Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1352
Hei

Jeg er i gang med å lete etter ny data og siden jeg sist fikk meget gode råd her, er jeg tilbake :P

Har levd godt ammen med denne godbiten de siste 3 årene, intill jeg matet den cola på fylla osv.
[COLOR="Plum"]GAMMEL[/COLOR]: ASUS G53SX CI7 2.2 8GB/500 GTX560M HIGH-RES 15.6" W7HPASUS G53SX CI7 2.2 8GB/500 GTX560M HIGH-RES 15.6" W7HP

Overnevnte pc fungerte helt supert til mitt bruk, bare så det er sagt og likte asus godt. har derfor sett på dens nyere modeller Asus g751

[COLOR="Red"]Mitt spørsmål er dermed[/COLOR]: er det behov for å legge ut 17.000 kr for ny laptop eller finnes det noe til rundt 10.000kr som dekker normalt gamingbehov.
[COLOR="red"]Videre[/COLOR], er det annet enn asus som man burde vurdere om man vil spare noen lapper?

Nåværende spill er primært HoN og SC2, men kan fort bli flere. Primært av typen stategispil.

bare så det er sagt, setter umåtelig stor pris på tips om hva som er en grei pris og hva man bure se etter når man kjøper ny BÆRBAR gamePC nå for tiden.

Takk
Kjøp denne: https://www.komplett.no/asus-g751jt-173-full-hd/824704

Litt dårligere grafikkort, men både 970m og 980m er bedre enn det gamle 880m. For å sammenligne så kunne 880m kjøre de aller fleste spill på max settings, så det sier jo litt.. Da skal 970m holde i massevis for slike spill du spiller. Battlefield og Metro er null problem for 970m.
980m kan gjerne være litt overkill..

Du har forsåvidt valgt riktig. ASUS er best når det gjelder kjøling, kvalitet og ytelse. Man kan kanskje finne MSI-laptoper som har bedre prosessor og grafikkort, men kjølingen er dritt i de laptopene. I tillegg bråker de.

Gå for den jeg linket til så kan jeg garantere at du blir fornøyd. Har sett på Youtube at Boot-up tiden er noe ala 7 sekund! Noe som er temmelig raskt
Takk for svar og anbefaling, men dine poeng løfter fram nye spørsmål:
1)
hva er da forskjellen mellom disse forskjellige g751 versjonene? det er jo et spekter fra 11000 til 19000 kr på de forskjellige utgavene. Og ikke bare jt/jy men også forskjeller innenfor disse igjen..?
2)
Min 3 år gamle pc hadde 8 gb ram, burde jeg ikke ha mer når jeg skal kjøpe ny (til denne prisen) ?

beklager om jeg stiller dumme spørsmål, men man blir jo litt nysgjerrig når man først skal bruke en liten månedslønn på pc
Forskjellene er mange. Men jeg ville prøvd å kjøpt en laptop med enten 970m eller 980m grafikkort. Dette er de nye Nvidia grafikkortene som nettopp er kommet ut, og de er MYE bedre på kjøling enn 8xx-serien og bruker mye mindre strøm. I tillegg til at de gir bedre ytelse.
På Komplett er det to andre modeller som heter G771JM og G551JM. Disse har 860m grafikkort og vil ikke kunne kjøre de mest krevende spillene på max settings. Forskjellen mellom G751JY til 18.995,- og G751JY til 16.995,- er at den dyreste har 256gb mer SSD. Verdt 2000 kr for å få 256gb mer i SSD? Nei, absolutt ikke.

Når det gjelder ram så skal 8gb holde til vanlig spilling og dagligdags-bruk. Hvis du driver med tung videoredigering så kan det være lurt å ha mer enn det. Jeg har 4gb ram i min 4 år gamle asus-laptop og den bruker sjelden 100% av rammen. På det meste har den ligget på rundt 90% når jeg har spilt spill. Det er forøvrig ikke rammen som spiller mest inn når du skal spille spill, det er prosessoren og grafikkortet.

Jeg fant en feilprising på en annen norsk nettside idag ved ren tilfeldighet når jeg var inne for å se om denne var kommet på lager. Det var 1 på lager igjen og den kostet 13.000,- (!!!) Var lynkjapp og legge inn bestilling! Betalte dermed 4000 kr mindre for en laptop som egentlig selges for rundt 17.000 kr på Komplett og andre steder! Ran på lyse dagen kaller man slikt... 3 timer etter at ordren min var sendt fra lager idag hadde de satt riktig pris.. x)


Hovedsaklig er det en av disse laptopene du vil bør gå for:
- https://www.komplett.no/asus-g751jt-173-full-hd/824704
- https://www.komplett.no/asus-g751jy-173-full-hd/824705

Den til 16.995,- er et beist. Men den til 14.995,- har ikke problemer med å kjøre de mest krevende spillene heller. Forskjellen i 970m og 980m er ikke noe særlig stor. Tror det er maks 10-30% forskjell i ytelse.
Sist endret av Jeffrey; 7. november 2014 kl. 17:58.
Takk for hjelp Jeffrey
brukte litt tid til å sette meg inn i disse datasakene nå på kvelden (idol er overvurdert)

Kort sagt har jeg kommet fram til å gå for denne: Denne

Med bakrunn i at jeg sjekket litt hva spill trenger, og leste noen reviews på nett, der alle hadde testet jy og selv med den "dårligste?" prosessoren var det markedets beste gamer laptop.

Klarte å lure til meg 500,- i studentrab på dustin og den er enda på lager så da håper jeg det blir jul ila neste uke

Helt rått at du fant en slik feilprising da, har du link til eksakt maskin du kjøpte/nettbutikk navn?
Man må jo følge med der til senere

MERK: du får også med blue ray spiller for 2k ekstra, for de som bryr seg om sånt :P
Og den er 1 cm tynnere :O

Uansett:
besluttet å velge 16+ siden det gir meg "noe for fremdiden" for en 13% prisøkning, ikke bare top notch nå :P

igjen, takk for tips!
Jeg har vært kjempefornøyd med min Lenovo Y50!

Jeg har en utgave med 512GB SDD, 16GB RAM, i7-4710HQ (2,5GHz), GTX 860M 4GB(maxwell!) og Intel AC-nettverkskort. Denne har 4K-skjerm, men finnes også utgaver av Y50 med 1920x1080 også, samt med vanlig hybrid-hdd osv.

Ser at du har valgt en PC, men kan være en anbefaling til andre
Sist endret av 4Rooted; 7. november 2014 kl. 23:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kallebass Vis innlegg
Takk for hjelp Jeffrey
brukte litt tid til å sette meg inn i disse datasakene nå på kvelden (idol er overvurdert)

Kort sagt har jeg kommet fram til å gå for denne: Denne

Med bakrunn i at jeg sjekket litt hva spill trenger, og leste noen reviews på nett, der alle hadde testet jy og selv med den "dårligste?" prosessoren var det markedets beste gamer laptop.

Klarte å lure til meg 500,- i studentrab på dustin og den er enda på lager så da håper jeg det blir jul ila neste uke

Helt rått at du fant en slik feilprising da, har du link til eksakt maskin du kjøpte/nettbutikk navn?
Man må jo følge med der til senere

MERK: du får også med blue ray spiller for 2k ekstra, for de som bryr seg om sånt :P
Og den er 1 cm tynnere :O

Uansett:
besluttet å velge 16+ siden det gir meg "noe for fremdiden" for en 13% prisøkning, ikke bare top notch nå :P

igjen, takk for tips!
Vis hele sitatet...

Du har gjort et godt valg! G751JY er mest bang for the buck!
Jeg kjøpte min fra Dustin idag, akkurat samme laptop som deg bare at den kostet 13.000 kr i morges. Sjekket også den svenske og danske Dustin, og det var feilpriset alle steder.. 0_o

Når jeg kjøpte var det kun 1 igjen på lager og da var det solgt 11 stk på under 30 minutt, så det skal i teorien være tomt på lageret. Det står forsåvidt her at det er ubekreftet når varen kommer til lager igjen. Det er det det gule tegnet betyr.
Det kan hende du må belage deg på litt ventetid før PCen blir sendt til deg.

Hot tip; CDON er verre enn Dustin på feilprising... så hvis du er gnien på pengene kan du avbestille hos Dustin og gå til CDON og oppdatere hver dag til de legger ut ASUS-laptopene for salg. Kanskje du finner laptopen like billig som meg.

Hvis ikke kan du glede deg til du får den i posten fra Dustin! Min gamle laptop har en boot up tid på 1,5 minutt.. Blir andre boller med en boot up tid på 6-7 sekund!! I tillegg har G751JY IPS skjerm som gir sinnsykt bra fargekontrast og lite "fading" av farger når man ser skjermen fra forskjellige vinkler. Eneste negative tingen er at batteriet ikke går ann å fjerne, for det hadde vært fint å bli kvitt litt vekt fra laptopen slik at den ikke blir så tung å ha på fanget.

Can't wait!
Sist endret av Jeffrey; 8. november 2014 kl. 00:03.
haha må le av feilprisingen. De har jt til 300 kr mer en jy på dustin nå, så fremdeles noe feil med prisene der i hvert fall :P
uflaks for meg, men klarer sikkert å vente litt. Ser de fleste opererer med forventet til 15.november så no biggie

åh, så dumt med bateriet da! det var noe jeg likte meget godt med g53'en.
takk for tipset, skal sitte klar på dagtid og prøve å finne det stedet som først får inn nye i hvert fall, så får prisen bare bli som den blir!

Have fun når du får den over helga