Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 868
Hei alle.

Jeg jobber med et forskningsprosjekt som sterkt vurderer å rekruttere deltagere fra Amazon Mechanical Turk. For de som ikke er kjent med konseptet; MTurk er et sted der folk kan lage enkle arbeidsoppgaver og få tusenvis av "Workers" til å gjøre arbeidet for dem for små summer. Feks er det vanlig å ha arbeidere til å kontinuerlig kategorisere og utelukke støtende bilder på nettsider. MTurk reklamerer for at du kan få andre til å gjøre alle slags oppgaver, så lenge det innebærer en datamaskin koblet opp til internett.

Har noen erfaring med denne tjenesten? Jeg innser at API'en etc krever høyere programmeringsinnsikt enn det jeg opparbeidet meg på 101-java kurset på Gløshaugen for noen år siden. Dersom noen programmeringsspirer her tar en titt på tjenesten og ser at de enkelt kunne håndtert å sette opp et litt større prosjekt, så er det bare å sende meg en PM. Vil betale!
Sist endret av Lootfisk; 10. juli 2013 kl. 11:09.
Lootfisk's Avatar
Trådstarter
Blitt litt mer kjent med siden nå, og det ser ut til at man kun trenger å kunne HTML. Send PM dersom du kan HTML og vil jobbe med et spennende forskningsprosjekt!