Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5695
Jeg sitter her nå og leker med tanken på å skru opp et lite forum med en liten ide bak det hele og tenkte jeg ville dele det for litt videre diskusjon og input fra andre.

Regner med de fleste har hørt om hemmelige samfunn før f.eks losjen eller fra Eyes Wide Shut. Det jeg tenkte på var å lage et privat forum der jeg begynner med 3 medlemmer som går for grunnmuren. Videre må eksisterende medlemmer skrive en presentasjon i form av en tråd hvor et nytt medlem anbefales eller taes opp for diskusjon.

Dette vil til slutt bli et lite miljø av mennesker som forstår tankegangen bak networking og det å kjennne folk. Alle har noe de kan bidra med enten det er erfaringer, meninger eller goder i form av noe et annet medlem kan ha bruk for.

Jeg ser for medlemmer kan bidra med ting som:

- Skaffe diverse varer som ikke er lett tilgjengelige
- Ta i bruk foreldre og deres yrker om de kan være til hjelp
- Alle kjenner utenforstående og kan presentere dem for medlemmer om det kan være av interesse.
- Kompetanse slik som innenfor trening, kosthold, IT, elektronikk osv. (dere skjønner greia)
- Redusert pris på varer eller gratis innenfor hvert enkelt medlems yrke eller fagfelt (jeg kan bidra med transport, gratis boplass rundt omkring i norge for å nevne eks.)

Det vil handle om å gi av seg selv og samtidig få det du vil ha når du trenger det også å la andre mennesker se muligheter for deg i sitt eget liv.

Jeg ønsker også å ha private deler av forumet hvor du har det mere undergrunn og tilegnet en viss type medlemmer.

Selv har jeg vært medlem av et lignende forum hvor det var en rundt 60 stk fra rundt omkring i verden der alle kjente hverandre og hvor det ble diskutert rundt emner jeg ikke skal nevne her. Informasjon er makt. Fri flyt av informasjon innenfor diverse emner der folk holder kjeft om det til utenforstående.

For de som har hørt om luxury concierge services så handler det om at betalende kunde kommer til dem og ber om noe (filmpremiere, lukkede arrangemang, inngang til VIP del av nattklubb og ellers alt av hva betalende kunde skulle ønske og kan betale for det). Et slikt lukket forum miljø vil kunne handle om også sånt bare uten penger i bildet. Du gir av det du kan gi og får tilbake når du trenger det.

Da tror jeg dere har en liten ide om hva jeg har i tankene Please do discuss!
Jøss det høres fint ut! Sånn litt du gir tjenester og får tjenester. Alle tjener på det !

Når det kommer til meg så har vel ikke jeg så mye kontakter verken via familie eller venner så, får vente til jeg blir eldre :/
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Høres egentlig greit ut. Så lenge du greier og holde sia oppe, og jobber en del med administrasjon osv...

Kan du ikke komme deg inn i ett nettverk, så lager du ditt eget!

Jeg ville ha studert litt hvordan rettigheter/bettingelser du har til innholdet, og gjøre det sånn at det hver enkelt bruker legger ut står h*n også ansvarlig for! Bare sånn att en dag så sitter ikke du på alt ansvaret!
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Du vil dele tjenester som f.eks VIP inngang til nattklubber og lignende, mot kunnskap iform av kosthold, trening og IT?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Jeg blir gjerne med, jeg kan hjelpe deg med det tekniske ang. websiden, lage selve siden.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Du vil dele tjenester som f.eks VIP inngang til nattklubber og lignende, mot kunnskap iform av kosthold, trening og IT?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener at det begynner gjerne i det små og deretter kan det utvikle seg til større goder etterhvert som du blir kjent med folk. Jeg kjenner f.eks en som utdanner seg til å bli personlig trener og har veldig stor innsikt i kosthold og trening. Trenger jeg hjelp om noe der spør jeg bare han og han har også skaffet meg rabatt slik jeg betaler mindre enn alle andre på treningssenteret. Hvem du kjenner har utrolig mye å si.
Høres ut som du vil ha et nytt nFF, bare at det er hemmelig.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Høres ut som du vil ha et nytt nFF, bare at det er hemmelig.
Vis hele sitatet...
Du tar feil Jeg kan ikke se for meg at det kan bli så mange medlemmer i et slikt forum og det handler heller ikke om diskusjon, men om networking. Forum er bare et fint medium å bruke til networking. Det kan sammenlignes med nFF på den måten at det diskuteres ting på kanten bare at når du kjenner medlemmene kan du dra det enda lenger.

Jeg kan f.eks ikke komme på nFF å be om 30 % rabatt på klesbutikker rundt om i byen eller å leie gratis blue-ray film, komme inn på kino til under havle prisen. Spørre hvor jeg kan få tak i diverse legemidler iløpet av kort tid og andre undergrunnsemner. Helt seriøst, dere skjønner vel greia uten at jeg må gå i detaljer?
Kult konsept, likte ideen din. Kaster også inn en ide; alle medlemmene kunne ha sine egne "personlige" sider som enn kan skrive hva en gjør på, utdanning, kunnskap osv.

Men vet ikke helt hvordan du skal holde opp et slik nettverk med så få personer? Hadde det ikke bare hvert enklere at alle måtte skrive en søknad for å bli medlem som gikk til ett styre av noen få trofaste som behandlet slike saker? og du kan også ha ganske effektive moderatorer som tar seg av og sletter medlemmer som tydligvis er kun med for å nyte av godene (scenewhores).

Uansett lykke til! Søker gjerne om medlemskap.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Alt det du skriver på den lista kan skaffes på et åpent forum.

Joda informasjon er makt. Men jeg nekter å tro at du vil få mer informasjon ut fra et lukket og nettverksbasert forum enn du får fra et offentlig forum. Du vil være helt avhengig av at alle leddene i pyramiden er like gode og at de ønsker å bidra mer enn de tar imot. Det spiller ingen rolle om det er lukket eller åpnet, snyltere vil du ende opp med uansett.

Du får heller holde deg til det kontaktnettverket du allerede har i form av venner og bekjente. Blant dem kan med samvittigheten som vokter gi og ta imot resurser fritt.

Sitat av Pheromone Vis innlegg
Jeg kan f.eks ikke komme på nFF å be om 30 % rabatt på klesbutikker rundt om i byen eller å leie gratis blue-ray film, komme inn på kino til under havle prisen. Spørre hvor jeg kan få tak i diverse legemidler iløpet av kort tid og andre undergrunnsemner. Helt seriøst, dere skjønner vel greia uten at jeg må gå i detaljer?
Vis hele sitatet...
Dette er jo praktisk talt lovbrudd fra ende til annen..
Sitat av Code39 Vis innlegg
Kult konsept, likte ideen din. Kaster også inn en ide; alle medlemmene kunne ha sine egne "personlige" sider som enn kan skrive hva en gjør på, utdanning, kunnskap osv.

Men vet ikke helt hvordan du skal holde opp et slik nettverk med så få personer? Hadde det ikke bare hvert enklere at alle måtte skrive en søknad for å bli medlem som gikk til ett styre av noen få trofaste som behandlet slike saker? og du kan også ha ganske effektive moderatorer som tar seg av og sletter medlemmer som tydligvis er kun med for å nyte av godene (scenewhores).

Uansett lykke til! Søker gjerne om medlemskap.
Vis hele sitatet...
Liker ideen din om personlig side for medlemmer, takk! Det som blir er vel at det må starte med lokale medlemmer da jeg ikke har så mye å tilby til en person utenfor fylket jeg bor i. Tror ikke andre har det heller. Eneste må være at jeg kan bidra med seng og overnatting for en dag eller to for den som skulle trenge det.
Synes i grunn dette hørtes ut som korrupsjon fra ende til annen.
Hvis et medlem har innsideinformasjon om et firma er det vel en selvfølge at han deler dette? Eller om det er en politimann skal vel denne personen være litt ekstra snill dersom han støter på et annet medlem som driver med noe han ikke skulle drevet med?
Eller hvis det blir med noen som faktisk har en del makt?
Nei dette hørtes i grunn ganske amoralsk og ulovlig ut.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Synes i grunn dette hørtes ut som korrupsjon fra ende til annen.
Hvis et medlem har innsideinformasjon om et firma er det vel en selvfølge at han deler dette? Eller om det er en politimann skal vel denne personen være litt ekstra snill dersom han støter på et annet medlem som driver med noe han ikke skulle drevet med?
Eller hvis det blir med noen som faktisk har en del makt?
Nei dette hørtes i grunn ganske amoralsk og ulovlig ut.
Vis hele sitatet...
Er det ikke det som ofte er poenget med "secret societies"?
Om jeg selv skulle vært med i et lukket samfunn i samme bane som Op snakker om, så ville jeg ivertfall forventet noe mer enn utdeling av gratis kinobiletter.
Sist endret av Johnny B; 21. november 2010 kl. 19:37.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Alt det du skriver på den lista kan skaffes på et åpent forum.

Joda informasjon er makt. Men jeg nekter å tro at du vil få mer informasjon ut fra et lukket og nettverksbasert forum enn du får fra et offentlig forum. Du vil være helt avhengig av at alle leddene i pyramiden er like gode og at de ønsker å bidra mer enn de tar imot. Det spiller ingen rolle om det er lukket eller åpnet, snyltere vil du ende opp med uansett.

Du får heller holde deg til det kontaktnettverket du allerede har i form av venner og bekjente. Blant dem kan med samvittigheten som vokter gi og ta imot resurser fritt.
Vis hele sitatet...
Takk for kritikk av min lille idé! Lurkers er et lite problem ja.

Jeg tenkte egentlig på at det skulle tilrettelegges venner og bekjente. Altså for å få tilgang til forumet må du godkjennes som medlem av eksisterende medlemmer. Derfor må nytt medlem være bekjent av flere eksisterende medlemmer for å få tilgang.

Dette er jo praktisk talt lovbrudd fra ende til annen..
Vis hele sitatet...
Hva er det du ikke forstår med "Hemmelig" ? I en tidligere periode kunne jeg gå gjennom et kjøpesenter og få rabatt eller goder i 4 forskjellige butikker fordi jeg kjente jentene som jobba der.

Vet du hvor mye shady som skjer? Alt handler om hvem du kjenner! (drar litt i for å stadfeste et poeng)
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Er det ikke det som ofte er poenget med "secret societies"?
Om jeg selv skulle vært med i et lukket samfunn i samme bane som Op snakker om, så ville jeg ivertfall forventet noe mer enn utdeling av gratis kinobiletter.
Vis hele sitatet...
Det er vel akkurat det som er poenget, ja. Jeg vil bare få fram at det her er amoralsk. Sånne foreninger undergraver måten samfunnet vårt er ment å være og skaper større skiller i samfunnet. Veldig ofte tror jeg dette går til fordel for "kapitalmakta".

Jeg mener hele greia er undergraving av demokratiet vi har kjempa for i Norge i lang tid, og er dermed prinsippielt imot hemelige foreninger og "gutteklubben grei".
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Det er vel akkurat det som er poenget, ja. Jeg vil bare få fram at det her er amoralsk. Sånne foreninger undergraver måten samfunnet vårt er ment å være og skaper større skiller i samfunnet. Veldig ofte tror jeg dette går til fordel for "kapitalmakta".

Jeg mener hele greia er undergraving av demokratiet vi har kjempa for i Norge i lang tid, og er dermed prinsippielt imot hemelige foreninger og "gutteklubben grei".
Vis hele sitatet...
Suit yourself
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Hvordan tenkte du å ha forumet, og organisere dette da?
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Hvordan tenkte du å ha forumet, og organisere dette da?
Vis hele sitatet...
Såså, er ikke kommet dit enda. Det får bli med diskusjon rundt selve ideen med det første. Om jeg bestemmer meg for å fikse noe slikt så får jo selvfølgelig ingen vite noe av ÅPENBARE grunner.
Ønsker du å lage Skull & Bones uten det overtroiske :P ?

Neida, men jeg er ikke fan av det. Jo større makt medlemmene får i den virkelige verden jo mer korrupsjon blir det også. Er ikke rart sosialismen aldri kan fungere slik det fungerer i dag.

Egentlig er det bare til å ha en stor vennegjeng så har man tilgang til det meste TS ønsker seg.
Forstår ikke hvordan man kan dra en diskusjon lenger på et privat forum. Okey, hvis dine likesinnede er nazister o.l. så forstår jeg jo. Men utenom det så forstår jeg ikke hvordan man kan ta diskusjonene "lengre"...
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Pheromone Vis innlegg
Såså, er ikke kommet dit enda. Det får bli med diskusjon rundt selve ideen med det første. Om jeg bestemmer meg for å fikse noe slikt så får jo selvfølgelig ingen vite noe av ÅPENBARE grunner.
Vis hele sitatet...
Send meg PM, så skal jeg bistå med scripting om du vil
Så det som diskuteres skal være så bred å variert som det går an i dette forumet?
Sitat av Talabo Vis innlegg
Så det som diskuteres skal være så bred å variert som det går an i dette forumet?
Vis hele sitatet...
Nei det kan jeg ikke forestille meg. Det får begynne med få temaer og utvides etter nødvendighet. Forum med alt for mange kategorier og alt for få medlemmer dør ut.
Høres spennende ut!
Problemet er at for å kunne plukke ut de du ønsker å ha med i et slikt forum trenger du en stor masse med mennesker å velge fra. Skal det være eksklusivt må du jo ha noen ganske strenge kriterier for hvem du vil ha med. Kanskje det kan være lurt å rekrutere fra Facebook. Ta med de få vennene du ønsker og få dem til å anbefale noen fra sine venner igjen.
Å lage det går nok, men å holde det hemmelig i lang tid tviler jeg på, ofte en eller annen som kan bli litt bitter og tyste, eller eventuelt bare være litt for løsleppet. Så hvis dere driver med alvorlige lovbrudd i form av korrupsjon f. eks. må dere regne med at dere kan bli tatt en gang også.

Synes dere burde holde dere til rabatter og småtjenester, når ting er på internett vil det være lettere å overvåke dere og, du har skrevet her at du planlegger å lage det, med den samme brukeren som du har skrevet nesten 1000 inlegg her, hvor det står om jobber du har hatt, du er fra bergen(litt tipping, men du skrev om nff-treff i bergen) eller møre&romsdal(du skrev "vi i møre og romsdal"), at du er født i 1991(regnte det ut da du i august 2009 snart skulle bli 18), du var med kompisen din til politistasjonen og var vitne, du var i polen på klassetur i 2006, og det står sikkert mere gøy.

Altså, på noen minutter har jeg funnet ut hvor du antageligvis er fra, du er født i 1991, du(eller kompisen din) er nok registrert hos politiet i fra avhøret, du var i polen 2006(ikke altfor mange drar til polen samtidig). Hvis man legger alle tingene sammen er det ikke så vanskelig å finne ut hvem du er, ihvertfall ikke for politiet.

Med andre ord; Du har dretet deg ut allerede før du har begynt, så jeg tviler veldig sterkt på at du kan lage noe veldig seriøst uten å bli tatt.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Å lage det går nok, men å holde det hemmelig i lang tid tviler jeg på, ofte en eller annen som kan bli litt bitter og tyste, eller eventuelt bare være litt for løsleppet. Så hvis dere driver med alvorlige lovbrudd i form av korrupsjon f. eks. må dere regne med at dere kan bli tatt en gang også.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ikke det som er opplegget. Networking det handler om, ikke kriminelle lovbrudd. Det er da flere norske private fildelingstjenester oppe å går as we speak uten at det skjer noe særlig.

Forresten når vi snakker om det; hvordan anonymisere nettstedet og brukerene så mye som mulig?

Synes dere burde holde dere til rabatter og småtjenester, når ting er på internett vil det være lettere å overvåke dere og, du har skrevet her at du planlegger å lage det, med den samme brukeren som du har skrevet nesten 1000 inlegg her, hvor det står om jobber du har hatt, du er fra bergen(litt tipping, men du skrev om nff-treff i bergen) eller møre&romsdal(du skrev "vi i møre og romsdal"), at du er født i 1991(regnte det ut da du i august 2009 snart skulle bli 18), du var med kompisen din til politistasjonen og var vitne, du var i polen på klassetur i 2006, og det står sikkert mere gøy.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt hvor brukeren min på nFF kan ha noe med dette å gjøre utenom IP adresse. Og det får da være måte på Skal være ganske alvorlig før det skjer. Som sagt igjen, jeg har ikke tenkt å la folk være med på korrupsjon og slike ting. Det handler om hva folk kan gi av seg selv i form av kompetanse, erfaringer og goder de kan gi som de har oppnådd etter sosial status.


Altså, på noen minutter har jeg funnet ut hvor du antageligvis er fra, du er født i 1991, du(eller kompisen din) er nok registrert hos politiet i fra avhøret, du var i polen 2006(ikke altfor mange drar til polen samtidig). Hvis man legger alle tingene sammen er det ikke så vanskelig å finne ut hvem du er, ihvertfall ikke for politiet.

Med andre ord; Du har dretet deg ut allerede før du har begynt, så jeg tviler veldig sterkt på at du kan lage noe veldig seriøst uten å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Du er flink Men hvem jeg er her spiller da nada rolle? Du kommer sikkert frem til navnet mitt også om du bare dykket litt dypere i arkivet på nFF. Det er jeg fullt klar over.

Takk for at du satte kritikken på spissen! digg
Sitat av Pheromone Vis innlegg
Skaffe diverse varer som ikke er lett tilgjengelige.
Vis hele sitatet...
Våpen og ammunisjon? Gull og diamanter? Stoff og kjemikalier?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Våpen og ammunisjon? Gull og diamanter? Stoff og kjemikalier?
Vis hele sitatet...
Litt av en fantasi du har kompis, men nei.
Du mangler evnen til å konvertere fantasi til realitet?
Ser mange sitter å klager over at dette ikke er for samfunnets beste blabla osv. at det skaper korrupsjon også videre, alt dere sier er fakta.

Jeg har lenge vært opptatt av å lese om Illuminati og frimurer ting og sånn og jeg liker de ikke i det HELE TATT, men om jeg personlig skulle fått mulighet til å joine Illuminati så hadde jeg gjort det uten å blunke!

Det er kanskje amoralsk og kan bli ulovlig, men baktanken til mesteparten av menneskene her i verden er; GET RICH!

hvorfor ikke? PM meg om det blir noe av
En hare rett i snaren gikk ,,
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Du mangler evnen til å konvertere fantasi til realitet?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke skaffe våpen og ammunisjon og ser heller ikke hvordan mennesker som ønsker slike ting skal kunne gi noe tilbake til et slikt miljø. Gull og diamanter? Ikke direkte, men man kan kanskje skaffe det indirekte på lovlig vis. Stoff og kjemikalier? Jeg kjenner folk, men slike ting tror jeg ikke nytter medlemmene i stor grad.

Slutt å snakk piss om ulovligheter og umoral. Jeg starta ikke denne tråden for det som er latterlig innlysende. Kom med noe annet eller hold stillt. Hva samfunnet angår er en ting. Personlig lykke er en annen

Og nok en gang: det handler _ikke_ om organisert kriminalitet, korrupsjon, terrorisering eller å bistå folk med farlige ulovlige ting. Chill folkens. Alle tenker jo det værste. Tenk heller på det positive rundt et slikt opplegg. Om folk virkelig vil gå darkside for å skaffe seg rikdom, våpen eller ulovlige kjemikalier o.l så er ikke det så veldig vanskelig å få henda på om en går inn for det, men risikoen om du failer er fatal.

Så igjen, slutt å prat moralisering. Jeg vil komme meg fremover og oppover her i livet som de fleste andre, jeg bare tenker litt alternativt. Flere som liker ideen mtp PM jeg har mottatt, og takk for det. Om de blir besvart er en annen sak.
Har vært med i et slags "secret society" før, som for det meste gikk på scenereleases av nintendospill.

Hvor enn teit det høres ut, så var det egentlig ganske seriøst.
Vi hadde insidere(utviklere osv) hos NOA og NOJ(Nintendo of America og Japan) og diverse butikkeiere/spillmakere i Japan som skaffet oss informasjon og prototyper lenge før spillene ble gitt ut. Det var egentlig aldri noe særlig profitt som jeg så, men det var folk som var interessert i å betale store penger for å få tak i dette før alle andre.

Jeg var aldri særlig involvert, men det var slik at jeg måtte trekke meg ut etter at politiet fikk snusen på nettsamfunnet, og noen ble fengslet.

Veldig morsomt å være med på, men pass opp!
Fin idé

Et forum hvor alle vet hvem alle er og alle hjelper hverandre med det de kan, høres flott ut.
F.eks. man kan opprette kategorier som folk som har blitt tatt opp som medlem interesserer seg for, slik at de kan legge ut noe på sin del eller requeste noe på en annen sin del.

Er ikke helt sikker på hva du hadde tenkt, men skader vel ikke å lufte idéer
Bare drop å svare på de folkene som ikke bidrar til noe annet en moralprek, i og med at du svarer dem slik du gjør, regner jeg med at du går for dette uansett.

Jeg synes forslaget ditt var bra, da det er innen vennekrets og familie. Men obs på at informasjon kan bli lekket ut uansett. Du må ha klart hva du skal si hvis kripos kommer på saken.

Et tips kan jo være at alle som er registrert må logge inn med proxy, samt være ansvarlig for sin egen bruker. Bare skriv noe ala freakforum regler når du lager siden.

Tror ikke du skal være så redd for snyltere.. da den brukeren som blir snyltet på, vil si fra og det medlemmet vil bli sparket ut av forumet.

Edit: Så sk!ppy skrev at han kunne scripte siden, anbefaler at du tar kontakt med han hvis det skulle trengs. +1
Sist endret av eskil2k; 22. november 2010 kl. 20:19.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Høres ut som du vil ha et nytt nFF, bare at det er hemmelig.
Vis hele sitatet...
Hehe enig. Det høres ut som et nytt NFF der det er en av hver type medlem. En stoner, en webdesigner, en kinoansatt etc :P

Men for all del, det kan hende det vil bli et koslig lite samfunn selv om det er lukket.
Secret society... Jeg liker tanken! En hjelperorganisasjon i Norges undergrunn! Kan bli mektig.

Så lenge dette ikke blir en standard warez eller "kan noen skaffe meg noe god weed"-side så høres dette ut som noe jeg vil være involvert i.
Help a helper!

f.eks:
"Trenger du plass å skru på bilen? Kan jo låne garasjen min en kveld eller to så lenge dere rydder opp etter dere!"
"Hmm, jeg skulle så jævlig hatt litt hjelp til å sette opp en webside til nye firmaet mitt." "Jeg kan godt hjelpe deg med litt programmering!"
"Kan noen hjelpe å skrive under denne petitionen/delta på denne demonstrasjonen for meg..." etc etc

Kan jo ordne et poengsystem der du får poeng om du hjelper noen, noe som gjør det til en eksklusiv klubb!
har nok sett for mye film...
Dette høres ut som en knakende god idé hvis du noen gang får til dette vil jeg mer enn gjerne bidra :P
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Bare drop å svare på de folkene som ikke bidrar til noe annet en moralprek, i og med at du svarer dem slik du gjør, regner jeg med at du går for dette uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg bare leker med ideen og har ikke tenkt å gå for dette uansett nei. Hadde en kompis som fikk høre om ideen først på besøk nå nettopp og han syntes først det var latterlig, men når han tenkte over det så virka det ganske kult. Det er jo en kul ide... men det trengs finpussing og nøye gjennomtenking før det blir satt til verks.

Jeg synes forslaget ditt var bra, da det er innen vennekrets og familie. Men obs på at informasjon kan bli lekket ut uansett. Du må ha klart hva du skal si hvis kripos kommer på saken.

Et tips kan jo være at alle som er registrert må logge inn med proxy, samt være ansvarlig for sin egen bruker. Bare skriv noe ala freakforum regler når du lager siden.
Vis hele sitatet...
Lurt, men proxy er tungvindt for hver enkelt og graden av alvorlighet er ikke stor nok til at jeg tror det blir nødvendig.

Jeg forstår ikke helt hvordan et lite privat lukket forum skal være til så stor risiko da medlemmer er gode kjenninger av hverandre.

Tror ikke du skal være så redd for snyltere.. da den brukeren som blir snyltet på, vil si fra og det medlemmet vil bli sparket ut av forumet.
Vis hele sitatet...
Riktig.

Edit: Så sk!ppy skrev at han kunne scripte siden, anbefaler at du tar kontakt med han hvis det skulle trengs. +1
Vis hele sitatet...
Har han skills?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
HAHAHA!! Nice one

Men du mentalmelt; jeg vet at du er en fyr som blandt annet har lekt med tanken på å flytte bort å bo på en går og høste kreativitet med likesinnede. Det oser kvalitet av deg og hva med å dele noen seriøse tanker rundt ideen min?
Sist endret av Pheromone; 22. november 2010 kl. 22:36.
Altså, er man alt inne i ett slik nettverk du forsøker å starte så trenger man ikke noe forum på nettet, og hvis man ikke er en del av ett slik nettverk er det fryktelig vanskelig å starte noe selv, nettopp fordi brukerne du leter etter alt er i eksisterende nettverk.
Underskog var ett forsøk på ett slik "elite-nettverk" som du beskriver, men de fokuserte kun på ett område. De klarte heller ikke få til noe særlig og forumet er nå fullt av søppel.
Sist endret av Mith; 23. november 2010 kl. 09:47.
Skal du holde det hemmelig, bør du sende invitasjon til de som merker seg ut.

Synest løpet virker litt kjørt iom at du har laget en offisiell tråd om det.


Håper du på en slags Anarchist cookbook side?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Skal du holde det hemmelig, bør du sende invitasjon til de som merker seg ut.

Synest løpet virker litt kjørt iom at du har laget en offisiell tråd om det.


Håper du på en slags Anarchist cookbook side?
Vis hele sitatet...
Løpet er ikke kjørt nei. Jeg har ikke tenkt å rekruttere personer fra nFF akkurat og opplegget blir ikke å sammenlignes med nFF i det hele tatt på noen måter annet enn at det er et forum.

Jeg vil takke alle sammen for innspill og krass kritikk!

Blir mest sannsynlig ikke noe av høhøhø.

Til alle dere som sender meg PM: Jeg kommer ikke til å svare NOEN av dere. Det er kjekt at dere liker ideen, men la det bli med det.

Takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vis man kun rekrutterer venner av venner osv. så skal vel ikke tysting være et så stor problem. Risikoen finnes jo der, men det kan jo også din "bestevenn" finne på å gjøre også.

Og man kan jo bare ta med folk man vet har tilgang til noe ekstra, så da er du sikker på at du får tilbake også.

Care om folk vet han skal starte en hemmelig klubb. Som oftest så vet jo de fleste hvem som frimurer, eller medlemmer/tidligere medlemmer av Skulls and Bones. Det som er viktig er at tingene som blir utført i klubben er hemmelige.
Sitat av Acez Vis innlegg
Hehe enig. Det høres ut som et nytt NFF der det er en av hver type medlem. En stoner, en webdesigner, en kinoansatt etc :P

Men for all del, det kan hende det vil bli et koslig lite samfunn selv om det er lukket.
Vis hele sitatet...

Melder meg på som stoner'n haha
Liker ambisjonene dine. Ser heller ingen grunn på at du ikke bør satse på å få gjennomført dette.

Tilby unike tjenester og få unike tjenester tilbake. Blir som et "Rotary ligth"?

Nettverk er gull. Informasjon er gull.

Kan være en fordel med etiske retningslinjer og sånne ting for å sørge for at det forblir lovlig. Spørs jo da selvsagt hvor langt du ønsker å presse grensene.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Det som er viktig er at du tar inn folk med erfaring og kunskap.

Jeg ser selv på dette forumet at mange av mine venner anbefaler kun det dem selv har. Og det er kun det som dem har som er best, alt anna suger. Men sånn fungerer det ikke!

Jeg kan ta opp ett eksempel i en tråd her, der det ble anbefalt mus`er, og da la en venn av meg inn at det var den musa han hadde som var best. Men det er jo forskjellig ifra hond til hond, og hvordan musa vil sitte.

Så ta inn medlemer som kan en god del, om mange ting og ikke kun det dem selv har eller vil ha FKS, at dem kan anbefale en Intel prosessor framfor en AMD selv om dem har AMD i sin egen PC, fordi dem har kunnskap nokk til og vita at Intel er bedre. (Ikke at jeg anbefaler Intel her og nå, for det er ikke til topic. Bare ett eksempekl )
Sitat av Harabo Vis innlegg
Jeg kan ta opp ett eksempel i en tråd her, der det ble anbefalt mus`er, og da la en venn av meg inn at det var den musa han hadde som var best. Men det er jo forskjellig ifra hond til hond, og hvordan musa vil sitte.
Vis hele sitatet...
Jævlig bra eksempel for å illustrere at mennesker er forskjellige. Virkerlig.
Jeg har alltid sett for meg en gruppe mennesker som bidro til felleskapet med mer en bare varer, kunnskap og tjenester, men også penger. Hva er vitsen med det tetteste nettverk og all kunnskap og makt i hele verden hvis man ikke har midler til å utrette noe med det?

Regnestykket er enkelt; 100 kr per måned per pers
med 100 medlemmer vil det gi: 100*100*12= 120 000,- i året

Et nettverk med bevisste mennesker kan gjøre nok med 120 000,- i året til å fremme de felles interessene i gruppen.


catch my drift?