Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 10317
hei, jeg har stjålet en ipad xD jeg trenger en slags guide på hva jeg skal gjøre. det var ikke sim kort i den, men jeg slo bare ipaden av slik at den ikke kan spores. hvordan får jeg "formatert den" slik at den blir helt som ny? da kan den ikke spores, ikke sant?

så jeg lurer egentlig bare på hva jeg skal gjøre. Regner med at det gjeller det samme for iphoner osv også
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Gratulerer med ny Ipad.

Her er en link til hvordan du kan hindre sporing: Disable tracking
Jeg har bare skummet artikkelen, men det så relevant ut.
Voldsomt til moralprekner her da!
Må da være mulig å få seg en gratis iPad XD

Skru den på. Så fort den er på(vær rask så du ikke blir sporet!), hold inne POWER + HOME knappen i ca 15 sekunder.
Skjermen vil først bli svart(fortsett å holde inne knappene), deretter vi Apple symbolet komme frem. Du kan nå slippe.
Nå er du sikkerhetsmodus til neste gang du skrur av og på ipaden på vanlig måte, og blandt annet vil ikke "Find my iPhone"(evt Find my Ipad") fungere. Bruk i vei.
Sist endret av nightLook; 17. juli 2013 kl. 15:53.
Stor fare for att den blir sperret så snart den forsøker å kommunisere med Apple sine systemer hvis eieren er halveis oppegående...

I utgangspunktet ganske dumt å stjele noko slikt og så spør om hjelp på eit ope forum etterpå...
Oppdater den og sett den opp som en ny enhet.
Simpelt som det.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Tok du den fra en person som hadde den i bruk eller en butikk?
Vil tro det er større sjanse for at det står på sporing hvis den var i bruk enn hvis den var helt ny i en butikk.

Jeg er ikke sikker på akkurat hvordan ting virker på appleprodukter, men basert på generell erfaring er det første jeg ville gjort å starte den til bootloadernivå og flashe den derfra så du overskriver alt.
Hvis du klarer å unngå å boote OS bør det være mulig å unngå å bli sporet umiddelbart.
"Find my iPad" og lignende bør vel enkelt kunne deaktiveres ved å logge av apple-id, eller helt enkelt å gå inn i innstillinger og slå det av?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om fleire har ønske om å påpeike at steling er galt, så vil dei verte belønna med høvelig tid til å vurdere om det er eit sakleg bidrag til tråden.
Trådstarter
dette er jo bare hypotetisk da. Men la oss si den er stjålet brukt av en privatperson. Skal jeg bare ta ledning til dataen min og inn i itunes og gjennopprette den så er den som ny? hva med IMEI nr osv?
Slett alt innhold og alle innstillinger burde funke.

Eventuelt kan du bruke den som brødfjøl og skaffe deg Samsung
Sist endret av KultNick; 18. juli 2013 kl. 12:20.
Trådstarter
@onibawan
det er hypotetisk at jeg har stjålet en ipad. hypotetisk at jeg lurer på hva tyvene må gjøre når de stjeler ipader, iphoner osv. viss dette blir for tøft for deg kan du prøve deg på kvinneguiden.no

og @kutnick jeg anbefaler deg ikke å bruke den som brødfjøl, det er bare skryt på hvor mye skjermen tåler. Muligens den tåler det ett par ganger, men i lengden er jeg helt sikker på at den vil få grove riper i skjermen osv. Å ha skjermen ned og skjære på baksiden er da en mulighet, men da gjelder ikke garantien har jeg hørt. Men stjålne ipader har ikke garanti i utgangspunktet så.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Gratulerer med ny Ipad.

Her er en link til hvordan du kan hindre sporing: Disable tracking
Jeg har bare skummet artikkelen, men det så relevant ut.
Vis hele sitatet...
Unfortunately, there is no way to turn location tracking off if you’re using a standard iPhone or iPad device. However, you can prevent the information from being locally accessible
Vis hele sitatet...
edit:quote fra artikkelen
Sist endret av Meteor Freak; 18. juli 2013 kl. 13:34.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Reset den.

1. Sett den i DFU modus.
2. Koble den til Pc.
3. Sett opp på nytt.
4. Yay, du har en iPad.


On det er en med simkort du tenker på så kan det hende at IMEI sperres, da har du en vanlig iPad med en liten plastikkdel, essentially.

Om det er skrivefeil, drit i de, det er masse bølger her atm.
▼ ... over et år senere ... ▼
Mange som prater teoretisk her tror jeg, og ingen som faktisk har gjort det.

1. Sett den i DFU
2. Koble den til PC og gjør en Restore
3. Sett opp på nytt

Dette vil fjerne passord og fungerer fint hvis den ikke har "Find my iPhone/iPad" aktivert. Har den det, så vil det komme opp en notis når du prøver å aktivere den i iTunes. Da står man litt fast, men man kan prøve følgende:

a. Nedgradere til iOS 6 eller lavere og så oppdatere til iOS 7.
b. Installere iOS 6 med jailbreak og så iOS 7.
Sist endret av iskrem; 26. juli 2014 kl. 10:27.