Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1148
Intel brøt offisielt 3 GHz barrieren idag når de lanserte sin nyeste Pentium 4 prosessor med klokkefrekvensen 3.06 GHz.
Dette er også den første desktop prosessoren med den nye HyperThreading teknologien. HyperThreading vil si at prosessoren oppfører seg som to prosessorer og kan derfor gjøre flere ting på en gang.

Prosessoren skal være intet mindre enn 25% raskere enn Intels forrige prosessor (2.8 GHz).

Den nye prosessoren vil i begynnelsen koste cirka 7000 kroner og lanseringen av prosessoren gjør at Intel kutter prisene på de andre prosessorene med opptil 20 %.
jaja fett nok det . raske saker men ejg vil fortsatt holde meg til AMD og 7000 er langt over grensen for hva lommeboken min tåler så glemm det.

bryr meg egentlig lite
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
7k er litt stivt ja, men skal ikke fnyse av det av den grunn..
Raskere prosessorer betyr at de som ikke er fullt så rask blir billigere
Better than thou.
Og det gleder oss vilt. :]
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Mesa wants AMD's 3ghz...... Har blitt en prinsippsak jeg kjøper ALDRI intel, og prisene er enda en god grunn til å la være...
Trekker den for å si det sånn

Prisen etter min mening var jo ikke helt sky høy til å være en slik kraft sak..
men hvis du ser på prisene til nye cpuer nå tildangs danner de en omvendt propesjonal graf hvis det sier noen noe .
trikset ligger i å finne det punktet som grafen begynner å stige for mye. for meg er det ved amd xp 1800gzh for andre der det kansje et annet sted. men pentium er ikke et alternativ i denne grafen
blir nok en oppgradering når den neste kommer, gidder ikke oppgradere til en cpu som ikke har hyperthreading nå ass.