Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1116
rekylvinyl.no
(FreakNews) I følge rykter vil Google offentliggjøre sine planer om eventuell børslansering i neste uke.

Markedsverdien kan bli opp mot 25 milliarder dollar og blir beskrevet som en av de største børsintroduksjonene i USA til nå.

Dette vil selvfølgelig få store økonomiske konsekvenser for Googles günderne Sergey Brin og Larry Paige. De har lenge ønsket å holde Google privat, men gir nå etter for presset fra venturekapitalistene i Silicon Valley som ønsker å innkassere gevinsten fra sin investeringskapital.

Gründerne Sergey Brin og Larry Paige som til sammen eier ca. 40% av selskapet, vil dermed over natten bli blant klodens rikeste skapninger om selskapet blir børsnotert.
Lets buy someting today, what about google ?
Jeg kjøper gjerne aksjer hos dem! etter russetiden...
rekylvinyl.no
Trådstarter
Personlig ville jeg nok vært no mer forsiktig.
Google sin markedsandel som søkemotor er jo fantastisk stor, dermed tror jeg ikke at denne kan øke ytterligere (dermed ingen økt markedsverdi).

Men og Google derimot bruker sin markedsmakt til å forflytte seg over i andre markeder, som f.eks. Gmail, så kan selskapet totalt sett få større markedsverdi.

Klarer google å spre seg til andre markeder vil aksjen stige, tror ikke den vil det av nettsidesøk, fordi det ikke er betydelige markedsandeler igjen å kapre.
Husk at google har etablert seg relativt raskt, når man er på toppen er det bare en vei det kan gå.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Husk at google har etablert seg relativt raskt, når man er på toppen er det bare en vei det kan gå.
Vis hele sitatet...
Men det ultimate spørsmålet blir da; NÅR er Google på toppen?
Med deres stadige innovasjon og kostnadsfrie tjenester så er det vanskelig å se toppen.

Her er en litt interessant problemstilling;
"Does Google generate more excitement for Internet stocks or does it divert investor money from existing publicly traded companies? That's the debate," said Marianne Wolk, an analyst with Susquehanna Financial Group.