Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1415
Hei og hopp!

Systemet mitt er som følger: PC med Xonar DS > Creek OBH 11 SE > Sennheisher HD 555


Gjennom dette opplegget så kan jeg så vidt skru forstkeren (CREEK OBH) til 25% før det blir en lav "hissing" i headsettet. Da har jeg allerede 100% lyd ut fra windows osv.

Det som er litt kjedelig er da at jeg får egentlig høyere lyd med å koble headsettet rett i lydkortet uten "hissingen" enn gjennom forsterkeren grunnet støyen.

Er det noen måte å unngå dette på?
Er det støy fra forsterkeren (i headsettet) om du kobler den ut av Xonar DS? PCI Lydkortet er for og slippe unødvendig kabelstøy og annet støy fra omgivelsene.

RCA til minijack kabelen kan også spille mye inn. Viktig å ha god kvalitet på denne kabelen da den er kjent for å lage during og annet støy.

Hvorfor bruke forsterker på et headset når du allerede har et Xonar DS kort?

Om det enda er støy i headsettet når du har koblet ut minijack-kabelen fra pc'en, prøv å koble ut RCA kabelen helt fra forsterkeren for å sjekke eventuelle endringer.
Prøv også å ta på minijack-kabelen mens du har RCA tilkoblet for å sjekke eventuell dårlig jording i RCA>minijack kabelen.
Sist endret av WayGone; 3. juli 2014 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Takk for råd, da skal jeg begynne feilsøkingen!

Xonar DS kortet syntes jeg har vært en begredelig affære, det klarer ikke engang å spille høyt nok til mitt HD555 =/