Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 17472
Kunne godt tenkt meg å finne ut hvor jeg kan få kjøpt KNO3, har ikke hatt noe bedre hell med må felle ut KNO3 fra fullgjødsel.. Har dog heller ikke funnet noe fullgjødsel som inneholder "enorme" mengder med KNO3... Hadde en kunne lurt PST hvis man kjøper 1 kg med kno3 og noen akvarieutstyr i samme pakke?? ;o ville de da tro det skulle brukes til akvarium ?
Hvis pakken ikke blir stoppet i tollen, og du bruker et SpendOn gavekort, har de ingen beviser på at du har bestilt.
Hmm SpendOn gavekort kunne jeg jo selvfølgelig prøvd.. Men går de ikke etter adresse? PST mener jeg. For adressen din står jo uansett på pakken du kjøper, så hvis den blir stoppet i tollen blir jo det det samme som om du ikke brukte SpendOn kort? ;o Mulig jeg ikke skjønner helt...

Men den andre pakken min gikk gjennom u-tollet fordi jeg ba senderen "jukse" med merkinga.. Han skrev noe helt ufarlig som brukes i kjeramikk, og da gikk pakken gjennom uten sjekk.. Går det ikke an å gjøre det samme med KNO3?
Joda, de fleste leverandører merker med noe helt annet. Problemet er hvis den blir stoppet i tollen, og åpnet. Dette er ganske sjeldent.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Joda, de fleste leverandører merker med noe helt annet. Problemet er hvis den blir stoppet i tollen, og åpnet. Dette er ganske sjeldent.
Vis hele sitatet...
jeg har kjøpt en del ting på nettet, (godt og vell 100 forskjellige ting fra ebay)
og jeg har lgt merke til av NESTEN alle de tyngste pakkene mine blir åpnet(jeg ser at de er åpnet og lukket igjenn)

men for guds skyld, bestill chems eller whatever. PST er så hyggelige at det er ingen fare de bare spør deg hva du skal med det osv. bare for og sjekke at du ikke er terrorist

bare ikke bestill shitloads med alu pulver og AN. men noen kilo kno3 svovel og kull skader ikke.
De konfiskerer det...

Edit: Innlegg nr. 900
Sist endret av Sinken; 21. oktober 2011 kl. 09:26.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
De konfiskerer det...

Edit: Innlegg nr. 900
Vis hele sitatet...
det er det verste som kan skje, hvis du ikke har gjort sykt mye ulovlig da
Jeg har jo ikke noe på hverken rulleblad eller noe så burde ikke være noe problem å bestille 2kg med kno3 da.. Skal bestille etterhvert, skal gi en update på hva som skjer
Hei! Kan noen hjelpe meg å skaffe Sodium benzoate, Barium nitrate og Strontium carbonate? Kan til gjengjeld fortelle hvor du får kjøpt KNO3 (norsk nettbutikk) Har også en del spennende ting jeg eventuellt kan bytte med. PM meg =)

Glemte å skrive det, men vet om alle di utenlandske nettbutikkene og ikke minst Ebay.. Trenger bare et par hundre gram av hver =)
Natriumbenzonat er vel et estoff som ikke burde være for vanskelig tilgjenglig om du hører litt rundt, eventuelt kan du nøytralisere NaOH i benzosyre. Strontiumkarbonat brukes vel mye innen keramikk, så du kan evt høre litt rundt med butikker som selger keramikkutstyr.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Natriumbenzonat er vel et estoff som ikke burde være for vanskelig tilgjenglig om du hører litt rundt, eventuelt kan du nøytralisere NaOH i benzosyre. Strontiumkarbonat brukes vel mye innen keramikk, så du kan evt høre litt rundt med butikker som selger keramikkutstyr.
Vis hele sitatet...
Natriumbenzoat er også kjent som Natron... gå på REMA for å skaffe det
Bakepulver er også hovedsakelig natriumbenzoat, men inneholder også andre stoffer som stivelse osv.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Znerk Vis innlegg
Natriumbenzoat er også kjent som Natron... gå på REMA for å skaffe det
Bakepulver er også hovedsakelig natriumbenzoat, men inneholder også andre stoffer som stivelse osv.
Vis hele sitatet...
Nei, nå er du ute på viddene. Bakepulver/natron er natriumbikarbonat + stivelse etc. Natriumbenzoat brukes som konserveringsmiddel, og er forresten å få kjøpt på eBay.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Nei, nå er du ute på viddene. Bakepulver/natron er natriumbikarbonat + stivelse etc. Natriumbenzoat brukes som konserveringsmiddel, og er forresten å få kjøpt på eBay.
Vis hele sitatet...
oi, fydda! Skivebom! Får unskylde meg med at trøttheten var stor i natt :P
Takk for rettelsen
Hvordan ikke skaffe chems: http://avisenagder.no/index.php?page...&NyhetID=13734

Tror folk i Flekkefjord begynner å bli lei av slike episoder nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Kunne godt tenkt meg å finne ut hvor jeg kan få kjøpt KNO3, har ikke hatt noe bedre hell med må felle ut KNO3 fra fullgjødsel.. Har dog heller ikke funnet noe fullgjødsel som inneholder "enorme" mengder med KNO3... Hadde en kunne lurt PST hvis man kjøper 1 kg med kno3 og noen akvarieutstyr i samme pakke?? ;o ville de da tro det skulle brukes til akvarium ?
Vis hele sitatet...
Fullgjødsel? Prøv Thoryllo sin metode, og bruk kalksalpeter og ikke fullgjødsel.
Det var Thoryllo sin metode jeg prøvde, jeg fikk noen vite krystaller, men de brant fryktelig dårlig og luktet klor... Fikk høre attt jeg da skulle ha fellt ut en gang til, men med nesten en kg med gjødsel å fikk ut 10gr med klorsalpeter eller noe er for drøyt... Hvor kan jeg få tak i kalksalpeter? FK butikken her er fryktelig streng.. Har prøvd å godsnakke med eieren men det gikk ikke, han ville ikke ha noe ansvar for hva jeg gjorde...

Men har funnet noe KNO3 (rent) fra ebay, skulle bestille men økonomien svikte en liten stund..

men tilbake til saken, hvor kan jeg skaffe kalksalpeter?
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Det var Thoryllo sin metode jeg prøvde, jeg fikk noen vite krystaller, men de brant fryktelig dårlig og luktet klor... Fikk høre attt jeg da skulle ha fellt ut en gang til, men med nesten en kg med gjødsel å fikk ut 10gr med klorsalpeter eller noe er for drøyt... Hvor kan jeg få tak i kalksalpeter? FK butikken her er fryktelig streng.. Har prøvd å godsnakke med eieren men det gikk ikke, han ville ikke ha noe ansvar for hva jeg gjorde...

Men har funnet noe KNO3 (rent) fra ebay, skulle bestille men økonomien svikte en liten stund..

men tilbake til saken, hvor kan jeg skaffe kalksalpeter?
Vis hele sitatet...
Det er bedre å kjøpe KNO3 hvis du vil ha KNO3. Da får du skikkelig kvalitet, og prisen blir lavere.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av BeWee Vis innlegg
Det er bedre å kjøpe KNO3 hvis du vil ha KNO3. Da får du skikkelig kvalitet, og prisen blir lavere.
Vis hele sitatet...
men risikoen er høyere... hørte at det skal bli ulovlig med og kjøpe kno3 også
Sitat av haakon466 Vis innlegg
men risikoen er høyere... hørte at det skal bli ulovlig med og kjøpe kno3 også
Vis hele sitatet...
Salg av ammoniumnitrat, gjørdsel som inneholder over 16% nitrat vil bli strengere. http://dsb.no/no/Ansvarsomrader/Farl...mmoniumnitrat/

Har du noen kilder for kno3 forbudet ditt?
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av BeWee Vis innlegg
Salg av ammoniumnitrat, gjørdsel som inneholder over 16% nitrat vil bli strengere. http://dsb.no/no/Ansvarsomrader/Farl...mmoniumnitrat/

Har du noen kilder for kno3 forbudet ditt?
Vis hele sitatet...
jeg hadde det før, men finner det ikke igjenn... skal prøve og finne det igjenn og linke til den, hvis jeg ikke finner den igjenn så må jeg bare si at jeg tar feil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Jaja, ser ut som vi kanskje går mot en lysere framtid Ikke nokk med at jeg har importert et titalls kilo kems inn i landet i det siste uten at de har blitt beslagelagt, så tok jeg meg en liten tur rundt i mine lokale sjapper i dag, bare for å sjekke ut forholdene. Å der fant jeg både hydrogenperoksid, salpetersyre, svovelsyre og KNO3 i butikkhyllene, akkurat som i gamle dager

Noe med nye navn selvsagt, av sikkerhetsmessige årsaker.

Så bruk vett folkens, sånn at vi kan ha dette i hyllene en stund
Kunne du nevt navnene til de lokale sjappene dine? (hvis de tilhører kjeder da)
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av newguy2468 Vis innlegg
Kunne du nevt navnene til de lokale sjappene dine? (hvis de tilhører kjeder da)
Vis hele sitatet...
Hadde jeg gjort det, så hadde det nok ikke stått i butikkhyllene så mye lengre vil jeg tro
Kunne du sendt det i en PM?
En PM hadde vært flott
Pm to the people
PM til meg og kanskje? , er jo riktig nok ganske ny innenfor pyro, så skjønner hvis dere er litt skeptiske, men kommer ikke lengre hvis jeg ikke kan jobbe med noe
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
hvorfor ikke bare sende PM til fyren og spørre om link istedenfor og forsøple tråden og bare gjøre det tungvindt for fyren?
Selger fortsatt Keten til Norge?
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Selger fortsatt Keten til Norge?
Vis hele sitatet...
har ikke sjekket i det siste men sist jeg sjekket var både likurd og keten nedlagt. keten fikk såpass pes etter 22. at jeg tviler på at han selger til norge lenger :/
Keten tror jeg er nedlagt, men har komt opp ny side med samme navn: http://www.keten.com.pl/ så kan nok være mye av det samme gamle :P

De sender til norge ja. kan vere litt problemer med å sende oksiderende stoffer. Har opplvevd at de kan svare på minuttet, men det kan også gå dager før du får svar.

Har personlig lagt inn en ordre der for ikke lenge siden, men har ikke hørt noe etter at jeg fortalte at jeg ville betale med paypal... Får vel bare vente å se, kan evt komme med en oppdatering her om det er ønskelig.
Sist endret av Pyrocake; 18. mars 2012 kl. 22:21.
En oppdatering hadde vært greit Om jeg, som tidligere har hatt samtale med PST, bestiller en kilo KNO3 og den blir stoppet i tollen. Har jeg større sjanser for å få problemer igjen da en andre tror dere?
Sist endret av PyroMartin; 18. mars 2012 kl. 23:17.
Sitat av Pyrocake Vis innlegg
Keten tror jeg er nedlagt
Vis hele sitatet...
Samme eier, samme stoffer, omtrent samme url. jaja kan sikkert kalle det mye rart, men jeg ville kalt det en oppgradering.
Er vel ikke noe problem å importere oksiderene stoffer så lenge det er forsvarlig merket og pakket.
Har noen prøvd å bestille fra hobbychemicals?
Tenker på å sette en ordre snart
Takk for svar
Bestilte 500g KCLO4 for over en uke siden, men jeg har fortsatt ikke fått betalingsinformasjonen. Han sier at han skal sende, men utsetter det hele tiden. Ellers så virker det som en seriøs side

Idag sendte jeg forresten en mail om at hvis jeg ikke får kontonummer innen 36 timer så bytter jeg butikk, får se hvordan det går da.
Sist endret av mathiasxx94; 21. mars 2012 kl. 07:56.
Det står at de bruker GLS som transportør. Vil det si at de kommer på døra? Man må betale 25% mva som vanlig?
kjedelig streiting
GLS driver ikke selv i Norge, men bruker Posten som samarbeidspartner. Så det kommer nok på postkontoret.
Sorry for offtopic men, Skal kanskje legge in en liten bestilling på chems... og jeg tenkte å kjøpe Dark Pyro / German Blackhead og denne er >1000Mesh , er det bra for flash? Hvilken aluminium er best for flash og hvilken mesh Takker for svar!
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Sorry for offtopic men, Skal kanskje legge in en liten bestilling på chems... og jeg tenkte å kjøpe Dark Pyro / German Blackhead og denne er >1000Mesh , er det bra for flash? Hvilken aluminium er best for flash og hvilken mesh Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Du vil ha minst mulig størrelse på aluen, 1000 hørtes nå veldig stort ut.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
Du vil ha minst mulig størrelse på aluen, 1000 hørtes nå veldig stort ut.
Vis hele sitatet...
Når ble 1000 mesh stort?

http://journeytoforever.org/biodiesel_mesh.html
Sitat av sven Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal ikke GD al være 2600 da?
Tenker til pottasium perchlorate flash hvis det er til hjelp Det er fra keten...
Har ingen kule mølle... så vil helst ha så fint som mulig
takk for svar også
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Skal ikke GD al være 2600 da?
Vis hele sitatet...
Ikke gått å si. Noen produsenter skrøyder på seg at deres vare er over 5000

Men 1000 er gudd det. Har det selv.
Sist endret av sven; 23. mars 2012 kl. 20:19.
Det står ikke 1000mesh, men over 1000 mesh.

1200 mesh er 12um. Så det er ikke større en ca 12um, men det kan være partikler mindre enn 12um. Det funker bra til flash.
Noen som får svar fra Keten? Sendte et par mailer for to dager siden, men har ikke fått noe svar :/
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Noen som får svar fra Keten? Sendte et par mailer for to dager siden, men har ikke fått noe svar :/
Vis hele sitatet...
send på nytt. står på siden deres at du skal sende ny mail om du ikke får svar innen 48h. bare mas litt på de, bruker å hjelpe.
Nå har jeg sendt flere mailer men fortsatt ingen svar. Det er veldig irriterende!
ja kan vere ekstremt til tider. men jeg fikk akuratt svar om at han hadde sendt pakken min. så de er vertfall i live :P
jeg fikk svar han sender ikke perclhorates da...
si ifra om pakken kommer igjennom da Pyrocake
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har peiling på hvor man får tak i Kaliumperklorat(KClO4) for tiden?