Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1428
Har lekt litt med tanken på å plukket litt Rød fluesopp.

Planen var å gjennomtørke dette (i ovn på svak varme med åpen dør?),
veie opp 6-8 gram å prøve meg litt frem. Ønsker ikke å trippe, stoler ikke nok på
psyken min til det, men har sett at det i små til moderate doser gir en følelse av energi, oppstemthet og vell være.

Hvor trygt /farlig er et slikt eksperiment og hvor stor variasjon kan det være fra sopp til sopp med tanke på styrke?
Om det er styrkeforskjell fra sopp til sopp, tror jeg ikke man vet, men det er ikke nødvendigvis noen grunn til å tro at det er tilfelle. I spiss fleinsopp f.eks. er det rimelig konstant, fra ca. 1 - 1,3 % hvis jeg husker rett.

Man skal tørke soppen, helt, for da omdannes ibutensyren, som kan gi magetrøbbel og dessuten er en smule nevrotoksisk, til muskimol, som er det egentlige psykoaktive stoffet. Om det omdannes helt skulle jeg gjerne ha visst, og jeg har selv holdt meg unna av den grunn. Erfaringer tyder imidlertid på at omdanningen er god nok.

Ellers er det lurt å lese på erowid, om doseringer, andres erfaringer og mer. Ordet tripp har et annet innhold her enn ved fleinsoppene.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Takk.
Ja at jeg bruker ordet tripp viser vel hvor lite kompetent jeg er på området.
Det jeg siktet til var at Rød fluesopp kan gi hallusinasjoner, forvirring og angst. Eller tar jeg feil?
Det kan sikkert det, men hallusinasjoner og forvirring er vide begreper, og angst har ofte mer med en selv enn russtoffet å gjøre
Jeg tenker at 6-8g er mye til å starte med hvis du ikke ønsker en trip. Jeg liker aller best å "mikrodosere" amanita. Start med 1g og jobb deg oppover.

Jeg liker amanita i alt fra 1g-2g, svært beroligende i de dosene uten at man føler seg noe særlig påvirket. Bruk en sopp/frukttørker og la soppen tørke på 70grader til den er tørr som en kjeks. Deretter kan du lage te(ikke kok, lav varme) på soppen med litt sitronsyre. Da vil du ikke kjenne ubehaget som kan komme av ibotensyren.
Sist endret av skrpappa; 12. september 2021 kl. 12:46.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Tusen takk for svar @skrpappa.
Har du hatt noen uheldige opplevelser?
Type at du har fått veldig redsel eller symptomer på forgiftning slik som oppkast o.l.?

+ når du sier lage te. Spiser du fruktkjøttet i det hele tatt eller drikker du bare vannet den har trukket i?
Sist endret av vindaloo; 12. september 2021 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tusen takk for svar @skrpappa.
Har du hatt noen uheldige opplevelser?
Type at du har fått veldig redsel eller symptomer på forgiftning slik som oppkast o.l.?
Vis hele sitatet...
Vært et par ganger jeg har mikrodosert og på god vei inn til arbeidsplassen så har jeg kjent at doseringen ikke var så mikro likevel, selv da har det gått helt fint.

Har vært tilfeller hvor jeg ikke har tørket soppen godt nok og var fult klar over det. Har da kjent et lite ubehag i magen, litt kvalm i et par timer, så går det over. Har hørt fra andre som har tatt store doser eller dosert med panter fluesoppen at det har vært mye angst og forvirring inn i bildet.

Anbefaler facebook gruppen Amanita Norge, mye god læring der

Sitat av vindaloo Vis innlegg

+ når du sier lage te. Spiser du fruktkjøttet i det hele tatt eller drikker du bare vannet den har trukket i?
Vis hele sitatet...
Så ikke det siste spørsmålet ditt, men ja, jeg siler ut alt av sopprester
Sist endret av skrpappa; 13. september 2021 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.