Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3800
Hei!
Jeg vurderer å kjøpe meg en stasjonær gaming pc, men er litt usikker på hvilken jeg skal gå for. Skal hovedsaklig bruke den til spill og videoredigering, og ser helst at den er litt stillegående. Vil også at den skal ha ssd

Jeg har sett litt på HP Pavilion Elite H9-1050 Phoenix (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660004#extra), men den er jo ganske dyr og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer enn 8000-10 000k

Så lurer på om det er noen som anbefaler HP pavilion H9 og om det finnes noe tilsvarende til en litt billigere penge?

Takk for alle svar!
Funka den der, komplett har fine prisar på HW i desse dager, ta deg ein tur innom der og sjå om du får da billegare med enkelt komponentar

"edit" velkommen
Sist endret av oksefar; 13. februar 2012 kl. 13:58.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
[COLOR="Lime"]>gaming rig[/COLOR]
[COLOR="Lime"]>not komplett.no[/COLOR]

Yeaah no.

Ta en titt her du; http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306
Sist endret av FatMan; 13. februar 2012 kl. 14:10.
Trådstarter
5 0
Takk!
Har i grunn ikke tenkt å bygge pc'n selv.
Er det stor forskjell på intel core i5 og i7?
Sitat av *Vixen* Vis innlegg
Takk!
Har i grunn ikke tenkt å bygge pc'n selv.
Er det stor forskjell på intel core i5 og i7?
Vis hele sitatet...
i5 og i7 Er det ikke mer en et par fps i forskjell.
Men om du driver med video redigering så ville jeg tatt i7'en.
Men det er ikke merkbart i spill.
Trådstarter
5 0
Oki, flere forslag til stasjonære pc'er i prisklassen 8000-10 000k?
Jeg har ikke helt peiling på hvilke pc'er som er ganske stillegående..
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-2A375447F39B

Helt lik pc som meg, bortsett fra at jeg ikke har ssd, og er storfornøyd! drar alle spill på ultra, selv flere på en gang (wow+swtor osv). kan dog gå for H100 istedenfor H80 siden støynivået er litt høyere på H80'en..
Hvis du vil ha en stillegående PC er vel vannkjøling veldig aktuelt?

Stjeler tråden litt; er det veldig forskjell på SSD og harddisk til en gamePC? Er det verdt de ekstra hundrelappene for SSD?
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Hvis du vil ha en stillegående PC er vel vannkjøling veldig aktuelt?

Stjeler tråden litt; er det veldig forskjell på SSD og harddisk til en gamePC? Er det verdt de ekstra hundrelappene for SSD?
Vis hele sitatet...
Du vil ikke få veldig utnytte av en SSD med tanke på FPS ingame på spill, men hele pcen vil jo overall være en god del raskere og få raskere boot. Mange som kjøper ssd bare for at pcen skal starte opp raskere ved å putte OS på den.
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Hvis du vil ha en stillegående PC er vel vannkjøling veldig aktuelt?

Stjeler tråden litt; er det veldig forskjell på SSD og harddisk til en gamePC? Er det verdt de ekstra hundrelappene for SSD?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt ann på hva slags spill det er snakk om. Man merker det ikke på FPS, men loadingtider er merkbart mye raskere dersom spillet ligger på en SSD.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det kommer litt ann på hva slags spill det er snakk om. Man merker det ikke på FPS, men loadingtider er merkbart mye raskere dersom spillet ligger på en SSD.
Vis hele sitatet...
På min forgie pc fikk jeg omtrent 5-10 fps increase, men var nok fordi jeg brukte en 4-5 år gammel hdd :P dette var på et mmo spill da.
Trådstarter
5 0
Takk for alle svar!
Må tenke litt på det, iallefall til neste lønning