Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1876
Jeg har vel trippa oppunder ti ganger totalt, og jeg må innrømme at jeg har lyst til å gjøre det igjen. Nå har jeg venta i to måneder, og jeg har tenkt å vente en stund til, men likevel planlegger jeg så smått den neste tripp-turen; i fin norsk skog sammen med noen gode kompiser.

Jeg er stor fan av weed, også psykedelia har jeg smaken for. Etter å ha trippa nesten ti ganger, har jeg merka en forksjell i fundamentet i selvet mitt, for å si det sånn. Kanskje litt flåsete sagt, men kommer ikke på en anna måte å forklare meg på. Jeg har blitt mer komfortabel med meg selv, mer spirituell, og generelt mer chill og udømmende; altså kan jeg ikke klage

Men jeg vil ikke skli over i det crazy heller, derfor er jeg litt forsiktig.
Hvor mye er tilrådelig å trippe i året? Hva mener dere?
Har noen av dere erfaringer fra dette å dele?

Tripping burde ikke misbrukes, for da kan mye av magien forsvinne. Det føkker opp hodet ditt for en stund, men likefullt; brukes det fornuftig, er det en unik opplevelse.
Når man føler for det,
men kanskje ikke oftere en 3 -4 ganger i året

Har vel trippa rundt 20 ganger selv og i en periode var det vel nesten en gang i månden
Nå derimot er det igrunn lenge siden selv om jeg har lyst til å gjøre det en gang før sommern er over,
men har ikke følt for det

Lurer på det samme selv
Sist endret av Gloss; 21. august 2013 kl. 21:32.
Shamanene (i Amazon i hvert fall) anbefaler at du bruker Ayahuasca 1 gang i måneden, for å connecte med jorden igjen. Om du ikke har tilgang til Ayahuasca, er sopp et godt alternativ.

Jeg leste et sted (kanskje her..) at du burde holde det nede til 1 gang hver 6. måned.

Terence Mckenna sa en gang at det må gjøres 'ofte nok' så du ikke glemmer hva 'the deal is about'. Tror du forstår hva han mener med det.. Nå gjorde han det 1 gang annen hver uke eller noe også da, i en god periode..

Jeg synes 1 gang i måneden virker bra. Det gir deg nok tid til å prosesse mye av det, og ofte nok til at du ikke forsvinner helt fra det.
Sist endret av PsycoactiveSubs; 21. august 2013 kl. 22:40.
Det er vel ikke noe fasit svar på dette, jeg vil si når du selv føler for det. Bare ikke la følelsene ta kontroll over dømmekraften din

Jeg personlig ville satset på 3-4 ganger i året.
Om du er i psykisk form til å bruke psychedelics så er det bare å kjøre på ett par ganger i måneden.. Hvorfor ikke?

Er ikke snakk om noen fysisk avhengighet her og det er morsomt som faen
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Om du er i psykisk form til å bruke psychedelics så er det bare å kjøre på ett par ganger i måneden.. Hvorfor ikke?

Er ikke snakk om noen fysisk avhengighet her og det er morsomt som faen
Vis hele sitatet...
Blir dumt å ta noe som endrer psyken din for alltid 'for å ha det morsomt'. Det er ikke snakk om fysisk avhengihet, nei, men moderasjon i alle ting.
Hvordan skal du klare å integrere det du lærer av en psychedelic trip, når du ikke gir det nok tid? Dosen spørs vel også en del, jeg snakker om 3g+ på sopp/ 300+ miligram på LSD, etc.
Selv om det godt kan være nødvendig å gjenta en opplevelse flere ganger, for å bearbeide det når det sitter i deg istedenfor at det svinner hen. I en forstand kunne det ideelle sies å være å trippe med stigende doser nesten hver dag i en viss liten periode, men det kan jo absolutt ikke sies å være anbefalesesverdig.
Sist endret av exocytose; 22. august 2013 kl. 21:27.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Selv om det godt kan være nødvendig å gjenta en opplevelse flere ganger, for å bearbeide det når det sitter i deg istedenfor at det svinner hen. I en forstand kunne det ideelle sies å være å trippe med stigende doser nesten hver dag i en viss liten periode, men det kan jo absolutt ikke sies å være anbefalesesverdig.
Vis hele sitatet...
Problemet da blir vel at man ikke har samme opplevelse hver gang man tripper, det blir bare enda mer å bearbeide for hver gang.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Problemet da blir vel at man ikke har samme opplevelse hver gang man tripper, det blir bare enda mer å bearbeide for hver gang.
Vis hele sitatet...
Å oppleve det samme hver gang kan vel sies å bli litt kjedelig i lengden. Problemet med å trippe sammenhengende er nå heller toleranseoppbyggingen. Hvis man skulle utforske forskjellige opplevelser/effektpotensiale ved et psykedelika, så ville jeg ventet hvert fall noen uker i mellom, gjerne en måned, før jeg dyppet tåa på nytt i vannet. Eller gikk ut i knehøyde, ved en større dose.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Problemet da blir vel at man ikke har samme opplevelse hver gang man tripper, det blir bare enda mer å bearbeide for hver gang.
Vis hele sitatet...
+1
Noen ganger kan det være fordeler å ikke bare bli sittende igjen, uten å gå igjennom alt som bør gå igjennom for å gå videre.

Eneste du vil oppnå med å ta fleinsopp for ofte, er en resistance mot det.
Her kommer det nok litt an på doseringene. Det er en viss forskjell på det å luske rundt i smooth glisende danseform over pulserende gulvbelegg og det å bli sugd inn i en annen verden der syra har deg i sin hule, tidløse hånd... De siste elleve månedene har jeg trippet syv ganger, og jeg kunne sikkert fint ha tura enda mer hadde det ikke vært for diverse utenforstående ting som har oppstått. Poenget mitt er at flertallet av trippene mine dette året har vært moderate, altså for all del solide lærerike tripper, men ikke fullverdige Blokksberg-reiser heller... Dette skjedde kun én gang ved rundt juletider der jeg havnet inn i en slags tidsspiral på LSD med tilhørende spinnende energisøyler og smelting av egoet. Jeg tror både jeg og de fleste andre føler seg mette for noen måneder etter slike opplevelser.

Er det lenge siden man har tura kan man starte opp med noen moderate doser, for så - når man enda er varm i trøya - avslutte med en større dosering hvis det behovet skulle være der. Man må enkelt og greit bare kjenne etter selv når man føler man har fått den opplevelsen man var ute etter.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Er det lenge siden man har tura kan man starte opp med noen moderate doser, for så - når man enda er varm i trøya - avslutte med en større dosering hvis det behovet skulle være der. Man må enkelt og greit bare kjenne etter selv når man føler man har fått den opplevelsen man var ute etter.
Vis hele sitatet...
Her kjenner jeg meg godt igjen.
Bør ta seg en tripp hvertfall en gang i året. Men man må ha en mening med trippen og ikke bare trippe for kicket imho.