Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4762
Meldte meg nettopp på sprek og blid og fikk høre at det ble utført uanmeldte dopingtester der. Vil desse testene vise bare steroider etc. eller hele pakken?
Det er bare steroide misbrukere de er ute etter.
Tror de bare går etter folka som vokser fort og som man mistenker bruker steroider. De sjekker ikke for andre ting, de sjekker for det de mistenker deg for. Du kan nekte å avgi urinprøve, men da kaste de deg kanskje ut av senteret?
capncum's Avatar
Trådstarter
10 0
Sitat av Koff Vis innlegg
Tror de bare går etter folka som vokser fort og som man mistenker bruker steroider. De sjekker ikke for andre ting, de sjekker for det de mistenker deg for. Du kan nekte å avgi urinprøve, men da kaste de deg kanskje ut av senteret?
Vis hele sitatet...
Så altså 0% sjanse for at ting som cannabis og benzoer vises på de prøvene? Håper det.
Slik det er på studioer idag så er det liten til ingen reel fare for å bli busta i test. For det første så er tester en sjeldenhet.
For det andre må du bole tungt å lenge og bli virkelig grov og bred før de mistenker noe. Og selv da når de har mistanke så kan man jo bare velge å ikke avgi prøve om man er rimelig sikker på positivt utslag. En annen ting er jo at dopingbruken har endret seg betydelig de siste 10-15 årene. Før var det de svære gutta på kjellergym i bolebukser som kjørte så høyanabole kurer at håret forsvant og brukte så mye vekst at fjeset lignet en viss Mr O. Slik er det ikke lenger, eller det vil si hovedtyngden av bolerne er ikke svære kjøttberg med aggresjonsproblemer og kvisearr. Det er vanlig folk som meg og deg. Som doper seg til strandkropp, og bærer fanen "slank og sterk". Dosene er blitt mindre, direkte skadelige orale tabletter som anadrol 50 er nesten helt forsvunnet. Og doping er overalt. Blant 3 divisjonsspillere, mosjonisten, tenåringene som vil dra damer, damer som vil yte mer, menn som velger konstant kur mot å eldes å bli svakere. Jeg har ikke hørt om at noen av disse er blitt felt i en dopingkontroll på sitt gym. For de ser vanlige ut, eller som en bedre versjon av vanlige folk. Strammere. Mer definerte. V-formet ryggtavle. Bredere skuldre. Ikke mye bredere. Ikke bulende muskler som nesten sprenger t-shirten. De ser bare bedre ut, og kan trene hardere og tåler treningen bedre.
Sitat av capncum Vis innlegg
Så altså 0% sjanse for at ting som cannabis og benzoer vises på de prøvene? Håper det.
Vis hele sitatet...
Må rette på meg selv. Det er Antidoping Norge som gjør analysene, og av det jeg leste kjører de tester på alle stoffene de har på sin liste. Der står cannabis under kategorien av stoffer som er forbudt under konkurranse. Vet ikke om de tester for disse stoffene når man bare tester på sentre. Benzoer står ikke på listen deres og testes ikke for.

Kan ikke garantere at cannabis ikke blir tatt i en prøve, men det er forferdelig ressurskrevende å teste for alle stoffene, og det er ikke konkurranse å trene. Det skal mye til for å bli testet og man skal ha god grunn til å teste deg. Hvis du mistenkes blir du innkalt til en samtale, hvis de fortsatt mistenker deg kan de spørre om du vil gi urinprøve. Dette er helt frivillig så klart, så bare å si nei hvis du ikke vil.

Jeg ville ikke vært bekymret et sekund.
Noen som har kilder på hva de faktisk tester?
Cannabis regnes som et dopingmiddel for idrettsutøvere hvertfall, Jaysuma Ndure ble tatt for dette https://www.nrk.no/sport/ndure-felt-...s-te-1.3558872
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Noen som har kilder på hva de faktisk tester?
Cannabis regnes som et dopingmiddel for idrettsutøvere hvertfall, Jaysuma Ndure ble tatt for dette https://www.nrk.no/sport/ndure-felt-...s-te-1.3558872
Vis hele sitatet...
Nei, men dette er listen Antidoping Norge følger. Ser for meg at de tester for alt, avhengig av om det er i konkurranse eller utenfor. I konkurranser tester de ekstra mye, blant annet cannabis. Det ville vært rart om de unnlot å teste på noen av stoffene.
Jeg ble konfrontert av PT at han mistenkte at jeg røyket hasj og at han måtte ta det med sjefen sin, men at jeg kunne få to måneder til å bli rein på. Ble noe satt ut før han sa at det bare var kødd og at det ikke er noe å bekymre seg for. Grunnen til at jeg ble spurt var fordi broren min fikk for seg at de skulle ha det litt morsomt på min bekostning..