Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 12277
Hepps, driver aktivt med trening og i den forbindelse inntar jeg proteinpulver blanda med vann eller melk.

Det jeg lurer på er hvordan få vekk den grusomme lukta av død og fordervelse av drikkeflaska? klin umulig..uaktuelt å bruk flaska til noe som helst annet enn proteiner etter det der..

Har prøvd maskinvask på høy temperatur, håndvask med div. vaskemidler.

Hva kan muligens hjelpe mot disse uhumskheter? unntatt å brenne hele dritten
Jeg kan kun komme med et godt råd, og det er:
Kjøp en til. Bare ikke bruk begge på trening, da det kan komme lukt i begge.
Eddik fjerner lukt. Mulig det vil funke?
klor kverker bakterier, proteiner setter seg i små riper og lager barn!
heheh, takk for kjapt svar

Det smarteste og enkleste uten å gå helt tsjernobyl i desinfeksjon her er vel rett å slett å kjøpe en egen flaske til dette svineriet. Nuff said!
Ville kjørt desinfeksjon med starsan som hjemmebryggere bruker. Den knerter bakterier og dermed ingen lukt. Er langt lettere å skylle vekk en klorin.

Eller kjøre aluflaske? Mindre sjans for at det fester seg dritt i en glatt aluflaske...
aluflaske har jeg faktisk ikke prøvd. Men klorin er uansett uaktuelt å bruke til hygienisk vask av noe jeg skal spise/drikke av/med.
Jeg tenkte alkohol med engang... men siden det ikke er nevnt ble jeg usikker... det er jo ypperlig til å både drepe bakterier og fjerne lukt..
Viktig å skylle den godt i glovarmt vann med en gang man har drukket opp shaken hvertfall.. Vask den risten i toppen ekstra godt også, for der setter det seg pulverrester
Jeg pleier bare å vaske den godt med varmt vann, og etter jeg har vaska den så lar jeg den stå i vann en stund. Kan jo også ha oppi en skvett zalo om det ikke fungerer.
zalo og det med å la det stå i varmt vann funker ikke for meg.. blir like jævlig lukt av begge de to alternativene.
Varmt vann og bakepulver kan fungere. Evnt kan du kjøpe slike vasketabletter som selges til Camelbacker?

Rådet er uansett og separere bruken. Kjøp dedikert flaske som skal brukes til annet enn bare vann.
Ha flaska og vann i en kjele, kok opp og la det ligge i glovarmt vann, så ta en maskin vask!
Vet ikke hva slags bakterier det er, men å legge ting i fryseren pleier ofte å funke. Det er en mye lettere måte å drepe bakterier på enn å desinfisere flasken etter hver gang du bruker den, men det er mange bakterier som tåler fryseren. Det skader uansett ikke å prøve, og hvis det funker er det jo en veldig enkel måte å bli kvitt lukten og bakteriene på.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ville kjørt desinfeksjon med starsan som hjemmebryggere bruker. Den knerter bakterier og dermed ingen lukt. Er langt lettere å skylle vekk en klorin.

Eller kjøre aluflaske? Mindre sjans for at det fester seg dritt i en glatt aluflaske...
Vis hele sitatet...
Alu flasker har et plastikklag på innsiden som hindrer at det setter seg metalsmak i vannet

Det enkleste er vell og bruke en annen flaske til vann ol. hvis du ikke MÅ ha ei flaske til tusenogørten kroner da :P
Mulig det ikke går under det samme, men etter en litt heftig fylle kule og GT på drikkesekken min, som ja, smakte GT under samtlige treningsøkter (ikke noe negativt om GT, bare ikke altid det man vil ha for og si det sånn) etterpå. Fikk vekk lukta ved og ta noen ts med bakpulver i med vann for så å riste godt og skylle. Har fremdeles et lite hint av GT men begynner og hjelpe
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
klor kverker bakterier, proteiner setter seg i små riper og lager barn!
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Vi bruker klor i forsvaret på alt som skal vær i kontakt med drikkevann. Dette tar også knekken på lukt
Sitat av johante Vis innlegg
Støtter denne. Vi bruker klor i forsvaret på alt som skal vær i kontakt med drikkevann. Dette tar også knekken på lukt
Vis hele sitatet...
Bruk klor så få du vekk lukta. men da sitter du igjen med ett problem, klor
det lukter enda verre
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hepps, driver aktivt med trening og i den forbindelse inntar jeg proteinpulver blanda med vann eller melk.

Det jeg lurer på er hvordan få vekk den grusomme lukta av død og fordervelse av drikkeflaska? klin umulig..uaktuelt å bruk flaska til noe som helst annet enn proteiner etter det der..

Har prøvd maskinvask på høy temperatur, håndvask med div. vaskemidler.

Hva kan muligens hjelpe mot disse uhumskheter? unntatt å brenne hele dritten
Vis hele sitatet...
Gjør det samme. Bare skyld den med en gang du er ferdig med den.
Ingen lukt i mine flasker.
Klorin er stress, for det må skylles uendelig lenge for å fjerne all lukt og smak av klorin.
Gå heller for starsan, den fjerner alle bakterier på et par minutter og du trenger strengt tatt ikke skylle flasken etterpå.
Kan bare tømme ut starsan og fylle rett opp med ny drikke.
hell en flaske eddik oppi, rist godt og la den stå i 30min. så skyll godt med vann... lukt borte
ALTID etter jeg har brukt shakeren så skylder jeg den 2 ganger med varmest mulig vann jeg får ut fra vasken på treningsenteret. Når jeg kommer hjem så hiver jeg den i oppvaskmaskinen, har 0 lukt. Hadde samme problemet som deg før, hadde en flaske med litt rester, å denne lå i sekken i 3 mnd. Endte opp med en helt forjævelig lukt. Var faktisk så ille at jeg kasta den. Fikk meg 2 nye og gjorde som nevnt ovenfor 1 på vask å en på trening så er alltid en ledig
Jeg bruker en blender med kolbe av glass. Den kostet 250 kr på Clas Ohlson. Når jeg er ferdig vasker jeg kolben raskt med en børste og litt Salo. Så fyller jeg 1/3 med varmt vann på og en liten dråpe Salo og kjører blendern i 20 sek. Skylle og sett til tørk. Aldri luktet guano av den!

ps. Oppskrift på kanonshake

1. en frossen banan
2. en dæsj havregryn
3. nøytralt proteinpulver (de søtningsstoffene i smakstilsatte pulver vil jeg ikke ha i meg daglig resten av livet. Jeg snakker da om aspartam og sukralose. Kreftfremkallende. La bananen ta seg av søtningen.
4. skummet melk/evt vann
5. Blend!!!

Rett og slett nydelig shake, som jeg gleder meg til å drikke etter trening.
Sist endret av Cobra666; 15. oktober 2012 kl. 16:38.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
aluflaske har jeg faktisk ikke prøvd. Men klorin er uansett uaktuelt å bruke til hygienisk vask av noe jeg skal spise/drikke av/med.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Du drikker klorin hver eneste dag.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hvorfor det? Du drikker klorin hver eneste dag.
Vis hele sitatet...
Ikke alle har klorin i drikkevannet. Jeg fikk vite at de fleste i bygda der jeg bor drikker vann rett fra bakken fra en slik kilde greier(såklart er det sjekket om det er farlig før det renner i springen). Dette fikk jeg vite når jeg var på utplasering på miljøstasjonen i sommer. Men du har et poeng, klorin er ikke farlig. + at den mengden klorin i drikkevann er mikroskopisk liten.

Også er det verdt og huske at ikke alle drikker vann heller da.
Drikker heller litt klor enn å få mærk i kroppen.

Og det er vel melka som lukter fra flaska di tenker jeg. Ikke proteinpulveret. Har ingen tips ang å bli kvitt det, annet enn å skylle flaska rett etter du har drikki av den med reint vann - riste vann skikkelig og la stå og tørke uten kork.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Drikker heller litt klor enn å få mærk i kroppen.

Og det er vel melka som lukter fra flaska di tenker jeg. Ikke proteinpulveret. Har ingen tips ang å bli kvitt det, annet enn å skylle flaska rett etter du har drikki av den med reint vann - riste vann skikkelig og la stå og tørke uten kork.
Vis hele sitatet...
Det er proteinene som sørger for den dårlige lukta. Da jeg var dum og aktiv døtta jeg i meg mye shakes. Kun shakes med proteiner i som stinker likkjeller. Brukte aldri melk til å blande med pga. de trege proteinene som er i melk.

Det er vell ikke direkte proteinene som stinker, det er bakteriene som lever av dem.

Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Ikke alle har klorin i drikkevannet. Jeg fikk vite at de fleste i bygda der jeg bor drikker vann rett fra bakken fra en slik kilde greier(såklart er det sjekket om det er farlig før det renner i springen). Dette fikk jeg vite når jeg var på utplasering på miljøstasjonen i sommer. Men du har et poeng, klorin er ikke farlig. + at den mengden klorin i drikkevann er mikroskopisk liten.

Også er det verdt og huske at ikke alle drikker vann heller da.
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg så at TS er bosatt i oslo, og da regna jeg med at det er klor i vannet hans. Og i og med at han trener, drikker han garantert vann fra springen på treningsstudioet. Kanskje noen særinger som tar med vann hjemmefra, men det tviler jeg på at er tilfellet her.

Jeg bor ganske nærme en slik stasjon som renser og klorer vannet. I perioder er det så ille at jeg lukter klor når jeg skrur på vannet i vasken eller dusjen.
Vi skal alle dø en dag uansett. Og jeg vil heller daue litt tidligere av å ha fått i meg litt klor enn å kanskje daue i morra av uhumske bakterier som ikke ble drept på vei til springen min.
Gidder ikke lese igjenom men bruk bakepulver og varmt vann
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Det er vel strengt tatt klorid-ioner og ikke klorin (Natriumhypokloritt) som fins i drikkevann?

Forøvrig kan du teste Etanol eller en annen alkohol til å fjerne lukten, kan ikke garantere for at det funker men er vel verdt et forsøk.
Hvorfor så komplisert? Starsan.....Bare å blande i en sprutflaske så etter at du har skylt drikkeflaska eller vaske i zalo bare spray på med starsan og la virke et par minutter. Garantert luktfri. Og det setter ingen heslig smak som mange av de andre rådene her gjør.
Kjøp ny. Hvis du bare vasker den etter trening (omså bare skyll den med vann) også lar den stå MED LOKKET AV til neste gang du bruker den, så vil den ikke lukte.