Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3715
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Enkelt å greit; Hva skjer her?
Har flere brukere på nettverket, men router pinger bare min

Link til bildet:

Sist endret av Martypewz; 10. mai 2017 kl. 20:47.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Huh?

Kva spør du faktisk etter? Om du ser på trafikk på din PC vil du kun sjå det som er adressert til din PC, som hovudregel. Du pinger routeren, og routeren svarer så vidt eg kan tolke det - gitt at ruteren er på .1 og PCen din på .143
Sist endret av vidarlo; 10. mai 2017 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Huh?

Kva spør du faktisk etter? Om du ser på trafikk på din PC vil du kun sjå det som er adressert til din PC, som hovudregel. Du pinger routeren, og routeren svarer så vidt eg kan tolke det - gitt at ruteren er på .1 og PCen din på .143
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg pinger ikke routeren, den pinger meg (?) men ingen av de andre på nettverket.

Eller, så skjønner jeg ikke hvorfor pcn min pinger routeren, uten at jeg vet at jeg gjør det?
Sist endret av Martypewz; 10. mai 2017 kl. 20:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Martypewz Vis innlegg
Problemet er at jeg pinger ikke routeren, den pinger meg (?) men ingen av de andre på nettverket.
Vis hele sitatet...
Har ruteren IPen 192.168.10.143?
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har ruteren IPen 192.168.10.143?
Vis hele sitatet...
Nei, beklager. skjønner ikke hvorfor pcn min pinger routern..
Har ingenting åpent
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://technet.microsoft.com/library/ee176855.aspx

Get-Process ping i powershell vil vise om ping køyrer. Merk at andre program og utmerka godt kan sende ping-pakker, så du får liste opp alt som køyrer, sjå gjennom lista, og drepe prosess for prosess og sjå når det slutter.
Sist endret av vidarlo; 10. mai 2017 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.