Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5742
Når jeg skal logge på w10 tar tastaturet overhånd, det skriver automatisk og jeg kan ikke kontrolere det. Får heller ikke til å bruke f8 når jeg skal starte windows for å boote. virker som det er ett tastatur virus. Føler meg helt fucked. What to do?....
Ved innlogging er det et program som kjøres. Dette kan byttes ut med hva som helst uten at det går noen alarmer.

Vanlig fremgangsmåte å komme seg inn på en windowsmaskin er å boote opp linux og endre denne filen.
Du sier att noen har byttet ut innloggings programmet? Er helt hjelpesløs her nå,
Prøv å start i sikkerhetsmodus og se om du får logget inn da. Derfra kan du vel håndtere årsaken til problemet, dersom problemet skyldes software?
Hvordan starter jeg i sikkerhetsmodus? Ctr-f8 funker ikke ved oppstart..

https://youtu.be/oHwo-FJPTBc

Dette er hva som skjer. Det skjedde etter att jeg lastet ned tor launcher, men det var ikke legit tor launcher fra den originale tor hjemmesiden..garantert virus.
Sist endret av FranzLiszt; 9. januar 2020 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan fjerne selve innloggingsekvensen.

Press Win+r
skriv "netplwiz.exe" i winduet som popper opp
Fjern haken forran "brukere må anngi et..."
Sitat av BAN Vis innlegg
Du kan fjerne selve innloggingsekvensen.

Press Win+r
skriv "netplwiz.exe" i winduet som popper opp
Fjern haken forran "brukere må anngi et..."
Vis hele sitatet...
Det funker ikke.. restarter windows prøver å trykke win-r. Ingenting skjer, kommer bare til log in screen..omg.
Sitat av evievu Vis innlegg
Det funker ikke.. restarter windows prøver å trykke win-r. Ingenting skjer, kommer bare til log in screen..omg.
Vis hele sitatet...
Du gjør dette mens du er innlogget og neste innlogging skal skje automatisk.
Men jeg får ikke logget inn.. tastaturet skriver automatisk og jeg forblir i log in screen..
Det der er nok mekanisk. En av tastene på tastaturet er presset inn (muligens skadet, men det er usannsynlig). Kople tastaturet ut, ta det ut av huset og rist drit ut av det.
Ha prøvd alt,. byttet forskjellige usbe'r osv. nå får jeg bare black screen, er vel hardisken som har tatt natta.. formaterte hardisken i dag, fikk blå skjerm i køpe av dagen.vet ikke jeg, er hvertfall fucked. Takk for hjelpen i hvertfall!
Da er det jo bare å installere Windows på nytt.
Når du har formatert så var det iallefall ikke noe viktig på disken, så ikke så fucked som du sa.. Som Meitemark kommenterte så høres det ut som en mekanisk feil med tastaturet. Prøv med ett nytt/annet tastatur..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bare for å være tydelig: startet du faktisk maskinen uten noe tastatur i, og så at det fortsatt skjedde?