Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 894
Kjøpte meg for en ukes tid en MSI GP60 (http://www.elkjop.no/product/data/ba...rbar-gaming-pc)

Tenkte da og oppgradere med en mSATA disk, ettersom jeg har skjønt så kan jeg ha både mSATA og vanlig 2.5" hdd i maskina samtidig.

Hva slags mSATA disk burde jeg velge? har det noe å si om det er mSATA eller mSATA 3.0? Tenkte på en disk på rundt 250GB, muligens mere om det kunne lønne seg?
Kom gjerne med linker til disker som kan være aktuelle.

Ingen? titegn
Sist endret av RamNit; 18. januar 2015 kl. 07:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finner ingen plass hvor det står atdu har dette tillegssporet tilgjengelig.
Hvor har du fått opplysningene ifra?

forsjellen mellom mSATA standardene er overføringshastigheten, mSata har 2GB mens mSATA3 har 6GB. Det kommer også an på om sporet ditt kan ta mSATA3
mSATA finner du dessverre kun i GE60
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Finner ingen plass hvor det står atdu har dette tillegssporet tilgjengelig.
Hvor har du fått opplysningene ifra?

forsjellen mellom mSATA standardene er overføringshastigheten, mSata har 2GB mens mSATA3 har 6GB. Det kommer også an på om sporet ditt kan ta mSATA3
Vis hele sitatet...
Er et klistremerke der det står SSD mSATA på pcen sammen med andre ting den har.

Sitat av Lamefeed Vis innlegg
mSATA finner du dessverre kun i GE60
Vis hele sitatet...
Hvorfor klistrer de på "SSD mSATA" på maskinen da? vil ikke dette være falsk reklame?
Sist endret av RamNit; 18. januar 2015 kl. 11:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da ville jeg åpnet laptopen og sjekket og fått det bekreftet før du gikk videre med prosjektet
Sitat av RamNit Vis innlegg
Er et klistremerke der det står SSD mSATA på pcen sammen med andre ting den har.



Hvorfor klistrer de på "SSD mSATA" på maskinen da? vil ikke dette være falsk reklame?
Vis hele sitatet...
Kunne du tatt et bilde av det?
Trådstarter
http://imgur.com/yXK4rs5

Sitat av Don P Vis innlegg
Da ville jeg åpnet laptopen og sjekket og fått det bekreftet før du gikk videre med prosjektet
Vis hele sitatet...
Ja kan jo det, men litt kjedelig og ødelegge garantien for ingen nytte tenker jeg da..
Sist endret av RamNit; 18. januar 2015 kl. 12:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Se der ja, Leopard modellen har mulighet, men finner ingen plass hvor det står hvilken standard den dhar. Ville derfor gått for en mSATA. Det står og i manualen/specen at det er en 128GB. Om dette er en begrensning i systemet eller den største de leverer vet jeg ikke. Står utrolig lite informasjon om dette, men du finner fler Youtubevideoer på nett.