Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1739
Har nettopp funnet igjen en av mine gode gamle mobiler, men husker selvsagt ikke koden for å låse opp telefonen.. Finnes det en måte jeg kan få tilgang til den igjen uten å måtte resette hele greia? Trodde egentlig det skulle komme opp et valg til å bruke Google konto, men etter ca 15 forsøk så dukker den meldingen fortsatt ikke opp.. Noen gode tips? Må vel finnes program på pc som kan brukes kanskje?
Er det PIN-koden som er problemet? Eller låsemønster eller noe annet?
Du trenger ADB, og muligens en rootet telefon, noe usikker da jeg selv kun har erfaring med dette når den var rootet.

Guide her hvor det oppgis at det kreves root og debugging enabled.

Guide her som ikke nevner noe om root.
Dersom det er SIM-kortet du trenger å låse opp, så tror jeg du kan ringe den aktuelle operatøren og spørre om PIN/PUK-kodene. Det har jeg gjort selv - du trenger bare å opplyse om telefonnummeret og identifisere deg selv. Dersom det er selve mobilen som er låst, så er sikkert guidene til Lanjelin rette veien å gå.