Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Skal du ha iPhone 5?
Selvfølgelig, kunne kjøpt den usett. 23 10,60%
Aldri i livet 59 27,19%
Ja 42 19,35%
Nei 93 42,86%
Stemmegivere: 217. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  50 4660
Som de fleste av dere sikkert har fått med så skal Apple lansere "iPhone 5" i morgen. Noen som vet om Apple skal ha live stream av keynoten, det er vel en stund siden de hadde det sist.

Vet jo at engadget skal være til stede og vil blogge live, ping.is skal også ha livestream, men er det noen som vet om noen andre steder som skal blogge direkte så tar jeg i mot med takk!

Kan jo også følge keynoten direkte fra http://duck-code.com/iphone-5-blog/, den er norsk. :D
Skal ikke ha iPhone 5 av den grunn at jeg har iPhone 4s og jeg ikke tror de kommer til å kunne skape noe revolusjonerende som er verdt å betale noen tusen til for.
Kjøper heller en brukt iPhone 4/4s, istedenfor å betale dyre dommer for å få det 'nyeste'.
Jeg er ganske sikker på at jeg skal ha den, for jeg tror ikke Apple lanserer en så kjedelig og "tørr" telefon som det lekkasjene tilsier. Om de derimot ikke kommer med noe mer, skal jeg faktisk se nærmere på S III..
Det kommer an på hva de kommer med.. Det bør egentlig være noe ganske revolusjonerende for at min neste telefon skal være en iphone
Håper den kommer med NFC bare så noen faktisk skal åpne øynene og begynne å utnytte at nyere mobiler har det. Å ha en ubrukelig NFC brikke er kjedelig...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Håper den kommer med NFC bare så noen faktisk skal åpne øynene og begynne å utnytte at nyere mobiler har det. Å ha en ubrukelig NFC brikke er kjedelig...
Vis hele sitatet...
Etter det ryktene sier så kommer det ikke NFC, krysser fingrene for at ryktene er feil.

Syntes Nokia Lumia 920 ser litt spennende ut, liker hvordan de tenker litt eget og ikke kopierer fra samsung og apple.

Håper ryktene er helt feil, og at Apple lanserer noe nytt og revolusjonerende.
Kunne dei ikkje berre lagd iphone 4 kvalitetsverson? ein som tålte litt vatn og fukt og tom. litt slag. Forferdelig upraktisk med glasstelefon :s
Sitat av Moordo Vis innlegg
Kunne dei ikkje berre lagd iphone 4 kvalitetsverson? ein som tålte litt vatn og fukt og tom. litt slag. Forferdelig upraktisk med glasstelefon :s
Vis hele sitatet...
Tror vi har forskjellig iPhone 4/s, min detter i gulvet fra ståhøyde vertfall to ganger i uken. Har deksel på baksiden, men likevel... Telefonen har tilnærmet ingen skramme og ser ut som om den kunne vært kjøpt i går. Ingenting feil med den eller....

NFC hadde vært awesome. Bruker jo allerede mobilen til alt av nettbank og innlogging på offentlige sider... Så hvorfor ikke betale ved skranken og
Sist endret av Katalysator; 11. september 2012 kl. 22:02.
For min del så håper jeg de lanserer en mislykka mobil med hundrevis av feil.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Tror vi har forskjellig iPhone 4/s, min detter i gulvet fra ståhøyde vertfall to ganger i uken. Har deksel på baksiden, men likevel... Telefonen har tilnærmet ingen skramme og ser ut som om den kunne vært kjøpt i går. Ingenting feil med den eller....

NFC hadde vært awesome. Bruker jo allerede mobilen til alt av nettbank og innlogging på offentlige sider... Så hvorfor ikke betale ved skranken og
Vis hele sitatet...
Da må du ha sykt flaks. Flere jeg kjenner med iPhone har knust bakdekslet etter 1-2 fall. Han ene i klassen har knust den to ganger, nesten så han har brukt like mye i reparasjon som å kjøpe en ny tlf ..
Sitat av Srbija Vis innlegg
For min del så håper jeg de lanserer en mislykka mobil med hundrevis av feil.
Vis hele sitatet...
Du kjøpte nettopp iPhone 4s med binding? Eller har du en telefon fra Samsung?
Sitat av Srbija Vis innlegg
For min del så håper jeg de lanserer en mislykka mobil med hundrevis av feil.
Vis hele sitatet...
Når man er født slik er det vanlig og ønske slik om andre. Du burde oppsøke hjelp!


Ontopic: Pleier og selge den gamle og kjøpe den nye, men får se. De "lekkede" bildene viser jo en ganske lik og ikke akuratt så revolusjonerende telefon.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Du kjøpte nettopp iPhone 4s med binding? Eller har du en telefon fra Samsung?
Vis hele sitatet...
Jeg har en legendarisk mobil
HTC HD2
men blir nok ikke apple på meg hvertfall.
http://pocketnow.com/2012/09/11/ipho...r.it&=facebook

Er sånn hvis iphonen får NFC så kommer jo det til å ta helt av da apple kom opp med den iden først!!
Vel, Apple kom jo helt klart ikke med ideen først. Men det kan være de som klarer å gjøre forbrukerne oppmerksomme på at teknologien finnes. Apple er flinke på PR - og kan være det utslagsgivende som skal til for å overtale bankene. Det er tross alt opp til bankene å få denne teknologien inn i butikkene.

Om folk er naive og tilber Apple i ettertid - bryr det meg ikke. Mitt liv ble enklere uansett
Har en 4s nå, men om den blir byttet ut med neste generasjon vet jeg ikke før etter keynoten ikveld.

Kan hende det frister mer med billigere abonnement nå som bindingstiden er i ferd med å gå ut...
Nå er det ca en time til framvisning av ny iPhone, og jeg lurer på om jeg kan se på keynoten live noe sted. Noen som vet?

EDIT:
http://maypalo.com/2012/09/12/watch-...or-free-video/

http://cydiablog.com/iphone-5-launch-live-stream-video/
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Nå er det ca en time til framvisning av ny iPhone, og jeg lurer på om jeg kan se på keynoten live noe sted. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Er ingen offisielle kanaler for streaming av keynoten. Apple bruker å filme keynoten og sette den ut etter at de er ferdig med presentasjonen.
Sist endret av mo3; 12. september 2012 kl. 18:26.
Visst det kommer nye ting, har 4S og gidder ikke betale flere tusen kroner for en oppgradering som består av ett litt bedre kamera og noen småting som jeg ikke bryr meg om.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Blir nok ikke noe Iphone kjøp fra denne karen. Aldri hatt Iphone og kommer aldri til å kjøpe det. Velger å ikke å bry meg om firma som stjeler andre teknologi. Men en ting blir spennede å se om at de greier å tenkte ut noe nytt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Kommer nokk til å bestille meg en ihpone 5 i kveld(hvis mulig), er møkk lei det android pisset
Kjøpte meg akkurat ny telefon så jeg tviler på at det blir en ny iPhone med det første. Blir spennende å se hva de disker opp, håper det er noe som rettferdiggjør den sannsynligvis høye prislappen.
Selv om jeg er veldig fornøyd med min Lumia 800, blir det spennende å se hva som er nytt med den nye iPhonen. Så på Google sin summer keynote ved lanseringen av Nexus 7 og Jelly Bean, selv om jeg ikke lenger har en Android tlf, men rett og slett fordi jeg finner teknologi interessant!

Det er ikke dermed sagt at jeg kommer til å kjøpe en iPhone, ettersom jeg synes det blir litt for "mainstream" og er litt for enkelt for meg, helt teknisk sett. Holder meg til WP/Android!

Haters go hate somewhere else!
Sist endret av Kålroten; 12. september 2012 kl. 18:43.
Når vil den bli sendt ut til butikkene sånn ca?
Hadde tenkt å kjøpe meg en iPhone 4S, men er kanskje verdt å vente på 5 for å kjøpe den, evt vente på 5 for at 4S skal bli litt billigere?
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen eple-produkter i den nærmeste fremtid pga. at jeg ikke vil støtte dem nå som de har utviklet seg til å bli et drittselskap (f.eks. Samsung-saken). Jeg håper virkelig at det stemmer at de har brukt teknologi som Samsung har patenter på, for det hadde virkelig frydet meg om de ikke fikk lov til å selge femmeren. Hvis apple fortsetter slik som de har gjort i det siste kommer de til å ødelegge markedet. Det er også morsomt å se dobbeltmoralen i å gå til sak mot Samsung for ting som det er tvilsomt om er sant, mens de samtidig kopierer bl.a. nedtrekks-menyen i Android og sier at de har funnet på noe revolusjonerende og nytt.

Edit: Kan legge til at den eneste fordelen jeg ser med å ha en iphone er app-utvalget. Ellers er Android bedre på de fleste punkter. Hver gang jeg bruker en iphone blir jeg irritert over hvor klønete det er å f.eks. bytte apps eller hvor sinnsykt treigt kameraet er osv.
Sist endret av drittunge; 12. september 2012 kl. 18:51.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen eple-produkter i den nærmeste fremtid pga. at jeg ikke vil støtte dem nå som de har utviklet seg til å bli et drittselskap (f.eks. Samsung-saken). Jeg håper virkelig at det stemmer at de har brukt teknologi som Samsung har patenter på, for det hadde virkelig frydet meg om de ikke fikk lov til å selge femmeren. Hvis apple fortsetter slik som de har gjort i det siste kommer de til å ødelegge markedet. Det er også morsomt å se dobbeltmoralen i å gå til sak mot Samsung for ting som det er tvilsomt om er sant, mens de samtidig kopierer bl.a. nedtrekks-menyen i Android og sier at de har funnet på noe revolusjonerende og nytt.

Edit: Kan legge til at den eneste fordelen jeg ser med å ha en iphone er app-utvalget. Ellers er Android bedre på de fleste punkter. Hver gang jeg bruker en iphone blir jeg irritert over hvor klønete det er å f.eks. bytte apps eller hvor sinnsykt treigt kameraet er osv.
Vis hele sitatet...
Såå du kjøper ikke iphone 5 rett og slett fordi du ikke vill støtte Apple?
Huffda, dette går nok stygt utover økonomien til Apple.

Jeg bryr meg fint lite om hvem som har lagd ett produkt, er det noe jeg vill ha så kjøper jeg det.
LTE betyr at den vil funke med det norske "4G" nettet?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
LTE betyr at den vil funke med det norske "4G" nettet?
Vis hele sitatet...
Sitat fra ITavisen:

Og jada: den har LTE, men vil den fungere i Norge? Enda ikke bekreftet, men Deutsche Telekom og EE støtter den.
Vis hele sitatet...
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Kommer nokk til å bestille meg en ihpone 5 i kveld(hvis mulig), er møkk lei det android pisset
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så ille med Android - og hva er det som gjør at du vil gå for en iPhone istedenfor?
Sist endret av Knask; 12. september 2012 kl. 19:29.
Jeg var i sterk tvil, men tror faktisk dette holder til at min neste telefon blir en slik iphone 5
Sitat av Moordo Vis innlegg
Kunne dei ikkje berre lagd iphone 4 kvalitetsverson? ein som tålte litt vatn og fukt og tom. litt slag. Forferdelig upraktisk med glasstelefon :s
Vis hele sitatet...
Tror nok store deler av grunnen til at de lager den av glass, er at de skal tjene ekstra penger på reparasjoner.
De bekreftet under keynoten at LTE støttes av Telenor, Tele2 og TeliaSonera(Netcom). Dog ikke om det støttes umiddelbart etter lansering. Dessverre ble jeg skuffet over null NFC, men ble overrasket over Siri og Maps. (Noe jeg regner med alle med iOS6 får?)
Sist endret av Katalysator; 12. september 2012 kl. 20:06.
Sitat av Moordo Vis innlegg
Kunne dei ikkje berre lagd iphone 4 kvalitetsverson? ein som tålte litt vatn og fukt og tom. litt slag. Forferdelig upraktisk med glasstelefon :s
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva folk gjør med iPhonene sine for å herpe dem så grundig. Jeg har en iPhone 4 som har overlevd utrolig mye, inkludert å lande på en gressplen etter å ha falt 6 meter ned fra et vindu (ja, jeg har ekstremt uforsiktige venner). Min har fortsatt ikke en ripe.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hva er det som er så ille med Android - og hva er det som gjør at du vil gå for en iPhone istedenfor?
Vis hele sitatet...
Garantert personlig mening, jeg foretrekker selv iOS fremfor Android pga. feelen og noe av funksjonaliteten iOS og iStuffs gir meg.


Ellers, kommer ikke til å skaffe meg iPhone 5, da den mest sannsynlig ikke har endret seg nok fra iPhone 4'en min, samtidig som 4'en min fortsatt kan gjøre alt (m. mer) jeg trenger.

Dog, neste telefon blir kanskje en Android.
(Kanskje)

(Litt satirisk musikk for de som poster)

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hva folk gjør med iPhonene sine for å herpe dem så grundig. Jeg har en iPhone 4 som har overlevd utrolig mye, inkludert å lande på en gressplen etter å ha falt 6 meter ned fra et vindu (ja, jeg har ekstremt uforsiktige venner). Min har fortsatt ikke en ripe.
Vis hele sitatet...
Min gamle overlevde også mye, men når den først ble knust var det ikke en gang min skyld :c

(Host *N0RTHERN* host *ulykke*)


BTW: Noen som kan avkrefte/bekrefte at de bytter strøm/datainngang?
Sist endret av Freddy_fred5; 12. september 2012 kl. 20:36.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Garantert personlig mening, jeg foretrekker selv iOS fremfor Android pga. feelen og noe av funksjonaliteten iOS og iStuffs gir meg.
Vis hele sitatet...
Ja, en skulle tro det i de fleste tilfeller, men Frufsa ga uttrykk for at det var noe konkret han irriterte seg over, eller var lei av så derfor ble jeg litt nysgjerrig.

Jeg har aldri hatt en iPhone og kvier meg litt for å gå til anskaffelse av en pga. iTunes og alt dette her forbanna kjafset, men på den annen side irriterer jeg meg en del over at Android-produkter alltid skal være knyttet opp mot en Google-account for å utnyttes slik de er ment.

Derfor lurte jeg på om det kunne være noe slikt det var snakk om.

Edit:
BTW: Noen som kan avkrefte/bekrefte at de bytter strøm/datainngang?
Vis hele sitatet...

Ja, dette er bekreftet: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10068908
Sist endret av Knask; 12. september 2012 kl. 20:40.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, en skulle tro det i de fleste tilfeller, men Frufsa ga uttrykk for at det var noe konkret han irriterte seg over, eller var lei av så derfor ble jeg litt nysgjerrig.

Jeg har aldri hatt en iPhone og kvier meg litt for å gå til anskaffelse av en pga. iTunes og alt dette her forbanna kjafset, men på den annen side irriterer jeg meg en del over at Android-produkter alltid skal være knyttet opp mot en Google-account for å utnyttes slik de er ment.

Derfor lurte jeg på om det kunne være noe slikt det var snakk om.
Vis hele sitatet...
iTunes er forresten ikke nødvendig nå lenger, har selv ikke brukt det på evigheter.

Kan sies at flere i familien min er ganske misfornøyd med sine Android mobiler, det startet bra men eskalerte ganske fort til "Hvorfor funker ikke dette!?" osv.

En av de mest irriterende tingene vi har opplevd her var når mutterns HTC Wildfire S låste seg uten grunn på bryllupsdagen til søsteren min, noe som førte til at hun ikke kunne kontaktes direkte, noe som førte til ganske stor irritasjon for min mor.

(Før dere spør, telenor ble kontaktet, det var null feil fra deres side, og telefonen var fortsatt låst selv når vi prøvde med mitt SIM-kort)

Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Aaaand there apple lost a customer.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Hva er det som er så ille med Android - og hva er det som gjør at du vil gå for en iPhone istedenfor?
Vis hele sitatet...
Min opplevelse med android er at man må inn dit å gjøre det for å aktivere dette for å få lov å gjøre det man egentlig ville gjøre.
Samt at man blir bombandert med updates.
Det har også for meg føltes veldig ustabilt.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Aaaand there apple lost a customer.
Vis hele sitatet...
Kan med 99% sikkerhet si at DX kommer med en duppeditt til MAX 50kr som lar deg bruke gamle dingser med nye pluggen
Sitat av Frufsa Vis innlegg

Kan med 99% sikkerhet si at DX kommer med en duppeditt til MAX 50kr som lar deg bruke gamle dingser med nye pluggen
Vis hele sitatet...
Fortsatt, jeg liker ikke helt byttet når dem har en godt etablert duppeditt marked, samt at den nye docken er ikke helt noe jeg stoler på at skal tåle vekten av en telefon.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Fortsatt, jeg liker ikke helt byttet når dem har en godt etablert duppeditt marked, samt at den nye docken er ikke helt noe jeg stoler på at skal tåle vekten av en telefon.
Vis hele sitatet...
tenker mer det blir en kabel, slik at du kan legge den ved siden av
Jeg liker den nye pluggen. Mindre og man kan kan sette den inn begge veier. Eneste minuset er at jeg må ha lader til både ipaden og iphonen.
Sist endret av mo3; 12. september 2012 kl. 21:30.
Eneste problemet jeg ser er vel om den laderen tåler vekten av en skrå iPhone som står i en dock av noe slag, der det ikke er nokk "støtte" rundt kontakten
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at jeg skal ha den, for jeg tror ikke Apple lanserer en så kjedelig og "tørr" telefon som det lekkasjene tilsier. Om de derimot ikke kommer med noe mer, skal jeg faktisk se nærmere på S III..
Vis hele sitatet...
Hva sier du nå da? Hahahahha
Skulle gjerne ha kjøpt en iPhone 5, men jeg føler at det er for kort tid siden jeg kjøpte 4s. slet litt med dårlig samvittighet da jeg kjøpte iPhone 4S etter ett år med 4, som jeg kjøpte etter ett år med Samsung Jet

Blir nok dog noen earpods.
Jeg kjøper iPhone 5 nå jeg Har egentlig venta på lanseringen siden jeg ble frastjålet min iPhone 4 i våres. Gleder meg til den 28ende!
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Hva sier du nå da? Hahahahha
Vis hele sitatet...
Haha, jeg sier et par ting..
1. Jeg er skuffa. Det er også patetisk av Apple å skrike ut om hvor fantastisk revolusjonerende denne telefonen er.
2. Jeg prøvde Galaxy SIII og må bare si at jeg ikke forstå noen verdens ting.

Konklusjonen blir da at jeg bestiller ny iPhone og håper den imponerer mer enn det virker som nå
Ny modell, nye barnesykdommer.

Men er den ikke usansynlig stygg? Ser ut some en HP fra 90-tallet, syns nå jeg.
Jeg synes også at iPhone nærmer seg designet til "massen" dvs. alle andre (også billigere) mobiler. Så ikke hele presentasjonen, men hva er det som ser ut som et avtakbart deksel på baksiden?
Sitat av nudo Vis innlegg
Ny modell, nye barnesykdommer.

Men er den ikke usansynlig stygg? Ser ut some en HP fra 90-tallet, syns nå jeg.
Vis hele sitatet...
Det er jo smak og behag, men jeg personlig mener at Apple igjen har en av de peneste telefonene på markedet, det finnes etter min mening langt styggere telefoner, uten å nevne hvem jeg syntes topper den lista for tiden
Sitat av Poison Vis innlegg
Jeg synes også at iPhone nærmer seg designet til "massen" dvs. alle andre (også billigere) mobiler. Så ikke hele presentasjonen, men hva er det som ser ut som et avtakbart deksel på baksiden?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det er avtagbart deksel.

Selv synes jeg iPhone 5 ser vanvittig pen ut, spesiellt den hvite