Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51193
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Ja fremtiden til Dayz SA ser ikke lys ut. Det har den ikke gjort de siste månedene heller Imo... Hva tror dere, er ikke bare jeg som er negativ?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja fremtiden til Dayz SA ser ikke lys ut. Det har den ikke gjort de siste månedene heller Imo... Hva tror dere, er ikke bare jeg som er negativ?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at de to siste månedene har vært dårlige, har ikke slått på spillet en gang.
Håper det kommer en ny oppdatering med noe annet enn items snart, for å løpe rundt og jakte på folk er blitt kjedelig.
Sist endret av PerPerPerPer; 17. mars 2014 kl. 12:52.
Nei, hvordan skal SA bli bedre enn A3-mod? De snakker om 300 playere pr server og lover gull + grønne skoger, men A3-mod ser jo ut til å gjøre alt det samme bare bedre, på en bedre plattform.

Så hvorfor ikke bytte til mod?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg er enig i at de to siste månedene har vært dårlige, har ikke slått på spillet en gang.
Håper det kommer en ny oppdatering med noe annet enn items snart, for å løpe rundt og jakte på folk er blitt kjedelig.
Vis hele sitatet...
Ja det er mye de må legge til hvis det skal bli et spennende spill og spille, samtidig bør de også bruke tiden sin på bugs og andre problemer som har hengt med siden starten. Optimaliseringen er jo grusom, ja det er en beta, men med så lite zombier og players som det er nå burde det vært mye bedre. Legg til flere zombier, spillere og kjøretøyer så blir det sikkert enda værre.

Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Nei, hvordan skal SA bli bedre enn A3-mod? De snakker om 300 playere pr server og lover gull + grønne skoger, men A3-mod ser jo ut til å gjøre alt det samme bare bedre, på en bedre plattform.

Så hvorfor ikke bytte til mod?
Vis hele sitatet...
Har ikke testet denne modden selv, men har hørt mye bra. Høres ut som de er på et mye bedre spor en Dayz SA, så det her blir spennende og se. Uansett er det vel ikke et tap for Dayz SA teamet og Rocket da de har solgt så mye allerede pga merkenavnet. Det er synd, da det ikke er "så" farlig hvordan Dayz Sa ender opp fra et økonomisk standpunkt.
Sist endret av Lima; 17. mars 2014 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja det er mye de må legge til hvis det skal bli et spennende spill og spille, samtidig bør de også bruke tiden sin på bugs og andre problemer som har hengt med siden starten. Optimaliseringen er jo grusom, ja det er en beta, men med så lite zombier og players som det er nå burde det vært mye bedre. Legg til flere zombier, spillere og kjøretøyer så blir det sikkert enda værre.
Vis hele sitatet...
DayZ SA er enda i Alpha, og er derfor unnskyldt av meg.
de sier det ikke vil bli Beta før slutten av i år/start neste år.
Bare gi det tid, jeg har for all del ikke mistet noe håp, og tror det kommer til å bli mye, mye... MYE bedre med en gang det blir beta.

Tror DayZ vil få mange funksjoner som man ser Rust har, og som DayZ undermoddene har. som å bygge trehus, blueprints osv.

Så vil det nok bli lettere å utvikle en egen spillestil etter hvert. Istedenfor de to stilene det er nå; bandit og psycho KOS murderer.

Holder håpet oppe, og er tålmodig.
Man ser jo hvor lang tid Minecraft brukte før full-release.
Sist endret av ExcludedBug; 17. mars 2014 kl. 17:14.
Jeg tror problemet med DayZ er at veldig mange har gått smålig lei siden det lenge har vært en mod. Når det tar så lang så lang tid før spillet faktisk er ferdig - så er det mange som rett og slett ikke gidder mer. Jeg tror ferdig release vil gå veldig dårlig desverre.
Det er nok litt av problemet, ja.
Det vil bli vanskelig å få noe nytt inn som gjør at spillet føles nytt, uten å ødelegge DayZ-følelsen.
Men som sagt, tror jeg det blir bedre ved beta. da er det nok kommet kjøretøy, masse nye ting, kanskje til og med luftfartøy. Selvsagt mye mindre bugs også.
Sist endret av ExcludedBug; 17. mars 2014 kl. 17:40.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Jeg tror problemet med DayZ er at veldig mange har gått smålig lei siden det lenge har vært en mod. Når det tar så lang så lang tid før spillet faktisk er ferdig - så er det mange som rett og slett ikke gidder mer. Jeg tror ferdig release vil gå veldig dårlig desverre.
Vis hele sitatet...
Det er vel mye av problemet, de ga etter for maset og åpnet for alle for tidlig. Spørs hvor mange som sitter igjen og venter om et år eller to
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte å ta opp spillingen av DayZ. Hvilken server kan dere anbefale? Er det en norsk server? Greit med andre enn norsk, men pga Ping så er vel en innen EU greit?
Er det verdt å kjøpe dette spillet nå?
Er det spillbart med tanke på bugs?
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Er det verdt å kjøpe dette spillet nå?
Er det spillbart med tanke på bugs?
Vis hele sitatet...
Det er en del bugs ja, men for meg er det 100% spillbart. Jeg digger det. Vet ikke hva det koster nå, men ville kjøpt det uansett.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Har det kommet noe nytt ennå? kjøretøy? slike ting?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
Har det kommet noe nytt ennå? kjøretøy? slike ting?
Vis hele sitatet...
Kjøretøy er vel neppe ute før juli.... år 4096. For referanse, har spillet vært ute siden desember '13 og de har, etter det jeg mener å huske å ha lest i en av de siste par changelogs, bare såvidt begynt å fikse problemet med at zombier løper rett gjennom vegger.

Folka som jobber med maps bør ha et klapp på skulderen, for de nye områdene er fine. Alle andre som er involvert i hele prosjektet bør... jeg vet ikke hva.

Det er helt utrolig at det går an å gjøre så lite, på så lang tid, med så mye penger og relativt mye folk.
Har hørt at det er rundt 600 som jobber med dayz atm
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Har hørt at det er rundt 600 som jobber med dayz atm
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt dette?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Kjøretøy er vel neppe ute før juli.... år 4096. For referanse, har spillet vært ute siden desember '13 og de har, etter det jeg mener å huske å ha lest i en av de siste par changelogs, bare såvidt begynt å fikse problemet med at zombier løper rett gjennom vegger.

Folka som jobber med maps bør ha et klapp på skulderen, for de nye områdene er fine. Alle andre som er involvert i hele prosjektet bør... jeg vet ikke hva.

Det er helt utrolig at det går an å gjøre så lite, på så lang tid, med så mye penger og relativt mye folk.
Vis hele sitatet...
Tror de måtte bygge om hele motoren i spillet hvis de skal løse zombie problemene. Zombiene er jo værre nå en de noen sinne har vært imo. Plutselig blir man slått av en zombie som er langt unna, zombier som som plutselig løper fortere en spillere opp bakker osv...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Zombier i dayz har jo alltid vært derpfuck, driver å laster ned nå. Håper det blir bra! Spilt det litt før men mye lag, og når man er fult gearet er det 0 å gjøre.
Jeg slutta å spille DayZ standalone når jeg innså at Breakin Point i Arma 3 (gratis dayz-mod) har kommet lenger...
Og det er en mod med frivillig initiativ...
Syns det finnes få unnskyldninger som kan legitimere standalone sin utrolig trege utvikling...
Husker jeg leste "vehicles expected in 3-6 months"... Sjekker et år senere, og fortsatt ikke en jævla sykkel i spillet engang.

Blir for dårlig i mine øyne, det må være en av de største og mest betalte early access-spillene, men likevel en av de som utvikler seg minst. Trist at gratis mods gjør det bedre og raskere.
Angående kjøretøy så er de nesten ferdig med de første delene nå. Det spekuleres i at deler til biler kommer i 0.5.0 siden de skriver at det jobbes med bildeler nå.

Det er egentlig bare til å følge med på http://dayzdev.tumblr.com/ eller forumet.