Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5035
Ja jeg vet. Tusenvis av slike tråder. Spørsmålet mitt er; Jeg har tatt 2.5 mg rivotril. Drakk dessverre en Øl. Mest fordi jeg var litt fyllesyk og i generelt dårlig form. Drakk også 2-3 slurker av en drink som inneholdt kanskje et halvt shotte glass rom.

Røyket cannabis altså oppå dette igjen, rett etter jeg våknet. Fikk angst og lurte på om jeg har driti meg ut. Har tatt mellom 1-2 mg rivotril daglig en uke nå. Lurer vel egentlig på om jeg er i faresonen? Med tanke på toksisk dose. Man må vel drikke mye sprit eller mye generelt, med mange mg rivotril i kroppen før ting går galt. Fysisk, jeg vet ting begynner å skje med psyken din ved dette blandingsforholdet.

Noen som har peiling på hvor mye alkohol+rivotril skal til før det er bokstavelig tatt, farlig? Jeg er i 20-åra og lever moderat men ganske hard livsstil.

PS: Slett tråden om jeg får svaret jeg trenger, takk.
Sist endret av ZionRoad; 17. februar 2014 kl. 06:58. Grunn: PS:
høres ut som en helaften. Du er nok ikke fysisk i noen faresone nei, det skal gå fint og overleve dette. Kos deg, å nyt rusen.
Ta det helt med ro, du er ikke i faresonen for noe toksisk dose. Når du tar 1-2mg rivotril daglig så får du ikke lenger ønsket effekt, du må enten opp i dose eller ta noen dager fri for rivotril.

Ingen fare
Det der går greit, derimot ville jeg vært langt, langt mer bekymret for det daglige inntaket av rivotril. Plutselig har ukene flydd og du sitter igjen med abstinenser verre en de du får av heroin.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Hvor mye og hvor mange uker skal til? Har egentlig ikke oversikt, men tror det har gått 3 uker. Men har ikke spist dem hver dag, men har jo hatt det i systemet hele tiden mest sannsynlig. Har ikke spist flere enn 20 2mg's tabletter, det har jeg oversikt over.
De sier faktisk at et par ukers bruk er nok til å skape merkbare abstinenser om man bråslutter. Ikke begynn å få panikk nå, du er heldig som ikke har spist dem så lenge, og var jeg deg ville jeg rett og slett trappet forsiktig ned nå før du gjør ordentlig skade. Jeg er litt usikker på hvordan en evetuell nedtrapping bør foregå på de mengdene du har spist. Du har jo hverken holdt på særlig lenge eller i enorme doser. Du kan google det, rivotril withdrawal eller noe. Uansett ville jeg vært litt forsiktig med å slutte brått, det frarådes over hele internett på grunn av abstinensene man kan pådra seg. Jeg snakker og av egen erfaring her. Jeg spiste blåvalium 3-7 ganger i uka over drøye to måneder før jeg bråsluttet. Det var et sant helvete i ettertid, og kraftige bølger med abstinenser kom tilbake med jevne mellomrom de neste månedene. Det tok meg nærmere et år før jeg følte at jeg begynte bli noenlunde fin og stabil igjen.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Hadde det vært en ide og nedtrappe med sobril i stedet, om jeg får tak i det? Er som dere forstår usikker på om jeg får abstinenser eller ei. Vet det er individuelt. Men har ikke lyst å spise flere rivotril om jeg ikke går i abstinens. Det er 6 timer eller noe sånt sia jeg spiste dem sist. Så i så fall merker jeg vel ikke noe før om ett par dager eller 3..

Men om jeg begynner å gå i abstinens så skjønner jeg att det kanskje er lurest og kjøre en nedtrapping. I form av rivotril eventuelt sobril i passende små doser.

Att 8 uker +- med relativt store doser valium kan gi deg ett slikt helvete, så lenge, overasker meg faktisk endel. Og det skremmer meg. Håper på det beste. Men når mener dere jeg i så fall vil gå i abstinens og hva bør jeg gjøre? Ta rivotril og begynne nedtrapping med engang?
Ja det går vel en 2-4 dager før man begynner å merke eventuelle abstinenser. Typisk influensafølelse i kroppen, kvalme og angst i varierende grad. Som sagt så er jeg selv litt usikker på hva man gjør i din situasjon, for jeg skjønner godt at du ikke vil spise mer rivotril om du uansett ikke får plager. Kanskje som du sier, se det an de nærmeste dagene og om ting ikke skulle føles bra trappe ned over en kortere periode?

Jeg tror det er stor forskjell på å ta benzoer i tre uker og to måneder. Leser man på nettet ser man at de som sliter har brukt det fra 6-8 uker og helst mer. Det virker jo og som om noen er mer følsomme for ubalanser i hjernekjemien enn andre. Jeg er nok en av dem. Det viktigste om man skulle komme utfor abstinenser er å ikke gruble, lese og bekymre seg for mye over det men heller fylle tiden med oppbyggende tanker og aktiviteter. Man kommer til å bli bra igjen uansett, og hadde man eventuelt en dårlig livstil fra før av så er dette den beste muligheten til å forandre dette og faktisk få noe positivt ut av hele greia.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Våknet i dag etter noe som føltes som timevis med kamp om å vekke meg selv ifra hallusinasjoner og vrangforestillinger. Er ikke sikker på om jeg var våken eller ei, men det var ett helvete jeg aldri kunne forestilt meg. Når jeg endelig fikk revet meg opp i senga dyttet jeg i meg en halv tablett i redsel for at abstinensene skulle bli verre.. Føltes og føles ut som jeg har noe lignende influensa. Uansett om jeg var våken eller ei var det som ett mareritt som aldri ville ta slutt. Hvor jeg ropte på familie og skrek å slo i veggen i håp om å bli vekket og holdt i armene.

Jeg har sovet hele dagen. Vet ikke helt hvordan jeg skal nedtrappe dette men jeg får bare ta det som det kommer. Sove mye og spise mye har jeg gjort. Pulsen er rar men jeg kaldsvetter ikke like mye som jeg gjorde tidligere etter jeg sto opp, men tok altså 1mg rundt 10:30 i dag. Lurer på om jeg skal ta en 0.5mg rundt midnatt.

Er det verste over? Kan jeg drikke i kveld eller gjør det bare alt mye verre? Blir vel å kontakte noen proffe i morgen...
Hold deg totalt unna alkohol. Alkohol fungerer på de samme GABA-reseptorene som benzodiazepiner og vil gjøre alt verre. Det er disse reseptorene som trenger en lang hvile- og helbredelsesprosess slik at du føler deg bra igjen. Personlig følte jeg og at koffein utvilsomt gjorde meg dårligere. Det er lurt å ha noen rundt deg som du kan prate om dette med, for benzoabstinenser er ingen spøk som du sikkert merket. Regner med at folka på DPS har vært borti mye av slike abstinenser. Få kontakt med dem gjennom fastlegen eller noe.

Den panikkaktige mareritttilstanden med vrangforestillinger du nevner var desidert verst og mest sammenhengende den første uka hos meg. Deretter kom den mer i rykk og napp, med lengre perioder mellom hver gang jeg fikk den. Jeg vet hvor hinsides jævlig det føles, men når det står på som verst må du bare bite tenna sammen og vite at det vil roe seg. Føler du deg bedre så bruker du den tiden på oppbyggende aktiviteter, ikke masse bekymring og lesing av de verste historiene på nettet. Gå deg en tur ute, driv på med trening (hvorfor tror du noen av disse beinharde rapperene har blitt så store og tøffe ) eller gjør noe gøy sammen med noen. Dette vil garantert hjelpe.

Skriv i denne tråden eller send meg en PM hvis du skulle lure på noe.
Trur ikke det er noe farlig så lenge du tar maks 2 riv,men ikke drikk deg full på dem.Du kan få åndenød og da er det ute med deg,så fort kan det gå.Bare ta det med måte og bruk huet ditt så går nok greit.Men det er noe dritt og bli hekta på rivotril og det er vansklig og slutte med dem når du først har blitt hekta på dem.Mitt råd er heller og bytte på medikamentene,at du tar rivotril noen dager også bytter du til Sobril eller stesolid og det funker like bra!!
Skjønner ikke dette for min egen del. Var i Thailand fire mnd og spiste valium og xanax hver eneste dag. Hadde med et år's forbruk hjem. Så for meg det helvete når jeg gikk tom. Men når det var tomt så var det tomt. Sov litt urolig en natt men eller ingenting. Jeg har aldri hørt om noen som har sluppet så "billig" unna barbiturat abstinenser. Og skjønner det heller ikke selv.
Sitat av ialvik Vis innlegg
Skjønner ikke dette for min egen del. Var i Thailand fire mnd og spiste valium og xanax hver eneste dag. Hadde med et år's forbruk hjem. Så for meg det helvete når jeg gikk tom. Men når det var tomt så var det tomt. Sov litt urolig en natt men eller ingenting. Jeg har aldri hørt om noen som har sluppet så "billig" unna barbiturat abstinenser. Og skjønner det heller ikke selv.
Vis hele sitatet...
Da er du vel en av deheldige, har en kompis som kan dytte i seg hva somhelst over lenger tid uten abstinenser elle symptomer. Det samme gjelder alkoholbruken hans, han blir rett og slett ikke dårlig.. hva det kommer vet jeg ikke, men skulle ønske det var meg :P
Den langvarige bruken din setter deg nok mer i "faresonen" enn at du drakk litt alkohol oppå 2.5mg.

Selv har jeg en rimelig høy toleranse, men blacka i 3 døgn etter jeg og en kompis delte ett glass med rivotril og 2 kasser øl (Ja, ren idioti)

"Coma can be cyclic, with the individual alternating from a comatose state to a hyper-alert state of consciousness, which occurred in a 4-year-old boy who suffered an overdose of clonazepam.[71] The combination of clonazepam and certain barbiturates, e.g. amobarbital, at prescribed doses has resulted in a synergistic potentiation of the effects of each drug, leading to serious respiratory depression.[72]
Overdose symptoms may include extreme drowsiness, confusion, muscle weakness, and fainting.[73]
Although an overdose of clonazepam is a serious medical concern, there have been no known instances of death from such an overdose. The LD50 for both mice and rats is greater than 2,000 mg per kilogram of body weight"

Kilder:
^ Welch TR; Rumack BH, Hammond K (1977). "Clonazepam overdose resulting in cyclic coma". Clin Toxicol 10 (4): 433–6. doi:10.3109/15563657709046280. PMID 862377.
Jump up ^ Honer WG; Rosenberg RG, Turey M, Fisher WA (November 1986). "Respiratory failure after clonazepam and amobarbital". Am J Psychiatry 143 (11): 1495. PMID 3777263.
Jump up ^ "Clonazepam, Prescription Marketed Drugs, www.drugsdb.eu".
Jump up ^ Jeffrey K Aronson (18 November 2011). Side Effects of Drugs Annual: A worldwide yearly survey of new data in adverse drug reactions. Elsevier. p. 73. ISBN 978-0-444-53742-3.