Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 996
Hei, vi hadde en aktivitetsdag for 1-2 uker siden, det var sol og alle hadde det morsomt, så kastet vi folk uti vannet, men en iPhone ble delvis ødelagt(pga den lå i lommen til vedkommende som ble kastet uti), skal den da erstattes eller skal det betales for reparasjonen? Siden telefonen ikke er 100% ødelagt skal den da kunne repareres?

Fint om noen kan komme med noe med kilder.
hva er det som er galt med den?
du kan eventuelt fikse feilen selv? (http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories)

eller så kan du kontakt forhandler og høre med di?

Om det hadde vært min ville jeg krev at dere sendte den inn til reprasjon eller kjøpte ny.
Ja, hun har jo krav på en ordning, men siden den ikke er 100% ødelagt, så skal den jo inn på reparasjon? Den går på, men lever sitt eget liv.. Som hun sa.
mest sannsynlig at "hovedkortet" er ødelakt da.
Prøv og oppdrater telefonen med itunes om det ikke går så tror jeg du bare må forbrede deg på en større beløp.
Mobiltelefoner som har vært i kontakt med vann kan sikkert fikses, men om noe skulle bli feil med den i ettertid vil kravet på å få den reparert på garanti asannsynligvis bli avslått fordi vannsensorene i mobilen er trigget. I et slikt tilfelle ville jeg krevd at den ble erstattet av de som påførte mobilen skaden. (Dvs de idiotene som trodde det var en god ide å hive folk i vannet).
Hehe, er nok jeg som er idioten. :P Glemte av at hun kanskje hadde tlfen i lommen, men det ska da kunne fikses uten å måtte betale en helt ny jævla telefon. Og når er egentli fristen for hun skal komme med erstatningskrav til meg? Den forfalles jo om hun ikke tar aksjon snarest.
Sitat av nutcase Vis innlegg
Hehe, er nok jeg som er idioten. :P Glemte av at hun kanskje hadde tlfen i lommen, men det ska da kunne fikses uten å måtte betale en helt ny jævla telefon.
Vis hele sitatet...
Dette er jo noe et serviceverksted vil kunne avgjøre, om den kan fikses eller ikke. Så må jo du/den personen som kastet være rak i ryggen og ordne opp i det
Fikse vannskadet elektronikk er nytteløst.
Vil så godt som alltid komme senskader.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Fikse vannskadet elektronikk er nytteløst.
Vil så godt som alltid komme senskader.
Vis hele sitatet...
Akkurat, og de seriøse verkstedene til ikke engang ta i en telefon de konstaterer fukt i. Rundt 500 kroner må du også betale for denne enkle sjekken de utfører.
Sitat av nutcase Vis innlegg
Hehe, er nok jeg som er idioten. :P Glemte av at hun kanskje hadde tlfen i lommen, men det ska da kunne fikses uten å måtte betale en helt ny jævla telefon. Og når er egentli fristen for hun skal komme med erstatningskrav til meg? Den forfalles jo om hun ikke tar aksjon snarest.
Vis hele sitatet...
Les hva meitemark over deg skriver. En telefon som har vært i vannet er mer eller mindre død. Selv om man klarer å fikse den vil jenta slite med å få dekket noe som helst på garanti senere når vannsensorene har slått ut. Hadde det vært min telefon hadde jeg såklart krevd ny telefon. Vær en mann og gjør opp for deg! Foreldingsfrist på et erstatningskrav er vel 3 år eller noe?
Sist endret av Halalgeir; 14. september 2010 kl. 14:19.
Har ikke sagt jeg ikke skal erstatte den, ville bare vite om det var nå annen mulighet.