Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 6945
Tenkte på et lite eksperiment her...

Hva om man koker opp en liter f.eks Vodka til 80C, fordamper alkoholen og fanger den med et destilasjons apperat. For så å på en eller annen måte få gjort om den rene alkoholen til pulverform, så man kan snorte det?
Eneste måten jeg kan tenke på er jo å putte det i fryseren, noen andre forslag?
Vil dette i det hele tatt funke?
jævlig store mengder man må innta da, med tanke på at når du skal være ganske så full har du en promille på 1,5 promille alkohol i kroppen din... men interessant å høre om noen vet noe om dette :P
Sist endret av Madusius; 30. mai 2008 kl. 18:01.
Men du klarer jo ikke få etanol til å bli "pulver" uansett.. Så da er du jo like langt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Alkohol er opprinnelig en klar veske, du kan ikke lage et pulver av det. Alkohol fryser ikke til is heller (alkoholer og glykoler blir brukt til anti-frost), så den ideen må du nok også kassere.

Så i bunn og grunn: Det er omtrent umulig for en privatperson å lage et pulver av alkohol, men slimhinnene kan innta ganske mye pga den tynne huden der. Så teknisk sett vil man kunne ta til seg alkohol via slimhinnene i bihulene.
Som matthiesen sier.

Det du derimot kan er jo å koke opp til 80 grader med 96 % og så hyperventilere over kjelen. Ser dog ganske teit ut på vorspiel.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Elefanten
Som matthiesen sier.

Det du derimot kan er jo å koke opp til 80 grader med 96 % og så hyperventilere over kjelen. Ser dog ganske teit ut på vorspiel.
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om eksplosjonsfaren..

Turbolego: Se der ja, det produktet visste jeg ikke om.

Men, dette er ikke "pulveralkohol" på samme måte som at 2c-b/lsd/amfetamin etc er et pulver:
Alkoholet blir absorbert av et sukker kalt cyclodextrin,
så om alkoholet er aktivt mens det er absorbert av pulveret er en annen sak.
Jeg tviler på det, ettersom cyclodextrin kan brukes til å immobilisere farlige kjemikalier ved at det ringformede molekylet omslutter det farlige stoffet.

Edit: Ja jeg vet at alt fryser om du har kald nok temperatur (Celsius -273.15 eller 1 kelvin), og burde kanskje spesifisere at alkohol kan fryse, bare det er kaldt nok.
Sist endret av Dodecha; 30. mai 2008 kl. 18:17.
La oss si at man var istand til å drikke(?) alkohol igjennom nesen. Ville opptak fra slimhinnene være en mer økonomisk måte å bli full på?
Trådstarter
Sitat av Dodecha
Alkohol er opprinnelig en klar veske, du kan ikke lage et pulver av det. Alkohol fryser ikke til is heller (alkoholer og glykoler blir brukt til anti-frost), så den ideen må du nok også kassere.

Så i bunn og grunn: Det er omtrent umulig for en privatperson å lage et pulver av alkohol, men slimhinnene kan innta ganske mye pga den tynne huden der. Så teknisk sett vil man kunne ta til seg alkohol via slimhinnene i bihulene.
Vis hele sitatet...


Må rette deg litt der.
Alkohol (etanol) fryser faktisk til is, men har et frysepunkt på -114 grader, så noen vanlig fryser hjelper lite.
braniac hadde ett eksperiment hvor de brukte alkohol av ett eller annet slag på stenene i saunaen. Det funket forholdsvis bra (Såvidt jeg husker).

Murloc: Dæven, jeg skulle likt å være på ett vorspiel der noen satt med ett sugerør og sniffa sprit. Det hadde vært underholdning i seg selv å sett på
Sitat av Dinithion
braniac hadde ett eksperiment hvor de brukte alkohol av ett eller annet slag på stenene i saunaen. Det funket forholdsvis bra (Såvidt jeg husker).

Murloc: Dæven, jeg skulle likt å være på ett vorspiel der noen satt med ett sugerør og sniffa sprit. Det hadde vært underholdning i seg selv å sett på
Vis hele sitatet...
Husker den episoden... Men jeg vet ikke om det var veldig RIMELIG akkurat. Han blei full, etter to flasker sprit. Spørs om en ikke burde satse på å drikke en i stede.
Sitat av Kix
Husker den episoden... Men jeg vet ikke om det var veldig RIMELIG akkurat. Han blei full, etter to flasker sprit. Spørs om en ikke burde satse på å drikke en i stede.
Vis hele sitatet...
Joa, men hva om det satt 10stykk i saunaen? Lurer på om alle hadde blitt fulle, eller om de hadde "brukt opp" alkoholen..
Sitat av Dinithion
Joa, men hva om det satt 10stykk i saunaen? Lurer på om alle hadde blitt fulle, eller om de hadde "brukt opp" alkoholen..
Vis hele sitatet...
Dette er et meget interessant spørsmål. Man må vel regne ut hvor mye av alkoholen som går til spille og hvor mye som blir tatt opp av en person.
å faktisk drikke sprit igjennom nesen kan man dø av,det går bokstavelig rett i hjernen.
Tror de fleste hadde gitt opp å sniffe da jeg tror alle her vet hvor vondt det gjør i halsen av å drikke rent!
Trådstarter snakker jo om å pulverisere alkoholen på en eller annen måte! Den videoen som Turbolego linket til, kan eventuelt sniffes! Selv om det er -18 C i pulveret.

Mener å ha sett en dokumentar om noe som er mer eller mindre utbredt i England. En slags gass som folk satt på barer å sugde på!
Det som går, og blir brukt, dog i liten grad, er å inhalere alkoholdamp. Lungene tar opp alkoholen meget effektivt, og man skal trenge en mye mindre mengde enn ved å drikke alkoholen. Samt at bakrusen skal visst nok være redusert.

Finnes egne maskiner for dette, men bør ikke være vanskelig å lage noe selv.
Synes å huske å sett en video hvor de snortet en teskje med 60% og to teskjéer var visst nok til at de faktisk ble ganske påvirket, om videoen var seriøs har jeg ingen aning om.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av mr 50-50
å faktisk drikke sprit igjennom nesen kan man dø av,det går bokstavelig rett i hjernen.
Vis hele sitatet...
nei det går rett i blodet. altså ikke rett i hjernen. går ikke noe fortere i hjernen om man tar det i nesen enn å putte en tampong dyppa i sprit i rumpa. er bare en myte
Funker det da å trekke en tampong full i sprit å stappe den opp i ræva? Siden det vist nok skal fungere i nesen også? (Ikke med tampong i nesen selvfølgelig).
Sitat av Insanity
Funker det da å trekke en tampong full i sprit å stappe den opp i ræva? Siden det vist nok skal fungere i nesen også? (Ikke med tampong i nesen selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Ja, det skal funke det. Har dog aldri prøvd (og har ikke spesielt lyst til å prøve heller).
Sitat av Hansix
Tror de fleste hadde gitt opp å sniffe da jeg tror alle her vet hvor vondt det gjør i halsen av å drikke rent!
Vis hele sitatet...
Vondt av å drikke reint? Da håper jeg du snakker om 96%, men det gjør jo ikke akkurat vondt heller?
Du kan jo prøve å fryse ned alkoholen(med veeeldig lav temp.) å snorte isbitene.
Så lenge alkoholen blir intatt på et vis bør det jo fungere. Ikke vet jeg, liker heller å drikke det.
om du er så gnien så kan du jo ta ei sprøyte med rå lite sprit i og sett deg et "skudd"
funker vell sikkert etter 2-3 min, dør vell sikkert av det?
Sitat av christian.!.!
om du er så gnien så kan du jo ta ei sprøyte med rå lite sprit i og sett deg et "skudd"
funker vell sikkert etter 2-3 min, dør vell sikkert av det?
Vis hele sitatet...
Funker fett det. Trenger bare noen ml har jeg fått høre av en som dreiv med det før.
Det er fult mulig og sniffe alkoholdamp uten noen maskiner eller noe fancy utstyr, men nå husker jeg ikke heelt hvordan vi gjorde det. Vi tok et vanlig shote glass og helte litt 60% oppi det, så tente vi fyr på det og holdte glasset opp ned med handa fremfor åpningen av glasset. Så ventet vi noen sekunder så alkoholen ble til damp, satt nesen mot handa og løftet glasset litt opp fra handa og sniffet.

Jeg var ganske beruset da vi gjorde det så det er mulig jeg tar feil.
Men drikk heller alkoholen, det kan fort gå galt når du sniffer den.
har prøvd og sniffe vanlig Vikingfjord sprit, vi bare helte litt på bordet og snorta det med sugerør... det svei som faen, men vi ble drita da...
grunnen til det tror jeg er at spriten er så sterk så du "ødelegger" den tynne huden i nesa, så spriten går rett i blodet/huet på deg... var noen som begynte og blø litt neseblod ogsa
Folkens, la meg komme med et forslag:

Du skal ikke sniffe alkohol i sin væske-tilstand opp gjennom nesa. Som nevnt tidligere i tråden, er alkohol i sin kjemiske egenskap et løsemiddel, på lik linje med vann.

Akkurat samme som at det ikke er behagelig å sniffe vann gjennom nesegangen, er det like lite behagelig å sniffe alkohol.

Når kroppen føler slik ubehag som beskrevet, er det et tydelig tegn på at det ikke skal eksperimenteres med flere ganger, ihvertfall ikke frivillig - med mindre nesa di skal straffes mest mulig, da kan det vurderes...
Sitat av hyys
Mener å ha sett en dokumentar om noe som er mer eller mindre utbredt i England. En slags gass som folk satt på barer å sugde på!
Vis hele sitatet...
Det var ikke bare vanlig sambuca gass? Dette selges i Norge også på polet og på utesteder.

F.eks
http://www.youtube.com/watch?v=se42dyN2C8Q
http://www.youtube.com/watch?v=iDb-wpadbvI
Sist endret av piuu; 31. mai 2008 kl. 15:30.
piuu:

det virka utrolig morsomt

Har du prøvd det selv, isåfall hva merket du av det?

(paranoy lyst til å teste sambuca gass)
Sitat av mr 50-50
å faktisk drikke sprit igjennom nesen kan man dø av,det går bokstavelig rett i hjernen.
Vis hele sitatet...
Så du tror ærlig att ved å stikke fingern langt nok inn i nesa kan du ta direkte på hjernen din uten å måtte gjennom noe vev, brusk eller bein?
Sitat av paranoy
piuu:

det virka utrolig morsomt

Har du prøvd det selv, isåfall hva merket du av det?

(paranoy lyst til å teste sambuca gass)
Vis hele sitatet...
Gjorde det ofte når vi var i Danmark før, da steller de i stand hele greia for deg. En liten tallerken, et whiskeyglass og et annet glass, en serviette og et sugerør, samt sambuca. Dette er en vanskelig måte, men samme som på vidoen. De bruker to glass til å samle gassen, slik at den kan innhaleres etter shoten.

En enklere, men mindre kraftfull er bare å bruke et vanlig shoteglass. Hell oppi sambucaen, sett fyr på den, hold hånda over glasset slik at glasset suger seg fast i håndflata. Slipp og sug inn. Dra shoten i deg.

Sambuca er forresten en uffattelig god sprit. Den smaker lakris og gir ikke den vanlige kvalme vodkasmaken.

Men pass på å gjøre det riktig, se hvor galt det gikk her:

http://www.break.com/index/hotshot.html
http://www.break.com/index/shotonfire.html
Sist endret av piuu; 31. mai 2008 kl. 15:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leste noe om at prins Harry sniffet vodka.

vet ikke om alt skal tas for god fisk, men her er iallefall linken:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/k...cle1374734.ece
Jeg har sniffet vodka. Det gjorde jævlig vondt i nesa, og ga ikke nevneverdig rus.
Vil ikke anbefalle det...
Jeg føler det er på sin plass og legge til at å skyte sprit i blodet er livsfarlig.
1. Litt for mye, kan føre til fatale konsekvenser. Ja. Død er blandt dem.
2. Det blir umulig å pumpe deg hvis du skulle klare å få i deg for mye.

Derfor, hold dere unna!
Sitat av Restyle
2. Det blir umulig å pumpe deg hvis du skulle klare å få i deg for mye.
Vis hele sitatet...

blir jo umulig og pumpe deg om du sniffer spriten og .
men er såklart mere skummelt og skyte den ja!
Sitat av christian.!.!
blir jo umulig og pumpe deg om du sniffer spriten og .
men er såklart mere skummelt og skyte den ja!
Vis hele sitatet...
Delvis enig.
Ved å skyte spriten får du det rett i blodet.
Det gjør man ikke nødvendigvis ved å snorte det. " Tilsier min logiske sans "
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvis du sniffer vodka så er en teskje nok
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...hp?artid=35690
Sist endret av Lil J; 26. oktober 2011 kl. 14:46.
Greit nok at sniffing av sprit kan gi billig rus, men sannsynligheten for å føkke opp nesegangene er også ganske stor. En vesentlig mindre ufarlig metode, skjønt ikke like økonomisk, er å drikke den pisslunka. Væske som holder kroppstemperatur tas fortere opp i kroppen, og man blir fortere full... Dog, man får også vesentlig mindre kontroll på mengden.
Har sniffa ølskummet som kommer når man åpner en halvliter, good times. Men ville ikke anbefalt å innta alkohol via nesa uansett.
Det beste, tryggeste er jo å drikke det.
Man vet jo at det funker og.

Ville ikke satsa på å sniffe alkohol, hverken i "vanlig" form eller i form av isbiter eller hva pokkern det var snakk om. Kan ikke forestille meg det er bra å dra ting som holder mange mange minusgrader opp i nesa.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Kan ikke forestille meg det er bra å dra ting som holder mange mange minusgrader opp i nesa.
Vis hele sitatet...
Brainfreeze?
prøv og skyt det eller ta det i ræva forstede for da får du ivartfall bra effekt! herregud skal man ha alkohol hvorfor ikke nyte det på den måten det smaker best?
Vodka smaker jo ikke akkurat godt da.
Sist endret av Lil J; 26. oktober 2011 kl. 20:27.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Vodka smaker jo ikke akkurat godt da.
Vis hele sitatet...
Kjøper du vodka som koster litt mer enn Karnikowa, så smaker det så si ingenting. Vodka er vel det brennevinet med minst smak.
vel vis man ikke har råd til og lage seg drinker eller kjøpe seg blande vann eller grei sprit med god smak så kan man vel like gjerne holde seg til donald brus?
Å snorte sprit er ikke noen jeg vil annbefale noen. Gjorde det i sommer og det er noe av det jævligste jeg har opplevd på lenge. Vi var gode og fulle hele gjengen så kvelden endte med total blackout, en dundrende hodepine dagen derpå og luktesansen var relativt redusert (klarte ikke å lukte egg og bacon neste morgen). Utifra bilder jeg har sett senere så var det tydeligvis ikke mer enn to fulle sugerør (vanlig lengde) vi snortet.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Alkohol er opprinnelig en klar veske, du kan ikke lage et pulver av det. Alkohol fryser ikke til is heller (alkoholer og glykoler blir brukt til anti-frost), så den ideen må du nok også kassere.

Så i bunn og grunn: Det er omtrent umulig for en privatperson å lage et pulver av alkohol, men slimhinnene kan innta ganske mye pga den tynne huden der. Så teknisk sett vil man kunne ta til seg alkohol via slimhinnene i bihulene.
Vis hele sitatet...

Alkoholet etanol har så visst et frysepunkt. Vanlig vodka (40%) fryser ved - 23 grader celsius.

http://www.engineeringtoolbox.com/et...ter-d_989.html
Sist endret av mainer; 27. oktober 2011 kl. 01:09.
Du for jo prøve og snorte et par six packs til helga og gi oss feedback.
Sitat av mainer Vis innlegg
Alkoholet etanol har så visst et frysepunkt. Vanlig vodka (40%) fryser ved - 23 grader celsius.

http://www.engineeringtoolbox.com/et...ter-d_989.html
Vis hele sitatet...
jeg skulle prøve og fryse vannet i vodka en gang, la den ute i ca 30-35 minusgrader. den ble jævlig kald men frøs ikke(ca 2 dl vodka i 3-4 timer)
men hvis du vill lure noen med og si at det er hjemmebrent, kast ei vodka flaske i fryseren(ikke full flaske) for jæven så sterkt det smaker etterpå