Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6378
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hei, Noen som har sniffet caffeine piller? Ble litt nysgjerig på hvordan dette kan være. Er sucker på nasalt, så det er derfor jeg ønsker å sniffe i motsetning til å ta det vanlig.

Har et par spørsmål om dette
  1. Oppnås effekten raskere av å ta det nasalt, i motsetning til å ta det med vann?
  2. Burde man minske dosen når man tar det nasalt? (i såfall til hvor mye?) (inneholder 200mg per tablett)
  3. Noen som har erfaringer med dette?


Takk for svar
Sist endret av lurvelen; 23. mars 2014 kl. 02:02.
Drit i det!! Tar du for mye blir det jævlig ubehagelig for deg, for å si det mildt!
Tviler på at du klarer å dra ut 200 mg koffein av en 200mg koffeintablett om du tar det nasalt, og jeg har mine tvil i hvor effektivt slimhinnene i nesa di klarer å absorbere koffeinet fra den knuste tabletten. Effekten vil dessuten vare lengre om du tar den oralt, og det er ikke vits i å ha en kjapp og sterk tur på koffein. Koffeinoverdose er noe av det jævligste som finnes.
Hvor gammel er du?
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Så konklusjonen er at det er en dårlig idè. Den er motatt, men om noen har gjort dette før, er jeg fortsatt interresert i å høre
Jeg mekker min egen energidrikk med koffeinpulver, sitronjuice og husholdningssaft.

Du må løse opp koffeinpulveret i sitronjuice (syre) før du kan blande den med saft.

Jeg tar ca. en knivsodd koffeinpulver (ca. 250 mg), blander det med sitronjuice og blader dette igjen med 1 liter husholdningssaft.

Koffeinoverdose er på ca. 3 til 20 g, men det har forekommet at folk har dødd av mindre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Koffein
Tenkte på det samme for ikke lenge siden etter at jeg kom over en artikkel fra en tysk avis hvor det sto en artikkel om at koffein var noe flere og flere ungdommer hadde begynt og bruke som party drug ved og ta det nasalt.

Så jeg leste litt angående det og da kom jeg over en rekke artikkler hvor de advarte spesielt mot og sniffe koffein tabletter fordi de inneholder bindestoffer som du ikke vill ha i nesa di( husker ikke helt nøyaktig hvorfor, men mener det var pga at noen av bindestoffene ikke blir tatt opp gjennom slimhinnene i nesa eller noe alla det, ikke skyt meg om jeg tar feil).
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Så konklusjonen er at det er en dårlig idè. Den er motatt, men om noen har gjort dette før, er jeg fortsatt interresert i å høre
Vis hele sitatet...
Har prøvd å ruse meg på det. Det er forferdelig.

Å ta det i nesen vil gjerne akselerere opptaket noe, men det har i bunn og grunn ingenting for seg.

Sitat av Jakobet Vis innlegg
Tenkte på det samme for ikke lenge siden etter at jeg kom over en artikkel fra en tysk avis hvor det sto en artikkel om at koffein var noe flere og flere ungdommer hadde begynt og bruke som party drug ved og ta det nasalt.

Så jeg leste litt angående det og da kom jeg over en rekke artikkler hvor de advarte spesielt mot og sniffe koffein tabletter fordi de inneholder bindestoffer som du ikke vill ha i nesa di( husker ikke helt nøyaktig hvorfor, men mener det var pga at noen av bindestoffene ikke blir tatt opp gjennom slimhinnene i nesa eller noe alla det, ikke skyt meg om jeg tar feil).
Vis hele sitatet...
De der bindemidlene blir nevnt støtt og stadig, men ærlig talt så ser jeg ikke faren med det. Folk puster eksos og sniffer alt av blandestoffer i speed, heroin, kokain, etc, at bindemiddelet som er laget utelukkende for å holde sammen det aktive stoffet i medikamenter skal være mer helsefarlig får jeg ikke til å stemme.

...Kan selvsagt hevde at alt en sniffer er ugunstig dersom en sammenligner med å ikke sniffe noe i det hele tatt.
Sist endret av Tøffetom; 23. mars 2014 kl. 07:28.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Koffein absorberes nesten umiddelbart når det når magen.
Her er det ihvertfall en "triprapport" fra Erowid http://translate.google.no/translate...3D23901&anno=2.

Men sånn helt seriøst, så vil jeg tro at det er minimalt med forskjell hvis man tar det oralt kontra nasalt. Det er mange som på død og liv må sniffe alt som går ann selv om oral absorbasjon kan være den beste måten å få det i seg på. Når det kommer til Koffein, så spis koffeintablettene istedenfor å sniffe dem. Det eneste man gjør, er å skape seg en dårlig uvane.

Dessuten, så tar kroppen opp varm drikke ganske kjapt. Så en anbefaling er å spise dem, eller å blande i varm saft eller kaffe.
Jeg har sniffet koffein, men ikke tabletter. Jeg kjøpte rent pulver (99,8%), og det er ikke så ubehagelig å sniffe det. Det svir nesten ikke, og du slipper den jævlige smaken.
Sikkert bedre for helsa å spise det, men jeg opplevde ikke noen ubehageligheter.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg har sniffet koffein, men ikke tabletter. Jeg kjøpte rent pulver (99,8%), og det er ikke så ubehagelig å sniffe det. Det svir nesten ikke, og du slipper den jævlige smaken.
Sikkert bedre for helsa å spise det, men jeg opplevde ikke noen ubehageligheter.
Vis hele sitatet...
Å drive å sniffe koffeinpulver er neppe kjempebra for nesegangene dine, og jeg ser strengt tatt ikke poenget..

Koffein tas opp fort, og en kapsel, pille eller annen form for oralt inntak gjør nytten like greit.

Foretrekker å bare drikke kaffe istedet.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Har lest litt rundt på nettet, og om jeg har forstått det riktig så er det å sniffe koffeine piller dumt da det inneholder "fillers" som er skadelige for nesegangen (?) Men har derimot skjønt at om du finner pulver som ikke inneholder disse filler'ene så er det faktisk ganske bra som et mildt studiedop.

Noen inputs?
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Har lest litt rundt på nettet, og om jeg har forstått det riktig så er det å sniffe koffeine piller dumt da det inneholder "fillers" som er skadelige for nesegangen (?) Men har derimot skjønt at om du finner pulver som ikke inneholder disse filler'ene så er det faktisk ganske bra som et mildt studiedop.

Noen inputs?
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor du skal sniffe dette, skal du blande ut noe annet narkotisk middel med Koffein pulver foreslår jeg at du skipper dette. Er som sagt over bare og lage sin egen drikk og tilsette pulveret der, det er ment til og bli tatt opp i magesekken ikke i bihulene.

http://www.youtube.com/watch?v=sxeD0jYrl6c
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Forstår ikke hvorfor du skal sniffe dette
Vis hele sitatet...
Jeg hørte av en bekjent at det var som en "cheap man's coke" og ble meget nysgjerig på om det han sa var oppskrytt. Jeg syntes det han sa virket logisk, og ble derfor veldig nysgjerig. så, jeg skal ikke ta det med noe annet, men jeg vil prøve EN gang for å finne ut forskjellen på å ta dette nasalt, enn å ta det med drikke.
Sist endret av lurvelen; 23. mars 2014 kl. 22:39.
Anbefaler deg å drikke det, bare å løse det opp med sitron (syre) og tilsette det du vil.

Her er en fæncy oppskrift: DIY Red Bull - Making Your Own Energy Drink

Eller du kan prøve min egen party-oppskrift med vodka.

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Vis hele sitatet...

yeah... neitakk
Sist endret av Turbolego; 23. mars 2014 kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du sniffet Amfetamin eller Cola før så har du antageligvis fått i deg Koffein pulver, amf/cola er som oftest blandet med dette.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Noe som vet om disse fyllestoffene er farlige å ta nasalt?

Grønn te ekstrakt, gelatin (kapselmateriale), fyllestoff (magnesiumsalter av fettsyrer), antiklumpemiddel (siliciumdioxid).
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Noe som vet om disse fyllestoffene er farlige å ta nasalt?

Grønn te ekstrakt, gelatin (kapselmateriale), fyllestoff (magnesiumsalter av fettsyrer), antiklumpemiddel (siliciumdioxid).
Vis hele sitatet...
Haha. Grønn te ekstrakt fikk meg til å le.
Men gelatin vil hvertfall gjøre nesa di potta tett og du vil sitte igjen med masse hard huffe oppi der dagen etterpå. Enjoy!
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Haha. Grønn te ekstrakt fikk meg til å le.
Men gelatin vil hvertfall gjøre nesa di potta tett og du vil sitte igjen med masse hard huffe oppi der dagen etterpå. Enjoy!
Vis hele sitatet...
gelatin kapslene er jo ikke no stress i å fjerne, er mer fyllestoffene som er problemet
Sitat av lurvelen Vis innlegg
gelatin kapslene er jo ikke no stress i å fjerne, er mer fyllestoffene som er problemet
Vis hele sitatet...
Poenget her er at kroppen vil nok ikke absorbere koffein fortere enn om du sniffer det. Ergo, så vil du nok få samme følelse som ved oralt inntak. Den beste måten du kan få i deg koffein på er uansett ved varm drikke. Kroppen tar opp varm drikke fortere enn ved kald drikke. Så hvis poenget er å få rask funk, så drikk det heller med noe varmt. Å sniffe det er egentlig ingen vits, siden det ikke vil fungere noe bedre. Mest sannsynligvis, så går det nok bra hvis du absolutt må sniffe det.

Jeg tror de fleste har vært innom det stadiet der det meste MÅ snortes. Men det er faktisk ganske mange ting som fungerer bedre ved oralt inntak enn med sniffing.. Så sniff det som MÅ sniffes, og spis det som kan spises.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Bestilte litt her om dagen, så skal teste det ut så snart jeg henter pakken. Kan fortelle etter at jeg har prøvd, om det er verdt det eller ei.
det er ok, jeg bøffa ut noe skikkelig speed 400 mg med 200 mg kofein pulver for noe dager siden og det var helt greit å snårte, skøyt den og
Sist endret av 125367468864; 26. mars 2014 kl. 19:48.
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
det er ok, jeg bøffa ut noe skikkelig speed 400 mg med 200 mg kofein pulver for noe dager siden og det var helt greit å snårte, skøyt den og
Vis hele sitatet...
Ga deg KP ved en feil.. Nesten litt komisk at du kunne finne på å skyte noe du ikke engang kan stave.