Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 9754
http://www.dagbladet.no/2011/11/23/n...berg/19133303/

FrP med nok en "skandale", denne gangen startet av Per Sandberg, som sa:
"Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet"

Han har dog bedt om unnskyldning, men vet ikke om den kan godtas. At en politiker ikke er mer voksen i hodet enn dette, sjokkerer meg. Det verste er vel at han i tillegg er politisk nestleder.

Hva synes dere om å si noe sånt? Og kan unnskyldningen aksepteres?
Sist endret av blyanten; 23. november 2011 kl. 14:38.
er egentlig litt enig med sandberg jeg da, disse digre plakatene fra AP over hele oslo som sa: en stemme er å bry seg syntes jeg var litt over kanten.

kan godt være dette var plakater de hadde designet og trykt opp før utøya men fikk uansett en dårlig følelse i magen da jeg så de.
Oj, Per Sandberg i FrP ordlegger seg dumt. Agurknytt. Det er fint at han konfronteres med dette, men jeg skjønner ikke at det er noe vi trenger å utbrodere betydningen av i media. Jeg ser heller ikke at det er noe å begynne å gråte for, men folk er jo forskjellige. Om unnskyldningen kan aksepteres? Selvfølgelig kan den det. Det er kun viljen det står på.
Sandberg har jo klaget over innsatsen til politiet på utøya, og nå sier han at arbeiderpartiet må ta skylden for det som skjedde? Jeg er ikke interessert i politikk generelt, men syns FRP er den verste partiet av alle i Norge pga skandalene, urealistisk politisk mål og useriøse dumme personer som styrer hele FRP. Skandalepartiet som jeg kaller dem for
Er jo en rimelig klassisk taktikk å si noe kontroversielt som mange er enig i og så unnskylde det mens man beholder støtten. Er nok mange som er enige med Sandberg, selv om han kanskje undervurderte reaksjonene fra AP-politikerne sin side her. Taktikken fungerer bedre når man kommer med småsprø forslag om behandling av kriminelle innvandrere siden ingen er personlig involvert.
Trenger vel ikke enda en medienisse-tråd her om noe så lite. Som politiker ordlegger man seg feil og dumt iblant, så når Per Sandberg beklager dette såpass greit er det en ikke noen sak verdt å henge seg opp i.

Dette er freakforum - ikke heng dere opp i tabloid-piss da, vær så snill.
Først og fremst så er det vel greit å få med hele sitatet (merkelig at DB ikke har gjort dette):

"La meg først bare slå fast at det ikke er noen som prøver å spille offer her. Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, så er det til de grader Arbeiderpartiet. Det bør de også gjøre, for de var et av de store ofrene".

Nå forsvarer jeg ikke Sandberg, på samme måte som jeg mener at følgende uttalelse fra Eskil Pedersen på twitter, heller ikke kan forsvares, selv om den ikke har fått noe kritikk:

"Ingen partier har ansvar for volden 22.juli. At FrP har et ansvar for de holdningene dere har spredd om innvandring er åpenbart!"

Begge gikk her for langt imho, men Sandberg "vant" riktignok pokalen denne gangen, selv om jeg ikke ser på uttalelsen som like sjokkerende som den fremstår når den har blitt tatt ut av kontekst av Dagbladet.
Sist endret av caperno; 23. november 2011 kl. 14:46.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Sandberg har jo klaget over innsatsen til politiet på utøya, og nå sier han at arbeiderpartiet må ta skylden for det som skjedde? Jeg er ikke interessert i politikk generelt, men syns FRP er den verste partiet av alle i Norge pga skandalene, urealistisk politisk mål og useriøse dumme personer som styrer hele FRP. Skandalepartiet som jeg kaller dem for
Vis hele sitatet...
Hvor sier han at AP skal ta skylden for det som skjedde?
Det skal noteres reklamen for AUF i agder var et bilde av ungdommer som står på en brygge med havet bak seg, dette er utspekulert av dem å gjøre, da jeg iallfall assosierte bildet umiddelbart med Utøya.

Trenger jo strengt talt ikke være rakettforsker for å forstå at AP/AUF utnytter situasjonen til sin egen favor. Det samme hadde FRP gjort.
Frp har etter mange års politiske strategidiskusjoner har Frp utviklet en automatisk spontanreaksjon hvor man legger skylda på motstanderen eller media hver gang man blir angrepet, og det var denne reaksjonen man så i dag. Sandberg ble beskyldt for noe og uten å tenke seg videre om prøvde han å snu angrepet over på motstanderen, i dette tilfellet utenriksministeren. Jeg tror ærlig talt ikke Sandberg mente det han sa der og da, men det glapp ut av ham fordi han har det innebygd at Frp av prinsipp aldri tar ansvar for det de gjør. Patetisk, latterlig og jævlig sagt: ja, men neppe ment bokstavelig.
Tja, Arbeiderpartiet har jo svevd på 22. juli skyen så til de grader, og har brukt hendelsen til stort og smått. Selv på jobben min var de innom og skulle ha pengegaver.

De har spilt offerrollen ut i det kjedsommelige. Takk og lov for at noen tør å si det høyt!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg er helt enig med Sandberg. Er det noen som har spilt på offer-strengene så er det Arbeiderpartiet. De ser at oppslutningen daler og derfor skal de prøve å dra strengen til den sprekker. Strenger har nå sprukket, og dessverre traff den dem rett i fleisen. Stoltenberg har liksom vært den gode statsministeren som har vært så god osv... men det hadde enhver statsleder gjort så det er ikke noe å rope hurra for.

Endelig kan vi tørke støvet bort å få spøkelset frem i dagen, offerrollen er oppbrukt, vennligst driv skikkelig politikk.

Og er det en politiker jeg misliker nå... Så er faktisk AUF-lederen på førsteplass på min topp 7 liste.... (Navarsete, Jensen, Halvorsen, Storberget, Stoltenberg og Faremo. Ikke nummerert rekkefølge)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Og ser eskil pedersen blir nevnt her, eller hva enn navnet hans var. Han er en person jeg har ingenting til overs for. Motbydelig er nesten ordet jeg vil bruke om han. Hvorfor folk støtter han, det lurer jeg på.
Sitat av blyanten Vis innlegg
Hva synes dere om å si noe sånt? Og kan unnskyldningen aksepteres?
Vis hele sitatet...
Vel. Nå har Sandberg lagt seg flat og sagt unnskyld. Det synes jeg er bra. Som Gahr Støre sa i Stortinget i dag så har ikke Arbeiderpartiet spilt men vært offer i denne saken. Det er en distinksjon flere burde ta til seg. Men selvfølgelig; noen politiske motstandere - enten det er snakk om politikere fra andre FrP, eller vanlige borgere som er veldig uenig Arbeiderpartiet enten innvandringspolitisk eller bare generelt - vil være følsomme for ting som kan tolkes som om at Arbeiderpartiet utnytter situasjonen. Selv synes jeg det sier mer om hvordan de tenker, mer enn noe annet.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Om unnskyldningen kan aksepteres? Selvfølgelig kan den det. Det er kun viljen det står på.
Vis hele sitatet...
Faen så bra sagt!!
On-Tpoic har jeg ingenting
Kan dere vennligst forklare hvordan Arbeiderpartiet har brukt offerrollen til sin fordel? Er det å bruke ordene "terror", "Utøya", "frihet og åpenhet" og "22. juli" et uttrykk for dette? Hvordan skulle Arbeiderpartiet ellers ha taklet det største politiske massedrapet på norsk jord på 50 år? Forklar, ikke bare kom med tomme påstander!
Sist endret av DonTomaso; 23. november 2011 kl. 15:46.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Javel. AP har f.eks. fått igjennom en utsettelse av valgkampen, i den perioden drev de frem på en "sørgebølge" som ga dem MANGE stemmer. Det er ett av mange eksempler.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Javel. AP har f.eks. fått igjennom en utsettelse av valgkampen, i den perioden drev de frem på en "sørgebølge" som ga dem MANGE stemmer. Det er ett av mange eksempler.
Vis hele sitatet...
Om hele familien din ble la oss si slaktet, ville du gått tilbake på skolen på mandag morning med eple i hånd og bredt smil? Jeg har flere venner som var på Auf ungdomsleiren, jeg skulle vært der selv.. Og jeg føler "sørgebølgen" som du så fint kaller den var meget hjelpsom.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Javel. AP har f.eks. fått igjennom en utsettelse av valgkampen, i den perioden drev de frem på en "sørgebølge" som ga dem MANGE stemmer. Det er ett av mange eksempler.
Vis hele sitatet...
Samtlige partier var enige i en utsettelse og det tjente alle partier på, med unntak av Arbeiderpartiet. Hadde AP virkelig vært interessert i å profitere på terroraksjonen hadde de insistert på å la valget forløpe som normalt da folk flest hadde det friskt i minnet. Det ville ha vært umulig å gjennomføre en valgkamp så kort tid etter tragedien, og det skjønte AP.

Når det gjelder det du respektløst kaller en sørgebølge har det kanskje ikke slått deg at Arbeiderpartiet og AUF faktisk var preget av sorg? Forøvrig tjente AP minimalt med stemmer, og flere valgkommentatorer var overrasket over akkurat det.
Sist endret av DonTomaso; 23. november 2011 kl. 16:01.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nå er det tull du kommer med DonTomaso. Har du hold i disse uttalelsene dine? Selvfølgelig gikk det opp for AP siden Stoltenberg for rundt overalt som en snill samaritan.....
Sist endret av uaexed; 23. november 2011 kl. 16:06.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå er det tull du kommer med DonTomaso. Har du hold i disse uttalelsene dine? Selvfølgelig gikk det opp for AP siden Stoltenberg for rundt overalt som en snill samaritan.....
Vis hele sitatet...
Han "for rundt" for å vise støtte i en tid når Norge trengte det. Du må virkelig roe ned stemningen din, finner dette veldig respektløst..
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå er det tull du kommer med DonTomaso. Har du hold i disse uttalelsene dine? Selvfølgelig gikk det opp for AP siden Stoltenberg for rundt overalt som en snill samaritan.....
Vis hele sitatet...
Det er ikke jeg som trenger å underbygge påstandene mine. Du påstår at AP brukte Utøya politisk og det er det svært lite som tyder på. Jeg har skrevet i en annen tråd at jeg ikke likte at man brukte roser som symbol i de massive minnemarkeringene som ble holdt i ettertid, men bortsett fra det mener jeg AP har opptrådt eksemplarisk i ettertid.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå er det tull du kommer med DonTomaso. Har du hold i disse uttalelsene dine? Selvfølgelig gikk det opp for AP siden Stoltenberg for rundt overalt som en snill samaritan.....
Vis hele sitatet...
Selv om jeg er veldig uenig i mye av politikken AP fører, så har jeg vanskeligheter med å se for meg noen av de andre partilederene takle dette like bra som Stoltenberg. Han gjorde i mine øyne en veldig god jobb med å lede landet vårt gjennom denne tragedien.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det er ett av mange eksempler.
Vis hele sitatet...
Kunne du satt deg ned i ti minutter og skrevet en liste over de gangene Arbeiderpartiet har brukt offerrollen i denne saken?
Det er synd sosialistavisene Dagbladet og Vg vinkler Frp i et dårlig lys ved hver eneste annledning. Hvorfor skal Eskile Pedersen slippe unna med det idiotiske utsagnet der han knytter innvandring og asylpolitikk opp mot tragedien 22juli.
AP er jo nærmest immun mot all kritikk i disse dager, og media er raske til å fremstille de som våger seg som drittsekker ! Dette oppstyret er da ikke nødvendig bare på grunn av en dårlig formulering, hvor har fornuften blitt av ?
Sitat av fakeme Vis innlegg
Det er synd sosialistavisene Dagbladet og Vg vinkler Frp i et dårlig lys ved hver eneste annledning. Hvorfor skal Eskile Pedersen slippe unna med det idiotiske utsagnet der han knytter innvandring og asylpolitikk opp mot tragedien 22juli.
Vis hele sitatet...
For det første så synes jeg det er litt forskjell på lederen i AUF og nestlederen i FrP? Han ene sitter på Stortinget. Og for det andre så ser jeg ikke hvor Pedersen knytter innvandring og asylpolitikk opp mot 22. juli.

"Ingen partier har ansvar for volden 22.juli. At FrP har et ansvar for de holdningene dere har spredd om innvandring er åpenbart!"

Han sier at FrP har et ansvar for holdningen de har spredd om innvandring, det har de jo. Alle har ansvar for de holdningene de sprer.

Forresten var det FrPs Trond Røen som knyttet innvandring og asylpolitikk opp mot 22. juli, med dette usagnet: "Bombeattentatet i Oslo og de grusomme handlingene på Utøya ga Norge de første ofrene for den innvandringspolitikk som drives i dag"

Lese saken en gang til kanskje?
Sitat av Micoline Vis innlegg
(...) media er raske til å fremstille de som våger seg som drittsekker !
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å framstille noen som drittsekker, og videreformidle sterke reaksjoner. Jeg framstiller jo f.eks. ikke deg som en drittsekk, hvis jeg rapporterer at noen andre synes det du skriver er fryktelig tåpelig. Og sånn er det med media også. Kommer FrP med et utspill i media, er det bare naturlig at media da også rapporterer reaksjonene det vekker.
Sitat av aioe Vis innlegg
Det er forskjell på å framstille noen som drittsekker, og videreformidle sterke reaksjoner. Jeg framstiller jo f.eks. ikke deg som en drittsekk, hvis jeg rapporterer at noen andre synes det du skriver er fryktelig tåpelig. Og sånn er det med media også. Kommer FrP med et utspill i media, er det bare naturlig at media da også rapporterer reaksjonene det vekker.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, det som sjokkerer mest er kanskje at dette blir forsidestoff hos de største nettavisene når det i realiteten bare er en bagatell.
Sitat av Micoline Vis innlegg
Du har helt rett, det som sjokkerer mest er kanskje at dette blir forsidestoff hos de største nettavisene når det i realiteten bare er en bagatell.
Vis hele sitatet...
Åpenbart ikke en bagatell hvis uttalelsene til Sandberg fikk flere stortingsrepresentanter til å forlate lokalet gråtende?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Åpenbart ikke en bagatell hvis uttalelsene til Sandberg fikk flere stortingsrepresentanter til å forlate lokalet gråtende?
Vis hele sitatet...
Du må jo skjønne at det ikke bare er denne saken ?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Åpenbart ikke en bagatell hvis uttalelsene til Sandberg fikk flere stortingsrepresentanter til å forlate lokalet gråtende?
Vis hele sitatet...
I en politisk sammenheng en bagatell, sårede følelser hører da ikke hjemme i stortinget ? Det skal være et sted for logisk og fornuftig tankegang hvor alvorlige tema kan debatteres.
Jeg har ingenting til overs for AP, men jeg må si meg enig i at AP egentlig ikke har spilt særlig mye på offerrollen. Persondyrkingen av Stoltenberg var forkastelig, men det syns jeg vi må skylde på avisene for. Eskil Pedersens rolle i NRKs kampanje for å få folk til stemmeurnene var også forkastelig, men det syns jeg vi må gi Eskil Pedersen og de som organiserte denne kampanjen skylden for. APs offisielle valgkampanjer har i liten grad brukt Utøya for å sanke sympatistemmer.

Jeg syns allikevel ikke at Sandbergs uttalelse var så voldsom. Jeg er uenig i hva han sier fordi jeg mener en bør skille klart på hva AP som parti gjør og hva AP-vennlige journalister gjør, men uttalelsen i seg selv er forståelig og det er nok mange i Norge som sier seg enig. Jeg forventer at folkets representanter ytrer folkets røst i offentligheten, uansett hvor lite korrekt det er. Nå sa Sandberg noe som var på manges sinn og han fikk motsvar fra folk. Når folk hører svarene han fikk av bl.a Gahr Støre endrer de kanskje mening. Eller kanskje ikke. Tanken er vel fri?

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Åpenbart ikke en bagatell hvis uttalelsene til Sandberg fikk flere stortingsrepresentanter til å forlate lokalet gråtende?
Vis hele sitatet...
Representanter som griner for noe sånt er faen meg en skam for nasjonen.
Sist endret av Stratops; 23. november 2011 kl. 17:06.
Sitat av Micoline Vis innlegg
I en politisk sammenheng en bagatell, sårede følelser hører da ikke hjemme i stortinget ? Det skal være et sted for logisk og fornuftig tankegang hvor alvorlige tema kan debatteres.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig hører følelser hjemme i Stortinget. Fjerner du følelsene fra Stortinget, fjerner du også menneskeligheten.
Sitat av aioe Vis innlegg
Selvfølgelig hører følelser hjemme i Stortinget. Fjerner du følelsene fra Stortinget, fjerner du også menneskeligheten.
Vis hele sitatet...
Jeg har da ikke sagt at følelser ikke hører hjemme i stortinget, det er snakk om sårede følelser, og om du har lest saken burde du være i stand til å resonere deg frem til at dette handler om gråtende stortingsrepresentanter. Innlegget ditt er meningsløst og unødvendig.
Sitat av Micoline Vis innlegg
Jeg har da ikke sagt at følelser ikke hører hjemme i stortinget, det er snakk om sårede følelser, og om du har lest saken burde du være i stand til å resonere deg frem til at dette handler om gråtende stortingsrepresentanter. Innlegget ditt er meningsløst og unødvendig.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg. Men du skriver da vitterlig «sårede følelser hører da ikke hjemme i stortinget». Da forteller jeg deg at dersom man fjerner (sårede) følelser fra Stortinget, så fjerner man også menneskeligheten. Skal man ikke ha lov til å reagere såret på noe som sies på talerstolen, kanskje? Virker på meg som om det er noen her som virkelig undervurderer det menneskelige aspektet her.
Sist endret av aioe; 23. november 2011 kl. 17:26. Grunn: Skrivefeil
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Kan dere vennligst forklare hvordan Arbeiderpartiet har brukt offerrollen til sin fordel? Er det å bruke ordene "terror", "Utøya", "frihet og åpenhet" og "22. juli" et uttrykk for dette? Hvordan skulle Arbeiderpartiet ellers ha taklet det største politiske massedrapet på norsk jord på 50 år? Forklar, ikke bare kom med tomme påstander!
Vis hele sitatet...
Når er jo Ap de av partiene som mest aktivt nedbygger denne friheten og åpenheten , ikke sant Don Tomaso?

Er ikke helt de mest tolerate/liberale, og hvis de kom på jobben til folk og skulle da tigge om pengegaver, som en her nevnte, så er det ikke annet smått utrolig!
Sitat av Tokis Vis innlegg
Sandberg har jo klaget over innsatsen til politiet på utøya, og nå sier han at arbeiderpartiet må ta skylden for det som skjedde? Jeg er ikke interessert i politikk generelt, men syns FRP er den verste partiet av alle i Norge pga skandalene, urealistisk politisk mål og useriøse dumme personer som styrer hele FRP. Skandalepartiet som jeg kaller dem for
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du sier? Har Sandberg sagt at AP skal ta skylden for det som skjedde?
Sitat av aioe Vis innlegg
Unnskyld meg. Men du skriver da vitterlig «sårede følelser hører da ikke hjemme i stortinget». Da forteller jeg deg at dersom man fjerner (sårede) følelser fra Stortinget, så fjerner man også menneskeligheten. Skal man ikke ha lov til å reagere såret på noe som sies på talerstolen, kanskje? Virker på meg som om det er noen her som virkelig undervurderer det menneskelige aspektet her.
Vis hele sitatet...
Greit, følelser er menneskelig og er ikke til å unngå og i enhver situasjon er følelser et virkemiddel for all menneskelig oppførsel. Men jeg mener at slik "oppførsel" ikke bør vises på denne måten i norsk politikk, denne situasjonen vil bli brukt som et virkemiddel i politikken uansett om det er en real reaksjon eller fremprovosert av egene interesser.

Det menneskelige aspektet er da en selvfølge i alle situasjoner og jeg håper nå at du skjønner at jeg ikke poster for å argumenterer mot grunnlegende (atferdsforskning/psykologi ?) baserte teorier/fakta men at det er artikkelen/saken som er relevant her !
Sitat av blyanten Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/11/23/n...berg/19133303/

FrP med nok en "skandale", denne gangen startet av Per Sandberg, som sa:
"Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet"

Han har dog bedt om unnskyldning, men vet ikke om den kan godtas. At en politiker ikke er mer voksen i hodet enn dette, sjokkerer meg. Det verste er vel at han i tillegg er politisk nestleder.

Hva synes dere om å si noe sånt? Og kan unnskyldningen aksepteres?
Vis hele sitatet...
Det er da åpenbart at han har rett i det han sier, selvom det kanskje er litt ufølsomt.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Frp har etter mange års politiske strategidiskusjoner har Frp utviklet en automatisk spontanreaksjon hvor man legger skylda på motstanderen eller media hver gang man blir angrepet, og det var denne reaksjonen man så i dag. Sandberg ble beskyldt for noe og uten å tenke seg videre om prøvde han å snu angrepet over på motstanderen, i dette tilfellet utenriksministeren. Jeg tror ærlig talt ikke Sandberg mente det han sa der og da, men det glapp ut av ham fordi han har det innebygd at Frp av prinsipp aldri tar ansvar for det de gjør. Patetisk, latterlig og jævlig sagt: ja, men neppe ment bokstavelig.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig mente han det. Mener du at AP ikke har benyttet 22/7 for alt det er verdt for å skape sympati?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Når er jo Ap de av partiene som mest aktivt nedbygger denne friheten og åpenheten , ikke sant Don Tomaso?

Er ikke helt de mest tolerate/liberale, og hvis de kom på jobben til folk og skulle da tigge om pengegaver, som en her nevnte, så er det ikke annet smått utrolig!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si at AP nedbygger åpenhet og frihet? Du er da fri til å si hva du vil, gjøre stort sett hva du vil, reise hvor du vil, jobbe hvor du vil. Jeg sliter med å forstå hvordan du blir så mye mer fri, og hvordan det blir mer åpenhet av lavere skatter og privatisering.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Hvordan kan du si at AP nedbygger åpenhet og frihet? Du er da fri til å si hva du vil, gjøre stort sett hva du vil, reise hvor du vil, jobbe hvor du vil. Jeg sliter med å forstå hvordan du blir så mye mer fri, og hvordan det blir mer åpenhet av lavere skatter og privatisering.
Vis hele sitatet...
Det blir IKKE mer åpenhet her i landet av lavere skatter skal jeg love deg!
Var litt sterkt ladet det der innlegget!,

Men jeg mener, Ap har til tider vist oss en litt stygg overformynderrolle, og samtidig pushet fram en holdning om at her i trygge Norge er vi untouchable.
Det viste seg ikke riktig
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Det er da åpenbart at han har rett i det han sier, selvom det kanskje er litt ufølsomt.
Vis hele sitatet...
Han kan umulig ha rett, da hele utspillet ikke henger på greip.

"Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, så er det til de grader Arbeiderpartiet. Det bør de også gjøre, for de var et av de store ofrene"

Man kan ikke spille og være et offer samtidig, da "å spille" betyr å late som i denne sammenhengen. Hvis du brekker armen, så spiller du ikke skadet, og du ville neppe satt pris på at noen påstod det. Mulig Sandberg gjentok suksessen fra 2006 med å drikke sprit før han gikk på talerstolen...
Jeg tror faktisk Sandberg forsto veldig fort i etterkant av uttalelsen at han hadde sagt noe utrolig dumt uten og tenke seg helt om, og så prøvde å forklare det han egentlig mente. Jeg synes faktisk det er flåsete av media og kun flagge denne ene setningen "Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, så er det til de grader Arbeiderpartiet." Da den bare er dratt ut av en lengre sammenheng.
ViceR: Forresten; hvor er det f.eks blitt av "" mer åpenhet og demokrati"".

Jeg ser dårlig til den.

Denne FrP-Ap krangelen er oppgulp som bare måtte komme opp, av begge partier!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
ViceR: Forresten; hvor er det f.eks blitt av "" mer åpenhet og demokrati"".

Jeg ser dårlig til den.

Denne FrP-Ap krangelen er oppgulp som bare måtte komme opp, av begge partier!
Vis hele sitatet...
Hvor det ble av den? Den forsvant med mer overvåkningskameraer, strammere sjenketider og DLD
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
ViceR: Forresten; hvor er det f.eks blitt av "" mer åpenhet og demokrati"".

Jeg ser dårlig til den.

Denne FrP-Ap krangelen er oppgulp som bare måtte komme opp, av begge partier!
Vis hele sitatet...
Jupp... det er som to bulldogger som ser at "This city is too small for both of us".
Sist endret av uaexed; 23. november 2011 kl. 21:28.
AP er jo så uskyldig.

Eskil Pedersen er den som er kvalmest av de to. Det er rart ikke Eskil Pedersen sine uttalelser blir merket med SVART eller RØDT og fremsidestoff på VG og Dagbladet, for slik er det hver gang det er noe som gjelder FrP.

Eskil Pedersen er en feig ledertype som levner små barn alene på en øy for å dø. Sandberg er ihvertfall ærlig om ikke annet.
Sist endret av Soppinfeksjon; 23. november 2011 kl. 21:35.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Eskil Pedersen er en feig ledertype som levner små barn alene på en øy for å dø.
Vis hele sitatet...
Dette er en rimelig drøy uttalelse. Har du noe å backe opp denne påstanden med?
http://twitter.com/#!/eskilpedersen

Nå må AUF ta ansvar for å kaste han her. Maken til pinlig, barnslig oppførsel. Han forstår åpenbart ikke hva demokratiet handler om og evner ikke debattere uten å gå på personangrep.

Hadde Sandberg sagt AUF istedenfor AP hadde påstanden hans vært fullstendig legitim.

Eks: "@Odden @tarjeiskirbekk kom innom kontoret mitt så kan jeg forklare deg nye, kompliserte ord som ytringsansvar"
Sist endret av Stratops; 23. november 2011 kl. 21:49.