Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4071
Jeg jobber turnus, 1 mnd hjemme 1 mnd borte. Ønsker å finne på noe inntektsgivende, trenger ikke tjene så mye, men la meg si 5-10.000 i mnd når jeg er hjemme. Har bil, PC, nett. Primært ønsker jeg kun å jobbe med dette fra 8-16. Tips? Reelle ting som faktisk er litt givende, ikke bare "klikke på bannere" osv.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva med å bare søke som det du vil? Bare nevne du kun kan jobbe annenhver måned?

Har du noen utdanning eller er du god i noe?
Du kan jo reise hjem til data-ukyndige folk og hjelpe dem med pc, tv, dekodere etc.
Jeg tenkte på det samme en gang, kikket på NAV (eller var det finn?) og alt var enten for studenter eller for folk med 100 års utdannelse. Jeg fant da ut at som 30+ åring med ikke spesielt mye utdannelse er jeg helt verdiløs på arbeidsmarkedet. Hvis jeg noen gang mister jobben er jeg ferdig.
Sist endret av Flaskeposten; 24. august 2012 kl. 16:56.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis man har fagbrev, mot og vilje, så er alder ingen problem for jobbsøknad.

Edit: Evt et par gode referanser å vise til. Man får jo nesten uansett jobb, bare ikke "kremjobb" men som fks Kiwi.
Sist endret av Fleff; 24. august 2012 kl. 17:02.
Kremjobb for meg finnes ikke. Selv om det sikkert finnes mange kremjobber for andre. Eneste jeg bryr meg om er at det er en jobb med ok lønn og hyggelig arbeidsmiljø. Hvor mye tjener noen som jobber på Kiwi eller lignende jobber? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å jobbe i butikk.
Kjenner en som jobber på Rema, han tjener vel ca 130 i timen.
Hvor gammel er han?

edit : Oi, det er en god del mindre en det jeg har i fulltidsjobben min.
Sist endret av Flaskeposten; 24. august 2012 kl. 17:41.
Det er en del å tjene på grafisk design, webutvikling og programmering hvis du er flink.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Hvor gammel er han?

edit : Oi, det er en god del mindre en det jeg har i fulltidsjobben min.
Vis hele sitatet...
Dama mi på 18 uten utdannelse tjente 138kr timen som vikar på ICA i sommer.. Hvor i all verden jobber du?
Liker du å kjøre bil, så kjør taxi!
Her kan det være gode penger å tjene.
På en god helg (fredag og lørdag) kan jeg tene 6000-7000 kr
Jeg elsker å kjøre bil! Finnes ikke bedre jobb om man liker å kjøre
En vekters grunnlønn er på oppunder 160 kr timen. Oppdragene er varierte og man kan i noen tilfeller bestemme hvor mye man vil jobbe selv, så dette er jo et alternativ?
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Dama mi på 18 uten utdannelse tjente 138kr timen som vikar på ICA i sommer.. Hvor i all verden jobber du?
Vis hele sitatet...

Jeg tjener 146 kroner i timen etter skatt (Offentlig annsatt) Jeg tenkte først før skatt, så da var det ikke så mye mindre alikevel. Men fortsatt 2400 mer..
Sist endret av Flaskeposten; 24. august 2012 kl. 17:56.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Jeg tjener 146 kroner i timen etter skatt (Offentlig annsatt) Jeg tenkte først før skatt, så da var det ikke så mye mindre alikevel. Men fortsatt 2400 mer..
Vis hele sitatet...
Uten utdannelse er det vanskelig å slå offentlig sektor på lønn...
Og så må det sies at hvis du ser på nav sine sider etter jobb i privat sektor uten utdannelse er du litt naiv. De fleste rekrutterer på andre måter - som f.eks ekstravaktstillinger, kjennskap og vennskap eller en jevn strøm åpne søknader de kan sortere fra.

Hva gjør du i den "virkelige" jobben din? Turnusen kunne høres litt barnevern ut... Hvis du har noen asylmottak i nærheten kunne du hørt om de har behov for en periode-arbeider.

Hvis jeg var uten utdannelse og ikke hadde tenkt å gjøre noe med det ville jeg gått for polet som jobb. Har du noen pol i nærheten? Hva med å droppe innom og høre med sjefen om de kan tenke seg noen som kan ta ekstravakter på løpende bånd annahver måned...?
Hva med nettpoker? En del penger å tjene der!
Sitat av Round Vis innlegg
Hva med nettpoker? En del penger å tjene der!
Vis hele sitatet...
Det er det, men det krever dog beinhard disiplin og hundrevis av timer med øving (om en har planer om å gjøre gode penger). Man kan selvfølgelig ha flaks å vinne et par tusen, men i lengden vil denne flaksen ta slutt og du vil være en tapende spiller over tid. Jeg har lest en del om dette i det siste, og velger noen å gå for å tjene penger i poker; les dere opp på pot-limit omaha. Her er det penger å hente.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Uten utdannelse er det vanskelig å slå offentlig sektor på lønn...
Vis hele sitatet...
I staten er det så og si umulig å få jobb uten utdannelse i disse dager, man må ofte ha høyere utdannelse. Det berømte kunnskapsløftet. Jeg klarte å bli fast ansatt med hjelp av flaks.
edit : og kaos

Og så må det sies at hvis du ser på nav sine sider etter jobb i privat sektor uten utdannelse er du litt naiv. De fleste rekrutterer på andre måter - som f.eks ekstravaktstillinger, kjennskap og vennskap eller en jevn strøm åpne søknader de kan sortere fra.
Vis hele sitatet...
Hadde aldri problemer å få meg jobb i det private da jeg var yngre. Jeg har aldri vært på jobb intervju og ikke fått jobb. Men i dag er det ofte yngre som oppfordres til å søke, og det virker rimelig heavy med å ha pene cv'er. Min CV er ikke akkurat imponerendes. Jeg har lang erfaring jobbet siden jeg var 16, avtjent verneplikt og jobbet i mange forskjellige bransjer. Men under utdannelse er det stusselig

Men, hvis man kjenner noen så er det som du sier en fordel.


Hva gjør du i den "virkelige" jobben din? Turnusen kunne høres litt barnevern ut... Hvis du har noen asylmottak i nærheten kunne du hørt om de har behov for en periode-arbeider.
Vis hele sitatet...
Jeg er med å drifte en avdeling som driver med interne produktleveranser i et departement.



Hvis jeg var uten utdannelse og ikke hadde tenkt å gjøre noe med det ville jeg gått for polet som jobb. Har du noen pol i nærheten? Hva med å droppe innom og høre med sjefen om de kan tenke seg noen som kan ta ekstravakter på løpende bånd annahver måned...?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt lyst til å gjøre noe med det. Men da jeg gikk på barneskolen datt jeg av mattematikk undervisningen i 3. klasse. til tross for såvidt bestått karakter fra 3 til 9 ble det ikke tatt tak i av lærerne jeg hadde. Jeg synes ikke i dag at jeg som barneskole elev hadde noe ansvar for egen læring i så ung alder. Men jeg kunne naturligvis ønske at jeg hadde kunnskap nok til å gjøre det. Ringe til rektor og spørre hvorfor jeg fikk dårlige karakterer og hva som kunne gjøres med det.

Polet høres greit ut , man må vel lese seg til mye kunnskap om produktene men det er helt greit.
Sist endret av Flaskeposten; 24. august 2012 kl. 18:34. Grunn: syntax, litt bedre settninger
Hva med å jobbe i utelivet ? Bartender, dørvakt o.l.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg

Polet høres greit ut , man må vel lese seg til mye kunnskap om produktene men det er helt greit.
Vis hele sitatet...

Ikke bare lesing, det er litt av poenget
Finn et tema du interesserer deg for, gjerne noe semi-kommersielt og fordyp deg i det, så skal du se det åpner for mange muligheter. Man kan i grunn tjene penger på det meste, bare man er kreativ. Fortell om interessene dine, så blir det lettere å komme med tips.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Kremjobb for meg finnes ikke. Selv om det sikkert finnes mange kremjobber for andre. Eneste jeg bryr meg om er at det er en jobb med ok lønn og hyggelig arbeidsmiljø. Hvor mye tjener noen som jobber på Kiwi eller lignende jobber? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å jobbe i butikk.
Vis hele sitatet...
Tjener vell 160 eller noe i timen, pluss 50% etter kl 16 - 21/23.30.
50% + høres veldig kjekt ut da. Jeg vet ikke om de fleste har lyst til å jobbe da eller om man kan ha mange seine vakter.
interessene mine er båter, elektronikk, motorer, biler, generell mekanikk ( liker å fikse ting)
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
interessene mine er båter, elektronikk, motorer, biler, generell mekanikk ( liker å fikse ting)
Vis hele sitatet...
hva med å begynne å ta småjobber svart som mekaniker? er penger i å skifte bremser og lagre for folk som ikke kan eller gidder selv. litt styr, men får du rykte på at du er dyktig og grei pris på, kan du drive mye på med det. eventuelt deltid på et verksted?
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
interessene mine er båter, elektronikk, motorer, biler, generell mekanikk ( liker å fikse ting)
Vis hele sitatet...
Og så lurer du på hva du kan gjøre for å tjene en slant når du er hjemme annenhver måned?
ja, men jeg har ikke fagbrev eller jobberfaring med dette. Kan man jobbe på verksted uten fagbrev?
Mannlig prostituert. God lønn, mye seint arbeid, men god betaling.
hehe, nei tror ikke jeg gidder det
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Kremjobb for meg finnes ikke. Selv om det sikkert finnes mange kremjobber for andre. Eneste jeg bryr meg om er at det er en jobb med ok lønn og hyggelig arbeidsmiljø. Hvor mye tjener noen som jobber på Kiwi eller lignende jobber? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å jobbe i butikk.
Vis hele sitatet...
http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667

Her er tarifflønn for butikkmedarbeidere, gjelder for de som er organisert i Handel og Kontor (av ansatte), samt arbeidsgiver er medlem i Virke.

Jeg har dog ikke vært organisert før det siste året (jobber deltid ved siden av skole/studie i 4 år), men fortsatt hatt tarifflønn.