Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11386
Unge venstre er for. Sveinung rotevatn er genial i rusdebatter.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Er det bare jeg som er i mot legalisering her eller?
Vil dere virkelig at alle skal gå rundt halvsløve hele tiden av døgnet?
Vis hele sitatet...
Er du seriøs nå?
Sier du dette fordi du sitter og drikker hele dagen siden alkohol er lovlig?
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Er det bare jeg som er i mot legalisering her eller?
Vil dere virkelig at alle skal gå rundt halvsløve hele tiden av døgnet? Kjøre 20km/t i trafikken og gi faen i hva som skjer rundt dem?

Hvis det blir legalisert tror jeg neppe folk kommer til å ha de samme grensene de har i dag når det gjelder røyking, hvor mye, hvor ofte, når på døgnet etc.

Jeg forstår at det er mange fine sider med legalisering av cannabis, bla at du slipper å få tilbud om andre stoffer nå du handler av dealer, du er sikker på at det du får ikke noe dritt du kan bli syk av, du slipper å gå gjennom kriminelle miljøer osv.

Og selv om det fungerer for Nederland, tror jeg neppe det kommer til å fungere for Norge, rett og slett fordi vi har for mange drittunger som glorifiserer røyking og syns det er supah cool.
Vis hele sitatet...
Akkurat som alle går rundt og er høye på bensin og drikker seg fulle hver dag fordi det er lovlig.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er du seriøs nå?
Sier du dette fordi du sitter og drikker hele dagen siden alkohol er lovlig?
Vis hele sitatet...
Du skjønner jo at det er tusenvis av folk som røyker hver dag selv om det er ulovlig.

Fordi cannabis er jo ikke så farlig som alkohol! Og da er det greit å røyke hver dag så klart. Hvor mange tror du ikke hadde røyka hver dag om det hadde blitt lovlig da?
"Vi er alle sosialdemokrater"
Det er slik at uansett hvilket parti du stemmer på vil nesten alle være nyanser av hvordan det er nå, altså vil man ikke se en gigantisk forskjell i hverdagen hvis vi hadde hatt Rødt som det største partiet og det plutselig hadde skiftet til FRP.

Synes det er helt idiotisk og på jordet at folk sier ting som at de som vil ha legalisering er grunnen til at det ikke er legalisert. Grunnen til at det er ulovlig er at de lovene bestemmes av Stortinget som er bestemt av folket som ikke har grunnlag for å vite om det er best med legalisering eller ikke etter grundig hjernevasking i skolen.

Bare tenk på hva din mening hadde vært hvis du aldri hadde brydd deg om å se ting i dybden og aldri gått inn på freakforum eller Erowid eller hva slags faktasider du ser på, da hadde nok du og hatt en veldig trangsynt mening.

Konklusjon:
Det er bare fint om du stemmer på MDG bare fordi de vil legalisere (selv om det hadde vært enda bedre om du hadde satt deg litt mer inn). Det vil ikke bli noe særlig forandring i det daglige livet uansett om de hadde fått mange stemmer, bortsett fra at cannabis hadde vært ett skritt nærmere å være legalisert.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Du skjønner jo at det er tusenvis av folk som røyker hver dag selv om det er ulovlig.

Fordi cannabis er jo ikke så farlig som alkohol! Og da er det greit å røyke hver dag så klart. Hvor mange tror du ikke hadde røyka hver dag om det hadde blitt lovlig da?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror alle at cannabis ikke er skadelig. Sitter man med den innstillingen så er du en idiot. I moderate mengder så trenger det ikke å være farlig. Har sett folk fått utløst psykoser pga ett trekk. Såklart det skjer sjeldent, men bare den faktoren gjør det farlig. Det er også lett å bli apatisk/depressiv når man røyker cannabis tror jeg. Akkurat som alle andre rusmidler, så er det moderering av middelet som er grunnen til at det er farlig. Jeg sier dette pga. Jeg begynner å merke de fysiske bivirkningene av rusmidler selv, pga en idiotisk holdning til rusmidler.
Sist endret av kimmy9gga; 16. august 2013 kl. 00:16.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hvorfor tror alle at cannabis ikke er skadelig. Sitter man med den innstillingen så er du en idiot. I moderate mengder så trenger det ikke å være farlig. Har sett folk fått utløst psykoser pga ett trekk. Såklart det skjer sjeldent, men bare den faktoren gjør det farlig. Det er også lett å bli apatisk/depressiv når man røyker cannabis tror jeg. Akkurat som alle andre rusmidler, så er det moderering av middelet som er grunnen til at det er farlig. Jeg sier dette pga. Jeg begynner å merke de fysiske bivirkningene av rusmidler selv, pga en idiotisk holdning til rusmidler.
Vis hele sitatet...
Men du er enig i at det er et mye bedre medisin alternativ enn mange av dagens piller, som nærmest blir kastet etter de syke? Er ikke helt frie for risikoer de heller.

EDIT: Noe artig jeg kommer over her om dagen var en fin og positiv artikkel i illustrert vitenskap om cannabis brukt som medisin.
Sist endret av OberstApfel; 16. august 2013 kl. 00:23.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hvorfor tror alle at cannabis ikke er skadelig. Sitter man med den innstillingen så er du en idiot. I moderate mengder så trenger det ikke å være farlig. Har sett folk fått utløst psykoser pga ett trekk. Såklart det skjer sjeldent, men bare den faktoren gjør det farlig. Det er også lett å bli apatisk/depressiv når man røyker cannabis tror jeg. Akkurat som alle andre rusmidler, så er det moderering av middelet som er grunnen til at det er farlig. Jeg sier dette pga. Jeg begynner å merke de fysiske bivirkningene av rusmidler selv, pga en idiotisk holdning til rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at cannabis er farlig, hvis du ser første posten. Var bare ironisk på siste posten min som svar til han andre fordi folk faktisk tenker at cannabis ikke er farlig og det er bare å røyke i ett sett. Og hvis de legaliserer det kommer folk hvertfall til å røyke i ett sett.
Men det er mange bivirkninger av cannabis som du sier, både fysisk og psykisk
Jeg vil ha et parti som vil legalisere MDMA, som er mindre farlig enn cannabis - helhetlig. I forhold til denne statistikken http://tjomlid.com/2011/02/20/ny-stu...sy-er-ufarlig/

(ikke artikkelen men bildet, årker ikke å lete etter studien)

Så lenge man bruker det med omhu
Syns det er bedre å stemme på et parti pga legalisering enn å stemme på noen fordi de ønsker å fobedre samfunnet med med å kutte toppskatten med 0,5% eller andre beskjedne tiltak. Serr, who gives a shit. En total omgjøring av narkopolitikken vil ha mye større innvirkning på samfunnet, og ikke minst penger, enn hva Høyre's eller Ventre's miniscule endringer i økonomisk politikk vil. Dessuten, er man for legalisering av narkotika er nok enig i mye av det venstre, eller FRP synes.
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Men du er enig i at det er et mye bedre medisin alternativ enn mange av dagens piller, som nærmest blir kastet etter de syke? Er ikke helt frie for risikoer de heller.

EDIT: Noe artig jeg kommer over her om dagen var en fin og positiv artikkel i illustrert vitenskap om cannabis brukt som medisin.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i.
Stem Venstre.
Sitat av Membranplan Vis innlegg

Med fokus på USA, som jo dessverre er der det meste av fokus ligger, har jo de i løpet av 20 år åpnet for lovlig medisinsk cannabis i 20 stater. Dette i seg selv tilsier at de erkjenner visse bruksområder, i stedet for å sende ut den samme skremselsporpagandaen. Husk også på at for en måned siden ble det stemt frem en lov i både washington og colerado, som setter cannabis på like linje som alkohol.
Vis hele sitatet...
På den annen side; jeg kjenner ikke Washington og Colorado spesielt, men i store deler av USA vil likestilling med alkohol medføre:
- 21 års aldersgrense
- bøter opp mot $300 (ca 2000) for mindreårige som konsumerer
- forbud mot å kjøpe cannabis hvis du har mindreårige i bilen
- forbud mot å konsumere cannabis på offentlig sted
- forbud mot å være påvirket av cannabis på offentlig sted (og for alkohol blir dette mange steder håndhevet langt strengere enn her til lands)