Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1299
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Har i høst eksperimentert litt med å ta små doser flein med en kompis. Ikke helt det samme som mikrodosering da jeg tok nok til å kjenne en svak rus, men fremdeles under terskelen for å faktisk trippe ordentlig. Dosene er selvfølgelig noe unøyaktig da man ikke vet mengden psilocybin i hver enkelt sopp.

Første forsøket ble på 0.11 g. Merket definitivt noe, men ingen tegn til visuals eller lyd forvrengning. Ble i bedre humør og latteren satt løst mellom meg og en kompis. Bl. a. det å spille Rocket League var helt konge. Å 'lese' motspilleren ble et gjettespill som ofte gikk vår vei. Dårlig-taper mentalitet ble også svært redusert, ble i stedet mer analytisk ovenfor egne valg.

Andre forsøk var på 0.21 g. Prøvde å lage musikk. Brukte vel litt under 1 time på en liten beat bestående av et sample av trommer, en frekk wah wah rytme gitar og staccato piano akkorder og en lead melodi over det hele. Merket at den kritiske sansen i meg forsvant og det var lettere å la hele prosessen flyte. Veldig morro, kan se for meg at andre kreative utfoldelser er vel så givende.

Tredje forsøk ble 0.5 g. Siden jeg tidligere har prøvd 1 g flere ganger og vet hvor intenst det kan være var jeg spent på å se hvor langt opp mot 1 gram jeg kan gå før jeg virkelig tripper. Ble ingen skikkelig trip av 0.5, men det nærmet seg. Fikk flere latterkick denne gangen enn jeg gjorde på de lavere dosene. Var også små tegn til visuelle endringer, som at noen ting fikk en ekstra glød rundt seg.
Dampet litt cannabis på en dynavap sporadisk gjennom 'tripen' og det var absolutt en liten booster. Den slappe følelsen man kan få av å røyke blir kontret med den oppkvikkende effekten fra soppen. Denne komboen er perfekt hvis du er i en sosial setting hvor man vil kunne røyke hele kvelden uten å bli helt grøt etter andre joint/vape/bonghit.

Har sett flere innlegg på Freak om at lave doser er litt meningsløse og at det anbefales å ta større doser for å 'komme over kneika'. Disse forsøkene gjorde meg oppmerksom på at lave doser psilocybin fint kan brukes til mer sosiale og avslappede settinger hvor man ikke nødvendigvis vil se verden smelte og miste begreper om tid og rom.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Føler Norges ruskultur er at når man skal først ruse seg så må/skal bli sikkerlig ødelagt eller ka man skal si. For eksempel i england så er sosialt akseptert å dra på pub onsdag etter jobb å ta seg 2 øll. Mens i norge når man først skal drikke så skal du bli dritings. Og kun drikke i helgene.
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Føler Norges ruskultur er at når man skal først ruse seg så må/skal bli sikkerlig ødelagt eller ka man skal si. For eksempel i england så er sosialt akseptert å dra på pub onsdag etter jobb å ta seg 2 øll. Mens i norge når man først skal drikke så skal du bli dritings. Og kun drikke i helgene.
Vis hele sitatet...
Nja, England er også kjent for ganske ekstrem ruskultur, både når det kommer til drikking og MDMA/ketamin/heroin/benzo. Gresset er alltid grønnere på andre siden. Og det bor forskjellige folk i alle land.

Når det kommer til sopp, så vil jeg påstå at det ikke er "norsk ruskuktur" som er årsaken til høye doseringer, men heller det at opplevelsene gjerne blir mer givende. Litt lættis og enhanced analysis er greit nok det, men det er mer å hente der.
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Føler Norges ruskultur er at når man skal først ruse seg så må/skal bli sikkerlig ødelagt eller ka man skal si. For eksempel i england så er sosialt akseptert å dra på pub onsdag etter jobb å ta seg 2 øll. Mens i norge når man først skal drikke så skal du bli dritings. Og kun drikke i helgene.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? England sin ruskultur er jo helt ut av en annen verden. De, sammens med Australerne, er jo en av de største forbrukerne av MDMA og partystoff. "Seshing" er et begrep som blir brukt der. Det er helt vanlig å ha binge MDMA og ketamin i helgene der. MDMA i England er uhyrlig billig. Man får en supersterk pille for 5 pund der, og et gram går vanligvis for 20 pund ~ par hundre kroner.

Kilder: Venner fra England, Reddit
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Syns små doser psilocybin, inkludert mikrodoser, kun er forstyrrende. Det som funker er en enkelt administrasjon av te i mellom til høy dosering, selv om man er nedsatt når det pågår, så varer den positive effekten i alt fra dager til uker ettepå, for noen sikkert enda lengre fordi de bygger på det positive som oppstår og videreutvikler det.
En hemmelighet med små doser er fantastisk sex. Her er faktisk mikrodoser nok til at man er ekstra tuna inn på egen og partners nytelse.

Personlig nyter jeg hele spekter av psykedelika, alt fra mikro til fullstendig Mckenna doseringer. Små doser fungerer for godt humør og tilstedeværelse. Mem forsterker egentlig hva man i utgangspunktet er og er ute etter. Meditativ er det strålende. Er man typen som alltid trakter eller å bli blæsta så er nok små doser alltid en skuffelse eller "forstyrrende" (noe jeg selv aldri har forstått, men vi er alle forskjellige).

Et pluss med små doser er at man fungere fint sammen med kjente og kjære, faktisk bare blir mer tilstede og oppmerksom (i motsetning til f. Eks cannabis).
Sist endret av Bearass; 13. november 2019 kl. 17:15.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Analogien min eller hva det heter passer vell egentlig bare til drikke/alkohol kultur husker da jeg var i London for sann 2 år siden når du drar inn i en pub på hverdag så ser du mange briter som koser seg i felleskrapen på en hverdag men skulle jeg gjort det i Norge så hadde det på en måte blitt sett ned på.