til hver konto, men når jeg skal kjøpe krypto kommer jeg til det steget hvor jeg trykker "betal" og får deretter opp feilmeldingen "An error has occured" eller noe lignende..
Har snakket med 4 forskjellige ansatte hos banken om problemet, hvor de 3 første ikke fant ut eller visste hva problemet var - siden ingen av kortene er sperret for netthandel. Men den siste og 4 ansatte jeg snakket med for 3 uker siden kunne fortelle meg kjapt at problemet er/var at banken ikke har avtale eller samarbeider med Coinbase..

Derfor har jeg tenkt å opprette kundeforhold og konto hos en annen bank
Nordea fungerer med coinbase.

Hilsen en som bruker coinbase et par ganger ila året med bankkonto hos Nordea
Enemy of the snut
Trådstarter
Som er tidligere skrev har vel renter lite å si hvir/når det er et kjøp 1-2 ganger ila 1 mnd.
Så nå står valget mitt mellom DNB, Nordea og Sbanken.
Sbanken er alternativ da det skal være Norges beste bank ifølge det jeg nylig har lest?

Kanskje dumt spørsmål, og svaret/svarene er sikkert nei, men koster det noe å bli kunde hos noen av disse 3 bankene?
Må vel ha egen BankID for å logge inn på noen av disse 3, samt kort til konto.
Enemy of the snut
Trådstarter
Endte opp med DNB, så får vi se