Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1110
Lagde dette cdcoveret til en skoleoppgave, men syns det ble temmelig fett! Hva synes dere? Bildene tok jeg selv, og designa alt selv.


(Det er et ikke-reelt band).

Fremsida
http://img17.imageshack.us/img17/919/ferdig1.jpg

Baksida
http://img15.imageshack.us/img15/2246/ferdig2.jpg
Faen dette så rått ut! Skills du har, tipper du går på mk vell?
er jeg dum som ikke skjønner om det skal være deth, eller death?

Synes forsiden var bra, men baksiden ble litt for speisa for meg.
Synes øynene kunne "passet" litt mer inn i et ansikt. Nå kan jeg ikke misforstå og tro det er noen som er stygge i trynet

Bedre enn jeg noen gang hadde klart!!
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stayneh Vis innlegg
er jeg dum som ikke skjønner om det skal være deth, eller death?

Synes forsiden var bra, men baksiden ble litt for speisa for meg.
Synes øynene kunne "passet" litt mer inn i et ansikt. Nå kan jeg ikke misforstå og tro det er noen som er stygge i trynet

Bedre enn jeg noen gang hadde klart!!
Vis hele sitatet...
Var opprinnelig death, men forandra på det for kulhetsfaktor.

Baksiden er veldig speisa ja, tok to bilder fra hver sin side av ansiktet og satte de sammen så det ser litt ut som et fiskeansikt ellernoe. Baksiden er inspirert av logoen som er over bandnavnet på forsida. Men jeg er enig i at forsida er det beste

Og ja, jeg går mk.
Utrolig kult cd-cover! Føler jeg får assosiasjoner med Silent Hill spillene, digger det!
Sitat av Stayneh Vis innlegg
er jeg dum som ikke skjønner om det skal være deth, eller death?

Synes forsiden var bra, men baksiden ble litt for speisa for meg.
Synes øynene kunne "passet" litt mer inn i et ansikt. Nå kan jeg ikke misforstå og tro det er noen som er stygge i trynet

Bedre enn jeg noen gang hadde klart!!
Vis hele sitatet...
Du mener kansje at øynene var mer "ekte", en resten av ansiktet som var mer "tegnet"?
mjaaaa... ikke godt å si hva jeg mente
Det jeg ikke fikk til å få frem, var at jeg savner litt mer at det ligner på et ansikt, som ser hæslig ut, isteden for at jeg ser at det er to bilder satt sammen

Kanskje den rare unibrow'en, og det at det ikke er noen ordentlig neserygg er det som skurrer litt hos meg?
Sist endret av Stayneh; 21. mars 2009 kl. 18:44.
Syns fremsiden var fin, men ville nok valgt en annen font. Noe som passer bedre med bildet...
Sist endret av Halalgeir; 21. mars 2009 kl. 18:51.
Jeg syntes det var dritt fet

Hvilken klasse går du i?
Forsiden ser kul ut.
Vil bare peke ut at siden du bruker tre farger på bandnavn og tittel så ser det delvis ut som om det er tre forskjellige ting: "deth", "hypnosis" og "Letters from the inside". Jeg trodde også at deth var stavefeil først.
Jeg er usikker på hva logoen (de tre sirklene) symboliserer, eventuelt forteller om musikken.

Mye av jobben til et album er å gi meg lyst til å høre på det, men ofte vil man også få en anelse av hva slags musikk det inneholder. Utifra mye svart (rundt bildet, skygge rundt øyet og øyebryn) forventer jeg meg et mørkt og dystert band. At låtene er nummerert med romertall tyder på noe metallaktig. Er klar over at det er et fiktivt band, men er det omtrent sånn musikk du har forestilt deg da du laget coveret?

Likte ikke bildet på baksiden. Øynene passer ikke sammen og det ser veldig "forstyrret" ut, likte bedre det rolig og bestemte på forsiden. Logo til band og plateselskap pleier også ofte å være på baksiden av et cover.

Og et lite spørsmål til slutt; har du tatt inspirasjon i forsiden til Thomas Dybdahls album "Science", eller var det noe du kom på selv?
Forsiden er helt grei. Syns du kunne ha kjørt på med litt mer kontraster i øyet. Som det er nå, virker øyet utrolig blast og står ikke i stil med den harde kontrasten resten av bildet har. Selv ville jeg hatt hele øyet s/h, men er vel smak og behag.
Baksiden likte jeg ikke. Blir for rotete. Det første jeg ville ha gjort er å plassere teksten på samme linje. Ser ikke bra ut når teksten til høyre er mye høyere opp enn den til venstre. Tenk linjer, linjer er pent! Likte heller ikke de to bildene som er satt sammen til et, tror det ville blitt mye bedre hvis du hadde brukt et bilde, men klonet det over sånn at det blir et speilbilde. Dette vil også gi en ganske speisa effekt, men ser bedre ut. Ellers kunne du sett på font valget ditt.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Forsiden ser kul ut.
Vil bare peke ut at siden du bruker tre farger på bandnavn og tittel så ser det delvis ut som om det er tre forskjellige ting: "deth", "hypnosis" og "Letters from the inside". Jeg trodde også at deth var stavefeil først.
Jeg er usikker på hva logoen (de tre sirklene) symboliserer, eventuelt forteller om musikken.
Vis hele sitatet...
Jeg putta inn det røde for å gi forsida litt mere liv, følte det ble veldig matt og kjedelig med bare svart og hvitt. Prøvde dog å komme meg unna problemet du sa med at det ser ut som forskjellige ting, med å bruke forskjellig font på bandnavnet og på albumnavnet.

Logoen hadde jeg egentlig ikke tenkt å ha med i det heletatt, men det var nødvendig til en del av oppgaven. Det skal forestille en skikkelig fucka person, eller en person i en skikkelig dyp psykedelisk trip.

Sitat av EmanOn Vis innlegg
Mye av jobben til et album er å gi meg lyst til å høre på det, men ofte vil man også få en anelse av hva slags musikk det inneholder. Utifra mye svart (rundt bildet, skygge rundt øyet og øyebryn) forventer jeg meg et mørkt og dystert band. At låtene er nummerert med romertall tyder på noe metallaktig. Er klar over at det er et fiktivt band, men er det omtrent sånn musikk du har forestilt deg da du laget coveret?
Vis hele sitatet...
Oppgaven var egentlig å lage noe inspirert av 50, 60, 70 eller 80 tallet. Hovedplanen min var egentlig helt annerledes, men fordi jeg bare hadde et par timer på meg å gjøre det så gjorde jeg det heller sånn her. Musikksjangeren jeg tenkte på er egentlig mørk og ekstremt sær og psykedelisk goatrance, selv om det muligens ikke kommer frem på coveret.

Sitat av EmanOn Vis innlegg
Likte ikke bildet på baksiden. Øynene passer ikke sammen og det ser veldig "forstyrret" ut, likte bedre det rolig og bestemte på forsiden. Logo til band og plateselskap pleier også ofte å være på baksiden av et cover.
Vis hele sitatet...
Så skikkelig over dette nå, og skjønner hva du mener. Selv likte jeg måten øynene var på baksiden, og at det ene var litt større enn det andre. Skulle kanskje fått det til å se mere naturlig ut, men enda holde øynene sære? Forsida btw er også en miks av 2 bilder, øynene og hodet på forsida er ikke samme persons.

Sitat av EmanOn Vis innlegg
Og et lite spørsmål til slutt; har du tatt inspirasjon i forsiden til Thomas Dybdahls album "Science", eller var det noe du kom på selv?
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om artisten, eneste inspirasjonen jeg fikk var vel fra albumet blackwater park av "opeth", og det ligner ikke noe på produktet mitt i det heletatt, brukte det vel bare som en starttanke.

Junkopal; Går førsteåret
Jeg synes teksten skulle blitt flyttet nærmere midten. De ligger for langt ute i kantene.
Hva faen er Deth? Synes coveret var dritkult
Sitat av Alfadir Vis innlegg
Hva faen er Deth?
Vis hele sitatet...
Les hele tråden neste gang han sa at han viste at det var death, men at han droppet det for kulhetsfaktor
Hadde det vært psykedelisk/veldig mørk metall, så kunne jeg til en viss grad vært enig i at coveret passa, men - og her er det et par veldig store MEN:

a) GOATRANCE? Hallo? Ok, det er noen år siden jeg hørte på psy og goa, men det der gir meg absolutt NULL koblinger til dette.

b) Du sier også at det skulle være inspirert av 50- 60- 70- eller 80-tallet... Kan du forklare meg litt hva på dette coveret som har noe som helst med noen av de tiårene å gjøre?

For all del, det kunne vært kult som et spillcover (som noen har nevnt - silent hill f.ex.), et eller annet survival horror-opplegg, eller kanskje til en skrekkfilm (bortsett fra at veldig like ting vel er gjort flere ganger til både spill og film), men til et CD-cover er det stilmessig et totalt krasj med både sjanger og tiår.

Til sist, en litt mer generelt punkt - typografien din. Nei. Nei. Nei. Den er rotete (f.ex. er det INGEN sammenheng mellom forsiden og baksiden). På forsiden må du rydde opp i både fargebruk og fontvalg, sånn som det er nå ser det bare rotete ut.

Noe av det samme problemet er det på baksiden også - den tekstblokken til venstre henger f.ex. ikke sammen med resten av coveret i det hele tatt, og ser ut som den er slengt på i siste liten.

Hvis du har lyst på et lite tips til, helt til slutt, så er det ingenting i veien for å legge strekkoden hvitt på svart. Så lenge det er god nok kontrast mellom strekene og bakgrunnen, så kan du bruke hvilke farger du vil (men det er selvsagt lurt å ta hensyn til mispass, så det enkle er ofte det beste).
Sist endret av atomet; 22. mars 2009 kl. 21:33.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
Hadde det vært psykedelisk/veldig mørk metall, så kunne jeg til en viss grad vært enig i at coveret passa, men - og her er det et par veldig store MEN:

a) GOATRANCE? Hallo? Ok, det er noen år siden jeg hørte på psy og goa, men det der gir meg absolutt NULL koblinger til dette.

b) Du sier også at det skulle være inspirert av 50- 60- 70- eller 80-tallet... Kan du forklare meg litt hva på dette coveret som har noe som helst med noen av de tiårene å gjøre?

For all del, det kunne vært kult som et spillcover (som noen har nevnt - silent hill f.ex.), et eller annet survival horror-opplegg, eller kanskje til en skrekkfilm (bortsett fra at veldig like ting vel er gjort flere ganger til både spill og film), men til et CD-cover er det stilmessig et totalt krasj med både sjanger og tiår.

Til sist, en litt mer generelt punkt - typografien din. Nei. Nei. Nei. Den er rotete (f.ex. er det INGEN sammenheng mellom forsiden og baksiden). På forsiden må du rydde opp i både fargebruk og fontvalg, sånn som det er nå ser det bare rotete ut.

Noe av det samme problemet er det på baksiden også - den tekstblokken til venstre henger f.ex. ikke sammen med resten av coveret i det hele tatt, og ser ut som den er slengt på i siste liten.

Hvis du har lyst på et lite tips til, helt til slutt, så er det ingenting i veien for å legge strekkoden hvitt på svart. Så lenge det er god nok kontrast mellom strekene og bakgrunnen, så kan du bruke hvilke farger du vil (men det er selvsagt lurt å ta hensyn til mispass, så det enkle er ofte det beste).
Vis hele sitatet...
Jepp, blingsa veldig på oppgaven. Begynte sent, og min opprinnelige ide funka ikke, så jeg kom opp med dette og jeg likte det/hadde liten deadline så jeg holdt meg til det. Selv syns jeg fontene på forsida er pene, men jeg er enig i at fontene og skriftplassering på baksida var langt fra godt nok gjennomtenkte. Hovedplanen var å bare ha med låtnavnene, midtstil på sida, men da ble det store svarte hull som absolutt ikke passa inn.

Anyway, takk for god respons! Planen i fremtida er å bli grafisk designer, og det er feedback som det her som utvikler meg som designer, lærere legger cirka bare vekt på det positive i designet, det gir såklart en egoboost men da vet jeg ikke hva jeg burde jobbe med, og det suger.
For all del, noen ganger må man bare gjøre noe, og få det ferdig, selv om det ikke blir ideelt, sånn er det i denne typen jobber (og virkeligheten er enda hardere enn skolen) Hard kritikk kommer du garantert til å få nok av etterhvert!

Fontene på forsiden er i og for seg fine hver for seg, men jeg syns det blir litt lite kontrast mellom dem, de er litt for like til å bli brukt som du gjør det, for å si det sånn. Noen fonter passer sammen, og noen passer bare ikke sammen, samme hvor fine de er hver for seg. Et eksempel kan f.ex. være helvetica og trade gothic. Veldig fine begge to, men jeg ville aldri ha brukt dem sammen.

Hvis du virkelig vil fullføre den stilen du har gått for (og vi går ut fra at "deth hypnosis" er bandets logo og dermed fastsatt), samt at vi ikke skal gjøre ALT for store endringer, så ville jeg ha brukt f.ex. enten den fonten du har brukt til låtnavnene på baksiden, også til tittelen på albumet, eller kanskje ha brukt en eller annen courier-aktig sak til både tittel og baksiden, jeg tror det blir best med den første, men samtidig er jo det det mest "standard", så kanskje det kan være verdt et forsøk med courier-varianten, men da ville jeg også ha gjort noe på forsiden for å øke kontrasten mellom "deth hypnosis" og "letters from the inside". Videre - når du gjør det på den måten du har gjort det i "deth hypnosis", og skiller ordene med fargebruken, så blir det litt overflødig med mellomrommet mellom dem.