Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2368
I det siste har Hans-Erik Dyvik Husby frontet CCHR og lagt seg i kamp mot den moderne psykiatrien.

Andreas Heldal-Lund, redaktør i Xenu.net har gått hardt ut imot Hank i det han kaller spredning av konspirasjonsteorier.
I kronikken setter han Hank i et ganske ekstremistisk lys, går løs på teoriene til den gode gamle skrullingen L. Ron Hubbard, og latterliggjør Hank's fanesak som scientologi-propaganda.

Hank svarer så i sin egen kronikk og bruker en del uheldige retoriske virkemidler som f.eks en malplassert referanse til nazi-tyskland.

Allikevel er jeg enig i mye av Hank's kritikk av psykiatrien, f.eks på områder som medisinering av barn med ADHD og de negative konsekvensene av å overmedisinere psykiatriske pasienter. Han har en del gode poenger som evidensbasert medisin som jeg har sett skrekkeksempler av hos nære venner, og snakker ut om en legeindustri som jeg syntes det snakkes for lite om.

Er Hans-Erik enda en hånddukke utplukket av scientologi-kirken for å spre deres propaganda? Er Andreas Heldal-Lund for opptatt i sin kamp mot scientologi til å se at Hans-Erik har legitim kritikk mot psykiatrien?

Hva syntes dere?
Sist endret av fetter; 15. november 2011 kl. 10:43.
Hans-Erik Husby er tidenes største idiot.
Det er mulig, men det er mye morsommere når det begrunnes ordentlig
Det er spesielt pinlig å lese kronikken til Dyvik Husby når man på forhånd vet om hans nærmest religiøse overbevisning og forhistorie med tull og tøys som Scientologi. Han sitter på konklusjonen, og forsøker sitt beste å finne data som stemmer overens med denne.

"Det finnes ingen fysiologiske eller biologiske tester eller analyser som kan påvise psykiske lidelser"

Her var det nesten så jeg stoppet å lese. Han utnytter det epistemologiske problemet at det er komplisert å komme med en objektiv sannhet rundt menneskets sinn, og viderefører dette til at all psykiatri er humbug. Han nevner den tidvis grufulle historien og eksperimenteringen som har vært gjort, ----> ergo er psykiatrien i dag djevelens verk.

Hva med å nevne forskningen som viser at medisiner i svært stor grad hjelper mange mennesker, istedenfor statistikken som viser at de har bivirkninger? Alle de utrolig gode retningslinjene og strenge kontrollsystemene som vitenskapen har gitt oss? Man har observert utallige tilfeller av mennesker med hallusinasjoner og vrangforestillinger, det er nærliggende å kategorisere dette som psykiske lidelser og deretter forske på hva som kan gjøre virkeligheten til disse menneskene bedre.

"Dette er meget motstridende i forhold til hva resten av legevitenskapen mener om psykiatri"
Hvem er Husby til å påtå seg rollen som legevitenskapens talsmann? Han burde lese seg opp på litt fagstoff uten forutintatthet, og dersom dette er umulig for ham burde han vurdere å gjenoppta karrieren med rumperaketter og heroin.
Blir så provosert å lese innlegg av typen Hans-Erik Dybvik presterer å skrive!

Han prøver å vinkle innlegget sitt så psykiatri og mental-sjukehus er noe ondt, som ikke bryr seg om pasienter eller hva deres lidelser måtte være. Helt enig med lootfisk, medisin hjelper mange mennesker, og det er der mye av fremtiden ligger. Det er helt sant at psykiske lidelser er vanskelig å definere. Jeg støtter den tankegangen som mener at det ikke finnes EN bestemt psykisk lidelse, men at det er et helt spekter og register av forskjellige psykiske lidelser. Ofte har man litt av en ting og litt av en annen, som igjen gjør det vanskelig for en psykiater å bare sette fingeren på problemet etter 2 min og si "nei, kjøss meg! du er depressiv du" eller "Du har vrangforestillinger" osv osv osv...

Ofte sier folk (som ikke vet mye om psykologi og psykiatri i det hele tatt) at hvert menneske er for subjektivt til at noen som feks en psykiater kan stå på "utsiden" og diagnosere noen som helst. Og at medisiner for ADHD, depresjon og masse annet ikke hjelper. Folk innenfor psykologiretningen vet dette, det er ingen hemmelighet at medisiner ikke virker som ønsket... Medisiner for depresjon og schizofreni demper effekten av det, det løser det ikke. En av de store gåtene innenfor psykiatri er hvordan man kan løse disse problemene. Videre, psykologer vet at mennesket er subjektivt, de prøver ikke å si noe annet heller, de prøver å HJELPE, det er derfor mange velger en jobb innenfor psykiatri og psykologi, fordi de nettopp får muligheten til å hjelpe andre mennesker, noe folk som Hank von helvette ikke skjønner.


Han vet IKKE hva han snakker om.
Han er fortsatt en junkie som skylder på ALLE andre i verden.
Han er en idiot for å følge scientologi, som er basert på skriblerier fra en science fiction forfatter fra 50tallet
Han er tjukk i hue for å si noe sånt, offentlig.

En idiot som burde holde kjeft og holde seg hjemme
Sorry, men klarer ikke å ta noe av de Hank sier seriøst lenger. Han gikk fra å være et av mine største forbilder til totalt douche på bare noen år. Drittsekk.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er mulig, men det er mye morsommere når det begrunnes ordentlig
Vis hele sitatet...
Han er scientolog.
Jeg vet ikke om han er for eller mot legalisering av cannabi, men han sa det skaper tapere i samfunnet, lol.
Hans var en av mine forbilder da jeg var yngre. Turboneger ble spilt til det kjedsommelige på stereoanlegget. Da de spilte i Nidarøhallen for en del år tilbake i Tr.heim, gikk jeg langt da de ikke hadde billetter igjen til konserten. Hoppet over gjerdet på baksiden, plukket opp en kasse som jeg kastet opp på skulderen i håp om at jeg ville klare lure alle til å tro at jeg var en del av scenecrewet. Ble dessverre oppdaget, så turen hjem til stereoanlegget og en pils ble kort.

Dessverre så har det nå rablet for Hans Dyvik. Omtenksom type, men han kommer ikke langt med alt det vrølet han nå presterer komme med. Minner meg litt om en annen kjent person som det har rablet ganske bra for de siste årene.

http://img408.imageshack.us/img408/6444/tomcruiseactingcrazy.jpg
Sist endret av stagg; 15. november 2011 kl. 15:13.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Han er scientolog.
Jeg vet ikke om han er for eller mot legalisering av cannabi, men han sa det skaper tapere i samfunnet, lol.
Vis hele sitatet...
Han har jo sendt ut denne filmen deres med det misledende navnet The truth about drugs... Og uttalt han heller vil forby alkohol. Totalt useriøst.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Sorry, men klarer ikke å ta noe av de Hank sier seriøst lenger. Han gikk fra å være et av mine største forbilder til totalt douche på bare noen år. Drittsekk.
Vis hele sitatet...
Så han var ett forbilde når han var narkis?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Så han var ett forbilde når han var narkis?
Vis hele sitatet...
Han mente da neppe på grunn av at han var "narkis", du bare vrir og vender på det for å skape et eller annet dårlig poeng. Kanskje fordi han var en fet vokalist i turboneger? Og ikke hadde noe med scientologikirken å gjøre..
Sellout og idiot ble Hans Dyvik da han takket ja til Idol. Savner Hank von Helvete.

http://www.google.no/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.adressa.no/multimedia/archive/00083/ver2_turbo_big_83025a.jpg&sa=X&ei=Yo_CTsF8zZk66qvR9Q0&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNHTd5l6hsM8RY-WxsVDlAgW0dqyEw
Han er scientolog burde si sitt. En av få ting i dette samfunnet som bare burde forbys.

Har lest en bok om temaet og denne krigen mot psykiatrien er bare humbug. Kun fordi L.Ron Ble uvenner med amerikanse legeforeningen når han ville tjene penger på andre lidelse
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Så han var ett forbilde når han var narkis?
Vis hele sitatet...
Ja, det var han. Men her er det jævlig viktig å presisere når han var "narkis", og ikke fordi han var "narkis". Det der var en veldig unødvendig vinkling.
Hele barndommen min har vert til Turbonegro. Hans Erik har blitt sell-out og en drittsekk uten sidestykke. Måten han har behandlet fks. Thomas Seltzer i ettertid er ufordragelig.
Likte han godt da han var Hank von Helvete jeg.. Nå er han bare en idiot.