Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1355
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
iTunes Music Store - den gigantiske internettmusikkbutikken til Apple, som har slått an stort i USA - skal lanseres i Europa den 15. juni

Ifølge Apple Insider lanseres iTunes music store i England den 15. juni, etter at lisensavtalene med de største plateselskapene endelig er i boks.

Det er ikke sikkert når resten av europa får nyte godene, men det er rykter om at avtalene som gjøres skal dekke hele europa: Det kan derfor tenkes at Norge følger kort etter.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
And on a personal note: Dette gleder jeg meg til
Jeg laster heller ned musikken fra noen, hører på, og kjøper plata (uten kopisperre). Jeg har en sterk følelse av at det også kommer til å være DRM på den europeiske versjonen også.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Seff kommer det til å være DRM. Men DRM er en bra ting. Det er kjekt å kunne finne sangene man trenger, laste dem ned pronto - det er det verd å betale for.
And on a personal note: Dette gleder jeg meg til
Vis hele sitatet...
Du var ikke heelt ufarga i den første uttalelsen din.
Det er ikke sikkert når resten av europa får nyte godene
Vis hele sitatet...
Ikke dobbelpost. Bruk edit-knappen, n0000b.



Sorry.
Nyte godene er et litterært virkemiddel, dobbeltposting er ikke dobbeltposting når man skriver en nyhet på vegne av freakforum i den første, og kommenterer nyheten i neste.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Endelig noen nyheter, og en grisegod nyhet.
Gleder meg, vil tro jeg kommer til å bruke tjenesten aktivt. (Om Norge blir en del av det, seff)
Gleder meg! Vet ikke hvorvidt jeg skal bruke den aktivt, men jeg skal faen meg prøve
gleder meg, men må si jeg sikler enda mer etter airport express saken: http://www.apple.com/no/airportexpress/

her skal det ikke strekkes mye kabel fremover skjønner jeg nå er det bare å syte seg over at saken mangler tv-ut støtte så hadde den vært perfekt
Var det ikke så at Norge ikke får denne avtalen så kjapt pga. at vi ikke er med i EU?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av tore-
Var det ikke så at Norge ikke får denne avtalen så kjapt pga. at vi ikke er med i EU?
Vis hele sitatet...
Dette har nada med EU og alt med plateselskapene å gjøre. Plateselskapene som har norges-spesifikke bransjer vil kanskje være påvirket, men jeg regner med at denne typen avtaler gjøres på høyeste hold - dvs hele Europa-regionen. Dessuten er vi med i EØS, noe som gjør at norge i praksis (i denne sammenheng) er EU-medlem.

h
Opprinnelig postet av SharQ
And on a personal note: Dette gleder jeg meg til
Vis hele sitatet...
Lett for deg å si
Tror ikke iTunes kommer til Norge med det første.
Opprinnelig postet av SharQ
Seff kommer det til å være DRM. Men DRM er en bra ting. Det er kjekt å kunne finne sangene man trenger, laste dem ned pronto - det er det verd å betale for.
Vis hele sitatet...
Vel tja. Jeg liker digital frihet, og liker derfor ikke DRM o.l. Jeg kunne gjerne brukt iTunes hvis filene ikke hadde hatt DRM. Noen som har snøring på hvor mye black/death metal iTunes har forresten?
Jeg skylder heller ikke på Apple, for jeg vet så inderlig godt at det er den fiendtlige platebransjen som har tvunget dem til det. Så for all del, det er ikke Apple jeg har noe imot.
Sist endret av Nichotin; 8. juni 2004 kl. 14:48.
hvor mye kommer det til å koste per låt/album?
helgefar: i USA koster det 99 cent tror jeg

Leste nylig att iTunes har solgt 70 millioner sanger. Lurer på hvor mangen prosent fortjeneste de har for hver sang
De øker visstnok prisen til to dollars per låt nå, hvis jeg husker riktig.
Roadkill: Apple hadde egentlig bare iPod-salg som mål for iTunes-satsingen, men de har offentliggjort noen dokumenter på fortjenesten.