Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2408
Windows Live Messenger, med Facebookkontaktene dine på msn. Jeg så en kamerat hadde det for en stund siden, men er dette egentlig noe tess? Jeg likte da Messenger var en liten funksjon som ikke krevde noe særlig minne i det hele tatt. Mens nå i senere tid er det kommet alt mulig rart, som spill og alle disse funksjonene (wink, nudge osv). Vet det finnes andre Messenger-klienter man kan bruke, og at man kan innstallere eldre versjoner av denne msn.

Spørsmålet lyder som følger, er det egentlig vits med alle disse tullete funksjonene? Bruker du for eksempel wink til folk på msn?
Ikke vits i det heletatt, MSN er der for å "chatte" med venner, ikke for å plage de med nudge, wink og all den driten der som har kommet, likte en av de første versjonene etter 1. versjonen, men, du vet, og som sikkert alle vet så blir alt oppgradert nå for tiden kun til noen visse personers nytte.
Jeg syntes wink var veldig spennende på barneskolen, spesielt å sende et slikt "kjærlighetsbrev/kyss" om man var forelska. Nå er de bare irriterende og iveien.
Jeg klarer meg fint uten alle disse dilldall-funksjonene. Hater bloatware og er tilhenger av KISS-prinsippet.
Sist endret av Moreagain; 18. oktober 2010 kl. 00:50.
Pidgin er eneste jeg har brukt på windowns de siste årene. Lett og smidig uten fem tusen smilys og kjøss meg i rævva.-
Det er derfor jeg bare bruker skype. MSN er ikke engang vurdert installert.
Effage's Avatar
Trådstarter
Er aktiv bruker av skype selv, men det er få av mine venner igjen som bruker skype. Og dessuten har skype blitt et stadig større og større program og.
Jeg bruker aMSN. Jeg HATER den jævla reklamen på Msn.

Jeg fordrar ikke reklame. Er det reklame på en iPhone app f.eks. så er det hadebra til den med en gang.

Btw, Msn'en til Microsoft på iPhone er faktisk bedre enn den på pc'en. Funfact.
Sist endret av onClipEvent; 18. oktober 2010 kl. 15:54.
Nye versjonen til skype suger like mye som DE nye versjonene til Messenger, gamle skypen var best, den som lignet litt mer på Messenger, men, som sagt tidlgere så skal jo ALT og ALLE oppdateres og oppdatere seg!
Er selv for det meste på skype, enig av at MSN til tider blir litt for mye av det gode. Dog er jeg veldig glad i den nye facebook chat funksjonen, ettersom at face chat ikke er helt til å stole på til tider!

Har også fått følelsen av desto eldre jeg blir, jo fler av vennene mine er det som har fått seg skype. Tror de fleste blir litt lei av den "barnslige" siden ved MSN etterhvert, og velger å gå over til skype, som også har en utrolig mye bedre kompitabilitet for samtaler over nett (føler jeg)!

Edit: Enig med JD, har valgt å ikke laste ned den nyeste versjonen av skype, de eldre versjonene hadde en utrolig mye lettere og oversiktelig layout.
Sist endret av Schapz; 18. oktober 2010 kl. 15:56.
Effage's Avatar
Trådstarter
Enig med de fleste her kan man si, men Ihazstyle, er facebook-funksjonen på MSN til å stole på? Går chatten via facebook eller hva? Hvis DU sitter på msn på facebookchat med en annen venn som sitter å skriver på facebook blir det jo like lite til å stole på, eller?..
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Nye versjonen til skype suger like mye som DE nye versjonene til Messenger, gamle skypen var best, den som lignet litt mer på Messenger, men, som sagt tidlgere så skal jo ALT og ALLE oppdateres og oppdatere seg!
Vis hele sitatet...
Hver sin mening. Jeg likte grensesnittet til nye Skype mye bedre. Det var minstre dilldall og mer rett på sak.

Denne tråden har forresten fint lite på "Programmering" å gjøre.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes MSN 7.5 var greit. Siden WLM-tidene har det gått nedover, og selv om jeg fortsatt er på 2009-versjonen har jeg null planer om å "oppgradere" med det første. Dette er både på grunn av en viss trend jeg har lagt merke til selv, og basert på hva jeg har hørt fra andre.
Sist endret av robhol; 18. oktober 2010 kl. 16:10.
Dere mennesker som henger dere oppi alt mulig rart må ha et hardt liv. Hørt om sunn ignoranse? Har nyeste msn og om du spør meg om jeg kjenner til en reklame fra msn siste året kan jeg ikke nevne en eneste en. Jeg vet ikke engang hvilken som er der akkurat nå.

Plages du av folk som irriterer deg med nudge osv. er det ikke msn det er noe i veien med, men heller sosial sirkelen din.
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Denne tråden har forresten fint lite på "Programmering" å gjøre.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg som har gått på en skivebom

Blackspot, her har du misforstått min mening. Det jeg prøver å si er at MSN burde vært denne lille chatten (som før) istedetfor all denne dilldallen som krever (littegrann) ekstra minne
Sist endret av Effage; 18. oktober 2010 kl. 16:16.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er for så vidt enig med deg Effage, men hvorfor klage på det når det finnes så mange bedre gratis chattjenester enn MSN? Skype, google talk, etc. Jeg synes nesten Facebook chat er bedre, selv om den er elendig. Grunnen er alle disse folka med virus på MSN, alle reklamene og unødvendig crap. Facebook er i det minste enkelt og clean, men anbefaler google talk eller skype
Jeg kan anbefale Digsby, selv bruker jeg den til å være pålogget på MSN, Facebook og Google Talk samtidig. Enkel, konfigurerbar og gratis.
Jeg foretrekker MSN på Mac. Er mye mer oversiktlig enn på windows imo.
Du må snart ha et skjermkort til 4 K for og drive msn snart. MSn er blit helt Insane !
Bytt venekrins til nokon som brukar Skype, problem løyst.
Sitat av Alko44 Vis innlegg
Bytt venekrins til nokon som brukar Skype, problem løyst.
Vis hele sitatet...
Du har vel en annen type problem hvis du bestemmer vennene dine ut i fra hvilken kommunikasjons-protokoll de foretrekker.
Effage's Avatar
Trådstarter
Haha morsomt Alko44. Jeg likte facebookchatten før,men nå bli plutselig samtalen borte osv, det kan være ganske irriterende.
Spock, går det an å legge til hotmail adresser på skype, google talk etc. ?? Det er jo det hele poenget er her. Vanskelig å få alle kontaktene til å endre (selv om det egentlig ikke burde vært noe problem i og med at msn er helt på trynet nå)
Finnes også mange andre klienter som er liknende msn som er minimalistiske. Men de jeg har vært borti (begynner å bli en stund siden nå kanskje, men) har ofte hatt helt unødvendige problemer og bugs som er mye verre enn msn.. hehe

Edit: Bra sagt Rejolo. Får heller overleve de horrible smertene msn gir meg da.. hehe
Sist endret av Effage; 28. oktober 2010 kl. 06:55.
Jeg ser ikke hva annet enn det du nevner de skulle brukt for å være ærlig. :P Jeg bruker selv gmail, ganske sikker på at flere av mine venner har hotmail, så ja, regner da med at de godtar det meste der. Er vel også en del av poenget med Skype? MSN er definitivt ikke verdt bryet. Man kan jo si at man må jo nesten være der vennene dine er, men jeg har selv hatt skype lenge, og har fått vennene mine over litt etter litt, men på vgs virka det som om alle plutselig hadde det, eller skaffet det der, så det er jeg glad for (spora av her, lei for det).

Vet ikke om du har fulgt med på det, men facebook chat og Skype skal samarbeide, så du kan ha videosamtaler og voicesamtaler på facebook innen lenge. Spennende saker det der. Men, uansett, lykke til med valg av chat-klient.
For øyeblikket har jeg hotmail, gmail, yahoo og skype. Er kanskje 1/20 av de jeg snakker med daglig som jeg har på skype, mens de som jeg har på skype er i tillegg på msn. Da ender det oftest med msn gitt.. Gmail og yahoo er visst ikke så populært her i området ..
Nei, har sett litt av de samme tendensene selv. Gmail er det veldig få av mine venner, mens nærmest alle har msn, og nesten alle har etterhvert skaffet seg skype. Bare be folk du snakker med skaffe seg Skype, funker, tar bare tid. Yahoo har jeg ikke selv brukt, så det har jeg ikke noe forhold til
Sitat av Effage Vis innlegg
Windows Live Messenger, med Facebookkontaktene dine på msn. Jeg så en kamerat hadde det for en stund siden, men er dette egentlig noe tess? Jeg likte da Messenger var en liten funksjon som ikke krevde noe særlig minne i det hele tatt. Mens nå i senere tid er det kommet alt mulig rart, som spill og alle disse funksjonene (wink, nudge osv). Vet det finnes andre Messenger-klienter man kan bruke, og at man kan innstallere eldre versjoner av denne msn.

Spørsmålet lyder som følger, er det egentlig vits med alle disse tullete funksjonene? Bruker du for eksempel wink til folk på msn?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært noe stor fan av MSN ever. Men den nye versjonen som lar deg koble deg til Facebook, Youtube osv. ble jeg positivt overrasket av. Den lar deg bruke Facebook -chat gjennom MSN, altså chatte med dine Facebook venner gjennom MSN klienten.

Men forstå meg riktig: Du klarer deg uten
Jeg har ikke oppgradert til nyeste MSN, vil ikke ha fbchat blanda opp i det, forøvrig er jeg lite pålogget på min MSN.
Men det jeg egentlig skulle påpeke er hvor morsomt jeg synes det er med folk som "skryter" av å ha brukt msn/skype/whateverIM siden versjon "x.x", det minner meg om tia folk skrøt av å ha spilt CS siden 1.0, haha.
Oldschoolgutta, eh?
Forresten så er facebookchatten en GOD idé. Eneste problemet (som ødelegger HELE konseptet) er at når vennene dine er pålogga på msn OG facebook, så "når" man ofte ikke fram til msn kontakten og ender med å snakke med facebookvennen.. Ellers er det en GOD idé