Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  265 49391
Noen fler som har hatt besøk de siste dagene eller?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Forsking.no har laget et macintosh program!

http://www.forskning.no/Bilder/1188283613.81/1188283613.81_content.jpg

Hvor kan jeg få tak i det?
Sist endret av Turbolego; 4. november 2007 kl. 19:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sikkerhetshulla det er snakk om er afaik tetta, så programmet er rimelig verdiløst no.

Dog finst kildekoden til det opprinnelige , og det er ikkje mykje arbeid å porte det til et anna språk...
Sist endret av vidarlo; 4. november 2007 kl. 20:51.
Siden programmet fra Forskning.no benytter et helt annet hull hos posten (som ikke har vært diskutert i media) er det vel ingen garanti. Men når jeg snoka litt rundt på posten sine sider klarte jeg ikke å finne noen steder man kunne "logge inn" med bare navn og personnummer.
Posten har endret på prosedyrene, og har byttet til en sikrere løsning. Dette ble vel lansert 1.oktober..
Sitat av mrglass
Nå vet jeg ikke grunnen til at kripos ikke tok scsi diskene mine. Men hvis de ikke fant de har de ikke akkurat gjort en god jobb. Kan ta bilde av hvor de lå når de var på besøk hos meg. Men de klarte å få med deg det meste av utstyr jeg hadde, t.o.m noen brente dvd`r som lå under en forsterker. Og selvfølgelig tok de iPod`n min OG laderen.
Snakket med politiet i går, og de mente jeg skulle få tilbake telefonen min på onsdag etter de hadde tatt en full kopi av den.
Lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg får tilbake resten av utstyret mitt, kripos er vel ikke kjent for å være de raskeste.

-Lasse
Vis hele sitatet...

Hvordan går det med denne saken? Hørt noe mer? Har vært ganske rolig rundt denne saken en stund nå...
Jeg tror egentlig ingenting skjer. Du ser jo bare OiNK saken, ser jo ikke ut som har blir dømt?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det siste jeg har hørt er at folk har begynt å få saksdokumenter, folk har ikke fått igjen utstyret sitt og ingen er siktet for noe.
Man kan vel ikke søke erstatning på verditap på utstyret? For det vil jo man få hvis dette drøyer veldig lenge?
Bare dumt de ikke anmeldte Tele2 som håndterte saken absolutt verst av alle. Tele2 er den eneste som meg bekjent var advart flere ganger på forhånd, men valgte å ikke gjøre noe med det. For å sitere kommunikasjonsjef i Tele2: "Det har ikke vært et problem før.".
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Henlegger sak mot Tele 2

Kripos startet egen etterforskning da Tele 2 mistet personopplysninger til titusenvis av personer, men nå går teleoperatøren fri.




Teleselskap bøtelagt etter id-tyveri

Teleoperatøren Talkmore informerte hverken kundene eller Datatilsynet om at 100 000 fødelsnumre var på avveie.


- Forskjellsbehandling

Talkmore mener de er blitt behandlet forskjellig fra andre selskaper som var involvert i saken.

- Vi synes boten er altfor høy. Det virker også som det er ulik praksis fra politiet i forhold til andre operatører, sier daglig leder Pål Barth Nilsen i Talkmore til Computerworld.

- Tenker du da på Tele 2?

- Ja, Tele 2 er en tilsvarende sak med manglende sikkerhetsrutiner, sier Nilsen, som ikke ønsker å kommentere de andre selskapene videre.
Vis hele sitatet...
Så... hva er forskjellen mellom Tele2 saken og Talkmore?

/Diskutér
Sist endret av Turbolego; 17. april 2008 kl. 01:05. Grunn: leif!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er vel ikke noe å diskutere?
Tele2 informerte kundene det gjaldt om saken, Talkmore fortalte det ikke til noen.
Noen som vet hva som skjedde med de folka som ble tatt for å ha drevet på med persnr innsankinga?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pr0tec
Noen som vet hva som skjedde med de folka som ble tatt for å ha drevet på med persnr innsankinga?
Vis hele sitatet...
Som alt anna KRIPHOES tar i så ser det ut til at dei Fryktelige Kriminelle som trua GRUNNLOV og ville sette HELVETE løs på jord, ikkje blir straffeforfulgt...
▼ ... over et år senere ... ▼
One of the good guys
2rs1's Avatar
http://www.dagbladet.no/2009/11/27/n...brudd/9227966/


"Kripos etterforsket også Tele2 for å ha hatt for dårlig sikkerhet slik at 60 000 personnumre kom på avveie i juli i 2007, men etterforskningen mot selskapet ble henlagt."

Kripos ftw.