Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4160
Heisann.
Jeg har jo alltid hatt iPhone. Men er nå så lei av å vente på en ny iPhone. SGS3 ser jo konge ut. Har skikkelig lyst på den, men på dette tidspunktet så har jeg mye utstyr til iPhone... Adapter, tomtom GPS kit, osv.

Jeg er litt redd for at hvis jeg kjøper SGS3 nå, så angrer jeg når IPhone 5 kommer. Jeg vet jo ikke så mye om hvordan den kommer til å bli, så er et litt vanskelig valg.


Noen tips? Noen som er i samme situasjon?

-Raspeball
I disse dager så handler det vel mest om hvilket OS du liker best. Selv har jeg lyst på en Note, men siden jeg er eplegutt og har epleprodukter, vil jeg ikke miste icloud.
Sist endret av mo3; 3. juni 2012 kl. 11:41.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvis du liker ios kommer du til og angre om du går over til android. (Personlig erfaring)
Og så lenge du har såpass mye utstyr er det også en grunn til og vente
Jeg har hatt min iPhone 3Gs i snart 2 år, og iPad 1 siden den kom ut. Kjøpte nå Galaxsy S III, strålende fornøyd.
Hadde aldri prøvd android før,men nå syntes jeg det er mye bedre enn iOS.
Skriver dette fra S III'n min nå. Har hatt iPhone og Android før, men jeg er mest fornøyd med Android. Jeg trur også S III'n blir kraftigere enn den nye iPhonen
Sitat av mo3 Vis innlegg
I disse dager så handler det vel mest om hvilket OS du liker best. Selv har jeg lyst på en Note, men siden jeg er eplegutt og har epleprodukter, vil jeg ikke miste icloud.
Vis hele sitatet...
På S3 har samsung en egen cloud, pluss du kan bruke Dropbox som funker veldig bra for min del ihvertfall. Bilder og filer overført veldig lett.

Jeg er strålende fornøyd med min S3. Venter bare på custom ROMs til S3 nå..
Sist endret av Xernox; 3. juni 2012 kl. 12:31.
Spekulasjoner, men dette er verdt å vente på!
Eg ville no ha venta og sitt korleis 5aren ser ut. iPhone 5 kjem ikkje til å ha same 30pin connectoren som resten av iOS devica.

iPhone 5 rykter
litt fleire rykter
Er jo spennende å se. De sier jo feks ting som

- større skjerm
- 8mp kamera
- Betale med den på butikker
- 4G

Jeg er jo seff fristet!
Hovedpoenget for at jeg har iphone (ios) er jo at man har JAILBREAKE! <3
Cydia, bruker man så man kan gjøre den til ANDROID, hvis man vil. Så seff installious 5
Sitat av Xernox Vis innlegg
På S3 har samsung en egen cloud, pluss du kan bruke Dropbox som funker veldig bra for min del ihvertfall. Bilder og filer overført veldig lett.

Jeg er strålende fornøyd med min S3. Venter bare på custom ROMs til S3 nå..
Vis hele sitatet...
Joda, men har jo ipad og mac som clouder med hverandre. Utrolig bra med imessage på både mac og ipad også.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Er jo spennende å se. De sier jo feks ting som

- større skjerm
- 8mp kamera
- Betale med den på butikker
- 4G

Jeg er jo seff fristet!
Hovedpoenget for at jeg har iphone (ios) er jo at man har JAILBREAKE! <3
Cydia, bruker man så man kan gjøre den til ANDROID, hvis man vil. Så seff installious 5
Vis hele sitatet...
På android så trenger du ikke "jailbreake" engang. Men skal du ha FULL kontroll på tlf så rooter du den.

Har allerede rootet min S3 og installert den ene custom ROMen som er tilgjengelig.
Sitat av Xernox Vis innlegg
På android så trenger du ikke "jailbreake" engang. Men skal du ha FULL kontroll på tlf så rooter du den.

Har allerede rootet min S3 og installert den ene custom ROMen som er tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Jeg bare sa det likksom, hvorfor jeg liker iphone.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Jeg bare sa det likksom, hvorfor jeg liker iphone.
Vis hele sitatet...
På google play kommer de fleste apper inn, du kan laste ned apps fra bukta osv. Så, en android telefon er vell jailbreaket ?
Sitat av Sjokomelk Vis innlegg
På google play kommer de fleste apper inn, du kan laste ned apps fra bukta osv. Så, en android telefon er vell jailbreaket ?
Vis hele sitatet...
Android er åpent, ikke lukket slik som alt fra Appel.. Det er noe av det som er så genialt med Android kontra Ios
Rooting blir jo det same som å jailbreake. Android er også eit skummelt OS. Du kan virkelig drite på draget på google play. Støtten i frå apple er mykje betre, og gjer alt dei kan for å halde appstore safe.

Det S3 har no, vil nokk iPhone 5 også ha. Og av det vi ser på iPad, så kan eg nesten lukte ein sick GPU, og ein grei CPU. fire kjerner hørest fint ut, men har null og niks å sei om OS'et ikkje er optimalisert for det. Vist apple velger å ha to kjerner, så vil dei optimalisere iOS 6 til dual-core, og den evt. A5/6(eller kva anna dei måtte velge) chippen vil ha større clockspeed enn det som er på nåverandes generasjoner, og det er der du merker det. Samt vil nokk iPhone 5 ha 1giga minne, og iOS 5 er optimalisert for 512MB, og dette vil då berre gjere OS'et endåg meir smidig Gleder meg!
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Rooting blir jo det same som å jailbreake. Android er også eit skummelt OS. Du kan virkelig drite på draget på google play. Støtten i frå apple er mykje betre, og gjer alt dei kan for å halde appstore safe.
Vis hele sitatet...
Nei en urootet android telefon er like åpen som en jailbreaket iphone
Litt OT. Men hvor kan man finne app'er som man ikke finner på Google play? Regner med det er noen slike sider der ute.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Rooting blir jo det same som å jailbreake. Android er også eit skummelt OS. Du kan virkelig drite på draget på google play. Støtten i frå apple er mykje betre, og gjer alt dei kan for å halde appstore safe.

Det S3 har no, vil nokk iPhone 5 også ha. Og av det vi ser på iPad, så kan eg nesten lukte ein sick GPU, og ein grei CPU. fire kjerner hørest fint ut, men har null og niks å sei om OS'et ikkje er optimalisert for det. Vist apple velger å ha to kjerner, så vil dei optimalisere iOS 6 til dual-core, og den evt. A5/6(eller kva anna dei måtte velge) chippen vil ha større clockspeed enn det som er på nåverandes generasjoner, og det er der du merker det. Samt vil nokk iPhone 5 ha 1giga minne, og iOS 5 er optimalisert for 512MB, og dette vil då berre gjere OS'et endåg meir smidig Gleder meg!
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at du virkelig kan drite på draget på google play ?
Og at Android er et skummelt OS ?
Kan du utdype det ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Hva mener du med at du virkelig kan drite på draget på google play ?
Og at Android er et skummelt OS ?
Kan du utdype det ?
Vis hele sitatet...
Spyware, Malware, og andre genrelle virus
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Spyware, Malware, og andre genrelle virus
Vis hele sitatet...
Vet du hva det vil si å utdype ?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Nei en urootet android telefon er like åpen som en jailbreaket iphone
Vis hele sitatet...
Akkurat, det går fint an å "drite på draget" med en jailbreaket iPhone og.
Sist endret av Mort96; 5. juni 2012 kl. 00:10.
Ang. virus ift. Android er det greit å ha samme mentaliteten en har rundt bruk av PC. Tar man visse forhåndsregler går det bra.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Hovedpoenget for at jeg har iphone (ios) er jo at man har JAILBREAKE! <3
Cydia, bruker man så man kan gjøre den til ANDROID, hvis man vil. Så seff installious 5
Vis hele sitatet...
Det blir en overprisa Android mobil deluxe isåfall.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Android er ikke noe mindre sikkert enn en PC. Laster du ned antivirus til Android og bruker litt sunn fornuft, er du rimelig trygg. Mye mer risikabelt å laste ned via Cydia.
Jeg kjøpte SGS3 selv. Hadde en 3G tidligere og er nå storfornøyd

Eneste jeg misliker er Play Butikken, der har Aplle et stort overtak med appstore. Noen som vet hvor jeg får tak i Android market eller er det det samme som "Play Butikken"?
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Jeg kjøpte SGS3 selv. Hadde en 3G tidligere og er nå storfornøyd

Eneste jeg misliker er Play Butikken, der har Aplle et stort overtak med appstore. Noen som vet hvor jeg får tak i Android market eller er det det samme som "Play Butikken"?
Vis hele sitatet...
Android Market har endret navn til Google Play.

Hvorfor mener du AppStore er bedre?
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Jeg kjøpte SGS3 selv. Hadde en 3G tidligere og er nå storfornøyd

Eneste jeg misliker er Play Butikken, der har Aplle et stort overtak med appstore. Noen som vet hvor jeg får tak i Android market eller er det det samme som "Play Butikken"?
Vis hele sitatet...
Anroid Market har byttet navn til Google Play.

Edit: ninja
Sist endret av m0nte; 5. juni 2012 kl. 18:56.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Android Market har endret navn til Google Play.

Hvorfor mener du AppStore er bedre?
Vis hele sitatet...
Ok, takk takk

Personlige preferanser går jeg ut ifra. Kan godt hende at jeg kun trenger å tilpasse meg etter flere år med appstore. Virker som det er større utvalg også på appstore.
Det eg lurer på, er kva kan ein faktisk gjere med ein android telefon? På iPhonen min har eg lockscreen som er koda i JavaScript og HTML, kan ein gjere det? Også lurer eg på om ein kan lage til temaer like bra om på ein iPhone? Så langt har eg kun sitt android telefoner med standard skin. Mens eg har sitt utallige iPhoner som er ordentlig pussa opp, slik som min.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Det eg lurer på, er kva kan ein faktisk gjere med ein android telefon? På iPhonen min har eg lockscreen som er koda i JavaScript og HTML, kan ein gjere det? Også lurer eg på om ein kan lage til temaer like bra om på ein iPhone? Så langt har eg kun sitt android telefoner med standard skin. Mens eg har sitt utallige iPhoner som er ordentlig pussa opp, slik som min.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder tema, så kan du laste ned en mengde med dette til Android. Et tips er jo da først å bytte homescreen-launcheren med f.eks. Go Launcher Ex eller Launcher pro. (Som jeg kan anbefale.) Med disse launcherne kan man da laste ned forskjellige temaer.

Ang. Lockscreen så er jeg ikke sikker på hva du mener, men det er mange typer lockscreens på Google play også. Kan anbefale Widgetlocker.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Når det gjelder tema, så kan du laste ned en mengde med dette til Android. Et tips er jo da først å bytte homescreen-launcheren med f.eks. Go Launcher Ex eller Launcher pro. (Som jeg kan anbefale.) Med disse launcherne kan man da laste ned forskjellige temaer.

Ang. Lockscreen så er jeg ikke sikker på hva du mener, men det er mange typer lockscreens på Google play også. Kan anbefale Widgetlocker.
Vis hele sitatet...
http://www.ithemesky.com/iphone-4-th...ockscreen/4688 slik som dette, dette er ein lockscreen som er laget heilt frå scratch med JS, HTML og CSS. I tilleg kan eg skifte alle ikona eg har, og lage til avanserte mappesystem for iPhonen min. Eg tok Bulatech HD som du ser i linken, og modifisterte denne blå, takket vere opensource i JB samfunnet. Er dette mulig på Android?
Jeg hadde iPhone i 3 år, deretter gikk jeg over til Android.
Jeg angrer ikke et sekund.

Det var selvfølgelig uvant i starten, og jeg liker ikke forandringer.
Man kan ikke teste en telefon i 3-4 dager og si "Jeg liker ikke Samsung eller Android, blæ". Skal du virkelig teste en telefon, må du teste telefonen og OSet nok til å bli vandt til det.

Det jeg liker i Android, at du har muligheten til å "Tillate installeringer fra ukjente kilder". I Android er dette et valgfritt valg, men i iOS må du jailbreake.
Rooting vil kun gjøre at du vil få full administratortilgang til filsystemet slik at du kan for eks. klokke CPU til det du ønsker osv.

Er du redd for forandringer, liker det minimalistisk med lite muligheter og svært begrenset anbefaler jeg deg å holde deg til iPhone.

Dersom du tror at du kan vende deg til Android, og liker mange forskjellige muligheter og liker mer åpenhet anbefaler jeg å kjøpe SGS3.

Personlig liker jeg Google Play-butikken bedre enn App Store. Nettopp på grunn av utvalget og brukergrensesnitt.
-Eneste ulempen sålangt, men det begynner å hjelpe seg veldig.. Er at mange apper som blir slipt av produsenter der ute, som oftest er appleboys og lanserer til App Store først. Dog har jeg sett flere omvendte tilfeller også.
Sist endret av MrCryptical; 6. juni 2012 kl. 10:29.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
http://www.ithemesky.com/iphone-4-th...ockscreen/4688 slik som dette, dette er ein lockscreen som er laget heilt frå scratch med JS, HTML og CSS. I tilleg kan eg skifte alle ikona eg har, og lage til avanserte mappesystem for iPhonen min. Eg tok Bulatech HD som du ser i linken, og modifisterte denne blå, takket vere opensource i JB samfunnet. Er dette mulig på Android?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde noe av poenget med å velge iPhone istedenfor Android var at man slapp sånne ultra-harry "låve-mekk" løsninger? Har flere på jobben som har iPhone med jailbreak, og hvis man så gjerne vil ha en android, hvorfor kjøper man ikke det i første omgang?
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Jeg trodde noe av poenget med å velge iPhone istedenfor Android var at man slapp sånne ultra-harry "låve-mekk" løsninger? Har flere på jobben som har iPhone med jailbreak, og hvis man så gjerne vil ha en android, hvorfor kjøper man ikke det i første omgang?
Vis hele sitatet...
Brukersnittet er forstatt betre etter min meining, og app utvalget, samt design og tilkoplingsmuligheter
The Nerdrager
R0flcopter, hvorfor utdypet du aldri hvorfor Android var usikkert? Og hvorfor kommer du tilbake med nye kommentarer bare for å sverte ned Android OS'et. Har ingenting imot Apple, heller ingenting imot Android, men din fanboyisme er for sterk for mine øyne å forstå :s

Når du kommer med kommentarer til hvorfor Ios er bedre enn Android, så må du komme med gode grunner og kilder til det. Hjelper ikke å si at du kan skrive dine egne koder for startmenyen din. Dette kan da gjøres til Android og, uten jailbreak. Hvor mange fungerende jailbreaks er det til IOS? Og hvor mange fungerende er det til Android?

Som sagt, IOS har sine gode sider (Brukervennlighet, sikkert Appstore, og andre ting jeg sikkert ikke vet så mye om). Men Android har sine gode sider også.

Ts ville vite om det var verdt å bytte OS eller vente på den nye modellen, ikke om hvor mye Android suger så mye mer enn IOS uten grunnlag.)
Asosial introvert
Duckie's Avatar
De måtene man er mest utsatt for å få virus på Android er vel egentlig når man surfer på lugubre sider eller laster ned apper med lite rating. Drit i iPhone, det er en telefon for gamliser. Bestemora mi har iPad. Kjør SGSIII, du får så mye mer for pengene når du ikke betaler så mye for design og merkevare.
Android er jo usikkert og "dårligare" pga. "farlige" apps på google play, ser ikkje grunn i at eg trenger å udjupe det meir en det. Trur ikkje eg har sagt at det er dårligare, skal bytte om til Android så fort som mulig, pga. betre hardware, og har sansen for Linux. Har berre våre usikker på om ein hadde like mykje dybde i moddesamfunnet til android som hos iOS, ettersom eg har aldri sitt ein ordentlig modda android telefon.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Nei en urootet android telefon er like åpen som en jailbreaket iphone
Vis hele sitatet...
Hæ? Når man jailbreaker iphone har man jo root access i terminal.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Android er jo usikkert og "dårligare" pga. "farlige" apps på google play, ser ikkje grunn i at eg trenger å udjupe det meir en det. Trur ikkje eg har sagt at det er dårligare, skal bytte om til Android så fort som mulig, pga. betre hardware, og har sansen for Linux. Har berre våre usikker på om ein hadde like mykje dybde i moddesamfunnet til android som hos iOS, ettersom eg har aldri sitt ein ordentlig modda android telefon.
Vis hele sitatet...

Så det du sier er at Android er DÅRLIGER pga farlige apps på Google play? Å herregud. Må nok fram med en større grunn enn det der.
Apps på app store kan også være "farlige". Ingenting er sikkert i verden. Man må alltid følge med på hva man gjør og ikke gå inn på sider som ser for gode ut til å være sant.

Man laster også ikke ned en app som har 1 stjerne og det står VIRUS, VIRUS , VIRUS i kommentarfeltet.
Iphone 4 er jo fortsatt en god telefon, jeg ville ventet litt til og sett om apple evner å levere noe skikkelig revolusjonerende til iphone 5. Klarer de ikke det så er det nok best å hoppe på android vogna.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Samsung har jo forlengst kommet seg forbi Apple spesifikasjonsmessig! Det er bare det at Appleprodukter er noen jentemagneter og er statussymbol og merkevare som gjør de tilsynelatende 'overlegne'.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Samsung har jo forlengst kommet seg forbi Apple spesifikasjonsmessig! Det er bare det at Appleprodukter er noen jentemagneter og er statussymbol og merkevare som gjør de tilsynelatende 'overlegne'.
Vis hele sitatet...
Altså, dette blir jo like mye "fanboynisme" som det ble påstått Roflcopter drev på med, er lite sannsynlig at man kjøper Apple fordi det er damemagnet, og fordi man føler seg overlegen, er vell heller at man liker IOS bedre, ikke har behov for den friheten man har med Android, ikke føler seg sikker på google play(?) o.sv.
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Samsung har jo forlengst kommet seg forbi Apple spesifikasjonsmessig! Det er bare det at Appleprodukter er noen jentemagneter og er statussymbol og merkevare som gjør de tilsynelatende 'overlegne'.
Vis hele sitatet...
jeg har selv ett stk samsung galaxy s2 og en iphone 4, skulle jeg bare hatt en tlf i dag, ville valget gått på iphone.

DRIT lei av telefoner som går tom for strøm bare man ser litt hardt på de.
min kjære iphone varer uten belastning men dog med wifi aktivert og facebook aktivt varer 6dager og med stor belastning mtp telefon samtaler og hyppig mail/div bruk så holder den hvertfall 2-3 dager. Min kjære og akk så deilige galaxy s2 klarer seg ALDRI over 1dag med batteri selv ikke i standby med mobildata og wifi slått av og minimal bruk av skjerm håper og tror de har fiksa detta på S3 if not så blire vel og prøve htc one x elns for og døyve ventetiden på iphone5

eneste jeg igrunn sku ønske att iphone hadde, er integrering med gmail kontoen, slik att jeg kan få tak i mine kontakter uten og legge de inn onebyone
Sist endret av tribalgoth; 6. juni 2012 kl. 15:21.
Batteriet på Galaxy s 3 er "mye" bedre en både iphone, SG 2 og one X. Og hvis ikke det er nok kan du skifte batteriet uten å måtte skru på telefonen.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
eneste jeg igrunn sku ønske att iphone hadde, er integrering med gmail kontoen, slik att jeg kan få tak i mine kontakter uten og legge de inn onebyone
Vis hele sitatet...
Den har det. I hvertfall er det et valg i iTunes hvor du kan synke google-kontaktene. Jeg har ikke prøvd det selv av redsel for å miste noen kontakter men det står at det går an:

http://support.apple.com/kb/HT1245
Noen her som vet, eller tror de vet, sånn ca, hvortid iphone 5, blir slippet ut?
Juni, Juli, Oktober???
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
eneste jeg igrunn sku ønske att iphone hadde, er integrering med gmail kontoen, slik att jeg kan få tak i mine kontakter uten og legge de inn onebyone
Vis hele sitatet...
Et googlesøk hadde vist deg hvordan. Hvis du setter opp gmail kontoen som en exchange konto, fungerer dette rite out teh box.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
jeg har selv ett stk samsung galaxy s2 og en iphone 4, skulle jeg bare hatt en tlf i dag, ville valget gått på iphone.

DRIT lei av telefoner som går tom for strøm bare man ser litt hardt på de.
min kjære iphone varer uten belastning men dog med wifi aktivert og facebook aktivt varer 6dager og med stor belastning mtp telefon samtaler og hyppig mail/div bruk så holder den hvertfall 2-3 dager. Min kjære og akk så deilige galaxy s2 klarer seg ALDRI over 1dag med batteri selv ikke i standby med mobildata og wifi slått av og minimal bruk av skjerm håper og tror de har fiksa detta på S3 if not så blire vel og prøve htc one x elns for og døyve ventetiden på iphone5

eneste jeg igrunn sku ønske att iphone hadde, er integrering med gmail kontoen, slik att jeg kan få tak i mine kontakter uten og legge de inn onebyone
Vis hele sitatet...
Min S3 er nå på 85% batteri etter 9 timer med kanskje 1 time spilling totalt.
S3 holder så langt bra batteri, så lenge du ikke har på wifi eller lignende på natten. Plutselig var 50% borte mens jeg sov

Etterhvert kommer det flere custom ROMs som forhåpentligvis kommer til å hjelpe på batteritiden.


Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Android er jo usikkert og "dårligare" pga. "farlige" apps på google play, ser ikkje grunn i at eg trenger å udjupe det meir en det. Trur ikkje eg har sagt at det er dårligare, skal bytte om til Android så fort som mulig, pga. betre hardware, og har sansen for Linux. Har berre våre usikker på om ein hadde like mykje dybde i moddesamfunnet til android som hos iOS, ettersom eg har aldri sitt ein ordentlig modda android telefon.
Vis hele sitatet...
Blir det samme som å si at Windows er farlig det, eller at TPB er det. Alt er farlig så lenge du oppfører deg som en ape.
Sist endret av Xernox; 6. juni 2012 kl. 16:00.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Noen her som vet, eller tror de vet, sånn ca, hvortid iphone 5, blir slippet ut?
Juni, Juli, Oktober???
Vis hele sitatet...
Det er ingen som vet det her. Det meste av rykter tyder på høst, men ingen vet helt sikkert.
Det virker nemlig som om Apple lar iPad-ene sine være først ute med den nyeste maskinvaren, mens mobilene deres må vente en generasjon før de får like sprek maskinvare. Det skjedde med A4-prosessoren fra iPad, og det vil trolig skje igjen med A5-chippen i iPad 2. Det vil være en oppgradering fra dagens A4-prosessor som sitter i telefonen, og det er en chip de allerede vet de kan masseprodusere.