Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5701
Hei. Jeg skulle gjerne vært innpå denne ruteren og har ikke passordet. Har Telenor sin ''Telenor-hjelpen'' program som har en reset knapp bla annet. Det jeg lurer på om noen har prøvd/kan prøve dette og se om det kreves online PW ved innlogging eller om den står blank. Har original WPA nøkkel. Skal forsåvidt bare sette den opp mot en repeter bridge, som krever litt trykking på konfigurasjonene .

Grunnen til at jeg må vite det er for at jeg må ha samme SSID og wpa nøkkel i morgen tidlig som det var ikveld.

Her en en link til Telenor-hjelpen vist du blir nysgjerrig og vil teste det for meg.
http://www.telenor.no/privat/kundese...elenorhjelpen/
Sist endret av RaiserTeos; 31. januar 2014 kl. 23:38.
God kveld, du tenker på passordet for å logge inn på selve multimodemet om jeg forstår deg rett?
Standard brukernavn: Admin
Standard passord: 'tomt felt', altså ingenting, bare trykk enter.

Dette har fungert for meg ivertfall.


En sjapp google-tur fant frem denne artikkelen hos telehor: http://www.telenor.no/privat/kundese...psett_2602.jsp

Der sier de følgende (har ikke fulgt den tidligere):
"Skriv inn:


Username: admin


Password: Ditt Online-passord. Har du ikke passordet, send SMS med adminpw <ditt online-brukernavn> (uten @online.no) til 1980. Får du feil passord ved innlogging, la Password-feltet stå blankt.

Har du selv opprettet et eget innloggingspassord på modemet ditt, bruker du dette. Klikk Login.

Får du ikke spørsmål om brukernavn eller passord, gå videre til neste steg."

EDIT: Dette har jeg altså aldri gjort før selv, men verdt et forsøk
Sist endret av Curver; 1. februar 2014 kl. 00:26.
TS: Du må koble deg til router modemet (zyxel) ved hjelp av en nettverkskabel, deretter skriver du inn: 10.0.0.138 i enten Internett explorer, google chrome eller firefox, også trykk "Enter".

Du vil nå få en innlogging skjema med bruker og passord.
Bruker "Admin"
Ikke skriv noe passord, bare trykk enter.

Fungere ikke det?

Prøv:
Bruker: Admin
Passord: Admin
Også enter.

fungerte det?
Kain, det er ikke nødvendig å bruke nettverkskabel.

Etter å ha skumlest rundt på google litt til så prøv dette:
Bruker: Admin
Passord: 1234

Vis ingen av disse tipsene både Kain og jeg har gitt så får vi prøve videre
Sitat av Curver Vis innlegg
Kain, det er ikke nødvendig å bruke nettverkskabel.
Vis hele sitatet...
Leste feil, trudde ts hadde problemer med wifi passordet heh
Lurer på om jeg forklarte meg rart. Altså, jeg har ikke fysisk tilgang til den. Jeg har ikke Admin passordet til login, og kan heller ikke få tak på det.

Det jeg lurer på i korte trekk er: Vist multimodemet blir factory-restartet, noe jeg tydeligvis har tilgang til i Telenor-hjelpen uten noen form for passord, hva vil Router Configuration Interface kreve av innlogging detaljer. Så klart kan jeg ringe Telenor og høre men vil gjerne slippe.

Takk for innsatsen så langt folket

Disse innstillingene har jeg tilgang til via telenorhjelpen:http://bildr.no/thumb/Qy9idzM2.jpeg
Sist endret av RaiserTeos; 1. februar 2014 kl. 10:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Lurer på om jeg forklarte meg rart. Altså, jeg har ikke fysisk tilgang til den. Jeg har ikke Admin passordet til login, og kan heller ikke få tak på det.

Det jeg lurer på i korte trekk er: Vist multimodemet blir factory-restartet, noe jeg tydeligvis har tilgang til i Telenor-hjelpen uten noen form for passord, hva vil Router Configuration Interface kreve av innlogging detaljer. Så klart kan jeg ringe Telenor og høre men vil gjerne slippe.

Takk for innsatsen så langt folket

Disse innstillingene har jeg tilgang til via telenorhjelpen:http://bildr.no/thumb/Qy9idzM2.jpeg
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette Kain har forklart i en post over her en plass.
Du har mulighet til å sette eget innloggingspassord, men det krever dog fysisk tilgang.
En factory reset UTEN dsl kabel koblet til vi gi deg innlogging med admin/blank.

Deretter kan du endre oppsettet fra autoconfig til vanlig DHCP, sette et eget innloggingspassord å koble til DSL-kabelen.

Ellers er eg meget interessert i korleis Telenorhjelpen kommuniserer med modemene, det må finnes et slags universalt Telenor-admin-passord den logger inn med?
Mener det er admin som bruker og koden på det trådløse nettverket som er passord på Telenor sine modem
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dragoon: Han skumleste nok dessverre bare tråden siden han beklaget at han leste feil, noe du også må ha gjort.

Kripos: Har du testet det? At ikke rutermodem krever originalt passord som man blir tildelt gjennom @online.no funksjonen dem har?

ialvik: Stemmer ikke.
det pleier og være samme som wifi passordet som står på klistremerket under på routermodemet
knutazz: Stemmer fortsatt ikke dessverre.
Bruker: admin
Passord: er på undersiden av modemet og etter WPA2, 13 bokstaver.
Lykke til :-)
ialvik: Stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
Testet med ett modem jeg hadde liggende. Er admin og WPA2 nøkkelen.
Dersom det ikke fungerer på ditt modem så fabrikkresett det med en binders, og prøv igjen.
Sist endret av ialvik; 20. februar 2014 kl. 02:41.
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
knutazz: Stemmer fortsatt ikke dessverre.
Vis hele sitatet...
Tesstet dette i går faktisk på modemet til min søster da jeg var dær.

og dette fungerer helt fint på det modemet
Har hatt samme modem fra Telenor selv en gang i tiden, og da var brukernavnet admin og passordet var det samme som på "master" brukeren i epost-oppsettet.

Dvs. det samme passordet som på @online.no kontoen til "eier" av abbonementet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har aldri hatt passordet, det er det huseier som sitter på.

Men ønsker du å logge inn i ruteren uten å spørre etter passord, så er framgangsmåten eg forklarte over her helt kurant. En reset uten DSL-kontakt gir admin/blank som innlogging. Må huske å fjerne autoconfig-delen i ruteren før DSL kobles til igjen, ellers autoconfigurerer den - og du er like langt.

Når det er sagt så er eg ganske sikker på at det stemmer som andre antar her, default passord til ruteren etter en full reset er innlogging på kundesider hos telenor.

Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Dragoon: Han skumleste nok dessverre bare tråden siden han beklaget at han leste feil, noe du også må ha gjort.

Kripos: Har du testet det? At ikke rutermodem krever originalt passord som man blir tildelt gjennom @online.no funksjonen dem har?

ialvik: Stemmer ikke.
Vis hele sitatet...