Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2421
You are the universe
12 0
Jeg gikk meg en tur i skogen i dag for å ta en joint samt komme meg litt vekk fra asfaltjungelen. Etter å ha gått et stykke, fant jeg en fin sjenert plass å legge meg ned. Jeg legger meg flatt ned på bakken og tenner jointen.

Jeg har stor interesse av meditasjon og tenkte jeg skulle prøve det da jeg lå i denne herlige lyngen. Lydene i skogen leker med trommehinnene mine. Fugletvitringen fanger oppmerksomheten min: " Faen som de fuglene maser og bråker ", tenker jeg.

Etterhvert som jeg klarer å "stilne" hodet mitt, blir det helt stille rundt meg. Fugletvitringen opphører og jeg er 100% tilstede i nået. Det var en deilig følelse, men etterhvert begynner jeg å få høyere og høyere puls. Samtidig som pulsen øker, kjenner jeg at kroppen min " gjør seg klar til utskytning ". Kan best beskrive det som en rakkettoppskytning hvor alle systemene må testes før oppskytning. Jeg`et blir borte og jeg bare er. Snart føles det som jeg bare er ren energi.

Pulsen min er voldsom rask nå. Jeg mister helt kontakt med kroppen og jeg begynner å snurre rundt og opp og det føles som jeg er på vei til noe. Denne følelsen skremmer meg så nå rister jeg nesten av den enorme pulsen min. og alt bryter sammen. Jeg åpner øyene, reiser meg og går hjem.

Er det noen her som har hatt noe lignende skje med dem under påvirkelse av cannabis ( eller uten )?

Takk
Sitat av Datloud Vis innlegg


Etterhvert som jeg klarer å "stilne" hodet mitt, blir det helt stille rundt meg. Fugletvitringen opphører og jeg er 100% tilstede i nået. Det var en deilig følelse

Snart føles det som jeg bare er ren energi. Det er man, enten man er påvirket eller ei.


Er det noen her som har hatt noe lignende skje med dem under påvirkelse av cannabis ( eller uten )?

Takk
Vis hele sitatet...
Basert på at hodet blir stille, tankekjøret blir borte, er det tenkelig at du kan ha tankekjør som ofte har sammenheng med attention deficit disorder - ADD.

Har selv røyket massevis! Opptil 5 gram på en dag når jeg var på mitt ¨beste¨! Har hatt det travelt, kan man si! Godt å få det stille i sitt sinn.

Neida, men selvfølgelig er det ikke noen spesielt unormal opplevelse du beskriver. Cannabis er et ganske spesielt stoff som både virker stimulerende, sederende og psykedelisk. Med andre ord ikke veldig rart at mange får paranoid adferd ved langtidsbruk =) hva er virkelig, hva er fantasi eller falske tanker? Er du opptatt av meditasjon avslapning, så bruk heller noe annet enn cannabis.
Har aldri opplevd noe sånt som du beskriver, men hender jeg legger meg ned i sengen med noe rolig musikk og "mediterer". Får skikkelig god kroppsfølelse Etter å ha røyket altså.
Sist endret av Loffenius; 4. september 2014 kl. 17:57.
Sitat av Datloud Vis innlegg
Jeg gikk meg en tur i skogen i dag for å ta en joint samt komme meg litt vekk fra asfaltjungelen. Etter å ha gått et stykke, fant jeg en fin sjenert plass å legge meg ned. Jeg legger meg flatt ned på bakken og tenner jointen.

Jeg har stor interesse av meditasjon og tenkte jeg skulle prøve det da jeg lå i denne herlige lyngen. Lydene i skogen leker med trommehinnene mine. Fugletvitringen fanger oppmerksomheten min: " Faen som de fuglene maser og bråker ", tenker jeg.

Etterhvert som jeg klarer å "stilne" hodet mitt, blir det helt stille rundt meg. Fugletvitringen opphører og jeg er 100% tilstede i nået. Det var en deilig følelse, men etterhvert begynner jeg å få høyere og høyere puls. Samtidig som pulsen øker, kjenner jeg at kroppen min " gjør seg klar til utskytning ". Kan best beskrive det som en rakkettoppskytning hvor alle systemene må testes før oppskytning. Jeg`et blir borte og jeg bare er. Snart føles det som jeg bare er ren energi.

Pulsen min er voldsom rask nå. Jeg mister helt kontakt med kroppen og jeg begynner å snurre rundt og opp og det føles som jeg er på vei til noe. Denne følelsen skremmer meg så nå rister jeg nesten av den enorme pulsen min. og alt bryter sammen. Jeg åpner øyene, reiser meg og går hjem.

Er det noen her som har hatt noe lignende skje med dem under påvirkelse av cannabis ( eller uten )?

Takk
Vis hele sitatet...
Jepp, sjekk ut tråden her! http://freak.no/forum/showthread.php?t=269557
Går du på tabletter/piller til vanlig? Kunne høres ut som en blandig mellom sterke piller og cannabis.
høres ut som du har blandet cannabis og ritalin/concerta.

jeg gjorde det første gangen og teleporterte som faen
Vet nøyaktig hva du mener! Opplever du også at lydene morpher inn i å bli nærmest rytmer?
Jeg åpner kun dette stadie utelukkende på cannabis. Man må på en måte sovne litt, så vokne opp igjen. Får milde men allikavel enorme hallusinasjoner, for alt kommer fra hodet, og jeg vet det. Så det blir litt lucid dreaming bare med formene som man allerede har.

Det jeg prøver å si, er at hjertet hopper ikke ut av kroppen. Uansett hvor ubehagelig det er, men kommer man først til stadiet hvor ubehag blir en del av virkeligheten er det på tide å bare lytte/se("med milde øyne").
Hadde du ikke noe angst? Minner om ett panikkanfall.
You are the universe
Trådstarter
12 0
Bruker ikke concerta/ritalin eller noen andre piller. Tror dette skjedde fordi jeg skulle prøve å meditere.. Opplevde ikke noe angst, bare ufrivillig redsel for det " ukjente ". Har opplevd denne hjertebankingen noen ganger før og aldri klart å bryte gjennom til hva nå enn det er å bryte gjennom.

Zhpongl: Interessant at du nevner at jeg kanskje har ADD. Da jeg var liten, ville rådgiveren på skolen at jeg skulle bli utredet for adhd/add, men moren min takket heldigvis nei. Var jo bare et litt overentusiastisk barn.
Høres ut som om du var på god vei inn i transe og en astral reise. Mediterer man under påvirkning av cannabis har man ofte en tendens til å havne på dette "bristepunktet" som du beskriver, men så stanser det gjerne der og, typisk på grunn av rasjonell tankegang og redsel - nettopp slik du opplevde det. Gode doser med klassisk psykedelika som LSD og psilocybin ville tatt deg rett gjennom dette bristepunktet, enten du ville det eller ikke, og over på den andre siden av eksistensen.

Det skal allikevel sies at slike molekyler overhodet ikke er noen nødvendighet for å mestre ut-av-kroppen-opplevelser. Har man en rutine på meditasjon vil det etterhvert bli lettere å havne i transe når man selv måtte ønske det. Søk på "astral projection" på google så vil du finne uendelige mengder med informasjon og teknikker rundt temaet. Dette er noe som blir mer og mer populært.