Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5704
Er litt lei av det vanlige man får på polet.. Korskenkorva, Captain Morgan, Skyy, Finlandia, Hot N Sweet osv osv.

Sitter å ser inne på vinmonopolet og ser det er masse forskjellig som er bestillingsvare, og da er det sikkert ikke ute i butikkene heller.

Ser det fins Baileys Hazelnut, noe jeg aldri har smakt før. Vurderer å kjøpe!
På det lokale polet her har dem bare Baileys Coffee tror jeg..

Vet dere om noe godt alkohol som de fleste ikke vet om?


Er er i utgangspunktet ikke ute etter whiskey, Cognac eller vin...
Sist endret av SheepInPain; 5. juli 2012 kl. 16:04.
Såpekoker av rang
Tja. Minttu (/Black) er jo en slager.
Sitat av monoid Vis innlegg
Tja. Minttu (/Black) er jo en slager.
Vis hele sitatet...
Den vanlige smaker vel mint, hva smaker Black?
Såpekoker av rang
Fortsatt mint, men hockeypulver/lakris-aktig.
Minttu har to typer: Vanlig (peppermynte) og Black (peppermynte tilsatt salmiakk).

Som skrevet har begge har en smak av peppermynte, men den originale vil, for meg, alltid være favoritten. Gjerne legg flaskene i fryseren og ta dem opp kun ved servering. En ekstremt god polvare!

Vil legge til at de er produsert for shotting, og jeg vil skrive under på at de ikke er noe gode å drikke i større mengder.

PS! Om du skal passere tax-free/duty-free koster 50cl kr. 50,-
Sist endret av waf; 5. juli 2012 kl. 16:54.
Vet ikke om du liker sterkt brennevin? Men, jeg liker iaf Rent Brennevin.
Zacapa Centario 23
23 år gammel rom lagret på bourbon fat, den er veldig rund og fin og har hint av honning og vanilje.

Hverken Baileys Hazelnut eller minttu black vil jeg kalle skjulte skatter, dette er vel mer charter sprit som havner bakerst i barskapet for så og bli drukket 10 år senere på ett jevli dårlig nachspiel.
Siden du liker whiskey, skal eg anbefale deg to av mine helt klare favoritter.

Bowmore Single Malt og Laphroaig 10 years. Begge er knallgode og anbefales på det sterkeste å prøve. De er dog ikkje av den billigste sorten.
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Siden du liker whiskey, skal eg anbefale deg to av mine helt klare favoritter.

Bowmore Single Malt og Laphroaig 10 years. Begge er knallgode og anbefales på det sterkeste å prøve. De er dog ikkje av den billigste sorten.
Vis hele sitatet...
"Er er i utgangspunktet ikke ute etter whiskey, Cognac eller vin..." står det i toppen da men.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av sagem Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Må anbefale denne jeg også..

Vodka i verdensklasse!
Sitat av r0bin Vis innlegg
Må anbefale denne jeg også..

Vodka i verdensklasse!
Vis hele sitatet...
Den er god. Du har platinum og gold også, som smaker enda bedre. Sjelden man sier vodka smaker godt men denne gjør faktisk det.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av aidem Vis innlegg
3 liters flaske jack daniels!

Bilde (3 liter vs 0,7 som er vanlig)
Vis hele sitatet...
Haha, den kosta 50 Euro eller noe i Berlin nå i våres. En god del skatt i Norge ser jeg!
Hvordan vil dere sammenligne Russian Standard Original med f.eks. Skyy, Finlandia eller Korskenkorva?
Når jeg er på polet er den alltid en flaske med Minttu, den orginale. Går jo som likør. Og ei flaske med Dworek Vodka, polsk sprit, som er nøytral i smaken. Blander den alltid med Iste. Peach seff. Og det har blitt en slager. 1 liter for 356 kr eller noe i den duren.

Ellers har man Grolsch Premium Lager, nederlandsk øl. Er omtrent 30 kr flaska (0,33). Men fantastisk god.
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...er/sku-2010102
Når man kommer til sprit, så må den desidert beste spriten være NORSK.

Test ut Hammer Vodka, norskprodusert god god sprit!
Absente er konge helt topp!!
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Hvordan vil dere sammenligne Russian Standard Original med f.eks. Skyy, Finlandia eller Korskenkorva?
Vis hele sitatet...
Skyy har jeg ikke smakt. Finlandia en gang for lenge sida, kan ikke huske den var spesielt god. Bitter er vel ordet? Koskenkorva er drikkbar, men ikke "god", som russian standard er. Den har en ettersmak som minner om sødme. Ren er den også.
Skal du være spandabel på fest så er denne ypperlig :P

http://www.vinmonopolet.no/vareutval...00%3BBrennevin

http://paradise-is-here.de/images/product_images/info_images/1306_0.jpg
Sist endret av amber; 6. juli 2012 kl. 00:30.