Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4317
Leste på et annet forum at det de hadde tatt opp forholdsvis hasj og litt om andre rusmidler.
Det var 2stk som snakket om dette med hasj og rusmidler, blant annet Sturla Berg Johansen.
Mye av det han sa var direkte tåpelig og en del løgner, han viser og 0 kunnskap når det gjelder rusmidler...

Det var 2 ting jeg reagerte på, det er jo morsomt at man kan komme ut med når man er på en så stor tv-kanal som tv2. Var litt morsomt å høre på, men skal innrømme at det var litt provoserende og.

NR.1 ; "De personene jeg kjenner som har brukt cannabis, å se dem uten cannabis i 2 dager var en grusom opplevelse. Jeg har aldri sett noen så aggressive og hissige mennesker"

Vell, jeg har aldri kommet borti noen som er slik han beskriver. Ivertfall ikke pga hasj.
Har dere?
Det er vell ikke normalt å oppføre seg slik som han beskriver viss man ikke får tak i en joint?

NR.2 ; "en ecstacypille inneholder både amfetamin, heroin, ghb, kokain, lsd"

Hmm... Stemmer dette?
Tror han sa noen andre stoffer og, hørtes ut som alle stoffene som eksisterer havner i en slik pille. MEN han nevnte ikke MDMA, noe som jeg synes er litt morsomt.
Men jeg har ikke lest meg opp nokk kunnskap til å si så mye om ecstacy til å si hva det inneholder.. Men Jeg tror kunnskapen min er bedre enn hans...
Viss han har brukt så mye stoff som han påstod så burde han ivertfall hatt nokk kunnskap til å vite hva han har brukt og hva det inneholder. Ivertfall når han havner på tv og skal gi seg ut til å være en som skal fortelle om hva stoffer kan gjøre med deg. Og hvor forferdelig hans situasjon var.
Jeg trodde at alt som havnet på tv skal være kvalitetsikkret, men det er tydelig at det ikke gjelder alle evner...
Hvorfor sender de noe på tv som ikke stemmer, eller bare tar en side av en sak?
Skal ikke tv være nokså objektivt? Viss det er det rette ordet å bruke.
Viss virkeligheten hadde vært slik som media ofte omtaler det så hadde det kunn vært svart og hvitt, men slik er det ikke.
Hvorfor er de så uviktig å ta med f.eks positive sider og negative sider av for eksempel forbudet?
Media bør ta seg litt sammen, samme gjelder politikken..
Sist endret av sneipen; 28. april 2007 kl. 22:44.
Sitat av sneipen
Jeg trodde at alt som havnet på tv skal være kvalitetsikkret
Vis hele sitatet...
haha, don't make me laugh
Vet egentlig svaret. Men skreiv det for å få frem et poeng.
Sist endret av sneipen; 28. april 2007 kl. 22:53.
For det første har Sturla Berg Johansen gått på store mengder dop gjennom karrieren sin, så han veit hva han snakker om, sannsynligvis i mye større grad enn deg. Når det gjelder objektivitet på TV eller ikke er det latterlig å påstå at TV på et generelt grunnlag skal være objektivt. Hvis programmet handla om at fyren skulle fortelle om sine negative ruserfaringer for å advare folk mot det ville det vært idiotisk om man skulle ha dratt inn en junkie som forteller hvor fantastisk flott det er med dop. Forøvrig er jeg smålei av fjortiser som tror de vet alt fordi man har røyke en joint på en fest en gang. Jeg snakker ikke om deg sneipen, siden jeg ikke aner hvem du er.
Ærlig talt så er det vel mest rubbish på tv når det kommer til rusmidler, men det betyr ikke at det kan være sant, på tross av at han kanskje henviser til feil rusmiddel. Hans manglende kunnskaper om ecstasy kan være tv-sensurert grunnet norske lover, og at det skal stemme med disse. Sturla Berg Johansen har kanskje vært borti en del, men han kan bli sensurert, det er ikke totalitær yttringsfrihet på en kanal som ikke er meningen at skal være kontroversiell. Man må ta med i beregningen dette med at det de viser skal stemme over ens med hva folk -vil- se, ikke hva de bør se eller høre.
Det blir for dumt å gå ut i fra at alle er villige til å lytte når man snakker om rusmidler, og det har jeg en rekke venner som beviser ganske greit.
Hvis det er makka, heroin, ghb, brus og syre i knips så er jeg overraska over at prisen kun er 150kr stk ellers hadde man hatt _den_ party pilla med alle godsakene. Nei det er nok ikke mer enn litt dårlig pepper, mdma/mda/mde/mdbd og litt diverse flytende kjemikalier som plumbo...

Dessuten, det at sturla har vært borti litt brus og pepper så betyr ikke det at han er ekspert på samtlige droger... Han liker vel bare å åpne kjeften og få oppmerksomhet som de fleste andre.
At ecstasy inneholder mye rart er ingen hemmelighet, men de klarer jo selvfølgelig å legge skylda på de gale stoffene. LSD, GHB og heroin er _ikke_ noe som pleier å være i ecstasy-tabletter.

Det vanligste virkestoffet er MDMA, men her er en ukomplett liste over hva som kan forekomme (ikke listet etter noen spesiell rekkefølge):
Dextroamfetamin
Metamfetamin
PMA (Veldig bad!)
DXM
MDA
MDEA
Ketamin
2C-B
Koffein
Rottegift (blodfortynnende, antakeligvis bad)
Diverse dritt for å gjøre deg følelsesløs seinere (Veldig bad!)
Diverse dritt for å skape avhengighetsfølelse (Veldig bad!)

To ting som praktisk talt ikke forekommer i ecstasy-tabletter: Heroin og LSD.

Ingenting på lista er direkte sunt, men et par av dem stikker seg ut som verstinger. Hvis noen påstår det er heroin i tablettene er det som regel ketamin. Ketamin og MDMA kombinerer bra, samme samme gjelder MDA/MDEA/2C-B. Diverse amfetaminer tilsettes ofte for å gjøre ecstasy-tablettene til danseknips, men på dårligere typer er det tilsatt for å bøffe ut.
Sist endret av Nichotin; 21. september 2007 kl. 13:59.
Sitat av DonTomaso
For det første har Sturla Berg Johansen gått på store mengder dop gjennom karrieren sin, så han veit hva han snakker om, sannsynligvis i mye større grad enn deg. Når det gjelder objektivitet på TV eller ikke er det latterlig å påstå at TV på et generelt grunnlag skal være objektivt. Hvis programmet handla om at fyren skulle fortelle om sine negative ruserfaringer for å advare folk mot det ville det vært idiotisk om man skulle ha dratt inn en junkie som forteller hvor fantastisk flott det er med dop. Forøvrig er jeg smålei av fjortiser som tror de vet alt fordi man har røyke en joint på en fest en gang. Jeg snakker ikke om deg sneipen, siden jeg ikke aner hvem du er.
Vis hele sitatet...
Selv om han har brukt mye dop gjennom livet betyr ikke det at man plutselig er kunnskapsrik og kan alt om stoff.
Det han nokk vet er hva stoffer kan gjøre mot deg viss man misbruker de, eller bruker de pga man prøver å glemme problemene\sorgene man har i det virkelige liv.
Men det gjør ikke en person til en ekspert, da kan man si at alle rusmisbrukere er meget kunnskapsrike og kan alle aspektene i et stoff. Det er vell på en måte de som vett minst om stoffene utenom hva de kan gjøre med deg etter de har gjort feilen selv...
Jeg synes og det er feil er å skylde på stoffene når man har et problem eller har hatt et problem med stoffer. Flesteparten av befolkningen som holder på med stoffer, samme om det gjelder røyk eller heroin bør lære seg risikoene man utsetter seg for når man ''leker'' med de. Slik hører man sjeldent i media, det er som regel stoffene som tar skylden og personer gir på en måte fra seg ansvaret.
Og for å ta opp en liten ting til, snakket han noe spesielt om alkohol?
Jeg følte de uskyldig gjorde alkoholen, at det er en måte et ritualer ungdommer bruker for å føle at de har blitt voksne tviler jeg ikke på. Men det gjør alkohol til et uskyldig rusmiddel. Alkohol setter og personer i fare. Jeg føler viss media tar opp en sak som er relatert med alkohol så er det personene det involverer sin skyld, og ikke alkoholen selv.
Hvorfor er alkohol så akseptert når det skaper så mye problemer?

Jeg sier ikke tv skal være objektivt sjenerelt, men bør. Spesielt når man tar opp div saker så bør man holde seg nøytral og ta opp flere sider. Ikke bare en, pga da stemmer det ofte ikke.
Viss det hadde vært slik som media ofte forholder seg til rusmidler så hadde alle havnet på gata. Det er ofte dårlig informasjon viss det har skjedd feks ei ulykke som et eller annet rusmiddel er involvert i så skrives det narkotika. Narkotika er er begrep som er misbrukt til de grader. Viss man ser en tittel som sier ''En mann som gikk på narkotika gikk amok'' det er så mange rusmidler med forskjellig virkning at man burde snart greie å skrive hva rusmiddel det var snakk om.
Jeg sier ikke at en junkie som sier hvor fantastisk det er med rusmidler burde vært der. Men måten de fremhever sakene på er ofte trangsynt og feilaktig informasjon.
Ofte er skader som følge av ulovlige rusmidler et produkt av forbudet, hvor ofte får man lese det? En som har undersøkt helheten kunne vært med i programmet.
Men som sagt dette er et underholdningsprogram.

Barn og rusmidler har ingenting å gjøre sammen...
Men for å prøve å være realistisk så kommer 14isser til å teste ut rus uansett. Man greier ikke å hindre alle 14isser til å holde seg unna. Men man bør gjøre det lettere og få tak i troverdig\sakelig informasjon slik at flere får kunnskap om hva de putter i seg...
Og viss man skriver om feks hasj fører til heroin, at man blir sløv en måned etter ett trekk
osv så vil jeg tro at det nesten virker mot sin hensikt. Og slik informasjon er ikke sann heller...
Informasjonen bør bli delt mer opp og ta opp de forskjellige aspektene som stoffene har, og ikke bare ta alt i et og si at man havner i helvete viss man så mye som rører de.
Hvor troverdig er det? Selv om risikoen for å havne i problemer er der.
knips inneholder heroin og pepper som oftest... Hvis det er syre i det så er det vel noen helvetes piller. men hadde en kompis som mekka det, og han rota mye rart oppi det...
men sjekk ut www.pillreports.com
Som oftest heroin i knips? Den var ny...
Curned: Errr... Du har visst misforstått ganske saftig her. Man pleier ikke å putte hverken LSD eller heroin i ecstasy. Hvis du har kommet over piller med LSD eller heroin i, fatter jeg ikke hvem som har laget dem, for det blir bare dyrere for produsenten og straks de får et dårlig rykte blir de ikke solgt.

pillreports er vel antageligvis ganske kjent på forumet nå uansett, ingen vits i å poste link.
Sist endret av Nichotin; 21. september 2007 kl. 13:22. Grunn: Fjernet quote
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av Curned
knips inneholder heroin og pepper som oftest... Hvis det er syre i det så er det vel noen helvetes piller. men hadde en kompis som mekka det, og han rota mye rart oppi det...
men sjekk ut www.pillreports.com
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket ut www.pillreports.com og jeg fant ikke en eneste testet pille som inneholdt heroin
Sikker på han ikke mente at ecstasy er like gale som alle de andre til sammen/eller at ecstasy er verre.
At det ikke er bokstavelig talt alle tingene i pillen, men en måte å si det på for å understreke at ecstasy er farlig?
Nå vet ikke jeg noe om de forskjellige stoffene men var bare en tanke jeg fikk da jeg leste hva han hadde sagt.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Snodig diskusjon..

Jeg skjønner godt hvorfor trådstarter reagerte på disse utsagnene. Om dette er direkte sitat - er - det feilaktig rusmiddel propaganda som (nesten) til og med polititet holder seg for god til å gjøre.
Èn ting er hva de gjorde, men jeg vet at politiet har strammet beltet, og leverer mye mer korrekt rus-informasjon på skolene rundt om i landet, nå enn noen gang tidligere.

Da mener jeg også at Sturla Berg Johansen - som da har såååååååå mye erfaring med dop, "der de fleste "bot og bedring" innspillningene ble laget i kokain rus." (sitat fra SBJ) - bør holde seg for god til å feilinformere folk og stå der som en "Tittentei" å fortelle hvor farlig Narkotika er og at man blir 'inzane' om man ikke får tak i hasj etter ett par dager.
At han nå (4-5 år siden) har kommet seg ut av det, er jo vel og bra - men da burde han også VITE bedre enn å misinformere det norske land, slik at de som faktisk ENDA sitter å tror at man inntar hasj igjenom sprøyte - faktisk får påslag for å forsette å berette slike usannheter.
Jeg hørte senest i forgje uke om en en mor som hadde funnet hasj sprøytene på låven, der de hadde ringt til politiet og de ikke kunne gjøre noe fordi - de aldri kunne bevise hvem det var sine.
(Hasj sprøytene - ser jeg for meg er : Slitne gammle flaske bonger O.L)
(Dette var noe jeg overhørte i praksis hos en mor som har en sønn som tidligere røykte hasj.)

Det viser bare at TIL OG MED når foreldre er klarover rusproblematikken - har de ikke anelse om hva det egentlig er for noe.
Noe jeg selv synest er utrolig slappt i dagens samfunn.
Da en PC og INET er begge deler et hjelpemiddel som finnes i de millioners hjem - er det slappt om man ikke faktisk setter seg inn i rusmidlene og ikke minst rus problematikken som er i landet.

Om Rusmidler -kun- hadde gått på folkemunne - ville det ha vært så mye feil info, som det var på slutten av 90 tallet (For min del).
Internett hadde jeg - men det var få "trusted sites", der Erowid's sider var et unntak og ble studert X antall ganger..
Jeg mener, om man har oppegående foreldre, ville nok kunnskapen generelt sett vært rikere enn hva den nå er. Noe som kanskje gjør at TV2 faktisk er nødt til å sensurere evt. ord eller utsagn somer påstått tidligere i tråden.

Jeg så ikke innslaget så jeg vet ikke -hva som egentlig har blitt sagt- eller om dette er sitater basert på hukomelsen til trådstarter.

Uansett, når man skal utale seg om Narkotika på TV, noe faktisk mange har gjort og fremdeles gjør og ikke minst kommer til å gjøre, bør det være ganske klart at, dette evt. var basert på egen erfaring o.l..
Om Sturla Berg Johansen faktisk hadde tatt seg det bryet å sjekket opp i f.eks akkuratt det Worner sier, hadde han nok visst at det _ALDRI_ har vært påvist Heroin i noen som helst beslaglagt eller Testet ecstasy tablett som har vært ment for det sotre og det hele markedet i verden.
Dette gjelder også LSD.
GHB den var ny, og har pr. dags dato ikke hørt at noen påstår at det finnes GHB i Ecstasy - som der igjen Ecstasy egentlig ikke er noe annet en ett ord for sensasjon eller glede*?(ekstase) Stemmer ikke dette.
Det var vel igrunn og bunn bare en kar fra USA, som solgte MDMA pulver som tuppevare i en lang periode - før det ble så stor forespørsel etter dette stoffet.
Det måtte da ha et navn, der Ecstasy fallt naturlig - nettopp fordi det beskrev hvordan og hvilken sinnstilstand man var i etter inntak av MDMA!
Så begynte andre å slenge rundt seg med tabletter, og innprente gøyale merker for å introdusere disse til et yngre marked, hvor det ble solgt som varmt vetebrød.

Etter at stoffet MDMA ble ulovlig, kom det også ganske mange andre "produsenter" som produserte billig og hurtig falske tabletter

Det som Nichotin skriver er helt korrekt(desverre (misforstå meg rett) - da han har listet de mest vanligste virkestoffene i dagens Ecstasy tabletter.

Trådstarter beskriver en irritasjon til feil informasjonen, noe jeg støtter han helt og holdendt ut på.
Jeg er lei av at profilerte - kjente mennesker kan gå ut å misinformere.
Om de så har levd et hardt liv, så må de for faen enten holde kjeft om det, eller stå frem og fortelle fulle og hele fakta. Om dette da går i mot Norges lover, vet jeg ingenting om - men regner nå med at det skal være lovlig å komme med korrekt informasjon, eller i såfall være konkret på at dette er HANS EGEN ERFARING.

Jeg har sett folk bli på "tuppa" etter 1 dag uten hasj, men det vil ikke si at de stryker med fordet om.
Senest forgje uke var jeg vitne til at en mann som har røykt i 30 år, nærmest gråt fordi det ikke var noe som helst (utenom "tørrokk") på markedet. Men dette er jo helt inviduelt og denne karen har også endel andre problemer å slite med.
Så det å legge all skylden over på hasj blir feil. Uten å ufarliggjøre hasj på noe som helst måte..

Vet ikke om jeg får poenget mitt tydelig nok frem her - ettersom jeg selv føler det som en mer rotete post enn vanlig
Feil informasjon, Tittentei og den generelle norske manns kunnskap om Narkotika er hva jeg retter min misnøye mot.
Narkotika er og blir en folkesykdom - jeg desverre ikke klarer å se noen vinne over. Med mindre vi blir satt en eller annen microchip på, der vi er overvåket 100% av tiden man lever -bla bla bla- SF!!

Uansett -- Ville bare også legge ved at da det først gikk opp for Sturla Berg Johansen hvor på kjøret han egentlig var.
Satt han 2 rader bak en bekjent av meg på flyet hjem fra Spania (om jeg husker riktig, om det ikke var en av de spanske øyer). Der overskriftene i avisen var - TV KJENDIS GIKK AMOKK PÅ FLY!!
Han ble visst nektet servert mer alkohol og gikk amokk på flyet og sto å skreik - VET DERE IKKE HVÈM JEG ER-?!.
Politet sto allerede klar på bakken, og fikk dratt han med seg ut og på glattcellen.
Om han skal være så forbanna positiv til alt - kan han jo vinkle det som at han i allefall var første mann ut av (de evig lange) flykøen.
Merker selv at jeg blir litt agressiv de første dagene uten tjall, men ikke verre enn småirritasjon (må holde meg unna cs i de dagene )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke hørt noe sånt bull i hele mitt liv! Alle di folka jeg kjenner som bruker knips og får tak i det i store kvanta, og megselv har aldri hørt eller sett eller testa knips med smack eller syre i, verste tullet jeg har hørt. Pepper er en ting, men det suger så..
Sitat av speq
Om Sturla Berg Johansen faktisk hadde tatt seg det bryet å sjekket opp i f.eks akkuratt det Worner sier, hadde han nok visst at det _ALDRI_ har vært påvist Heroin i noen som helst beslaglagt eller Testet ecstasy tablett som har vært ment for det sotre og det hele markedet i verden.
Vis hele sitatet...
http://www.ecstasydata.org/results.p...ield=Substance

Kan ikke det kalles heroin da?
Det er lite som skiller mellom Fentanyl og Heroin effektsmessig, så vidt jeg har forstått har Fentanyl litt flere negative effekter enn Heroin og ikke like mye positive. Euforien i en Fentanyl-rus skal være svakere samtidig som den er mer avhengighetsdannende. Reaksjonen på Heroin kan også forandre seg etter å ha brukt Fentanyl. Det var for noen år siden frykt for dette i stoffet i nettopp Ecstacy-piller, dette fordi Fentanyl er billig å produsere. Men allikevel, SBJ ramset jo opp alle stoffene han kom på i farten, hvis han hadde ment Fentanyl så skulle han sagt Fentanyl, og ikke Heroin.
Tydelig at sturla ikke har helt snøring, og når man vet så forbanna lite om dop, så bør man holde kjeft i media vertfall..og ikke spre sånt vas. Men det er godt mulig at UMN(f.eks), eller andre anti organisasjoner, eller for den saks skyld snut.. Har bedd han gå ut og skremme vannet av den norske befolkning.

Skjønner det vertfall sånn at han har vært ute en vinternatt før, og da burde han vite at knips inneholder vanligvis MDMA og ikke alt det der på en gang...

Dårlig amf i knpis forekommer, men ikke så ofte lenger, da dette gjør varen lite selgbar..

Heroin i knips har jeg hørt om en gang.. Det var noen hvite motorola som var på markedet rundt 2000 - 2001. En labanalyse bekreftet dette.

Syre har jeg aldri hørt om i knips.. Mange mener at de har spist knips med syre i men det er feil. Man kan få halliser av andre ting enn syre, og MDMA rusen i seg selv kan være psykedelisk. For en knips rus er aldri den samme.. omgivelser, humør og sånne ting er 90% av rusen. Dessuten varer en knips rus i 2-3 timer, mens LSD i 10-12 timer.. Enkelte knips inneholder PXP, et psykedelisk stoff, men er uansett ikke det samme...

Cola i knips blir bare for dumt... Da dette er like dyrt som uran.
PXP? Uhm... Du mener vel DXM?
PCP? Lite forekommende i Norge/Europa hvertfall.
Ketaminens bedøvende virkninger har fått skylden for myten om heroin i ecstasy.

http://www.thegooddrugsguide.com/ecstasy/faq.htm
Sitat av Nichotin
Fentanyl, metylfentanyl (syntetisk heroin, antakeligvis bad)
Vis hele sitatet...
Heroin?? Da jeg fikk det på sykehuset før en opperasjon, sa de at det var noe alla morfin, bare sterkere. kan hende de ikke ville at jeg sulle vite hva det egentlig var.
Sitat av Dr.Gonzo
Heroin?? Da jeg fikk det på sykehuset før en opperasjon, sa de at det var noe alla morfin, bare sterkere. kan hende de ikke ville at jeg sulle vite hva det egentlig var.
Vis hele sitatet...
Heroin er jo noe à la morfin, det heter jo tross alt diacetylmorfin. Correct me of I'm wrong.
Fra wikipedia:

"Once in the brain, heroin is rapidly metabolized into morphine by removal of the acetyl groups. It is the morphine molecule that then binds with opioid receptors and produces the subjective effects of the heroin high. Heroin is therefore a prodrug."
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fentanyl kommer ofte i plasterform, så det slippes litt og litt. Dette kan være mer hensiktsmessig enn morfin rett i blodet ved f.eks. sykehusopphold som Dr.Gonzo nevner.
Om ikke det var heroin, så var det vertfall et slags opiat..

Ja mente pcp...skrive feil... er vel det som blir kalla englestøv om jeg ikke husker feil...
men som slaktern sa, det forekommer lite her i europa.. Vet ikke om det er U.S produserte kanskje...