Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3443
Heisann! Jeg lurer på å anskaffe meg et mobilt bredbånd da det ikke er mulig for fiber og ordinært internett hjemme, hvilket er å anbefale? Jeg er også ikke kredittverdig bare så det er sagt, så jeg kan ikke velge fritt frem heller. Bruker ikke nettet til gaming, kan se litt på videoer på youtube og eller vanlig bruk. Hvor mye GB i mnd er nok tro?
Telenor mobilt hjemmebredbånd.

Det er da ikke mobilt som i at det kun fungerer på hjemmeadresse. Men er ment for nettopp ditt tilfelle. Når ikke noe annet funker.

https://www.telenor.no/privat/internett/hjemmebredband/

Du må nok løse kredittverdigheten din.

Har du bare dårlig inntekt eller har du betalingsanmerkninger?
Sist endret av Dough; 13. august 2020 kl. 01:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Telenor mobilt hjemmebredbånd.

Det er da ikke mobilt som i at det kun fungerer på hjemmeadresse. Men er ment for nettopp ditt tilfelle. Når ikke noe annet funker.

https://www.telenor.no/privat/internett/hjemmebredband/

Du må nok løse kredittverdigheten din.

Har du bare dårlig inntekt eller har du betalingsanmerkninger?
Vis hele sitatet...
Dårlig inntekt og betalingsanmerkninger.
Youtube i 720p bruker ca 0.9 GB i timen og 1080p ca 1.6 GB i timen. Dette er video, musikk tar ingenting i forhold, ca 0.06 GB i timen. Så feks 2 timer youtube hver dag blir ca 75 GB i måneden.

Siden du ikke er kredittverdig har du kun noen få dyre alternativer:

Telia tilbyr Mobilt bredbånd kontant, 10 GB i uka for 250 kr i uka.

Ellers er det vanlig kontantkort fra Chilli eller MyCall, det koster hele 300 kr per 10 GB, men perioden er en hel måned og du kan kjøpe så mange pakker du vil.

Selve routeren må du kjøpe separat. Passer alle sim-kort.
Sist endret av fustercluck; 13. august 2020 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Youtube i 720p bruker ca 0.9 GB i timen og 1080p ca 1.6 GB i timen. Dette er video, musikk tar ingenting i forhold, ca 0.06 GB i timen. Så feks 2 timer youtube hver dag blir ca 75 GB i måneden.

Siden du ikke er kredittverdig har du kun noen få dyre alternativer:

Telia tilbyr Mobilt bredbånd kontant, 10 GB i uka for 250 kr i uka.

Ellers er det vanlig kontantkort fra Chilli eller MyCall, det koster hele 300 kr per 10 GB, men perioden er en hel måned og du kan kjøpe så mange pakker du vil.

Selve routeren må du kjøpe separat. Passer alle sim-kort.
Vis hele sitatet...
Har telia kontantkort fra før av, 10GB holder en stund men ikke en hel måned desverre! Dessuten driver telia å klikker ved at mobildataen kan bli brukt opp innen få dager eller vare superlenge.
Åja ser det ble feil link. Ganske forvirrende navngiving fra Telia. Jeg snakket om "Mobilt Bredbånd kontant". Da får du ca 40 GB i måneden for 1000 kr/mnd. Men du må betale per uke, og bruke opp kvota på 10 GB per uke. Rart system.
Dette er det ingen knapp for å bestille, så antar du må ringe dem.

Her er riktig link, men du må klikke på nedtrekksmenyen og velge "Mobilt Bredbånd kontant" for å få riktig info.
https://www.telia.no/priser-i-norge/
De fleste tilbyr i tillegg databoost. Da kan du hvertfall spare litt data i perioder du vet du kommer til å bruke mye.

Det blir fortsatt veldig dyrt, men 40gb for 1000kr grenser til svindel.
Get har bredbånd via mobilnettet som er mye bedre enn vanlig mobilt bredbånd, grunnet antennemottaker som er inntil 3 ganger sterkere enn en vanlig mobilt bredbåndsrouter. Dette er da over Telia sitt mobilnett og uten datakvote hvor man får garanti på minimumshastighet.

Kan bestilles her: https://www.get.no/produkter/internett/tradlost
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 13. august 2020 kl. 19:26.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Get har bredbånd via mobilnettet som er mye bedre enn vanlig mobilt bredbånd, grunnet antennemottaker som er inntil 3 ganger sterkere enn en vanlig mobilt bredbåndsrouter. Dette er da over Telia sitt mobilnett og uten datakvote hvor man får garanti på minimumshastighet.

Kan bestilles her: https://www.get.no/produkter/internett/tradlost
Vis hele sitatet...
Er det noen som faktisk har fått det bredbåndet?

Det er ganske strenge vilkår, det kan ikke være tilgang til fiber i området, det kan ikke være flere enn et par andre koblet til samme sentral, det må være 4g+.
I tillegg er prosessen automatisk så vi er 5stk som har søkt på forskjellige adresser og ingen fikk tilgang.

Jeg har ikke tilgang på fiber og heller ikke kobber, telia sier sentralen har god kapasitet, men get sier nei :/
Sitat av Rosander Vis innlegg
Er det noen som faktisk har fått det bredbåndet?

Det er ganske strenge vilkår, det kan ikke være tilgang til fiber i området, det kan ikke være flere enn et par andre koblet til samme sentral, det må være 4g+.
I tillegg er prosessen automatisk så vi er 5stk som har søkt på forskjellige adresser og ingen fikk tilgang.

Jeg har ikke tilgang på fiber og heller ikke kobber, telia sier sentralen har god kapasitet, men get sier nei :/
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ikke en gang svar fra Get så jeg gikk for Telenor. Må si det fungerer bedre enn jeg forventet. God ping når jeg spiller og heller ikke opplevd noe spikes og stabil hastighet. Nå tilbyr de også 60mbit så jeg valgte å oppgradere for å få best opplevelse på flight sim så får vi se hvordan det fungerer så fort montøren kommer og setter opp antenna.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Er det noen som faktisk har fått det bredbåndet?

Det er ganske strenge vilkår, det kan ikke være tilgang til fiber i området, det kan ikke være flere enn et par andre koblet til samme sentral, det må være 4g+.
I tillegg er prosessen automatisk så vi er 5stk som har søkt på forskjellige adresser og ingen fikk tilgang.

Jeg har ikke tilgang på fiber og heller ikke kobber, telia sier sentralen har god kapasitet, men get sier nei :/
Vis hele sitatet...
Jeg har selv ordnet med èn kunde ihvertfall, og for den familien på sju stykker, så funker det som bare det. Nå er det ikke dette jeg primært selger, derfor kun èn. Har også fått bekreftet at vi kan få det i mitt barndomshjem, der foreldrene mine bor. Fellesnevneren er at det ikke er tilgang på internett på andre måter enn mobilt. Det er i utgangspunktet slik at man foreløpig kun kan komme med ønske om å få dette installert, men første bud er å faktisk melde interesse.

Nå er det ikke slik at jeg bruker dette som et innsalg - det tjener jeg ingenting på - men dette er faktisk det beste på markedet per i dag så lenge man kun kan få internett over mobilnettet. Så om man faktisk ønsker å ha en fullgod erstatter, så er jeg sikker på at det lønner seg å være litt frempå nå i en tidlig fase, da man etterhvert risikerer å ikke få det på grunn av at naboene har det.

Det er et begrenset antall montører i landet som reiser rundt og installerer dette. Derfor kan man risikere å måtte vente noen uker fra man bestiller, til man får det.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 14. august 2020 kl. 01:01.
skaff telenor ung 100gb data i mnd + etter 100gb 2-3/mbs linje dvs unlimited data
500kr ish i mnd.
Sist endret av Potetplanteren1; 14. august 2020 kl. 06:14.