Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1927
Hei! Har hørt om det før men husker ikke navnet, tror hvertfall det er det, men uansett hadde en veldig rar drøm, så våknet jeg, men samtidig ikke... fikk noia, trodde jeg hadde blitt lam, klarte ikke røre noen kroppsdeler, dama lå ved siden av, prøvde å skrike og dunke borti henne men fikk ingen respons, føltes ut som at jeg skled nedover sengen og skulle dette på gulvet, men dette var ikke ekte, prøvde å reise armene men gikk heller ikke, til slutt kjentes det ut som hun klappet meg på skulderen sånn type «bra jobbet» så kom det første jeg klarte å få gjort; jeg sa «jævel» også spurte hun «hvorfor sa du jævel?»
Så forklarte jeg at jeg prøvde å få henne til å vekke meg (!?)

Hva faen er det her for noe? Går kun på seroquel og en fettforbrennende astmamedisin kalt Clenbuterol... takk for innspill! )
Det kalles søvnparalyse og det er relativt vanlig.
Dette kalles Søvnparalyse. Du kan lese mere om søvnparalyse her

Har selv opplevd en slags søvnparalyse innimellom. Helt jævlige opplevelser. Våkner opp, men blacker ut etter noen minutter. Havner i en anen verden. Våkner og ser hallusinasjoner osv. Mye mulig det har en relasjon til et tidligere rusbruk.
Sist endret av Salvia10; 8. juni 2020 kl. 16:04.
BRAND ∞ STRONG
Som folk over sier Søvnparalyse.
Kan skje alle.
Har lest andre på forumet her nevne att det kan øke ved bruk av noen typer søvn medisin.
Flere tråder om det her inne.
Det er bare skummelt første gang det skjer (:
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er bare skummelt første gang det skjer (:
Vis hele sitatet...
Det er skummelt ellers også
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er skummelt ellers også
Vis hele sitatet...
Nja jo. Det er kanskje det. Men når man vet hva som skjer, så pleier man som regel ikke å freake like mye ut.
Bare å endre pustemønster. Merkelig nok har man full kontroll over denne.

Hyperventiler litt så vil du praktisk talt kjenne kroppen din boote opp alle kroppsdeler igjen.
Så du heksa? Har opplevd søvn paralyse flere ganger og søkte på nettet om det. Og det som gikk igjen var at folk hadde "sett" en heks, eller gammel dame. En Mare. Og denne maren sitter på brystet ditt når du sover og det er derfor du ikke klarer å bevege deg. Når jeg leste disse "fakta" gikk det kaldt nedover ryggen på meg siden det var akkurat det jeg hadde opplevd.
BRAND ∞ STRONG
Har ved to anledninger opplevd å være såpass våken at jeg setter meg opp i sengen for å stå opp ( starten på søvngjengeri?),
mens allikevel sover. Begge gangene har det sett ut som om noen står rett foran meg, med ansiktet veldig nære mitt.
Har våknet med et skrik i begge tilfeller i full fight mode
Jeg opplever dette ganske regelmessig. Syntes det var ganske skummelt til å begynne med, men har blitt vant til det nå. Det som er gøy er at du kan initiere ut av kroppen-opplevelser hvis du ikke får panikk og vekker opp kroppen din. Sist gang det skjedde så fløy jeg gjennom taket og inn i leiligheten til naboen.
Sist endret av Opteryx; 8. juni 2020 kl. 18:11.
Opplevd dette en del under stressede perioder. Det er jævlig og jeg bruker litt tid på å bli normal igjen.
Er det noen som vet hvorfor man ser bare skumle ting? Har aldri opplevd å se noe hyggelig under dette.
Hos meg har det vært skumle skikkelser som har stått i dører og bare sett på meg, jeg prøver å rope på hjelp men får ikke ut en lyd.
Det har vært bekjente som bare kunne komme og stirre på meg. Har prøvd å snakke til dem men de står bare der og ser på meg.
Og så har jeg opplevd insekter og slanger som prøvde å komme inn alle hull!
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Jeg opplever dette ganske regelmessig. Syntes det var ganske skummelt til å begynne med, men har blitt vant til det nå. Det som er gøy er at du kan initiere ut av kroppen-opplevelser hvis du ikke får panikk og vekker opp kroppen din. Sist gang det skjedde så fløy jeg gjennom taket og inn i leiligheten til naboen.
Vis hele sitatet...
Har lest om flere som har opplevd 'astral projection' under søvnparalyse. Har du vært i leiligheten til naboen før? Så du hva naboen gjorde? Hadde du en måte å bekrefte at det var slik det faktisk så ut der oppe der og da? Spennende greier!

Her er en ganske artig og beskrivende video om søvnparalyser jeg fant for ikke så lenge siden: https://www.youtube.com/watch?v=lYRwDGPD0Us

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Opplevd dette en del under stressede perioder. Det er jævlig og jeg bruker litt tid på å bli normal igjen.
Er det noen som vet hvorfor man ser bare skumle ting? Har aldri opplevd å se noe hyggelig under dette.
Hos meg har det vært skumle skikkelser som har stått i dører og bare sett på meg, jeg prøver å rope på hjelp men får ikke ut en lyd.
Det har vært bekjente som bare kunne komme og stirre på meg. Har prøvd å snakke til dem men de står bare der og ser på meg.
Og så har jeg opplevd insekter og slanger som prøvde å komme inn alle hull!
Vis hele sitatet...
Under en søvnparalyse fortsetter hjernen å drømme. Grunnen til at du ser skumle skikkelser er, enkelt forklart, fordi hjernen oppfatter at du blir redd, men finner ingen åpenbare grunner til hvorfor, så den begynner å produsere dem for å gjøre mening av det som skjer. Hjernen er avhengig av å finne mening og mønster i ting og ender derfor opp med å oppdikte den for å fylle bildet.
Sist endret av Stray Wanderer; 8. juni 2020 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har aldri sett noe, men antar det er søvnparalyse jeg opplever. Det var så ille en periode at jeg ikke turte å legge meg. (jeg var syk, og sov flere ganger ila dagen, det skjedde mest under dagsoving)

Anyways, jeg trodde jeg våknet, men klarte ikke få opp øya, kroppen reagerte ikke, øyelokka var som bly.
Noen ganger kunne jeg dra meg ned på gulvet og inn på badet, men alt var sinnsykt tungt.
Jeg kom meg faktisk aldri ut av senga, jeg bare trodde det.
Lærte meg å leve med det, og innså at det bare var å sove videre, så våknet jeg til slutt.
Nå er det lenge siden sist.

For å legge til, jeg var alltid alene når dette skjedde. Selvom samboer lå rett ved sidenav så var jeg i "drømmene" alltid alene.
Sist endret av 0bs; 8. juni 2020 kl. 18:53.
Kalles søvparalyse. Hatt noen sånne, som oftest bare det at jeg drømmer men er våken på en måte men klarer ikke røre meg og det skaper jo litt frykt. De siste gangene har jeg ikke vært redd tho for jeg har klart å tenke at det bare er søvnparalyse, ser ut i rommet men kan ikke våkne helt. Men én gang var det en skikkelse som satt seg på brystet mitt, jeg husker et tryne med svidd av nese, ekkel og iskald kropp. Googla det og kom frem til et mytologisk fenomen som kalles succubus og incubus og det var drit noia, topper alle vanlige søvnparalyser jeg har hatt.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Har lest om flere som har opplevd 'astral projection' under søvnparalyse. Har du vært i leiligheten til naboen før? Så du hva naboen gjorde? Hadde du en måte å bekrefte at det var slik det faktisk så ut der oppe der og da? Spennende greier!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært inn i leiligheten hans så jeg aner ikke åssen det ser ut der. Da jeg var inn der så var han på sofaen og sov, jeg gikk bort til ham og la handa mi på brystet hans (av en eller annen merkelig grunn) og da bråvåknet han, men det så ut som om han også hadde søvnparalyse og ikke greide å røre seg. Jeg bare så at han åpnet øynene og så vilt rundt seg, virket som om han ikke så meg. Etter det så ble det bare svart for meg og jeg husker ikke hva som skjedde videre.

Jeg skal ikke komme med noen påstand om at astral projection er et virkelig fenomen der man går faktisk ut av kroppen sin eller om det er bare en hallusinatorisk opplevelse, men det som er ganske rart med det for meg er at det føles veldig likt ut som å bruk VR briller og som å gå rundt i et spill.

Mine fleste "astrale" opplevelser er ikke at jeg vanderer rundt i den vanlige verden, men oftere en slags åndeverden, minner mye om "Otherworld" i Silent Hill eller "The Upside Down" i Stranger Things. Møter ofte rare skapninger som minner veldig mye om steinalder helleristninger og generell sjamanistiske skildringer av åndeverden, så jeg skjønner hvor det kommer ifra.

Rareste jeg har opplevd var å komme inn i et TV studio i en annen dimensjon der det var skapninger som lignet på Rick & Morty aliens og poenget med showet var at de onanerte på publikum med gigantiske peniser. Ganske DMT-aktig utifra det jeg har hørt uten å selv ha opplevd DMT.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Jeg har ikke vært inn i leiligheten hans så jeg aner ikke åssen det ser ut der. Da jeg var inn der så var han på sofaen og sov, jeg gikk bort til ham og la handa mi på brystet hans (av en eller annen merkelig grunn) og da bråvåknet han, men det så ut som om han også hadde søvnparalyse og ikke greide å røre seg. Jeg bare så at han åpnet øynene og så vilt rundt seg, virket som om han ikke så meg. Etter det så ble det bare svart for meg og jeg husker ikke hva som skjedde videre.

Jeg skal ikke komme med noen påstand om at astral projection er et virkelig fenomen der man går faktisk ut av kroppen sin eller om det er bare en hallusinatorisk opplevelse, men det som er ganske rart med det for meg er at det føles veldig likt ut som å bruk VR briller og som å gå rundt i et spill.

Mine fleste "astrale" opplevelser er ikke at jeg vanderer rundt i den vanlige verden, men oftere en slags åndeverden, minner mye om "Otherworld" i Silent Hill eller "The Upside Down" i Stranger Things. Møter ofte rare skapninger som minner veldig mye om steinalder helleristninger og generell sjamanistiske skildringer av åndeverden, så jeg skjønner hvor det kommer ifra.

Rareste jeg har opplevd var å komme inn i et TV studio i en annen dimensjon der det var skapninger som lignet på Rick & Morty aliens og poenget med showet var at de onanerte på publikum med gigantiske peniser. Ganske DMT-aktig utifra det jeg har hørt uten å selv ha opplevd DMT.
Vis hele sitatet...
Hvis det du beskriver her faktisk skjedde, så er det meget fascinerende! Beklager min mistro, men du kan skjønne at dette er en vanskelig sak å tro på uten å ha opplevd det selv. Jeg har dog opplevd mye annet rart, så jeg avfeier deg ikke helt

Må ta en tur innom naboen og si at du driver research om astral projeksjon og har nemlig vært i stua hans mens han sov. Derfor vil du ta en nærmere titt på sofaen. Det blir nok godt mottatt