Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1370
Hei, så på forumet igår(?) at en la ut et bilde han hadde lagd i photoshop av en portugalspiller. Jeg kan det basice i Photoshop og har holdt på det en stund, er 14 år nå Jeg så speed arten til han som lagde bildet, og jeg skjønte mye av det han gjorde, men en del jeg ikke skjønte helt. Da prøvde jeg selv med et bilde jeg lagde idag og prøvde å gjøre det på hans måte, men det ble langt ifra like bra.
Men uansett, her er resultatet.

http://visedeg.no/images/plbhnck4lav6wxpxvydp.png

Tar imot all kritikk!
Dette ser ut som noe som kunne vært lagd på ett av de norske mafiaspillene(mafiano)
Så Orginalt er det ikke akkurat.

Kreativt: Njaa, som sagt over det er ikke orginalt så er vel ikke så veldig kreativt i.o.m, at mange har gjort noe av det samme før!

Ellers: Egentlig helt greit bilde, likte ikke at du har blura ut nederste delen av kroppen hans, men ellers helt greit.

(PS: Jeg er ingen proff bildefyr, bare kommer med min mening )
Fint bilde Men har litt kritikk til ting du kan tenke på:

-Litt for mye random-greier på nederste halvdel, så du kunne croppet bildet litt under våpnet hans, der den lyse linja går horisontalt (ca midt på bildet).
-Teksten HALO ble litt merkelig i med at du brukte sirkler og rette linjer, jeg likte ikke helt blandingen av kurvet og rett.
-Det ble litt mye detaljer fra masterchief + alle C4D'ene du bruker (eller hva det heter), slik at det blir litt vanskelig å se hva som er hva
-Den ene C4D'en passet ikke helt inn, den store på høyre side med 4 stolper som går gjennom to disker.

Ellers er det vel ikke så mye, unntatt småtteri. Jeg synes du har gjort en bra jobb med å blande sammen de ulike elementene i bildet.
Takk for god tilbakemeldinger! Ja, jeg har lært meg mest ved å lage bilder til et mafiaspill (vet ikke om jeg har lov å si navnet), iallefall MH

Er en splatterbrush som er på teksten Og det er ikke bluret, men "skyer" eller "røyk" :P
Kan du poste originalbildet så vi ser hva du faktisk har gjort?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Kan du poste originalbildet så vi ser hva du faktisk har gjort?
Vis hele sitatet...
Her er originalbildet

http://cdn0.hark.com/images/000/004/025/4025/original.jpg
Det første jeg tenkte når jeg så bildet var at det nesten ikke finnes kontraster.

Jeg har markert i rødt der det ikke finnes noe som helst farge, og du har fjernet de ~19% mørkeste fargetonene i bildet og gjort dem grå. Det gjør at bildet blir veldig flatt og mangler detaljer. Det gjør også at mye av det som er rundt han og i bakgrunnen "smelter" sammen med personen.


Du burde lære deg hvordan de forskjellige adjustment-layerene fungerer, for det øker kvaliteten på bildene dine veldig mange hakk.
Her er en grei innføring til hvordan de fungerer: http://psd.tutsplus.com/articles/tec...stment-layers/

Edit: Hvis du bruker levels, så burde du egentlig aldri røre "output levels"-innstillingen.
Sist endret av drittunge; 26. juli 2012 kl. 21:12.
Takk for tipset "Drittunge" :P Skjønner hva du mener men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Når du sier det ser jeg det og det var veldig bra du sa det!
Kult detta! Vet ikke om dette blir feil å si, men minner meg om når jeg selv var på din alder, og startet og leke meg i photoshop.

Er litt vanskelig å komme med feeback på noe som dette:
Men jeg ville droppet teksten du har der, den gir lite mening og tar alt for mye plass.
Er ganske kult når du kjører en farge over det hele, hadde kanskje vært fett og få inn en annen farge på litt smådetaljer.

Annet ser jeg bare at det er en litt merkelig crop i midten av bildet. Der du kan se du har klippet ut. Kan være det er meningen, men ser litt merkelig ut.

Lykke til videre, håper du fortsetter og leke deg i photoshop.
Tenkte på det med teksten men det så litt nakent ut, så jeg tok den bare med Den merkelige crop'en så ganske så tøff ut helt til fargeinnstillingene kom på