Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 12269
har en iphone x med defekt hovedkort, har kjøpt nytt på ebay, og skal bytte selv, men bare tenkte på en ting. Ødelegger jeg den gummipakningen som gjør telefonen vanntett når jeg tar av skjermen? Og er det i så fall en måte å lage en ny eller reparere den på sånn at telefonen forblir vanntett?
Du mister ihvertfall helt sikkert garantien ved å gjøre en slik reprasjon uautorisert, så om det er slik at du tror du kunne fått det fikset på nettopp garanti eller reklamasjon, så er det bok en dårlig idé å gjøre jobben selv.

Om autoriserte forhandlere kan garantere for at vanntettheten er ivaretatt villle jeg regne med, så da vil vel for en privatperson kunne holde den ved like også ved reprasjon. Problemet blir vel kanskje å teste det på en god måte.