Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4514
Hei.

På utkikk etter ny bærbar til ca 15-20k men jeg har ikke peiling på hva som er den beste maskinen i den prisklassen. Har lyst på windows maskin. Her er en liste over hvilken kvaliteter ved dataen jeg setter høyest:

1. Ytelse
2. Utseende/build kvalitet/tykkelse (liker høy kvalitet, tynn og helst metall)
3. Høytalere
4. Skjerm
5. Batteritid

Er det noen som har noen anbefalinger å komme med?

Har sett på Asus Zenbook 3 Pro som kommer i juli, er dette en god maskin eller?
Kjenner ikke til Zenbook 3. Det er verdt å sjekke ut dell XPS.
Ellers er det nok greit å passe på at maskinen har en god i5 eller en i7 prosessor, 16GB ram, og 1080p IPS skjerm
Gjør det enkelt. Kjøp en ASUS ROG-laptop. Slår aldri feil.

https://www.komplett.no/product/9081...hd-matt-120hz#
Dell XPS 15 er den beste windows laptoppen som ikke fokuserer på skill i dag. Se på reviews på youtube så skjønner du hva jeg mener.

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560...p/pd?ref=PD_OC
IT-Konsulent
Hva skal du bruke laptoppen til? Vil på generelt grunnlag anbefale XPS 15, så pen, så slank og så orgasm.
Som sagt, bruksformål er det som avgjør. Du får fet gaming laptop, eller fet ultrabook innenfor budsjettet ditt. Om formålet er en blanding av begge to kan det være du kommer bedre ut av det med en stasjonær til gaming og en ultrabook til reise.
Jeg har hatt flere windows-maskiner opp i gjennom årene, men aldri har jeg elsket en maskin mer enn den MacBooken jeg har nå (Macbook pro retina 15,4).
Skal du bruke den til studier anbefaler jeg mac
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Skal du bruke den til studier anbefaler jeg mac
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvorfor?
ThinkPad har sin egen fanbase og er noe å sjekke ut, det er en egen tråd for den på 4chan /g/ hver dag, mye info om den. Ellers er Asus ROG serien ganske bra.
Sist endret av Kloroplast; 4. juni 2017 kl. 20:04.
Trådstarter
25 5
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Kjenner ikke til Zenbook 3. Det er verdt å sjekke ut dell XPS.
Ellers er det nok greit å passe på at maskinen har en god i5 eller en i7 prosessor, 16GB ram, og 1080p IPS skjerm
Vis hele sitatet...
Hvordan er tastaturet og høytalerene?

Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Dell XPS 15 er den beste windows laptoppen som ikke fokuserer på skill i dag. Se på reviews på youtube så skjønner du hva jeg mener.

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560...p/pd?ref=PD_OC
Vis hele sitatet...
Regner med at det er best å kjøpe den som er mellom 17500 og 21500, men er skjermforskjellen verdt prisen?

Hvor lenge kan jeg ha en slik pc?
Sist endret av caktus; 4. juni 2017 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva skal du bruke den til?

Det er relevant mtp. diskplass, skjermkort, CPU og skjerm.
Sist endret av vidarlo; 4. juni 2017 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
25 5
Sitat av Grossie Vis innlegg
Hva skal du bruke laptoppen til? Vil på generelt grunnlag anbefale XPS 15, så pen, så slank og så orgasm.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva skal du bruke den til?

Det er relevant mtp. diskplass, skjermkort, CPU og skjerm.
Vis hele sitatet...

Hovedsaklig ny data som jeg også kan lage musikk med uten at skal lagge. Har Macbook pro 2013 idag og er fornøyd med den, men den er ikke kraftig nok til å lage musikk med. Tenker å beholde denne macen også.

Hadde også vært fett med en maskin jeg kunne mine krypto med, men regner med at det ikke er profitabelt anyways.
Sist endret av caktus; 4. juni 2017 kl. 23:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av caktus Vis innlegg
Hovedsaklig ny data som jeg også kan lage musikk med uten at skal lagge. Har Macbook pro 2013 idag og er fornøyd med den, men den er ikke kraftig nok til å lage musikk med. Tenker å beholde denne macen også.
Vis hele sitatet...
Då er jo mykje RAM og litt diskplass einaste relevante. i5 vs. i7 har relativt lite betydning. Skjermstørrelse og oppløysing er totalt opp til deg.

Gå for 16 eller 32GB RAM og så stor SSD som du har råd til. Resten er uviktig.

Forøvrig er ikkje lyd veldig krevjande i dag, så det kan godt tenkast macbooken din vil henge med om du stapper i SSD og meir RAM.
Trådstarter
25 5
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Då er jo mykje RAM og litt diskplass einaste relevante. i5 vs. i7 har relativt lite betydning. Skjermstørrelse og oppløysing er totalt opp til deg.

Gå for 16 eller 32GB RAM og så stor SSD som du har råd til. Resten er uviktig.

Forøvrig er ikkje lyd veldig krevjande i dag, så det kan godt tenkast macbooken din vil henge med om du stapper i SSD og meir RAM.
Vis hele sitatet...
Når musikkproskjektene min blir store nok begynner som oftest macen å lagge. Sjekket denne siden:

https://support.image-line.com/knowl...se.php?ans=214

Og der står det at CPU er det som er viktigst når man skal lage musikk. Er det mulig å bytte dette på en Macbook Pro også?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
CPU kan du typisk ikkje bytte, nei. Ser eg nok bomma litt på betydninga av CPU, og greit at du korrigerte det sjølv Uansett - sørg for å få siste generasjons CPU, og med høveleg ytelse då
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Kan du utdype hvorfor?
Vis hele sitatet...
Ingen PC'er kan slå tastaturet til mac, og touchpaden er jo bare helt fantastisk
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Ingen PC'er kan slå tastaturet til mac, og touchpaden er jo bare helt fantastisk
Vis hele sitatet...
Tastaturet på enhver MAC er jo søppel sammenlignet med et ekte mekanisk tastatur.

Du sa tross alt "Ingen PC'er", dette innebærer også stasjonære enheter...
Sitat av Spelunky Vis innlegg
Tastaturet på enhver MAC er jo søppel sammenlignet med et ekte mekanisk tastatur.

Du sa tross alt "Ingen PC'er", dette innebærer også stasjonære enheter...
Vis hele sitatet...
Stasjonær PC til skolesammenheng er jo perfekt