Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 8299
Den siste tiden har jeg blit helt hekta på tv-serier. Problemet er nå at jeg ikke har flere igjen å se. Noen som har forslag til hva som er verd å bruke båndbredde på?

Har sett:
The 4400 (5 episoder, er det hele sesong1?)
The OC (sesong 1 og 2)
Smalville (alt)
One Tree Hill (sesong1 og 2)
Lost (sesong1)
24 (alt)
The L word (et par episoder, var jo stusselig)

Forslag til andre seier jeg bør se?
Golden Boy, er animé. kun 6 episoder. men hysterisk morsomt. og jeg er ikkenoe fan av animé

anbefales.

edit: handlingen er en ung gutt som reiser rundt i japan(?) på sykkel og tar forskjellige strøjobber for store til mindre store bedrifter, og han er pliktoppfyllende og arbeidsom, men bestandig er det ei superhot chick som fucker opp alt for ham. han er i alderen der han blir fort kåt og dette skaper jævlige problemer for han, så er ganske sexfiksert serie, men allikevel uskyldig

kan beskrive en episode der han tar strøjobb i et firma som lager forskjellige dataprogrammer, og han klarer å slette 1års arbeid for han drar ut strømmen på backupstasjonen slik at alt forsvinner, ved et uhell selvfølgelig. da får han dårlig samvittighet og reiser til garasjen han overnatter i, tegner et tastatur på et ark, en skjerm på et annet, og øver på å programmere for å rette opp feilen sin er helt sprø og absurd humor flere ganger iløpet av episodene, og jeg ble veldig underholdt.
Sist endret av Tierra; 30. mai 2005 kl. 12:48.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Battlestar Galactica,
Stargate Atlantis
Trådstarter
14 0
fett viss der fortellerom handlingen i de forskjellige seriene? :>
The 4400 sesong 2 begynner den 5. juni i usa. Så da er det bare å begynne å se på den igjen. Bortsett fra det vil jeg anbefale deg å kikke på Hellsing, eller noen av de andre anime seriene.

Edit:
Hellsing, http://www.animenfo.com/animetitle,7...,hellsing.html
Sist endret av NoRemorse; 30. mai 2005 kl. 12:37.
CSI er jo spennende
Simpsons?
Futurama?
Masse å ta av der
Desperate Housewives
X-files (da har du litt å se på hvertfall 9sesonger)

Tiden for tvserier er jo egentlig ikke den sesongen vi går imot nå da Sommer og sol, ut i det fine været.
Twin Peaks: Kanskje den mest brilliante serien gjennom tidene. En slags blanding av krim/komedie/grøss alt blandet sammen i en herlig absurd smørje. Har også verdens feteste etterforsker noensinne: Spesialagent Dale Cooper!

Carnivale: Eh. En kis blir plukket opp av et omreisende freakshow, og mystiske ting skjer. Herlig visuelt sett, og fortellerteknikken kan minne noe om Twin Peaks og Lost

Jeremiah: Post-apokalyptisk serie. Voksenversjonen av The Tribe.

X-Files selvsagt!
American Chopper (min favoritt serie, som er den eneste jeg ikke laster ned)
Las Vegas (MEGET bra)
John Doe (Slutten suger, synd dem ikke laga flere sessonger)

Scha
Sist endret av Scha; 30. mai 2005 kl. 12:54.
Stargate! Er 8 sesonger eller noe, ivertfall så mye jeg har.
Mythbusters
Extreme engineering
The office
Dilbert
Futurama
South Park (de nye sesongene er fuckings geniale)
Family guy
Pimp my ride

Noen av disse er nesten "reality serier", men det er meget interessant
Sitat av nso
Battlestar Galactica
Vis hele sitatet...
BSG er dritbra. Hvis du føler deg skikkelig interessert kan du jo se originalen fra 78.
Hvis du ikke ønsker å se eldgammel scifi kan du se den nye serien, som er basert på samme historie, men ikke er helt kliss lik. Begynn med piloten som gikk som miniserie, og se så sesong 1 (BSG på IMDB), som forøvrig er ute på DVD hos play.com.

Ifølge tvtome så er premiere på sesong 2 15. Juli på scifi channel.

Riget
Riget II
TV2 skal jo vise Hotel Cæsar fra begynnelsen, første ep i kveld

Ellers så er en av mine favoritter Angel.
Sist endret av klovnen_; 30. mai 2005 kl. 13:36.
Og nevne Hotel Cesar og gode serier i samme tråd blir vel litt som å banne i kirken? Hotel Cesar hadde jeg ikke giddi å brukt sommertimene på gitt.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av apefaen
Desperate Housewives
Vis hele sitatet...
Helt enig, mange vil vel kanskje si at det er en "kjerringserie" men jeg har funnet den ganske så underholdende.
Hm, nå vet ikkje jeg om du liker anime eller ei, men skal love deg det er serier med sjarm der. Som f.eks Naruto.

Denne serien er svært lik Pokémon, med en gutt som lever ut drømmene sine om å bli en ninja, og til slutt oppnå den høyeste tittelen "Hokage". Per dags dato er det utgitt 136 episoder, og det kommer en ny hver torsdag.
NARUTO! Det eier alt!
Errm, de kommer på onsdag, blir rippet, subbet, så lagt ut på internet på torsdag.

http://dattebayo.com/
her er det mange serier som ikke er nevnt

Whos line is it anyway (www.wliia.org) - genial humorserie med mye improv
joey - ofc
Penn & teller: Bullshit
Mythbusters - geniale saker
Family guy - alle sesongene er et MUST!
Top Gear - Brilliant tvserie!
Scrubs - brilliant komi!
Du har jo monster garage. Det er litt morsomt.
Ellers så kan du jo se McGyver Den slår aldri feil.
Og Hotel Cæsar ja, kall meg ei kjerring, men, ja..
Og forresten. Du har jo friends og southpark.

[SIZE=3]POST 300 [/SIZE]
Sist endret av b1rken; 30. mai 2005 kl. 14:53.
Dead like me er jo genialt kul serie som handler om en gruppe Grim Reapers hverdag i NY . Hysterisk morsom .
Sjølv om det er nevnt før så må eg nevna Mythbusters. Supergenial serie!
Så har du jo seriar som Malcom in the middle og that 70`s show.
Arrested Development
Da Ali G Show
Dirty Sanchez
Family Guy
Joey
Lost
Method and Red
Pimp My Ride
Southpark
The Scene
The 4400
Viva La Bam
Wildboyz


Dette er innholdet i Serie mappa mi, orker ikke fortelle noe om seriene da google og tvtome gjør den jobben mye bedre enn meg... hekta på serier sier du? vi burde lage en støttegruppe!
Charmed og Buffy (7 sesonger hver), finnes sikkert noen torrents der ute som tar for seg hele sesonger om gangen

Ellers har du jo CSI (og CSI:NY og :Miami for reserve)
Method and Red er -kung-.

Er en wannabe selvbiografisk serie av de kjente rapperne Method Man og Redman hvor de gjør alt harde rappere gjør; feier over chicks, røyker blunts og bor hos mora si :P
One of the good guys
2rs1's Avatar
Two guys and a girl, aka. pizzagjengen på tv2. Totalt 4 sesonger. Handler om Pete, Berg og Sharon som bor i et boligkompleks i boston. Pete og Berg deler leilighet og er tidenes enkleste mennesker, tar for seg alle dagligdagse problemer som mennesker kommer bort i, på en genial måte.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Medium
House

Begge to er relativt nye(nettopp ferdig med sin første sesong) og er i min mening begge meget bra.
Medium tror jeg faktisk går på tv2.
(Jeg liker også Battlestar Galactica, Stargate Atl/Sg-1, Smallville, The 4400, Mythbusters, Lost)
Sitat av elite eirik.
Forslag til andre seier jeg bør se?
Vis hele sitatet...
Hva med Deadwood?

http://www.hbo.com/deadwood/
Farscape
Firefly
The Shield (beste politiserie ever)
Third Watch
Carnivale som noen nevnte
The Office
En relativ ny serie : "Grey's Anatomy." Er ny episoder, serien slo ann i USA så en fortsettelse er bestilt ifølge tvtome.com. Serien handler om en gjeng med leger som er ferdig med skolen, og skal starte å praktisere. Grei underholdning.

Enda en ny serie : "Revelations." Er en "mini" serie på 6 episoder, skulle egentlig fortsette med flere episoder, men av en eller anna teit grunn så bestemte tv-sellskapet som produserte serien å avslutte den, til tross for strålende kritikk. Men det er på en måte en avslutning på siste episode, vert å få med seg.

Blind Justice: En serie på totalt 13 episoder, uklart om det kommer en sesong 2. Handler om en purk i NY som blir skutt å mister synet. Han bestemmer seg for å starte som "detektiv" igjen å kommer igang med jobben ved hjelp av sine andre sanser, en god partner og en lojal hund. Igjen, grei nok underholdning.

Til de av dere som måtte like Star Trek. Last ned "Star Trek - Enterprise." Er den nyeste serien, og er ganske bra. Har totalt 4 sesonger og siste sesong er nettopp avsluttet. Kan kanskje være vanskelig å få tak i de første sesongene.

Sitat av araziel
Farscape
Firefly
The Shield (beste politiserie ever)
Third Watch
Carnivale som noen nevnte
The Office
Vis hele sitatet...
Farscape er kanskje den beste SciFi serien jeg har opplevd. Utrulig bra humor på et lit høyere nivå enn vanlig amerikansk tv. Serien er ferdig og blir avsluttet med en film. Liker dere SciFi, så er Farscape et must.
Wtf, ingen som har nevnt the sopranos? Har du ikke sett den anbefaler jeg det på det sterkeste, er en 5 sessonger, 6. og siste kommer i januar 06

Tilt - en OK serie om poker, med michael madsen i hovedrollen. Greit om man like poker.
Alias - Første sesongene er ok, helt til alt blir drit og kjedelig.
Hvor får man kjøpt 4400 nå om dagen? PM
Angel og Dark Angel er greit.
Stargate SG-1 og Atlantis
Alias
24
Eyes
Medium
Revelations
Numb3rs
The Shield
Third Watch
Det går vel en miniserie på NRK1 nå. Hver søndag tror jeg?
Noe om at en vulkan truer med å ødelegge hele usa osv.
Noen som har nevnt scrubs?? tror ikke det. Utrolig morsom sykehus serie (faktisk). Den har gått en del på tv3, men den het noe annet på norsk.
Glamour! Da har du _NOK_ å se på fremover.
Ingen som har nevnt Smallville altså? Sesong 4 tar jo av.
Uansett, videre vil jeg anbefale Scrubs og The Shield.

tvtome.com for info.
American Dad... fra skaperne av Family Guy
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Damnyou
Noen som har nevnt scrubs?? tror ikke det. Utrolig morsom sykehus serie (faktisk). Den har gått en del på tv3, men den het noe annet på norsk.
Vis hele sitatet...
"Helt sykt" har viasat kalt det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Personlig finner jeg mer glede i en skikkelig god serie enn en film.Mange grunner til dette, men den største er at du får mye bedre tid til å bli kjent med karakterene og historien som oftest går over flere episoder. Budsjettet på mange serier(spesielt fra HBO) er såpass høyt at produksjonen kan minne om en film, og både skuespillerne og sets er top of the line.

Jeg har sett så og si alt som er av kvalitetesserier og hvis du vil bruke tid på noen serier vil jeg anbefale følgende i prioritert rekkefølge.

1. The Sopranos (HBO)

Kongen av seriene fra HBO. Kvalitet fra topp til bunn og utrolig engasjerende. Har du ikke hørt om Sopranos har du levd de siste 5 årene under en stein.

2. Six Feet Under (HBO)

Den nest beste serien fra HBO i mine øyne. Minner veldig om stilen fra f.eks American Beauty både i fortellermåte og ettertenksomhet.Serien krever tålmodighet og åpenhet. Jeg er sikker på at hadde flere sett Six Feet Under serien hadde verden vært en mer tolerant og hyggelig plass å leve.

3. Carnivalè (HBO)

Spennende "langfilm" og definitivt av typen "...må bare se en episode til...". Dessverre bare to sesonger, men svært påkostet og solid.

4. The Wire (HBO)

Svært realistisk politiserie fra HBO som tar for seg kampen mellom politiet og dopdealerne i East Baltimore. -Det som er annerledes i denne serien er at historien vises like mye fra hver side av konflikten.

5. The Shield (FOX)

Brutal og rå politiserie som tar for seg "The Barn" som ligger i et belastet politidistrikt i L.A. Er i motsetning til de forrige seriene mer usammenhengende og hver episode kan godt sees for seg selv for hver episode har sin lille historie og tema.


6. Deadwood (HBO)

Realistisk cowboy serie som tar for seg hendelser som faktisk skjedde i prospektbyen Deadwood i Dakota. Heftig banning og svært påkostet og realistisk serie med sterke karakterer. Bør definitivt sees med undertekster da dialogen er svært vanskelig å få meg seg til tider.

7. Band Of Brothers (HBO)

Saving Private Ryan i serieformat. Tar for seg 101st Airborne, en tropp fra 506th Fallskjerminfantri som tar seg gjennom store deler av Europa under andre verdenskrig. Kommer snart en lignende serie der handlingen er satt til stillehavskrigen mot Japanerne.


8. Taken (CBC)

UFO-serie av Spielberg.Også en "langfilm" kuttet opp i serier, men spennende og påkostet

9. Riget (?)

Dritskummel serie fra Lars von Trier som tar for seg hendelser på rikshospitalet i Köbenhavn. Går over to sesonger.


-Enjoy
Sist endret av tor82; 2. mai 2006 kl. 13:17.
Simpsons
Futurama
South Park (det Polmen sa)
Prison Break! :P og Sopranos!

sjekk www.tvserieguiden.com forøvrig
Du har sett omtrent de samme seriene som meg, så kan hvertfall anbefalle deg disse:

-Scrubs (Helst Sykt) * Beste komedie serien jeg vet om
-Prison Break * Århundrets spenningsserie
-Futurama * Morsomt til tider
-Two guys a girl and a pizza place (Pizzagjengen) * Sykt morsomt hvis du liker Ryan Reynolds
-Las Vegas * Jeg likte sesong 1 veldig godt, men sesong 2 ble litt kjedelig, men anbefalles på det sterkeste!

Hvis du vil ha noe mer info om seriene eller noe så bare spørr
Weeds er konge.. er ikkje så mange episoder. Men det var artig så lenge den varte.
ingen som har nevnt Oz? :0 Utrolig superkul serie om livet i Oswalds (fengsel)
Sitat av grever
Weeds er konge.. er ikkje så mange episoder. Men det var artig så lenge den varte.
Vis hele sitatet...
Ja, er jævla bra. Sesong 2 begynner i sommer.
sesong tre av The O.C
Hm.. blir vel samme listen som alle andre har skrevet:
Arrested Development(komiserie om en familie som er forvridd)
Reno 911(alà Cops, bare at det er komiserie)
Taken(sykt utrolig bra sci-fi mini-serie(alà se1 the 4400)
The Unit(fra de som lagde The shield, handler om en anti terror gruppe)
Heist(meget bra bank raning film(som prison break bare at de bryter inn :P))
The Extra's (Fra folka bak The Office, artig hvis du liker The Office humoren)

Men hvis du har veldig bra tid burde du se anime.. finnes utrolig mye bra å se på!
Naruto(liten ninja gutt med ultra krefter(ca. 180 eps))
Bleach("spøkelses" ninja som banker sjel-spisere(ca. 80 eps nå))
Elfen Lied(små jenter med super krefter(13 eps))

Tegneserier: Simpsons, Futurama, Dilbert, Family Guy, American Dad, South Park..
Digger seriar som Survivor og The Amazing Race.

Survivor - Amerikanske versjonen av Robinsonekspedisjonen, antar at dei fleste veit kva det går ut på.

The Amazing Race - 11 lag på to personar deltar i eit løp rundt heile jorda og gjer forskjellige oppgåver. Vinnar får 1 mill US$.

Nokon som veit om andre seriar som desse?