Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2602
Heisann! :-)

Jeg skal snart på Slottsfjell og rekker dessverre akkurat ikke bli 18! Jeg vil nødig bryte loven, men litt alkohol vil nok bli konsumert (enten jeg vil eller ei)! Derfor lurer jeg på om eventuelle vakter er som lovens lange arm på campen. Lettere sagt; vil vakter prøve å stoppe mindreårig drikking?

Selv om det er et litt shady tema, hadde et svar vært verdsatt!
- Takk!
Sist endret av MrGroove; 18. juni 2012 kl. 19:58.
Hvorfor skulle de? Det er jo ikke ulovlig.
Og uansett om det var ulovlig, hvorfor skulle de bry seg om at en 17-åring(?) drikker et par pils?

Selv om det er et litt shady tema
Vis hele sitatet...
Tro meg, det er det ikke.
Sist endret av DikkeDikk; 18. juni 2012 kl. 20:06.
Trådstarter
12 0
Noen ser På dette med mindreårig drikking som et 'feil' tema! Selv her jeg ingenting imot!
Du bør være litt forsiktig. Jeg aner ikke hvordan det er på slottsfjellfestivalen, men det er mange festivaler hvor de klipper av festivalbåndet til mindreårige som blir tatt for å drikke/være beruset.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Du bør være litt forsiktig. Jeg aner ikke hvordan det er på slottsfjellfestivalen, men det er mange festivaler hvor de klipper av festivalbåndet til mindreårige som blir tatt for å drikke/være beruset.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett det selv, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Det er da absolutt ingenting ulovlig med å være beruset når man er mindreårig?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg har sett det selv, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Det er da absolutt ingenting ulovlig med å være beruset når man er mindreårig?
Vis hele sitatet...

Men hvis de ikke ønsker berusete ungdommer der, så har de nok sin fulle rett til å gjøre det.
Det står nok i betingelsene man godtar når man bestiller billetter.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg har sett det selv, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Det er da absolutt ingenting ulovlig med å være beruset når man er mindreårig?
Vis hele sitatet...
Tja, festivalene står fritt til å lage egne reglementer utover norsk lovverk.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvorfor skulle de? Det er jo ikke ulovlig.
Og uansett om det var ulovlig, hvorfor skulle de bry seg om at en 17-åring(?) drikker et par pils?


Tro meg, det er det ikke.
Vis hele sitatet...
Enten er de på et lukket festivalområdet - og således kan arrangøren nekte de å drikke (og kaste de ut) - eller de er på offentlig sted hvor det er ulovlig å drikke.

Uansett er "fakta" du kommer med feil.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg har sett det selv, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Det er da absolutt ingenting ulovlig med å være beruset når man er mindreårig?
Vis hele sitatet...
Du forstår ikke hvorfor? Arrangøren har skjenkebevilling og risikerer bøter/inndraging dersom en rekke fjortiser løper rundt drita fulle. Det kan også få konsekvenser for neste gang de skal arrangere tilsvarende konsert/festival.
Sist endret av Pledrik; 18. juni 2012 kl. 20:50.
Sitat av MrGroove Vis innlegg

Selv om det er et litt shady tema
- Takk!
Vis hele sitatet...
På freak er det lite som er shady
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av m0nte Vis innlegg
Tja, festivalene står fritt til å lage egne reglementer utover norsk lovverk.
Vis hele sitatet...
Ja, men dette taper de jo tonnevis med penger på. Hvis de kaster ut ungdommer som er beruset så har de jo tapt masse, og de kan jo ikke akkurat få trøbbel for det såfremt ungdommene ikke blir servert alkohol på festivalområdet.

Sitat av Pledrik Vis innlegg
Du forstår ikke hvorfor? Arrangøren har skjenkebevilling og risikerer bøter/inndraging dersom en rekke fjortiser løper rundt drita fulle. Det kan også få konsekvenser for neste gang de skal arrangere tilsvarende konsert/festival.
Vis hele sitatet...
Ja, men sjenkebevilling betyr ikke at de har ansvar for å passe på at berusede ungdommer ikke er på festivalområdet. Det betyr bare at de ikke har lov å SERVERE alkohol til de under 18.
De vil jo tape i det lange løp hvis festivalen for et "fjortisfylla" rykte på seg.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ville du ha dratt på et 18 års utested hvis du selv er over 20 ?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av 3RD Vis innlegg
De vil jo tape i det lange løp hvis festivalen for et "fjortisfylla" rykte på seg.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ville du ha dratt på et 18 års utested hvis du selv er over 20 ?
Vis hele sitatet...
Ville de det? Ungdommer mellom 12-17 hadde jo kommet fra alle landets kanter for å kunne være på en festival der de kan drikke inne på området helt lovlig uten at vaktene gjør noe med det. Festivalen trenger jo ikke ha sjenkebevilling engang, da ungdommene tar med egen alkohol.

Njææ, spørs veldig. Finnes mange gode brune puber og sånt det er 18 års grense på, selv er jeg 19 og foretrekker å henge der fremfor å være på typiske 18 års steder.
Sitat av 3RD Vis innlegg
De vil jo tape i det lange løp hvis festivalen for et "fjortisfylla" rykte på seg.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ville du ha dratt på et 18 års utested hvis du selv er over 20 ?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvilken målgruppe festivalen prøver å reklamere til.
Nå vet jeg ikke hvordan det er på Slottsfjellet, men det finnes mange festivaler som reklamerer til den yngre generasjonen og som gjerne har et "fjortis" rykte på seg, slik som Hove. Og du kan trygt si at Hove ikke taper penger.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Enten er de på et lukket festivalområdet - og således kan arrangøren nekte de å drikke (og kaste de ut) - eller de er på offentlig sted hvor det er ulovlig å drikke.

Uansett er "fakta" du kommer med feil.
Vis hele sitatet...
De fakta jeg kommer med er fakta, det er ingen norsk lov som sier at jeg som 16-åring ikke kan drikke alkohol, jeg har aldri sagt noe som helst om festivalen annet enn at jeg selv lurer på hvorfor vaktene skulle bry seg. Noe jeg har fått svar på.
Sist endret av DikkeDikk; 19. juni 2012 kl. 12:28.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Vel, på Slottsfjellet kommer det helt ann på. Har du drukket før, og kjenner dine egne grenser? isåfall er det ingen der som bryr seg med , jeg kjenner flere som har vært der siden de var 15, og drukket uten problemer.
Er du derimot en som blir sørpe av tre øl burde du ikke drikke der, folk vil klage med en gang, og du vil få problemer.

Så lenge du oppfører deg og ikke er fjortisdrita får du ikke noe problemer med å drikke litt som 16-17 åring der. Kos deg
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Ville de det? Ungdommer mellom 12-17 hadde jo kommet fra alle landets kanter for å kunne være på en festival der de kan drikke inne på området helt lovlig uten at vaktene gjør noe med det. Festivalen trenger jo ikke ha sjenkebevilling engang, da ungdommene tar med egen alkohol.
Vis hele sitatet...
Litt OT, men men.
Det er ikke slike det fungerer, i det hele tatt.
Bare for å ta de helt åpenbare problemene, uten å få inn på lovverket.
Hvem er det som vil arrangere en festival for 12-17åringer som ikke engang kjøper ølen sin på festivalområdet? Hvem er det som vil ha navnet sitt på noe slik og ha ansvaret for vaktene og sikkerheten? Hvem over 18år er det som er interessert i å være på en festival som satser på 12-17åringer? Hvor skal pengene komme fra? Hvilke artister er det som ville ha stilt opp på noe slik?
Sist endret av Mith; 19. juni 2012 kl. 12:35.
Er selv fra Tønsberg, og har vært på Slottsfjellet flere ganger. Det er ikke noe problem å skaffe 18-års-bånd når du er 17 år. Bare ikke gå der de deler ut bånd i Farmandstredet, gå opp til Slottsfjellet så er du nesten garantert å få 18.års-bånd.
Trådstarter
12 0
Takk for alle svar, fikk mer eller mindre det jeg var ute etter! Likte spesielt godt å lese om fjortisfyllen! Selv er jeg 17, jeg kjenner mine grenser og har aldri hatt noe problem med alkohol. Denne tråden var for å få generell info, noe jeg fikk.
Sitat av GrønnDress Vis innlegg
Er selv fra Tønsberg, og har vært på Slottsfjellet flere ganger. Det er ikke noe problem å skaffe 18-års-bånd når du er 17 år. Bare ikke gå der de deler ut bånd i Farmandstredet, gå opp til Slottsfjellet så er du nesten garantert å få 18.års-bånd.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det? Spør man bare om å få 18års bånd? jeg blir 17 rett etter slottsfjell, men vil gjerne ha muligheten til å drikke der :)
Sitat av MariElisabeth Vis innlegg
Hvordan gjør man det? Spør man bare om å få 18års bånd? jeg blir 17 rett etter slottsfjell, men vil gjerne ha muligheten til å drikke der
Vis hele sitatet...
Vær selvsikker. Om de spør om legg, så sier du at du glemte det og kommer tilbake neste dag. Da er det forhåpentligvis noen nye som sitter og deler ut festivalbånd.