Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 999
Jeg simpelten elsker denne serien, syns den er helt fantastisk.

Lurer på om det finnes andre gode filmer/serier/dokumentarer rundt denne krigen? Noen som vet?

Jeg har også hørt noe om en oppfølger rundt BoB-serien, fra stillehavskrigene, noen som kan bekrefte?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Spør du egentlig nå etter andre gode filmer fra 2. verdenskrig?
Tenkte mest på rundt D-dagen/Normandie, men tar gjerne imot tips generellt fra 2.verdenskrig også. Trenger ikke å være film, gode dokumentarer er også ønskelig
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Saving private Ryan handler vel en del om D-dagen du snakker om, men går utifra at du har sett den.
Om D-dagen så har du jo The Longest Day med selveste Sean Connery i en av rollene ...

Andre gode filmer som omhandler 2. verdenskrig er:Og i følge wikipedia (med kilder), så stemmer det at det skal lages en ny miniserie som skal fokusere på stillehavskrigene.

Svarene på alle dine spørsmål kunne du lett ha funnet frem ved å søke litt på google f.eks.

EDIT: imdb har opprettet en side for dene nye miniserien "The Pacific War"
Sist endret av xcv; 21. november 2006 kl. 03:24.
The Big Red One, A bridge too far, Døden på larveføtter (husker ikke engelsk tittel i farta), 12 fortapte menn (the dirty dozen), Amazing Grace og Mosquito Squadron er bra hvis du liker flygreier, også kommer det en som handler om iwo jima nå, som ser lovende ut. Merk at mange av disse er ganske gamle, så effekter og sånt er ikke på langt nær hva vi er vant med i dag, men historie og dramatikk er ikke noe å klage på.
Clint Eastwood kommer jo med sin Flags of Our Fathers som følger en gruppe amerikanske soldater på Iwo Jima. Og en stund etter kommer filmens alter ego Letters From Iwo Jima hvor vi får følge en gruppe japanske soldater i den samme konflikten. Jeg har klokketroa.