Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1370
hall prøver å selge pc'en hvor mye kan jeg få for den
Specs:
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970
CPU: Intel Core I7 4790K 4GHZ
Hovedkort: MSI Z97-G43
RAM: 8 GB DUAL CHANNEL DDR 3 666Mhz
Lagring 1: Samsung SSD 850 EVO 500GB
Lagring 2: Western Digital WDC 1T(1000GB)
Vannkjøling CPU: Corsair Hydro Series H115i CPU Kjøler
Operativsystem: Windows 10 PRO 64-BIT
Er du sikker du har 666Mhz som ram hastighet?

Hva med strømforsyningen eller vifter du har liggende?

Hva slags kabinett er det?

Har noe blitt overklokket eller er alt i fabrikk standard hastighet?

Hvem er produsenten for skjermkortet?

Du får mellom 5-7 vil jeg tro men alle de spørsmålene ovenfor har en stor faktor i prisen
Brukt hardware er sjelden verdt stort. Jeg personlig tror 2-4K er mer realistisk.
Hadde ihvertfall ikke gidd mer enn et par lapper max.
Gammel, utdatert hardware.
At den, funksjonelt, kanskje er verdt litt mer er jo én ting, men pris avhenger også av kjøpeviljen på markedet.
Cpu - 1000-2500kr
gpu - ca 1000kr
hovedkort - ca 1000kr
ram - 300-600kr
ssd - 500-1000kr
hdd - 200-500kr
cpu kjøler - 1000-1500kr

Sånn ca priser hva komponentene går for brukt. du vil få mer om du selger det i deler enn som et helt system så om du er ute etter penger isteden for bare å bli kvitt det så er det veien å gå.

Hele systemet får du nok en 4-5000 kr for om du selger alt sammlet.

Tips til du skal selge systemet igjenn, bare sjekk priser på ebay og andre nettsider som selger brukte deler. sånn du finner ut sånn ca pris for det du har.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Hadde ihvertfall ikke gidd mer enn et par lapper max.
Gammel, utdatert hardware.
At den, funksjonelt, kanskje er verdt litt mer er jo én ting, men pris avhenger også av kjøpeviljen på markedet.
Vis hele sitatet...



Det er et veldig solid og bra skjermkort og prossesor her og du hadde ikke gitt mer en et par lapper?

Den prossesoren er nesten like god som den som akkurat kom ut og det samme gjelder skjermkortet, du ville merket minimal forandring på de.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Det er et veldig solid og bra skjermkort og prossesor her og du hadde ikke gitt mer en et par lapper?

Den prossesoren er nesten like god som den som akkurat kom ut og det samme gjelder skjermkortet, du ville merket minimal forandring på de.
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg jo akkurat at maskina kan være verdt mer rent funksjonelt.
Det forandrer ikke at 970 er et to generasjoner gammelt kort som var low/mid range allerede da det kom ut.
Prossesoren er en gammeldags quad-core i en tid der 6 eller flere kjerner er standard og kjører på et hovedkort med gammaldags DDR3 RAM.

Maskina er, for meg, søppel og hadde blitt brukt til noen morsomme DIY greier eller kanskje , i aller beste fall, en billig mediaserver til ungene.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Nå sa jeg jo akkurat at maskina kan være verdt mer rent funksjonelt.
Det forandrer ikke at 970 er et to generasjoner gammelt kort som var low/mid range allerede da det kom ut.
Prossesoren er en gammeldags quad-core i en tid der 6 eller flere kjerner er standard og kjører på et hovedkort med gammaldags DDR3 RAM.

Maskina er, for meg, søppel og hadde blitt brukt til noen morsomme DIY greier eller kanskje , i aller beste fall, en billig mediaserver til ungene.
Vis hele sitatet...
du kan ikke kalle 970 low/mid range, hva ville du kalt 950 ti da?

Denne maskinen her kunne kanskje hatt 16gb ram... men hadde klart alle spill på max uten lag og gjort jobben akkurat som den skal.

Er kanskje utdadert men du har veldig gode deler.

Har selv en pc sittende med en i7 4790k som er på 4,5GHZ som jeg også deliddet.
Sitat av Cloor Vis innlegg
du kan ikke kalle 970 low/mid range, hva ville du kalt 950 ti da?

Denne maskinen her kunne kanskje hatt 16gb ram... men hadde klart alle spill på max uten lag og gjort jobben akkurat som den skal.

Er kanskje utdadert men du har veldig gode deler.

Har selv en pc sittende med en i7 4790k som er på 4,5GHZ som jeg også deliddet.
Vis hele sitatet...
Når det er 3 kort som er bedre bare i samme serie, så jo; Det er absolutt mid-range.

Kjør benchmarken i AC Odyssey på ei maskin tilsvarende TS sin. 4k, alt på maks, gjerne 120% resolution scale også. Fortell meg igjen at den "kjører alle spill bra".

Tror heller vi har forskjellige standarder (og det er forsåvidt greit).
Jeg krever å kjøre de siste spilla på maks settings og aldri, aldri, aldri se fps-counteren min under 60. Helst langt, langt over.

Kan ikke maskina gjøre det, nei da er det en kalkulator.
Veldig enkelt og binært.
Sist endret av Neptunia; 23. oktober 2018 kl. 16:52.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Når det er 3 kort som er bedre bare i samme serie, så jo; Det er absolutt mid-range.

Kjør benchmarken i AC Odyssey på ei maskin tilsvarende TS sin. 4k, alt på maks, gjerne 120% resolution scale også. Fortell meg igjen at den "kjører alle spill bra".

Tror heller vi har forskjellige standarder (og det er forsåvidt greit).
Jeg krever å kjøre de siste spilla på maks settings og aldri, aldri, aldri se fps-counteren min under 60. Helst langt, langt over.

Kan ikke maskina gjøre det, nei da er det en kalkulator.
Veldig enkelt og binært.
Vis hele sitatet...


Spiller ikke på 4k og trenger ikke 120% res scale da jeg har godt syn
Og det er ikke de komponentene jeg bruker til daglig heller da jeg har nyere.


Når jeg brukte de til gaming som var 2år siden så klarte jeg alt på max.
Sitat av Cloor Vis innlegg
du kan ikke kalle 970 low/mid range, hva ville du kalt 950 ti da?

Denne maskinen her kunne kanskje hatt 16gb ram... men hadde klart alle spill på max uten lag og gjort jobben akkurat som den skal.
Vis hele sitatet...
Nå skrøner du.

Har selv et rx580 4gb til 2300kr som er mid range og det benchmarker bedre enn 970kortet på nesten alle punkter og jeg kjører slettes ikke alle spill på max, ikke i nærheten en gang og det gjør ihvertfall ikke jobben som jeg vil, for å være helt ærlig så trenger jeg et til kort for at de skal kunne gjøre jobben uten problemer..

Virker som om du har noe lav standard for hva en bra pc burde yte.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Spiller ikke på 4k og trenger ikke 120% res scale da jeg har godt syn
Og det er ikke de komponentene jeg bruker til daglig heller da jeg har nyere.


Når jeg brukte de til gaming som var 2år siden så klarte jeg alt på max.
Vis hele sitatet...
Ja, der ser vi.
At du sitter der og futter rundt i 1080p og synes det er greit får være din sak. Kan du forstå at det ikke er bra nok for alle?

Synet mitt er forsåvidt så perfekt som menneskelig mulig (og regelmessig testet) takket være lazik operasjon for 2 år siden, men resolution scaling er fortsatt nice da det gir skarpere bilde og mer detaljer. Men har inntrykk av at du driter i slikt.
Nå har det jo aldri vært snakk om at det må være bra nok for alle? Det trenger jo praktisk talt kun være bra nok for en, for den som skal kjøpe maskinen. Men det blir litt drøyt å sammenligne en slik brukt maskin som det her med en maskin til 40 000 kr med 2080ti SLI...

Maskinen er vel brukbar, ikke noe for meg, men at det kan kjøre spill på medium området burde være rundt der realistisk.. Sitter selv med en 1080p skjerm, så det går an det å.. Når sant skal sies spiller jeg ikke så veldig mye. Eller litt mye enkelte ganger å det går helt greit

Maskinen er verdt akkurat det en er villig til å betale for den, så er det bare å finne den ene som er villig til å punge ut med den en vil ha for den.. Annonsen har også litt å si. Annonserer en at det f.eks er med en H115i cpu kjøler så er det avbildet med en helt annen cpu tårn-kjøler så kan det også gjøre at folk blir mistenksomme.. Forstår at TS forsøker seg i underkant av 6 tusen, som slettens ikke er den verste prisingen jeg har sett. Men det kan jo være litt kjekt å vite hva en selger, og at en utgir riktig informasjon.. Det selges ikke ddr3 666Mhz, det er ddr3 1333Mhz. Så er det litt fy-fy når det kommer til den cpu kjøleren, noe som hadde gjort meg så skeptisk at jeg ikke hadde anbefalt den til noen. Dette vil jeg anbefale at du retter på.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Det trenger jo praktisk talt kun være bra nok for en, for den som skal kjøpe maskinen.
Vis hele sitatet...
Ja, og alt jeg sa var at jeg ikke ville gitt mer enn et par lapper for den.
Resten av våset var det Cloor som starta fordi han ikke er like kravstor.