Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3603
hei har alltid hat lyst til å ha hatt et bord som kabinett til min gaming pc å no har jeg bestemt meg får å begynne å lage en sånn pc, dette blir et langtids prosjekt å jeg håpet noen her inne kunne hjulpet meg med å valgt data komponentene som skall være i denne pc'n.
kriterier: farge tema er Rødt og Svart, jeg skall vannkjøle systemet, har tenkt å ha sli og budsjett har jeg ikke tenkt å sette opp får som sagt dette blir et lang tids prosjekt så jeg kommer ikke til å kjøpe alt på en gang, men har en plan om å bli ferdig til sommeren.
Trådstarter
glømte å nevne dette:
systemet må være stille er utrolig lei av at pc'n bråker
sikter får noe som ligner dette:
Click image for larger version

Name:	C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_12.jpg
Views:	1356
Size:	86,3 KB
ID:	11893
Start med bordet du, last ned Sketchup og modeler i vei! Se på MDF som hovedmateriale og diverse plexi/lexan glass til overflaten. På Sketchup varehuset finner du sikkert standarddimensjonene til et ATX hovedkort / ATX strømforsyning etc.

Vet at Lian-Li selger ferdig DIY hovedkort/bakplatemonteringssett samt harddiskbur, sjekk ut de også.
Trådstarter
jeg har alt laget tegninger til bordet her er en røff skise over hvordan det kommer til å se ut.
Click image for larger version

Name:	WP_20150405_16_07_36_Pro.jpg
Views:	438
Size:	102,4 KB
ID:	11894
Med rødt og svart fargetema har du stort utvalg i komponenter i allefall.

Hvis du skal bruke så mye på kabinettet tenker jeg at du sikkert velger i7 4790K og et par 980, men du kan jo også godt gå for en i5 3690K og et par 970.

Hovedkort har du mange muligheter:
  • ASUS ROG eller Gamer serie
  • MSI Gaming serie
  • Gigabyte Gaming serie
  • Asrock Fatality
Skjermkort har du et par valg
  • ASUS Strix/Poseidon/Matrix
  • MSI Gaming
RAM:
  • Kingston Fury

Men skal du vannkjøle har dette kanskje ikke så mye å si, da det meste kan dekkes av vannblokker.
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Med rødt og svart fargetema har du stort utvalg i komponenter i allefall.

Hvis du skal bruke så mye på kabinettet tenker jeg at du sikkert velger i7 4790K og et par 980, men du kan jo også godt gå for en i5 3690K og et par 970.

Hovedkort har du mange muligheter:
  • ASUS ROG eller Gamer serie
  • MSI Gaming serie
  • Gigabyte Gaming serie
  • Asrock Fatality
Skjermkort har du et par valg
  • ASUS Strix/Poseidon/Matrix
  • MSI Gaming
RAM:
  • Kingston Fury

Men skal du vannkjøle har dette kanskje ikke så mye å si, da det meste kan dekkes av vannblokker.
Vis hele sitatet...

her er ein liste over delene jeg selv plukket: http://pcpartpicker.com/p/jLMh8d , vet ikke om det er alt som bør være der men det kan nå forandress på. jeg valgte gtx 760 fordi jeg alt har et fra før men jeg kan kjøpe et par ny vis det er til å anbefale
Du bør i alle fall ikke starte med å kjøpe inn delene til dataen før bordet står nermest ferdig. Datadeler blir utrolig fort utdatert. Så her bør du fullføre så mye av bordet som mulig før du kjøper inn delene. Evt start med strømforsyning og ram, bakplate og harddisk løsninger. Det skjer det ikke så mye så fort som på skjermkort osv.
Trådstarter
jeg trenger ikke det nyeste av det nyeste, jeg klarer meg helt fint uten 4k og 5k for å si det sånn og dessuten når jeg kommer til det punktet at jeg har kjøpt alt så vil det bare ta noen måneder så er alt jeg har i systemet ut datert. jeg kommer ikke til å kjøpe alt med en gang nei, planen var å finne ut hva dere anbefalte så jeg har en liste over deler som jeg vet kommer til å fungere og kommer til å gi meg en gamer pc som er rå å se på og er rå å spille på. så om jeg kjøper meg et hovedkort nå å det er ut datert om en måned bryr jeg meg veldig lite om for øyeblikket, men jeg skjønner hva du mener med at det kommer ut noe nytt helle tiden ja.
Dropp plexi! Bruk herdet glass. Det blir ikke ripete, lettere å rengjøre og er MYE billigere. På mitt bord brukte jeg 80x120cm, kostet meg 800kr ferdig kappet og slipet. For samme dimensjon i plexi ville kostet 3000+ kr fikk jeg beskjed om.
Trådstarter
koster 319kr på biltema for en plexi rute på 120x80 (http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Plastglass-26207/ ) men kommer sikkert til å bruke ordentlig glass ja slepper jeg så mange riper.
Helt riktig det, men 1200x800x4mm blir veldig mykt og må ha mange støtter for og ikke bøye seg på midten. Han på glassverkstedet mente man måtte opp på over 15mm i tykkelse. Vil også påstå at du kan ripe plexiglasset på biltema kun ved å se på det iforhold til "ordentlig" plexi, noe som er ganske pricy. glassplata mi er 8mm tykk, har 6 støtter der hver støtte er ø10mm. Den kan jeg sitte oppå (75kg ca) uten problemer.
Trådstarter
ok den e grei takk for at du nevnte dette til meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
så langt ser jeg på disse delene:
-asus maximus vii ranger
-intel core i5 4690k
-2x nvidia geforce gtx 970

har alt disse delene (som jeg vurderer å bruke videre)
-XFX Proseries core edition 550w
-Kingston DDR3 Hyperx 1600MHz 8GB
-samsung SSD 840 serier 120GB
-samsung DVD
-WD Blue 1TB

hva dere tror ? btw takk for all hjelpen deres er svært takknemlig får det
Jeg vet ikke hvilke 970' du har valgt, men disse passer ihvertfall i forhold til temaet ditt.
Trådstarter
ja vett men jeg skall ha vann blokker på kortene så fargen på kortene har ikke mye å si men takk for svaret allikevel