Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2889
En ting jeg lenge har hatt lyst til å endre, er å manuelt definere hvordan autocomplete skal fungere.

Når man begynner å skrive inn linker i adresselinjen, så vil nettstedet man har besøkt flest ganger automatisk autocompletes. Jeg vil gjerne ha muligheten til å definere at når jeg skriver "g" så skal det autocompletes til "greit.no", og om jeg skriver "go" så skal det bli "gosaka.com". Jeg vil altså at den skal drite i historikken, men heller ta utgangspunkt i en egendefinert liste. Dersom jeg ikke har definert noe så kan den basere seg på historikken.

Noen som vet om dette er mulig? Og om noen har andre fiffige Chrome-triks så tar jeg gledelig imot. Har lyst til å prøve å optimere workflowen min

EDIT: En annen ting som hadde vært helt konge, var om man kunne ha definert en liste over nettstedsadresser som automatisk skal fjernes fra loggen hver 7 dag f.eks
Sist endret av simchris; 15. april 2017 kl. 23:53.
I see you...
NAPse's Avatar
Dette vil ikke gi "autocomplete", men det er ganske nære.
Gå til chrome://settings/searchEngines å legg inn adressene som om det var en søkemotor, som vist på bildet under.


Neste gang du skriver inn "g" i adressefeltet ser det slik ut:


Sitat av simchris Vis innlegg
EDIT: En annen ting som hadde vært helt konge, var om man kunne ha definert en liste over nettstedsadresser som automatisk skal fjernes fra loggen hver 7 dag f.eks
Vis hele sitatet...
Er det ikke lettere å bare trykke inn CTRL-SHIFT-N når du skal inn på de sidene?
Sist endret av NAPse; 16. april 2017 kl. 00:27.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Dette vil ikke gi "autocomplete", men det er ganske nære.
Vis hele sitatet...
Dette er absolutt nyttig, men det som mangler er rett og slett at den velger adressen for deg, slik at man bare kan trykke enter.

Sitat av NAPse Vis innlegg
Er det ikke lettere å bare trykke inn CTRL-SHIFT-N når du skal inn på de sidene?
Vis hele sitatet...
Hehe joda, men jeg har ikke alltid lyst til å slette hele loggen

Tusen takk for svar
I see you...
NAPse's Avatar
"g" > MELLOMROM > ENTER skulle gjøre susen

Edit:
CTRL-SHIFT-N åpner et inkognito vindu hvor loggen ikke lagres. Så når du skal inn på sider du ikke ønsker å logge er vel dette en grei måte å gjøre det på?

Hos meg funker "g"-enter.
Sist endret av NAPse; 16. april 2017 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Hos meg funker "g"-enter.
Vis hele sitatet...
Ah du har helt rett, det funker som fjell! Siden url'en ikke automatisk dukket opp i adressefeltet så antok jeg at det ikke funka med enter. Tusen takk!

Sitat av NAPse Vis innlegg
CTRL-SHIFT-N åpner et inkognito vindu hvor loggen ikke lagres. Så når du skal inn på sider du ikke ønsker å logge er vel dette en grei måte å gjøre det på?
Vis hele sitatet...
Ja, men siden Chrome er syncet med jobb-PCen så er det greit å fjerne adresser som freak osv en gang iblant
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da ville jeg heller satset på å ikke synce mellom privat og jobb. Sannsynligvis mer hodepine enn ved å la være.